• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lyn - Brann

Started by YadaYada, September 24, 2005, 11:59:20 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

YadaYada

Da er det én dag til vi møter Lyn på Ullevål.
Vi stiller trolig med dette laget:

Opdal
Sigurdson Scharner Soma Hanstveit
Sanne Andresen Miller Huseklepp
Winters MacAllister

Sanne er med til Oslo, men er usikker ettersom han forsatt sliter med nakken. Kanskje vi ser Walde fra start imorgen?
Hadde jo håpet å se Sæternes på Ullevål igjen men tror det er best han spares til Viking-kampen.

Lyn:

Al-Habsi
Eriksen, Berntsen, Lustü, Theorin
Ortiz, Gislason, Sokolowski, Larsen
Tessem, Sørensen

Nå er det mye omrokeringer i dette laget her. Vet dog ikke hvordan det er med nigerianerne deres lenger. Berntsen og Lustü i midtforsvaret er vel det som er mest sikkert.
Lyn er veldig hevnlystne etter kampen på Stadion, der Brann hadde "12 mann på banen".. Og selvfølgelig vant vi jo med en del mål på Ullevål mot dem sist ;)
Etter min mening treffer vi Lyn på et ideelt tidspunkt, Lyn har tapt de to foregående mot henholdsvis Odd og Ham-Kam og det hersker en del strid innad i klubben. Vi løftet oss mange hakk mot Start sist og selv om vi ikke er det beste bortelaget iår så har jeg tro på dette blir årets første seier på Ullevål.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Nixon

Quote from: "YadaYada"Etter min mening treffer vi Lyn på et ideelt tidspunkt, Lyn har tapt de to foregående mot henholdsvis Odd og Ham-Kam og det hersker en del strid innad i klubben.


Vel, akkurat det der kan diskuteres. Brann har og har hatt en utrolig evne til å hjelpe lag som sliter. Mange lag som har snudd en negativ trend mot Brann for å si det slik.
Rød makt på Hansa!

Alexåsane

Vi møter et lag som er bedre plassert på tabellen enn oss, pleier ikke det å bety seier til brann? ;)
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

naitsirk

ein ting e ihvertfall sikkert.
brann har ein utrulig bra statistikk mot lyn.
siste 4 kampane har endt med 4 sigra og 14-3 i målforskjell.

BrannSupporter

Satser på reprise av fjoråretes seriekamp. Da spilte vi med et tilnærmet b-lag (i hvertfall når det gjalt spisser) og vant 2-1.

Xminator

Nå snublet LSK også. Nå må vi vinne. Dette taper vi :)

Anduro

satser på reprise av cupfinalen.....

gleder meg stort til denne kampen!! Har virkelelig troen...sitter her med mitt eget lille fotballvosrpiel,drikker hansa og hører på Brannsanger!!

Er så bra det her!!!


----

Rød Makt! Brann 4 ever
-----
Rød makt, Brann for alltid!

Gud

1-0 i tryne etter 9 minutter.

Mr_Soma

Brann er tilbake til god gammeldags stil -

Her har de mulighet til å klatre på tabellen, Viking ligger under, men så tryner de mot halve afrika u18 på Ullevaal.

Og Lyn er nærmere 2-0 enn Brann er utligning...

Heia Brann!

KennethS

no må faen meg mjelde våkne og sette scharner på obuke , soma e faen meg rundingsbøye.
tå på Brann

nummer9

Jaja, så har da brann enda en sjanse på å snu statestikken med at de ikke har greid å vinne en kamp de har ligget under i årest serie.

Har ike tilgang til canal+ på jobben, så er det noen som har formeninger om sjansene?

KennethS

Quote from: "nummer9"Jaja, så har da brann enda en sjanse på å snu statestikken med at de ikke har greid å vinne en kamp de har ligget under i årest serie.

Har ike tilgang til canal+ på jobben, så er det noen som har formeninger om sjansene?


blir nok tap, blir fullstending rundspilt.
tå på Brann

Nixon

Det ser ikke bra ut. Og Lyn er så god at jeg er ikke optimistisk for 2. omgang heller.
Rød makt på Hansa!

