• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Nye stoppere: Kalvenes og Walde

Started by Truls Mulelven, October 25, 2005, 11:33:13 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Truls Mulelven

Flere bergensere på laget!

Det er bare tull å kjøpe såkalte "stjerner" for å "styrke" Brann. Vi bør satse på våre egne, som vil blø for byen og laget.

Ragnvald Soma er treg, fet og har tapt seg noe voldsomt. Scharner reiser, og islendingen Bjarnasson er for dårlig. Det er ikke få ganger Bjarnasson bare blåser ballen opp på banen, uten mål og mening.

På venstreback har vi den stødige og rutinerte Hanstveit. Helt greit, selv om han ikke har vært fantastisk god denne sesongen. Hordalending fra Osterøy.

I midten ser jeg for meg slakteren Kalvenes, som blør for byen og laget, og som stopper det som trengs. Han har også bedre hurtighet enn Soma. Walde har hatt en flott sesong i Løv-Ham, og er definitivt en suveren hodespiller. Jeg tror vi skal satse på Bergens egne sønner.

Bare se på Huseklepp. Han vil bare bli bedre og bedre etterhvert som han får litt bedre fysikk og kondis. Helge Haugen er en annen bergenser, og er i stand til å rive og slite motstandernes midtbane i stykker på egen hånd, vel og merke når han er i form. Vi må ikke glemme at han var lenge ute med knekket fot.

Dessuten har vi Håkon Opdal fra Odda i mål. Jeg tror Opdal er landslagskeeper innen få år. Han har alt som skal til for å bli Norges beste keeper.

Da Brann tok gull sist i 1963 var nesten hele laget bergensere, og jeg tror det er resepten for nytt gull til Bergen. Bare se på Start. De satser på egne talenter som vil blø for klubben. Rosenborg er et like godt eksempel. Det var ikke få trøndere på laget som valset over alt i mangfoldige år.

Det var riktignok noen leiesoldater også i 1963, og det var det også på RBK i deres storhetstid, så jeg sier ikke herved at Winters, Andresen, Miller og Sæternes bør sette seg på flyet.

Det jeg mener er at Brann bør heller satse på lokale storheter enn å hente middelmådigheter og det som verre er fra innbytterbenken til Viking f.eks.

Kalvenes og Walde kan stoppe alt neste sesong, men jeg regner med at de ikke hører på meg i Idrettsveien i denne saken heller...

Synd for Brann. :-)

Xminator

Takk gud(ene) for at de ikke hører deg...

KEO

Truls?? At Bjarnason er for dårlig setter jeg på din konto! Vi plukket vell flere poeng med Bjarnason på banen??
Kan nok være mange tilfeldigheter det men han er en god spiller.
Nu kør vi!

Truls Mulelven

Ja, for de av dere som ikke ønsker seriegull så må dere bare tenke konvensjonelle tanker. Neste stopp steinalderen. Lykke til!

Nixon

Du kan gjerne ønske flere bergensere på laget. Og ikke minst er det en menneskerett å ønske seg Kalvenes og Walde i midtforsvaret. Men da kan du ikke i samme setning snakke om gull...
Rød makt på Hansa!

Truls Mulelven

Se på Start! De satser på sultne, fremadstormende spillere.
Brann vinner ikke seriegull i 2006. Det kan jeg si allerede nå. Grunnene er mange. Skal nevne noen: Mons Ivar Mjelde, Per Ove Ludvigsen, "rutinerte" (mette) spillere, gammeldags tenking fra ledelsen på flere måter... det var fire grunner.

Så lenge man ikke er i stand til å tenke nytt, så kan vi bare GLEMME gull. Sorry!

Nixon

Sier disse spillerne deg noe:
Geirmund Brendesæter
Roy Wassberg
Martin Knudsen
Tommy Knarvik
Knut Walde
Erlend Hanstveit
Alex Valencia
Endre Hansen
Erik Mjelde
HÃ¥kon Opdal
Helge Haugen
Vegar Landro
Christoffer Eliassen
Torbjørn Kjerrgård
Sindre Marøy

Lokale sultne gutter som spilte kamper for Brann i 2002. Det året vi var heldige som ikke rykket ned...
Rød makt på Hansa!


Xminator

Joda, Start ja. De som er så gode på bortebane og slik. Med ungfolene Bård Borgersen og Håland i spissen.

