• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Den store skobløffen...

Started by Xminator, October 18, 2005, 07:26:17 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Her er Aftenpostens versjon av saken:
http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=87794

Greit å se den vinklet på en litt annen måte enn bare rundt Brann. Dette er noe som skjer i alle klubber og med skoleverandørenes vitende og vilje. Ingen skal komme og påstå at en avtale blir mindre verd på denne måten. Så lenge det er merket som vises frem.

Klarer heller ikke å se den store skandalen, eller jukset i det. Så lenge jeg kan huske har diverse kjendiser stilt opp i reklame for produkter de neppe bruker. Nå er det ikke helt utenkelig at Riset handler på Rema1000, men om han har en Megabutikk i mer behagelig avstand blir det vel handlet der :p

viks

Hele denne diskusjonen er i mine øyne meningsløs, så lenge den munner ut i at sko holdes vekke fra utstyrsavtaler slik som i omtrent samtlige andre siviliserte land..

NISO arbeider jo også med saken...

Slik jeg har forstått det var det vel aktuelt for Brann og skifte til Kappa drakter, og Kappa leverer jo meg bekjent ikke sko (jmf. tråd på skbrann.org), så da kan det jo virke som vi slipper dette problemet i Bergen i fremtiden..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

http://www.kappa.no/Kappa%20Rooms/Shoes.aspx

Joda, Kappa har fotballsko...
Og veldig fine drakter!:)

Men er ellers enig i at sko bør være utenfor utstyrsavtalen.
Rød makt på Hansa!

Xminator

Nå håper jeg vi får beholde kombinasjonen sort/rødt med hvite sponsormerker. Det fremhever rødfargen på en helt annen måte enn for eksempel de draktene vi hadde under Thorsen (der det ble danmarkspreg med mye hvitt og en nestenrosa rødfarge som resultat). Knall rødt. Men la oss ta den diskusjonen en gang senere og i en annen tråd.

Jeg er også av den mening at hvilke sko spillerene skal spille med bør holdes utenfor en sponsoravtale. Det kan gi Brann ett fortrinn når gode spillere skal velge klubb. Det er også en kjennsgjerning at spillere bytter klubb oftere enn noensinne. Jeg kan likevel ikke se den helt store saken i om også skoene brukes som reklameplass. For meg må de gjerne sende Adidasskoene til skomaker og sy på Hansamerker.

viks

Quote from: "Xminator"For meg må de gjerne sende Adidasskoene til skomaker og sy på Hansamerker.

Du jobber ikke i rusmiddelsdirektoratet skjønner jeg...

Sakens kjerne blir vel at sko holdes ute av utstyrsavtalen. Dette vil nok tvinge seg frem uansett i løpet av kort tid. Da må vel enten de eksisterende utstyrsavtalene re-forhandles, eller sies opp (dersom NISO får gjennomslag for sine "arbeidsmiljølov" argumenter).

Spillerne er uansett vinnerne i en slik sak tror jeg. Bare og håpe at ikke noen klubber blir skadelidende økonomisk på noen som helst måte...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Poenget mitt er at Adidas ikke kan forvente at skoene deres ikke blir malt sorte og påført reklame. Det eneste som kommer ut av dette er at Andresen passer på å male skoen sort, også under.

SeTrE

Skjønner veldig godt at Brann spillerne ikke bruker umbro sko....Makken til møkka sko skal du lette leeeeenge etter...

Håper det blir kappa drakter på oss neste år...Veldig fiiine drakter..

Gud

Brann har avtale med Umbro ut neste år tror jeg så det blir ikke Kappa-drakter neste år.

Superjack

Denne sko historien er bare trist.
Trist for sportsreporterene i BT som ikke har bedre å ta seg til enn å sladre på at noen av brann-spillerne spiller med andre sko enn Umbro sine.
Jeg regner egentlig med at Umbro var klar over at det var spillere som ikke brukte Umbro sko, og at det var en gentlemannsavtale om at det er OK så lenge det ser UT som Umbro sko.

Men såklart når Langeland og co går ut i avisen sin og i tillegg tipser direktøren direkte, så kan ikke umbro lenger følge den gentlemannsavtalen.

Makan til vrøvl som BT holder på med har jeg sjelden sett.
Det virker som de i sportsredaksjonen har funnet ut at "vi må grave opp litt kvalme på stadion, vi selger for lite aviser" Problemet er at det er sjeldent lite intriger og problemer i idrettsveien etter at Bjørn Dahl, POL og MIM overtok.

Jeg håper alle her sier opp BT i protest, så kanskje langeland og co får en fot i ræven.
i taper ALDRI!

slang

Quote from: "viks"

Slik jeg har forstått det var det vel aktuelt for Brann og skifte til Kappa drakter, og Kappa leverer jo meg bekjent ikke sko (jmf. tråd på skbrann.org), så da kan det jo virke som vi slipper dette problemet i Bergen i fremtiden..
Kappa leverer sko. Kom med to nye modeller i år som Steve perryman har tatt inn! KANONSKO! herlige å spille med!
ansa 08

viks

Quote from: "slang"
Quote from: "viks"

Kappa leverer sko. Kom med to nye modeller i år som Steve perryman har tatt inn! KANONSKO! herlige å spille med!

Si det til Martin Andresen og Skjønningen Hanstveit. Det er de som eventuelt må bytte, selv om jeg tviler sterkt på om sko inlemmes i avtalen fra 2007..

Go Up