R.I.P.Super-ray

7 SUPER RAY - LEGENDE

Alexåsane

Du har enda ikke lært å la være å tippe på brann.

Men slapp av, vi vinner:)
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Bruiser

Quote from: "Alexåsane"Men slapp av, vi vinner:)

When pigs fly.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

KennethS

Tom "Figo" Sanne brilijerer i 2 omgang.
tå på Brann

Nixon

Brann har hatt en helt grei 2. omgang. Og det hadde ikke vært ufortjent med uavgjort her.

Men en annen ting: Kommer den trommen jeg hører fra Brannsvingen? Det høres ikke ut som det trommes til noen spesiell sang. Bare helt vilkårlig.
Rød makt på Hansa!

bernu

Men det ligger vel ikke no Brann mål i lufta når Mjelde tar ut en spiss og setter inn Haugen... Sitter ikke akkurat mange superreserver på benken ...
HANSA - Z

KennethS

Kan noen kvitte seg med de 2 utrolig laterlige kommentatorene på canal +?? blir gal!
tå på Brann

KennethS

Quote from: "bernu"Men det ligger vel ikke no Brann mål i lufta når Mjelde tar ut en spiss og setter inn Haugen... Sitter ikke akkurat mange superreserver på benken ...


Brann har en utrolig svak stall.. nei vi får satse på 2006, 2005 e glemt.
tå på Brann

Xminator


hocey

2005 sesongen er allerede glemt. Støtter meg til Totto Dahlum som sa at Brann har vært den desidert største skuffelsen i årets liga (inkludert RBK som faktisk kan kose seg med litt nedrykksdrama og CL spill). Er rett og slett nitrist og det kan kanskje være like greit at vi ikke kommer oss til royal leuge slik at en kan få en lang pause og bygge opp humøret og entusiasmen før neste sesong.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

En ting til: Det er fortsatt bare 5 poeng opp til medaljene :D

hocey

Quote from: "Xminator"En ting til: Det er fortsatt bare 5 poeng opp til medaljene :D


tipper det blir lite poeng på lerkendal og hamar. Derfor blir det nok ikke noen rl kamper denne vinteren.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

KEA

Jeg kjente optimismen rive i meg tidligere i dag. Her hadde vi alle tiders gavepakke midt i fanget: LSK tapte i går, og så går til og med Viking på trynet hjemme mot PVM & co. Men så roter vi det til selv... det var nåkvalifisere oss til UEFA-gruppespillet, og å sende RBK ned i 1. divisjon, som kanskje ikke lenger er en aktuell problemstilling når vi skal til Lerkendal dersom RBK fortsetter å vinne 6-0. Jeg er redd vi ikke klarer noen av delene.

MÃ¥tte jeg ta feil....!

cha1986

Noen som hørte Henning Berg komentere kampen på canal +????
Det er helt uvesentlig å ta opp Brann sitt bruk av millioner...
Har absolut ingenting med kampen å gjøre!
syns Henning Berg er en veldig Usynpatisk dritt trener!!!!!!!
istedenfor å klage på brann sitt million bruk, kan ikke lyn verken passe på spillerne eller levere de fra seg til de dem har skreve kontrakt med,
man U eller Chelsea
et skal skje!!!!!!!!!!!!

Gull2006

Faen i helvete så irriterende! Mjelde må gå..

cha1986

korfor i helvete skal mjelde gå??????
han skulle ikke gå når brann vant mot fredrikstad eller start!!!!!!!
det er spillerne som spiller på banen ikke mjelde!!
vist du støtter brann bare i medgang og ikke i motgang,, har du ingenting
å være brann fans for!!!!!!!!
et skal skje!!!!!!!!!!!!

Stoffi

Quote from: "cha1986"korfor i helvete skal mjelde gå??????
han skulle ikke gå når brann vant mot fredrikstad eller start!!!!!!!
det er spillerne som spiller på banen ikke mjelde!!
vist du støtter brann bare i medgang og ikke i motgang,, har du ingenting
å være brann fans for!!!!!!!!