Om du på død og liv skal ha en "bergenser" i midtforsvaret så kunne du spart deg selv ydmykelsen og foreslått Lundekvam. Hvorfor ikke bare ta den helt ut og satse på Knarvik også? Han er jo myyyyyye bedre enn Andresen og Miller tilsammen :p

Truls Mulelven

Sier TOM NORDLIE deg noe?

Det hjelper ikke om du hadde hatt 20 flere navn på den listen, så lenge vi ikke har en kompetent trener. Tom Nordlie er i stand til å få noe ut av unge, sultne spillere. Brann mangler kompetanse på trenersiden. Sorry. Den som kunne gjort en best mulig jobb i Brann i så måte er faktisk Kjetil Knutsen.

Nixon

Rød makt på Hansa!

Truls Mulelven

Borgersen og HÃ¥land i Start: HELT TOPP! Godt eksempel.

Miksen av noen få eldre, rutinerte spillere, og et kobbel av sultne ungdommer er perfekt. Brann kan glemme gull med den "miksen" de har av spillere. Sorry.... Dream on!


Lurkin

Hahaha, godt å smile litt.

Kalvenes er treg, jeg minnes enda hvordan Helstad rundlurte han på Stadion. Walde er bare ikke god nok.

Menmen, sleng med Cato på backen og vi stiller med et lokalt forsvar. Da kan vi like godt stille med Haugen, Spurkeland, Misje og Huseklepp på midten, og broder Walde på topp sammen med Mjelde himself.
Berømte Brann fra Bergen

Henki

Quote from: "Truls Mulelven"Brann vinner ikke seriegull i 2006. Det kan jeg si allerede nå. Grunnene er mange. Skal nevne noen: Mons Ivar Mjelde, Per Ove Ludvigsen, "rutinerte" (mette) spillere, gammeldags tenking fra ledelsen på flere måter... det var fire grunner.

Så lenge man ikke er i stand til å tenke nytt, så kan vi bare GLEMME gull. Sorry!


Hehe, joda, jeg skal være enig med deg i at Brann ikke vinner serien til neste år med det laget vi har nå (selv med Vaagan Moen inkludert) men å gå derfra til å konkludere med at vi vinner serien med Kalvenes og Walde i midtforsvaret er temmelig nærm å være tidenes skivebom. Selv på dette forumet... :)
Gi oss et par gode (og realistiske) grunner til at Kalvenes/Walde er et bedre stopperpar enn Soma/Bjarnason. Jøje, meg altså, vel er vi patriotiske her i byn, men det får da være grenser!
Ballen skal fremover!

Alexåsane

Det er å tro på nissen å tro Brann kan kjempe i toppen med flertall av lokale spillere.
Slik Brann er nÃ¥ har de det meste, lokale spillere (Hanstveit, Huseklepp, Opdal ++), etablerte norske spillere (MA, Soma++) etablerte utenlands spillere (Miller, Winters, Scharner++), og andre lovende spillere fra rundt omkring i norge (PVM, Ludviksen++).  Og slik mÃ¥ det nesten være for at Brann skal ha noe Ã¥ gjøre i toppen.

Jeg syns at brann har funnet en fin kombinasjon, og syns IKKE at det er for få spillere med lokal tilknytning.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!


Xminator

Så da innrømmer du å være enda en av disse lavpannene som starter tråder her med en eller annen håpløs påstand - kun for å lage debatt?

Truls Mulelven

Er det lavpannet å starte en debatt med litt kontrovers? En slik overskrift provoserer en del mennesker, og fører til respons. Hvis man bare skal skrive dikke-dikke-dikk her inne, så blir det ingen spenning og få tema med litt fyr. Innlegg som "Haugen skadet", "Noen som vil selge billett på Hansa neste kamp?", "Slik tror jeg sluttabellen blir" etc. er i bunn og grunn drittkjedelig. Hadde det ikke vært for Krøvel, Nixon, Xminator, Yngve og et par andre, så hadde dette vært en tørr ørkenside. Dette på tross av at jeg er temmelig uenig med noen av disse nevnte herrer når det gjelder kapasiteten på nye stadion og andre saker som jeg har debattert under et annet pseudonym i min "ungdom" her på siden... ;-)

Straffe!!!

og hadde det ikke vært for sånne som deg, Truls, så kunne vi faktisk kjørt en saklig debatt her inne.

