• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Idar Vollvik har kjøpt ny spiller til Brann?

Started by Pepto_I, October 20, 2005, 14:49:17 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Pepto_I

Hvis dette stemmer er det jo så hemmelig at ikke engang Mjelde har fått vite om det... Høres igrunn ikke annet enn merkelig ut, men man vet jo aldri hva Peddilusken & co driver med oppe på staddaen. Noen som tørr å drømme om hvem dette kan være?

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/sport/brann/article477533.ece

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Superjack

Kan jo også hende at Mjelde & co liker å holde en særdeles lav profil når det gjelder nye spillere...

Er ikke utenkelig heller da.
Kanskje de skal slippe en liten bombe i pausen på søndag?
i taper ALDRI!

viks

Quote from: "Superjack"Kan jo også hende at Mjelde & co liker å holde en særdeles lav profil når det gjelder nye spillere...

Er ikke utenkelig heller da.
Kanskje de skal slippe en liten bombe i pausen på søndag?

Særdeles uaktuelt iåm at ingen spillere har lov til og skrive under for en ny klubb før starten av neste overgangsvindu 1. januar..

Måtte i så fall vært en bosman spiller.

Idaren farer med løgn, og historien er jo allerede avkreftet...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

naitsirk

da e jo ei stund sida han var i media og tenkte kanskje at dette ville vekka stor oppmerksomhet.
han fekk da som han ville og fekk nok ein gong gratis reklame.

Helginho

Satser på en ny spiller e på vei, Vollvik fikk sikkert streng beskjed om å ikke røpe noe før kampen mot Odd..hvis dette spillerkjøpet er så stort at Vollvik ikke klarer å holde seg et par dager så gleder eg meg...

min konklusjon

viks

Quote from: "Helginho"Satser på en ny spiller e på vei, Vollvik fikk sikkert streng beskjed om å ikke røpe noe før kampen mot Odd..hvis dette spillerkjøpet er så stort at Vollvik ikke klarer å holde seg et par dager så gleder eg meg...

min konklusjon

Hvordan kjøpe en spiller når overgangsvinduet er stengt? Kan du forklare dette?

Helginho

Kan jo være han har en spiller klar når overgangsvinduet åpner?
Ikke vet jeg..

Nixon

Quote from: "viks"Særdeles uaktuelt iåm at ingen spillere har lov til og skrive under for en ny klubb før starten av neste overgangsvindu 1. januar...
Rød makt på Hansa!

viks

Quote from: "Helginho"Kan jo være han har en spiller klar når overgangsvinduet åpner?
Ikke vet jeg..

Så du tror med andre ord at en spiller blir presentert i pausen mot Odd, men denne spilleren har selvsagt ikke skrevet under, nei, for det er jo ulovlig når overgangsvinduet er stengt, men han lover og skrive under første januar..

Vel, det har vel snødd i juli før, og en gang trodde jeg også på julenissen, men dette blir i drøyeste laget for meg..

MEN, når det er sagt så hadde selvsagt ingenting gledet meg mer, enn om så skulle være tilfelle...

Helginho

jeg vet ikke hvordan reglementet angående overgangsvinduet er.. men som sagt det virker jo utrolig lite sannsynlig..

Skjønner bare ikke at Vollvik kan bare dra frem sånne påstander ut i fra ingenting..gjør seg ikke så populær hos meg ihvertfall
Snart på tide å avslutte samarbeidet med denne bajasen..

fettnok

virker som en fjær har blitt til en høne her. med tanke på at det er mye tull og tøys i Espen Thoresen Hversaagod sitt radioprogram så er det ikke utenkelig at han sa det på tull...
ette går aaaaaldri bra!

Nixon

Det blir jo egentlig Idar Vollvik Dritogdra hos Espen Thoresen Hversaagod...
Rød makt på Hansa!

viks

Må forresten få korrigert meg selv litt i denne debatten.

Er jo selvsagt fullt mulig og signere spillere nå, vil jo bare ikke kunne spille før 1. januar.

Skjønner ikke helt hva jeg tenkte på, men det er i mine øyne veldig tvilsomt at noen ny spiller blir presentert på søndag..

Xminator

1. eller 11. november i norge er det ikke? Vaagan Moen er jo snart spilleklar for Brann ;)

Lurkin

Jeg skjønner ikke hvorfor folk maser om at vi ikke har lov å sikre avtaler før overgangsvinduet åpner. Skal jeg si dere noe? Petter Vaagan Moen!
Berømte Brann fra Bergen

viks

Meg bekjent er ikke Petter Vaagan Moen spilleklar for Brann før 1. januar i offisiell kamp..