Du får ikke ekstrapoeng for flest mulig tegn.

Det er mange som har ment LENGE at Mjelde bør gå, så innlegget ditt er grunnløst og usaklig.
At han ikke støtter brann i motgang, uttrykker han heller ikke.

Tenk før du skriver.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

naitsirk

"Noen som hørte Henning Berg komentere kampen på canal +????
Det er helt uvesentlig å ta opp Brann sitt bruk av millioner...
Har absolut ingenting med kampen å gjøre!
syns Henning Berg er en veldig Usynpatisk dritt trener!!!!!!!
istedenfor å klage på brann sitt million bruk, kan ikke lyn verken passe på spillerne eller levere de fra seg til de dem har skreve kontrakt med,
man U eller Chelsea"

eller kanskje sørga for at 2-3 spelara e i frå norge.
snakk om kebablag.

the-g-

selv om hele laget heva seg betraktelig i andre omgang, stÃ¥r jeg likevel pÃ¥ at  sanne var den eneste som spilte bedre enn middels.. teit at skuddet hans ikke gikk inn, stang ut som vanlig:(
he kick is not the fear of falling, but the urge to jump!

Nixon

Quote from: "naitsirk"eller kanskje sørga for at 2-3 spelara e i frå norge.
snakk om kebablag.


Vel, skjønner jo at et tap kan gjøre noen og enhver litt usaklig. For såvidt jeg kan se stilte begge lag med fem utlendinger fra start. Og vi kan jo bare misunne Lyn sine egenproduserte unggutter.

For ikke å snakke om at kebab er mye bedre enn haggis...:)
Rød makt på Hansa!

cha1986

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "cha1986"korfor i helvete skal mjelde gå??????
han skulle ikke gå når brann vant mot fredrikstad eller start!!!!!!!
det er spillerne som spiller på banen ikke mjelde!!
vist du støtter brann bare i medgang og ikke i motgang,, har du ingenting
å være brann fans for!!!!!!!!


Du får ikke ekstrapoeng for flest mulig tegn.

Det er mange som har ment LENGE at Mjelde bør gå, så innlegget ditt er grunnløst og usaklig.
At han ikke støtter brann i motgang, uttrykker han heller ikke.

Tenk før du skriver.




Helt alvorlig hvor jævlig usakelig det går ann å bli.
Det jeg mener er at vært tap med brann er like jævlig, men det er ikke alltid treneren som har skylden, men du kan selv tenke før du skriver.
et skal skje!!!!!!!!!!!!

FredrikOslo

Quote from: "Nixon"
Men en annen ting: Kommer den trommen jeg hører fra Brannsvingen? Det høres ikke ut som det trommes til noen spesiell sang. Bare helt vilkårlig.


den kom ikke fra brannsvingen.
og ja den hørtes helt vilkårlig ut på stadion også. tror de har misforstått bruken av tromme litt...
ropert hadde dem også.
RANN!

KEA

Quote from: "Nixon"For ikke å snakke om at kebab er mye bedre enn haggis...:)

Næmen, endelig en som har smakt haggis (jeg har skydd langt unna på mine Skottland-eskapader). Hva smaker det egentlig? Jeg husker best at skottene beskrev det som en liten stappet pølse som løp rundt fjellene (nåja, la oss kalle det hauger) "in the counterclockwise direction" fordi høyrebeinene var så mye lengre enn venstrebeinene...

For øvrig: 5 poeng bak 3 lag med 4 kamper igjen er mye verre enn 2 poeng bak bronse - tror ikke det blir sprettet noen champagne her i kveld... men ettersom VIF gikk skikkelig på tynet sparer vi gravølet litt til.

