• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kvisvik - Ett godt salg.

Started by Motyka, October 24, 2005, 17:34:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Motyka

Ser at Kvisvik tid som toppspiller er over og at Brann fikk solgt han i grevens tid.
6 millioner for en fyr som legger på seg 7 kg mens han spiller FFK rett ned er rett og slett god butikk, nesten lureri er min påstand.
Jada, han har gjort mye bra for Brann, veldig mye. Men vi begynte vel å se tegnene på at hans tid var forbi. Grunnen til at han forsvant får vi nok aldri helt vite, men at det er noe muffens uansett hvordan vi vrir og vender på overgangen er det vel ingen tvil om. Kvisvik har satt seg i denne situasjonen selv, og jeg må innrømme at det er med litt skadefryd jeg ser at han har hatt den motsatte Kvisvik-effekten på FFK.
Rett og slett ett godt salg alt i alt!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Xminator

Det er jo riktige tidspunktet å dra frem den på dagen etter at han spiller som banens beste og 7 på vg-børsen.

Kvisvik i Brann denne høsten hadde betydd ihvertfall 5 mål ekstra. Hva det hadde betydd i poeng vet ingen, men vi taper jo stort sett bare med 1 mål...

Nixon

Det grenser nesten til å være hjernedød dersom man syntes Kvisvik gikk på et greit tidspunkt!:)
Rød makt på Hansa!

KEO

Quote from: "Nixon"Det grenser nesten til å være hjernedød dersom man syntes Kvisvik gikk på et greit tidspunkt!:)

Sterke ord Nixon!

Brann får 6 mill for kvisvik! Det er ikke annet enn ett røver salg.
Hadde ikke Brann solgt kvisvik på det tidspunktet tviler jeg på at en spiller som Huseklepp hadde spilt i rødt. Så vist man ser litt lenger frem enn nesetippen så kan dette være noe av det beste salget Brann har gjort. Man vet jo aldri Brann kunne ha tatt Gull med kvisvik? jeg tviler
men en ting som jeg er 100% sikker på er at Huseklepp blir en kanon spiller.
Nu kør vi!

Nixon

Quote from: "KEO"
Quote from: "Nixon"Det grenser nesten til å være hjernedød dersom man syntes Kvisvik gikk på et greit tidspunkt!:)

Sterke ord Nixon!

Brann får 6 mill for kvisvik! Det er ikke annet enn ett røver salg.
Hadde ikke Brann solgt kvisvik på det tidspunktet tviler jeg på at en spiller som Huseklepp hadde spilt i rødt. Så vist man ser litt lenger frem enn nesetippen så kan dette være noe av det beste salget Brann har gjort. Man vet jo aldri Brann kunne ha tatt Gull med kvisvik? jeg tviler
men en ting som jeg er 100% sikker på er at Huseklepp blir en kanon spiller.

Isolert sett var det mange penger for Kvisvik. Men jeg tror at Brann kunne tjent mer på å ha Kvisvik i stallen resten av sesongen selv om man selvsagt ikke vet noe om hvilken plassering man kunne fått. Men når man ser at man kan vinne serien med fattige 46 poeng kan man jo bare begynne å fantasere.

Når det gjelder Huseklepp tror jeg han hadde kommet og bekledd høyrekanten. Uansett var han inne i Brannsystemet for lenge siden og hadde ikke gått tapt for laget.
Rød makt på Hansa!

Xminator

Om laget hadde vert skadefritt og Kvisvik fremdeles var i Brann hadde Huseklepp spilt i hvitt på Stadion forrige søndag. Det er som så ofte ellers i verden tilfeldigheter som har de største konsekvensene. Ironisk nok kan denne sesongens lettere marerittaktige forløp være det som er starten på en kometkarriere og vekker klubben til å faktisk stille med en bred stall OG gode spillere på en gang.

Nixon

Quote from: "Xminator"Om laget hadde vert skadefritt og Kvisvik fremdeles var i Brann hadde Huseklepp spilt i hvitt på Stadion forrige søndag. Det er som så ofte ellers i verden tilfeldigheter som har de største konsekvensene. Ironisk nok kan denne sesongens lettere marerittaktige forløp være det som er starten på en kometkarriere og vekker klubben til å faktisk stille med en bred stall OG gode spillere på en gang.

Om laget hadde vært skadefritt og Kvisvik hadde vært her hadde vi tatt gull. Det er jeg nesten sikker på. Og da spørs det om vi hadde savnet Huseklepp...

Men jeg er helt enig at Huseklepp sitt gjennombrudd sukrer pillen litt!:)
Rød makt på Hansa!

Toa

Quote from: "Xminator"Det er jo riktige tidspunktet å dra frem den på dagen etter at han spiller som banens beste og 7 på vg-børsen.

Kvisvik i Brann denne høsten hadde betydd ihvertfall 5 mål ekstra. Hva det hadde betydd i poeng vet ingen, men vi taper jo stort sett bare med 1 mål...