Tror han kunne/kan spille RL kamper, men må innrømme at jeg ikke er hundre prosent sikker på hvordan dette er lokalt regulert i Norge.

dex1974

For Ã¥ sammenlikne har Bodø Glimts Kristoffer Paulsen signert en 3 Ã¥rskontrakt  med Start i dag.
Så er fullt mulig med å signere spillere men ikke å bruke dem.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Motyka

Det er november overgangsmarkedet åpner i norge, men alt dette er jo akademisk, vi har jo ikke bruk for han før til neste år siden det ikke blir noe RL.
Vi kan jo heller spekulere i hvem det er, artigere det.
Går jo rykter om Erik Femi-Hagen (Mange kaller han Panzer, men etter å ha sett Thomas Lund grunnlure han på ullevåll så nekter jeg å gå med på det.)
Selv ser jeg helst at Hagen IKKE kommer til Brann.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Alexåsane

Kommer Hagen til Brann så er jo det topp! Bra spiller.. Men skjer det? Hahahaha!! nei aldri!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Mr_Soma

Hagen kommer aldri til Brann.

Hvor i alle dager har du disse ryktene fra?

Alexåsane

Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Motyka

elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Xminator

Om ikke annet så for mobbeverdien ovenfor ett vist annet lag...

naitsirk

"Meg bekjent er ikke Petter Vaagan Moen spilleklar for Brann før 1. januar i offisiell kamp"

han blir speleklar i november.

gjertm

Man kan kjøpe spilleren før overgangsvinduet, men bare om klubben godtar budet, hvis de gjør det kan klubben forhandle og spilleren kan komme når overgangsvinduet åpner.
Regelen er laget for å beskytte klubben, ikke spilleren. For PVM sin del, kjøpte Brann han, og forhandlet mens vinduet var åpent, og avtalte at han først skulle komme i november, dette er en avtale gjort innad i klubbene.

Jeg for min del tror dette er Odds Oliver Occean som er kjøpt, men Brann ønsker ikke å informere pga kampen mot nettopp dem.
Brann inside

Gud

Dette var nok bare en lystløgn fra godeste Vollvik. Gratis PR fikk han og. Så lenge BA og BT ikke nevner noe som helst nekter jeg og tro det.

Ã?ge

Quote from: "gjertm"Man kan kjøpe spilleren før overgangsvinduet, men bare om klubben godtar budet, hvis de gjør det kan klubben forhandle og spilleren kan komme når overgangsvinduet åpner.
Regelen er laget for å beskytte klubben, ikke spilleren. For PVM sin del, kjøpte Brann han, og forhandlet mens vinduet var åpent, og avtalte at han først skulle komme i november, dette er en avtale gjort innad i klubbene.

Jeg for min del tror dette er Odds Oliver Occean som er kjøpt, men Brann ønsker ikke å informere pga kampen mot nettopp dem.

Feil! Brann kjøpte han 22.juni. Altså før overgangsvinduet åpnet.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=281630

gjertm

Akkurat.. Som da viser at Brann kan gå hen å kjøpe noen nå. Husket litt feil om han..
Brann inside

Nixon

Quote from: "gjertm"Jeg for min del tror dette er Odds Oliver Occean som er kjøpt, men Brann ønsker ikke å informere pga kampen mot nettopp dem.

Ser der har vi en teori jeg kan like!:) Der hadde vi fått akkurat en slik spiss Brann trenger.
Rød makt på Hansa!

Ricky

For å klare litt opp i dette med overgangsreglene, så er et "overgangsvindu" egentlig bare de periodene hvor NFF (eller tilsvarende myndigheter) behandler søknader om spilletillatelse. Klubbene kan kjøpe og selge spillere så mye de vil, men det er naturligvis liten vits i å hente en spiller så lenge man ikke kan få innhentet de nødvendige tillatelsene til å faktisk bruke spilleren.

Hva angår Petter Vaagan Moen har Brann og HamKam avtalt at han kommer over hit rett etter at siste serierunde er unnagjort. Brann kan allikevel ikke bruke ham i kamp før 15.november, siden det først er da overgangsvinduet åpner, og NFF signerer de nødvendige papirene som gir PVM spilletillatelse.
En annen sak er forøvrig at en overgang ikke kan gjøres avhengig av f.eks bestått legesjekk, så hvis noen brekker leggen til PVM nå på søndag, så blir det vårt problem..

Mr_Soma

Quote from: "Nixon"
Quote from: "gjertm"Jeg for min del tror dette er Odds Oliver Occean som er kjøpt, men Brann ønsker ikke å informere pga kampen mot nettopp dem.

Ser der har vi en teori jeg kan like!:) Der hadde vi fått akkurat en slik spiss Brann trenger.

Synes vi bør tenke i litt andre baner, å ikke signe spissen til en middelhavsfarer som Odd.

Greit at han har enkelte kvaliteter, men jeg vil heller ha noe av det ekstreme. En som kan skape noe selv, ikke bare være ett oppspillspunkt.

Jeg vil se attraktiv fotball Mr.Nixon!

viks

Ã?ge

Nixon

Quote from: "Mr_Soma"Synes vi bør tenke i litt andre baner, å ikke signe spissen til en middelhavsfarer som Odd.

Greit at han har enkelte kvaliteter, men jeg vil heller ha noe av det ekstreme. En som kan skape noe selv, ikke bare være ett oppspillspunkt.

