• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann - Viking

Started by Xminator, October 02, 2005, 19:01:45 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Mr_Soma

Vi skal være glade det ikke stod 0-3 i målprotokollen etter 1.omgang.

Hanstveit var UDUGELIG i 1.omgang, og da mener jeg udugelig.

For ett pasningsspill! Tror han traff med 2 av 15 pasninger.
Ingenting fungerte da.

Heldigvis snur vi det - og det stolpeskuddet dere snakker om Vikingfolk, var vel Opdal strengt talt fint etter? Hadde vel fistet den utenfor om den hadde gått 10 cm til høyre.

Endelig SNUR vi en kamp!

Ricky

Var skikkelig retro av Vikingfansen i dag. Ikke bare dro de frem den urteite "olé olé olé hei hå"-hockeysangen fra 80-tallet, faktisk dro de også den døve greien med å rope en spillers etternavn etterfulgt av "ha ha ha", noe som jeg tror ikke har vært hørt på Stadion siden Sampdoria-kampen i 1989. Jeg skal ikke si det 100% sikkert, men jeg tror de fleste på bortefeltet også hadde på seg BALL-gensere, turkise strekkbukser og snowjogs.

enavgutta

Fin oppsummering Ricky, høres nesten ut som om du var en ulykksalig del av dette selv en gang i tiden ;-)

Mick

Jeg driter i om dette var en ufortjent seier. For en gangs skyld, klarer vi å snu en kamp. Etter alle de kampene hvor det har bikket andre veien er det deilig at det bikker vår vei en gang.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Xminator

VGs utsendte må ha fått eple av Opdal før kampen. Jeg skal være den første til å innrømme at 6'eren var en smule i overkant. Er ellers uenig med VG i at Miller var BB, Huseklepp var Branns beste.

Mick

QuoteVGs utsendte må ha fått eple av Opdal før kampen. Jeg skal være den første til å innrømme at 6'eren var en smule i overkant. Er ellers uenig med VG i at Miller var BB, Huseklepp var Branns beste.

Enig, Huseklepp var initaivtaker til begge målene og selv om han gjorde et par tabber var han på hugget og fikk ting til å skje. Videre vil jeg si at Viking liker vel å si at seieren vår var ufortjent, men desverre for de varer en fotball kamp lenger en 55 minutter.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Lurkin

Vi skulle jo faktisk hatt straffe når Charlie ble klippet ned i første også, så når Viking ikke greier å putte sjansene sine så er det deres feil. Ufortjent? Hell no.
Berømte Brann fra Bergen

Ricky

Quote from: "Xminator"VGs utsendte må ha fått eple av Opdal før kampen. Jeg skal være den første til å innrømme at 6'eren var en smule i overkant. Er ellers uenig med VG i at Miller var BB, Huseklepp var Branns beste.

Opdal stod faktisk en bra kamp i går. Det var ikke bare Viking sin feil at det kun stod 0-1 til pause. Han posisjonerte seg veldig bra, og gjorde det vanskelig for Viking å plassere ballen i mål. Litt småslurv på defensive dødballer, men ikke verre enn at det fortsatt var en godt gjennomført kamp av Opdal. En av Branns beste, og sammen med Huseklepp omtrent den eneste som kan være bekjent av førsteomgangen.

Sigma

Quote from: "Lurkin"Vi skulle jo faktisk hatt straffe når Charlie ble klippet ned i første også, så når Viking ikke greier å putte sjansene sine så er det deres feil. Ufortjent? Hell no.

Om Brann skulle fått straffe der, så kunne jo Viking også fått sitt straffe når Soma så fint gir Gaarde en liten "vennskapelig dytt" i ryggen i feltet i 1. omgang.. Dommeren blåste av til frispark både mot Nhleko og Hangeland i den type situasjoner når de kom tilsvarende bakfra og sendte brann-spillere i bakken.. At hvor på banen det skjer skal ha noe å si for om det blåses eller ikke er bare dårlig av dommeren... Uprofesjonelt og lite erfarent, ikke ryggrad hos dommeren i det hele tatt..

Men selvfølgelg, sjanser må puttes de for at de skal bety noe. Og ingen har sagt at det er noe annet en Viking sin feil.. Så du kan godt si at når vi ikke er bedre foran mål, så fortjener vi ikke seieren.

