• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kaptein Hanstveit

Started by Stoffi, October 04, 2005, 15:54:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

En kaptein skal lede, gå foran som et godt eksempel. Han skal bruke munnen sin og gi beskjeder, pushe på osv.

Jeg så Hanstveit åpne munnen sin EN gang i går. Han bannet etter nok en feilpasning.

Hanstveitsupportere, hvorfor vil dere ha en han som kaptein? Mannen åpner aldri munnen sin, og går sjeldent foran med et godt eksempel.

Og hvorfor ser ikke Mjelde at Hanstveit ikke er en naturlig leder på banen?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Bare tre kamper igjen nå før Andresen tar over.
Så ingen grunn til panikk!:)
Rød makt på Hansa!

enavgutta

Hvis ikke kontoristen Guntveit rekker hånden i været først igjen da ! :-D

Tom C

Jeg personlig ville byttet kaptein for lenge siden, men jeg antar at Mjelde mener at Andresen er for mye ute med skade, mens Soma egentlig kunne forsvunnet midt i sesongen dersom han hadde fulgt opp fjorårs-sesongen...

Gleder meg forøvrig til å se sjefen sjøl ta på seg bindet til neste sesong...
Aldri mer Obos....

Motyka

Quote from: "Tom C"Jeg personlig ville byttet kaptein for lenge siden, men jeg antar at Mjelde mener at Andresen er for mye ute med skade, mens Soma egentlig kunne forsvunnet midt i sesongen dersom han hadde fulgt opp fjorårs-sesongen...

Gleder meg forøvrig til å se sjefen sjøl ta på seg bindet til neste sesong...

Dere glemmer faktisk at den egentlige kapteinen er Gunn Tveit, alltid skadet og leverer slette innsatser når han først er frisk. For for guds skyld håpe kontrakten hans snart utløper, dette er en mann vi ikke trenger.
Naturlige valget er selvsagt Andresen, så får disse to søndagsskoleguttene finne på noe annet.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

enavgutta

Saksopplysning til Motyka. Gunntveit og Knudsen er to spillere som har  sikret seg gullkantede klippekort på nye kontrakter i Idrettsveien. Akurrat som du har autogiro har disse autokontrakter. Begge fikk automatisk forlenget sine med 3 år her før sommeren.

Om de tilfører bedriften noe, er vel et annet spørsmål...

Stoffi

Både Hanstveit og Guntveit er middelmådige. Hanstveit har stagnert totalt og hadde hatt godt av et klubbskifte.

Lurkin

Tenk nå litt på at de lojale, og ikke frys de helt ut.

Men er enig om at det er en god del passende kandidater i stallen enn Cato og Erlend.
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

De alternative kandidatene før sesongen var Soma og Andresen. Soma hadde jo omtrent solgt seg selv en gang på vinterene og skulle ihvertfall til pokker bort denne sommeren. Da er du ikke kaptein.

Andresen var nykjøpt. Han kunne blitt floppen til 12 millioner. Nå ble han skademarerittet til 12 millioner. Og har i mine øyne enerett på kapteinsbindet neste sesong. Før denne sesongen var han langt fra noen opplagt kaptein.

Om det er noen som faktisk tror Guntveit eller Hanstveit er kaptein sesongen 2006 så er det jo litt utrolig. Andresen blir kaptein. Og det er ikke utenkelig Soma rykker opp som visekaptein med ny 3-årskontrakt i Brann.

Og Stoffi, gresset er *ikke* grønnere på andre siden.

Tom C

Mener også helt klart at vi må beholde Hanstveit. Han er en bra mann når han er i toppform, men synes helt klart at han er for dårlig for første-elleveren sånn som han har spilt store deler av denne sesongen.

Det betyr dog ikke at vi nødvendigvis skal kvitte oss med ham, men at han trenger en reell utforderer til plassen. Sånn som det er i dag er vel Hanstveit og Sigurdsson to rake motsetninger.

Mens Hanstveit er brukbar fremover og talentløs defensivt, er jo Sigurdsson omtrent umulig å komme forbi, mens de offensive bidragene hans stort sett bare er til å le av...
Aldri mer Obos....

gjertm

Hurra! Endelig flere som har sett dette!
Brann inside

jegløh

Hanstveit har hatt en skuffende sesong, enig. Men for ikke lenge siden var han i landslagsdiskusjon.

Det er klart at han mistet lekekameraten da Kvisvik forsvant. Fyren har fotballhjerne. At han er kaptein er underlig, men ikke hans feil.

Mente (som nevnt i tallige tråder) at Andresen er opplagt kaptein. Det at han er ny er ikke god nok argument mot å ha ham som kaptein.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Motyka

Quote from: "jegløh"Hanstveit har hatt en skuffende sesong, enig. Men for ikke lenge siden var han i landslagsdiskusjon.

Det er klart at han mistet lekekameraten da Kvisvik forsvant. Fyren har fotballhjerne. At han er kaptein er underlig, men ikke hans feil.

Mente (som nevnt i tallige tråder) at Andresen er opplagt kaptein. Det at han er ny er ikke god nok argument mot å ha ham som kaptein.

At han mistet lekekameraten da Kviskvik forsvant forklarer jo ikke hans slepphendte innsats i forsvar.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Stoffi

KEA

Da denne diskusjonen sist var som hetest, var jeg blant dem som sterkt gikk inn for at Martin Andresen var selvskreven som kaptein. Det mener jeg fortsatt. At Cato ble valgt i stedet var likevel akseptabelt, fordi han virker som en person som er godt likt/respektert, og i tillegg kan bekle flere roller på banen. Men allerede den gang var vi mange som undret oss over at man valgte en kaptein som risikerte å få lite spilletid.

At han på grunn av skade har fått enda mindre spilletid gjør saken enda klarere. Desto merkeligere er det at Erlend Hanstveit tar på seg kapteinsbindet. Han har ikke overbevist mer enn han absolutt må, verken med beina eller kjeften. Jeg må si meg helt enig med Stoffi som sier at:

Quote from: "Stoffi"En kaptein skal lede, gå foran som et godt eksempel. Han skal bruke munnen sin og gi beskjeder, pushe på osv. Jeg så Hanstveit åpne munnen sin EN gang i går. Han bannet etter nok en feilpasning. Hanstveitsupportere, hvorfor vil dere ha en han som kaptein? Mannen åpner aldri munnen sin, og går sjeldent foran med et godt eksempel. Og hvorfor ser ikke Mjelde at Hanstveit ikke er en naturlig leder på banen?

Det er mulig at MIM visste at Martin Andresen kom til å slite med skade utover i sesongen, og at dette var medvirkende til at Cato (og Erlend) ble utnevnt, men nok er nok. Så snart Martin er tilbake bør han ta på seg bindet og beholde det. Punktum.

Xminator

Nå vil jeg si at Soma er en minst like klar kandidat når han setter navnet på ny kontrakt, men en skadefri Andresen er vel ett naturlig førstevalg.

Go Up