Ikke bare "skreket" til hverandre og tatt forbehold om at den vi diskuterer med "kødder litt for å få opp temperaturen i diskusjonen".

I din ungdom med andre pseudonymer? Bruk hvilket kallenavn du vil, men regner vel med at du ble utestengt for usaklighet, som den rabulisten du åpenbart er?

Skal vi se... Skrives dette innlegget for å skape debatt? Eller er det bare for å dikke-dikke med de andre debatantene?

monzilla

vel, det er så enkelt og greit at dersom vi pr i dag ønsker seriegull er ikke det nok med spillere fra bergen og omegn, selv om jeg ser med misunnelse til Start og hvor mange lokale de har på laget.

For at Bergen/Hordaland skal kunne produsere spillere som kan sende brann til himmels trenger vi minst to lag i 1. divisjon og et høyere nivå i 2. og 3. Dette kunne vel ha blitt en realitet dersom tippeligaen hadde blitt utvidet til 16 eller 18 lag. Vi trenger bedre treningsforhold for unge, fra 12-13-årsalderen må ting bli tøffere, mer seriøst og lederne må bli flinkere til å spotte talenter og gi de oppfølgning. Gjerne et fotballakademi som greier å sende spillerne sine fra juniornivå og et hakk eller tre opp.

Jeg vil påstå at potensialet er større på vestlandet enn på østlandet, her har vi Brann og Viking, som er "faste" i toppserien, mens på østlandet er jo hamkam, vif, lyn, lsk, ffk, stabæk osv. med i kampen om lokal tilhørllighet og de beste talentene.

Mico

Syntes du viser en uvanlig svak forståelse for spillet fotball her Truls.
Ser du trekker inne Borgersen her. Er det et forsøk på sammenligning med dine to gutter...?

Quote from: "Truls Mulelven"Så Start har for mange sørlendinger nå, og RBK hadde for mange trøndere da de dominerte i norsk fotball.....?


Det slår deg ikke at du tenker feil vei her? Man blir ikke god fordi man har lokale spillere. Men et lag blir gjerne godt når det kommer mye gode lokale spillere opp.
Det er ikke det samme vet du....?

Mico

Quote from: "Truls Mulelven"En slik overskrift provoserer en del mennesker, og fører til respons.


Nå skal det vel sies at selv om du hadde droppet dette med Walde og Kalvenes ville du likevel ha presentert mer enn nok tull til at du hadde fått en lang tråd.

slang

Det der var jo et ganske underholdende innlegg :) Hørt mye dumt her inne, men det der topper listen:P
ansa 08

KennethS

Truls: Skal vi gi Haugen og Kalvenes fast plass på laget til neste år? e det og tenke nytt, bruke spillerer som ikkje holder mål? newsflash, Mjelde bruker allerede mange som ikkje holder nivået, det blir ikkje nytenkning.

Haugen bør skifte klubb hvis han skal redde karrieren sin, han har vært direkte elendig iår.

Kalvenes har ikkje spilt seg i nærheten av plass på laget med de innhoppene han har fått iår. Han har etter min mening spilt seg ut stadion porten for 2 gang.
tå på Brann

Endre

Jeg skal nøye meg med å henvise til denne artikkelen om Internet Troll i Wikipedia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_Trolls#Attention-seeking_trolls

Alexåsane

Truls, eg skjønner ka du vil ut med her. Men å sammenligne Hordaland med Trøndelag og sørlandet, blir helt feil. Det er rett og slett ikke like mange gode unge spillere i Hordaland. Det er jo bare til å se på aldersbestemte lag.

Men då kan du selvsagt si; "Brann har mye av skylden for at det ikke er slik"

Men, se på f.eks Sørlandet, de har mye flere lag i 1.div enn Hordaland. Vi har ètt annet hvert år om vi er heldige, der har du grunnen spør du meg!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Lurkin

Jeg føler på meg at denne "Truls" er runarnormann i fåreklær. Og hvis du skal være så politisk og sportslig ukorrekt, mot strømmen og alt det der, sleng på deg hippieklærene, røyk en feit en og demonstrer mot en krig eller nedslaktningen av regnskogen.

Og, jeg spør igjen: Vet du hva ordet support betyr?
Berømte Brann fra Bergen

BL

Den våte drømmen om Brann med bergensere lever fortsatt ser jeg. Du kan jo egentlig bare begynne med å se på kordan Løv-Ham ligger ann...
Hansa-
Felt Z

lovebrann4ever

Quote from: "Xminator"Takk gud(ene) for at de ikke hører deg...
K Brann, det er på tide NO!