Ingen skal allikevel komme og si at Brann fortjente den mer, for det er isåfall helt på trynet(!). 4 sjanser talte kommentatorene opp til brann totalt, derav 2 billige/heldige mål. Det første målet hadde Basso antakeligvis reddet, for skuddet går i utgangspunktet rett på mål, der basso er på vei. Men brann er "heldige" da ballen er i en Vikiingspiller og skifter til motsatt retning.  Før mål nr to  var det jo flott angrepsspill av Brann, men Hanstvedt selv sier jo han fomlet/snublet ballen i mål, via høyre kne, venstre legg, en Viking spiller, nettaket og inn.. Vet ikke hva det kalles i Bergen, men i Stavanger kalles det flaks.. På høyt plan.. :)

Men men, nytter ikke å sutre nå, poengene er delt ut, ett år igjen til vi kan hevne dette ranet.... Og det kommer vi til å gjøre... :)  Men håper for deres del at dere spiller en betydelig bedre kamp mot RBK.. Hvis ikke blir det første kamp i år med tosifret hjemmeresultat!
iking - ingen lag gir det større oppturer - ingen lag gir deg større nedturer

Stoffi

Quote from: "Sigma"
Dommeren blåste av til frispark både mot Nhleko og Hangeland i den type situasjoner når de kom tilsvarende bakfra og sendte brann-spillere i bakken.. At hvor på banen det skjer skal ha noe å si for om det blåses eller ikke er bare dårlig av dommeren... Uprofesjonelt og lite erfarent, ikke ryggrad hos dommeren i det hele tatt..

Det har noe å si. Forsvarsspillere får fordel, hvis ikke det er forandret de siste årene.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

KennethS

Quote from: "Lurkin"Fortjent er et ord dere kan bruke hvis dere ikke får et straffespark dere skulle hatt, eller at et mål blir feilaktig annulert, men greier dere ikke å score er det deres skyld.

Ellers er Viking-supporterene noen jeg står å ler av hele tiden. Veldig bra oppmøte, fin lyd fra dere, men har dere ikke noen andre sanger? Når jeg var i Stavanger hørte jeg TRE låter. "Heia Viking", "Viking *klapp klapp*" og "V-I-K-I-N-G". Og det er det eneste dere driver med nå også. Fryktelig kjedelig å høre på, og håper ikke et lag med sånn orginalitet vinner noe serie.

Skal vi prøve oss på en spillerbørs?

Opdal - 5
Sigurdsson - 4
Soma - 5
Scharner - 3
Hanstveit - 3
Sanne - 4
Haugen - 2
Miller - 5
Huseklepp - 4
Macallister - 4
Winters - 4

Macallister hopper inn i alle dueller, ENESTE som beveger seg fremover i 1. omganger - da laget står helt stille - og vinner mange dueller i 2.

Huseklepp e klart Branns beste igår, 4??? hvilken kamp har du sett lurkin? sterkt og gi Sanne og Huseklepp samme karakter, den skal du ha. Sanne spilte til 2 på børsen sammen med Haugen.
tå på Brann

R.I.P.Super-ray

Opdal 6
Sigursson 3
Scharner 4
Soma 5
Hanstveit 3
Sanne 2
Miller 5
Haugen 2
Huseklepp 7
Dylan 3
Winters 4
7 SUPER RAY - LEGENDE

KEO

Haugen karakter 2?? han fortener ikke noen karakter. Dårligere spiller skal man lete lenge etter i TL. Håper Bodø Glimt holder seg i TL så er vi kvitt den gutten.
Nu kør vi!

Sigma

Quote from: "Stoffi"
Det har noe å si. Forsvarsspillere får fordel, hvis ikke det er forandret de siste årene.

Litt rart at du sier at forsvarsspillere får fordel.. Det gjaldt ikke for  Hangeland i så fall, for han ble blåst MOT i sånne situasjoner, og spilte etter det jeg så i forsvar.......................
iking - ingen lag gir det større oppturer - ingen lag gir deg større nedturer

Lurkin

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Lurkin"Fortjent er et ord dere kan bruke hvis dere ikke får et straffespark dere skulle hatt, eller at et mål blir feilaktig annulert, men greier dere ikke å score er det deres skyld.

Ellers er Viking-supporterene noen jeg står å ler av hele tiden. Veldig bra oppmøte, fin lyd fra dere, men har dere ikke noen andre sanger? Når jeg var i Stavanger hørte jeg TRE låter. "Heia Viking", "Viking *klapp klapp*" og "V-I-K-I-N-G". Og det er det eneste dere driver med nå også. Fryktelig kjedelig å høre på, og håper ikke et lag med sånn orginalitet vinner noe serie.

Skal vi prøve oss på en spillerbørs?

Opdal - 5
Sigurdsson - 4
Soma - 5
Scharner - 3
Hanstveit - 3
Sanne - 4
Haugen - 2
Miller - 5
Huseklepp - 4
Macallister - 4
Winters - 4

Macallister hopper inn i alle dueller, ENESTE som beveger seg fremover i 1. omganger - da laget står helt stille - og vinner mange dueller i 2.

Huseklepp e klart Branns beste igår, 4??? hvilken kamp har du sett lurkin? sterkt og gi Sanne og Huseklepp samme karakter, den skal du ha. Sanne spilte til 2 på børsen sammen med Haugen.

Jeg var nesten sikker på at jeg skrev 5, sammen med Miller, så det er bare å beklage. Mannen skal selvfølgelig ha litt poeng for to assist til målgivende. :)
Berømte Brann fra Bergen

Go Up