Hvem vil ikke det. Og nå er ikke denne Occean øverst på min ønskeliste heller. Men stikkordet her er realisme. Og sett i det lyset er jeg ikke sikker på om Brann får muligheten til å hente noen som er særlig bedre. Denne Ali Gerba er for eksempel etter min mening et enda mer usikkert kort.
Rød makt på Hansa!

Xminator

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Mr_Soma"Synes vi bør tenke i litt andre baner, å ikke signe spissen til en middelhavsfarer som Odd.

Hvem vil ikke det. Og nå er ikke denne Occean øverst på min ønskeliste heller. Men stikkordet her er realisme. Og sett i det lyset er jeg ikke sikker på om Brann får muligheten til å hente noen som er særlig bedre. Denne Ali Gerba er for eksempel etter min mening et enda mer usikkert kort.

Occean har klart stagnert denne sesongen. Men ett samlet norsk trenerkorps er enige om at dette er en av tippeligaens beste spillere. Det er ikke tilfeldig at både VIF og LSK har prøvd å kjøpe. Han hadde spilt i VIF nå om Odd ikke var grådige og krevde så mye penger for ham. Like greit.

Romarius

Quote from: "naitsirk"

Synes det virker spennende med denne Ali. Han har bare spilt 10 kamper, fordi han kom til klubben først i sommer. 5 mål på 10 kamper for et bunnlag er jo bra. Er det ikke omtrent det du etterlyser da?
Han er også ung, 23 år, landslagsspiller, og har fått svært gode kritikker i Sverige etter det jeg har forstått.
For øvrig har (er?) også RBK vært ute etter denne spilleren.

Men jeg tror også Occean kunne vært en ypperlig spiller for Brann. Synes han har vært god for et dritkjedelig Odd-lag.

Plekter

et mål pr 2.kamper er en veldig god statistikk.

Hadde våre spisser klart det hadde Winters nå scoret 12 mål (mot 7) og Sæternes 9 mål (ehhh...mot 9).

naitsirk

sikkert ein bra spelar denne ali, men når me snakkar om bunnlag som har gode spissar so nevte eg jo Gunnar Heidar Thorvaldsson, som spele for halmstad (10.plass). han har scora 16 mål. han og e 23 år.

men dei e ikkje like som spelara. ali e stor og sterk, mens Thorvaldson e litt mindre og lettare. Thorvaldson e sikkert ein liten brattbakk

Mr_Soma

Quote from: "naitsirk"Thorvaldson e sikkert ein liten brattbakk

HÃ¥per virkelig han ikke er en liten Bratbakk.
For en mer pinglete spiss i Norge tror jeg du skal lete lenge etter.

Men jeg mener Brann bør se seg litt rundt om i Europa, hvem som havnet blant topp 5 på toppscorerlisten? Hvem har spilt bra over lengre tid?

Ikke bare hoppe på en Occean som ikke har hevet ett Odd-lag engang.

Vi trenger en målmaskin,som kan skape ting selv. Finnes det en ny Helstad?

fettnok

spiss er vel ikke den første posisjonen som bør forsterkes. hvis man tenker litt lenger enn til nesetippen bør folk skjønne at midstopper er det mest realistiske.
ette går aaaaaldri bra!

Xminator

Når vi snakker om nesetippen, så må det få være lov å minne om at Sæternes er skadet og Macallister er erstatteren. Det er grunn god nok til minst 2 erstattere :p

Kanadieren virker spennende. Grunnen til 10 kamper var at han ikke kom før i sommer. Halvorsen som vistnok var involvert i overgangen ble observert av BA på stadion i går. Han er ikke noen Sæternes eller Occeantype. 183 høy og 91 kg tyder på muskler. Eller mage, men bildene tyder ikke på det. Ikke helt umulig denne spilleren kan utfordre både Winters og Sæternes som førstespiss på SK Brann.

Da mangler vi to på sentral midtbane og en i forsvar ;)

fettnok

sæternes har ikke lagt opp heller... sæternes, winters, macallister, walde og miller som kan spille spiss.  ville heller kjøpt en erstatter til scharner, selvom bjarnason har spilt bra.
ette går aaaaaldri bra!

enavgutta

"Mjelde varsler én endring fra laget som tapte 1-4 mot Rosenborg på Lerkendal. Dylan Macallister kommer inn på topp og skyver Charlie Miller ned sentralt på midten. Tom Sanne går da ut på høyrekanten og henviser Martin Knudsen til benken."

Håper dette blir siste kampen vi ser McAllister, mål eller ikke mål. Dette talentet og potensialet det snakkes om må være svært godt skjult. Hans rolle på Brannlaget er nå definitivt utspilt.

Som en bekjent sa det så treffende sa det: "Forrige gang jeg så noen i stilongs på en fotballbane må ha vært i Varegg Cup 92." ;-D

(inlegget burde kanskje vært i tråden Brann - Odd) flytte Nix'en ?

gjøken

er Ali Gerba og Bala Ahmed Garba brødre? :P :P  :P
otball er ikkje et spill på liv og død...
Det er viktigere enn soom så!!!!

Helginho

Nei hvorfor skulle de være det, de har jo forskjellig etternavn..

Go Up