Alexåsane

Quote from: "lovebrann4ever"
Quote from: "Xminator"Takk gud(ene) for at de ikke hører deg...


Ka med å lese litt flere innlegg så forstår du hva han mener.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

nummer9

lovebrann4ever: Jaja, hadde du fulgt med litegrann så hadde du fått med deg at mannen med store bokstaver på din liste (Tom Sanne) skal spille for statoil neste år.

Ricky

Nå begynner det vel etterhvert å tegne seg et slikt bilde av Truls Mulelven at forumets administratorer like gjerne kan begynne å gjøre seg klare til å trykke på den røde knappen. Har ikke giddet å si så mye siden debattene som sådan har vært temmelig greie så langt. Men så kommer innlegg som dette...

Quote from: "Truls Mulelven"Er det lavpannet å starte en debatt med litt kontrovers? En slik overskrift provoserer en del mennesker, og fører til respons. Hvis man bare skal skrive dikke-dikke-dikk her inne, så blir det ingen spenning og få tema med litt fyr. Innlegg som "Haugen skadet", "Noen som vil selge billett på Hansa neste kamp?", "Slik tror jeg sluttabellen blir" etc. er i bunn og grunn drittkjedelig.


... og da er det på tide å ta det opp. Ja, du synes det er spennende å opptre som provokatør. Ja, du har vært her inne titt og ofte for å ha det gøy. Ja, det er ikke spesielt vanskelig å gjennomskue deg.
For det første startet du selv en av disse idiotiske slutt-tabelltrådene da du ankom forumet på ny. http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?p=76534&highlight=#76534
Den vanlige fremgangsmåten. Du forsøker å etablere deg på forumet uten å skape allverdens av mistanke. Den samme ekstrem-snille stilen ble beholdt i oppfølgertråden Siste kamp med det "gamle" anlegget.

Så går det over til hyppigere og hyppigere provokasjonsforsøk i andre tråder, så kommer dine EGNE provokasjonstråder, og når enden åpenbart nærmer seg, kommer blitzspammingen om talentutviklingen, Mjelde, gressmatten og whatever til du blir stengt ute. Nå nærmer du deg 30 innlegg så langt denne uken, flere av dem med selvmotsigelser, og med et preg av at du åpenbart har en annen agenda enn hva du vil folk skal oppfatte.

Det er forøvrig et imponerende stykke arbeid du velger å legge ned i dette katt-og-mus-spillet ditt, det skal du ha for..

Mr_Soma

ikke kjemper om gullet neste år.

Da kan du LEGGE deg!

Truls Mulelven

Flink detektiv du Ricky! :-)

Jeg skrev at tråder som "Haugen skadet", "Slik blir sluttabellen" etc. er i bunn og grunn drittkjedelig. Jeg sa ikke derved at jeg aldri kommer til å komme med et slikt innlegg selv, men det er faktisk innlegg med litt krutt som skaper debatt og får mange titalls personer til å engasjere seg.

Jeg er spent på å lese hva som er "selvmotsigelser" i innleggene mine. Gi meg ETT eksempel. I'm waiting...

abe78

Trenger ikke være detektiv for å finne ut det der. Det er vel noe de fleste har observert. Synd at forumet skal ødelegges av slike som deg.

Over til saken:

Det er en tydelig strategi at Brann gir opp egen rekruttering og heller kommer til å plukke opp tallenter fra andre lag i byen. Avtalen med Løv-Ham er bare et eksempel på det. Det er en strategi som en lett kan komme med innvendinger på, men det er i hvert fall en klar strategi.

Det jeg finner rarest er at Knut Walde er helt uaktuell for Brann etter at han spilte helt greit for et par sesonger tilbake. Greit nok - han er kanskje ikke god nok for å spille alle kampene - men jeg tror han hadde vært en bedre reserve en Klock. Kan være at Mjelde informerte han om at han ville bruke han som innbytter og at Walde da ønsket seg bort.

Det er farlig om Brann sender ut signaler om at her er det vanskelig å slå igjennom og om du ikke klarer det blir du frosset ut av supporterne og sendt hjem i skam. Det finnes noen slike eksempler nå...
.og husk!

Go Up