Og "erstatteren" Huseklepp fikk sannelig også 7 på vg-børsen og banens beste. Heller Huseklepp med framtiden foran seg, enn Kvisvik med fortiden bak seg.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

atlascopo

Huseklepp er Høyre beint. Han spiller helst høyreving, han på venstrevingen er en nødløsning. Neste år får vi nok PVM der og Huseklepp på høyre. TFL i bakhånd. Hadde Kvisvik fortsatt vært her, hadde sikkert Huseklepp slått til på høyre. At det er bedre med han der enn Knudsen og Sanne er det liten tvil om

Xminator

Ikke umulig Huseklepp hadde kommet denne vinteren. Men igjen, det var skade og karantenesituasjonen som fikk Huseklepp til Brann denne sommeren. Ikke noe annet. At han har slått til langt over det vi kunne drømme om, og langt ut over det han nok drømmer om selv er en annen sak. Det er uansett ett sunnhetstegn at han tilpasser seg situasjonen og allerede ser ut til å ha satt seg nye mål. Det er nok spillere som har vert fornøyd med en plass i stallen til Brann.

Tror ikke han danker Vaagan Moen fra laget. Til det er Vaagan Moen ett for stort prestisjeprosjekt. Han har derimot en reell mulighet til å sette Ludvigsen på benken. Samtidig må i gi Huseklepp muligheten til å feile uten at han avskrives. Det er ikke umulig han får en reaksjon i 2006. Det er uansett en virkelig luksussituasjon vi befinner oss i før neste sesong. Med gode kantspillere både til høyre og venstre. Med fullgode erstattere. Akkurat det er noe vi bør håpe er realiteten på de andre 9 posisjonene på banen også før april 2006...

Jeg tror ikke Kvisvik i høst hadde vert gull. RL-plass og bronse ja. Samtidig var han skadet da han ble solgt. Og er erstattet før neste sesong.

KennethS

Quote from: "Toa"
Quote from: "Xminator"Det er jo riktige tidspunktet å dra frem den på dagen etter at han spiller som banens beste og 7 på vg-børsen.

Og "erstatteren" Huseklepp fikk sannelig også 7 på vg-børsen og banens beste. Heller Huseklepp med framtiden foran seg, enn Kvisvik med fortiden bak seg.

Men med Kvisvik på laget hadde vi ikkje trengt og bruke Martin Knudsen på laget, da kunne vi hatt Kvisvik og Huseklepp på banen.
tå på Brann

viks

Hvis og hvis og om og om....

Faktum er at han dro, og jeg ønsker han alt godt. Raymond vil alltid ha et stort hjerte for Brann og Bergen, og derfor er det fullstendig upassende av Motyka og publisere innlegg av denne sort.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Motyka

Eller svært så passende vil mange si, å kvitte seg med en spiller som tydeligvis synes det er bedre å stappe i seg hamburgere og spille på hest enn å være profesjonell er ett godt salg.

POL har kjøpt mange dyre spillere, fint at han klarte å lure Fredrikstad til å også betale dyrt for Kvisvik på tampen av karrieren hans.

Halvgjort er velgjort!

hocey

Selv om det kan hende salget kostet oss en medalje så er 6 millioner for en spiller som ikke er på landslaget og er 30 år en rimelig god deal. Bare å berømme travmannen med dette salget.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

tormi

Er forsåvidt enig i at salget isolert sett var en god deal. Men Kvisen var landslagsaktuell...

Forøvrig så synes jeg det hadde vært et GODT salg om vi fikk PVM samtidig som han gikk. Men det kjekke var jo at Husekleppen blomstret når han fikk prøve seg... Kannon spent på ham til neste år.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Xminator

Med tanke på hvor totalt de andre lagene parkerte resultatmessig utover høsten er det ikke umulig salget kostet en gullmedalje. Men det er etterpåklokskap. Hvem kunne forutse at Start skulle kollapse så totalt. Eller VIF skulle rote bort så mye poeng på slutten? Eller at Viking etter å ha gått amokk på overgangsmarkedet kun tok 4 poeng mer enn Brann?

tormi

Ja det er et poen "X". Er langt ifra umulig. Drar man den hypotesen er det jo lett Ã¥ se at det var et "dÃ¥rlig" salg  :)

Nixon

Nå snakker vi som om Brann hadde noe reelt valg om å beholde Kvisvik. Ingenting tyder på det.
Rød makt på Hansa!

tormi

Quote from: "Nixon"Nå snakker vi som om Brann hadde noe reelt valg om å beholde Kvisvik. Ingenting tyder på det.

Vel, vel.... Det er historie no uansett, men i mangel av dagsaktuelle temaer sÃ¥ snakker eg om ka som helst.  :)

Motyka

Quote from: "Nixon"Nå snakker vi som om Brann hadde noe reelt valg om å beholde Kvisvik. Ingenting tyder på det.

Er klart de hadde et reelt valg, fyren var jo under kontrakt med Brann. Men ledelsen valgte å la hans personlige ønsker gå foran alt annet.
Når de så gjorde så klarte de å få inn masse penger for en spiller på hell.
Godt salg, PVM vil sørge for at han ikke vil bli savnet.

Halvgjort er velgjort!

Alexåsane

Kan vi ikke hente han tilbake då. Får fortsatt tårer i øyene når eg ser bilder og filmklipp av brann-hamkam.. Trist var det:(
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Go Up