Falkman

.. det e jo ganske kuriøst.. men eg kunne ikkje unngÃ¥ Ã¥ legge merke te at Dagbladet premierte  Andresen og Miller med en femmer pÃ¥ børsen etter dagens kamp.. mens Sanne fikk en firer. en helt feilaktig vurdering, sÃ¥nn eg ser det..men gankse illustrerende i forhold te kordan de børsgreiene fungerer.. noen spillere starter med minuspoeng, andre med pluss. Syns ikkje Sanne spilte noen fantastisk kamp, men han va jo stort sett involvert i det vi skapte av sjanser i dag.. og noen smÃ¥ centimeter fra Ã¥ score et kanonmÃ¥l.Andresen og Miller syns eg leverte godt under pari, spesielt i første omgang.

mrsandvi

hehehe... tusen takk for at dere har gitt en blid bastionær en god latter! av de forumene jeg har vært inne påå etter kamper må det her være den desidert mest tragiske. beskylde lyn for å ha for mange utlendinger, når (som en av dere påpekte) brann startet med like mange utlendinger... vi er tross alt landets beste talentfabrikk (huseklepp har nok havnet på feil sted). Og hva er galt med å kjøpe inn nigerianske supertalenter som rundspiller deres hjemvendte englandsfarere... (tribunen i west ham, var det det?) hehe, skulle jo være saklig, jeg... soma er faktisk veldig, veldig god, men talentet falt desverre på hans altoverskyggende selvgodhet. gutten er høy på seg selv! ved siden av nigerianerne har vi en danske, en svenske, en islending og en finne.. det er nabolandene våre! dere henter avdankede 30-åringer fra skotland... vi har valgt å heller ikke si nei takk til en argentiner som tilsetter krydder til lynhverdagen...

og så det morsomste av alt. hvor mange kroner har vi brukt på vår 3. plass? skal spare dere for å se en sammenlikning med brann...

kort oppsumert: tenk før dere snakker!

KEA

Har du drukket, eller fikk du bare utløsning for kompleksene dine? Og lærte ikke du på folkeskolen at du skulle sette stor bokstav etter punktum?

Falkman

.. et par pÃ¥stander som eg har lyst Ã¥ kommenter her..tja, en viss mr. Brynestad har vel brukt en god del millioner for Ã¥ sørge for at dokkar i det hele tatt har et lag.. hvis du syns det e ok Ã¥ drive  med menneskhandel (les masseimport av afrikanske talenter), e det ikkje sÃ¥ mye eg fÃ¥r gjort med det.. Ã¥  komme med en pÃ¥stand om Soma e sjølgod, blir latterlig nÃ¥r dokkar har Henning Berg som trener. Ã¥ drive spillertvikling e vel ikkje sÃ¥ vanskelig, sÃ¥ lenge dokkar samarbeider med Idrettshøgskolen, og automatisk fÃ¥r tilgang pÃ¥ de største talentene.. men en ting ska eg gi deg, at dokkar vant i dag, e det ikkje noe særlig Ã¥ si pÃ¥.

FCLO

"Alle" lag i TL er avhengige av rike onkler..ikke noe vits i å prate om Brynestad, da kan jeg godt snakke om en viss Idar ++
Vi har skaffet mange spillere gjennom det mest profesjonelle talentutviklings programmet i Norge. Nemlig samarbeidet mellom NTG og Lyn. Vi har TL's yngste lag.
I dag stilte begge lag med like mange utlendinger. Og vi vil jo mye heller ha gode spillere fra Oman og Nigeria enn stygge grisete (og i Miller's tilfelle: feite) skotter!!

Hvorfor du snakker om menneskehandel vet nok bare du! Vi har hvertfall gitt fire store talenter muligheten for å skaffe seg en god utdannelse samt å spille profesjonell fotball...fy så slemt! Dette er jo en avtale vi tjener på og de tjener på, hva er bedre enn det?
Men jeg skal være snill og se på det som uttalelser som kom i frustrasjon over at dere ble totalt rundspilt i 75 minutter.

Hva har skjedd med Soma? I fjor mente jeg han var Norges beste stopper og et soleklart valg for landslaget. NÃ¥ virker han treig og usikker... Det er synd!

Ellers må jeg jo bare si at å endelig slå Brann smaker godt for en Lyn-supporter!! Og jeg er glad Lyn-dødaren Sæternes ikke spilte...

Lykke til videre i sesongen!  SlÃ¥ ærbk!

Stoffi

Quote from: "cha1986"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "cha1986"korfor i helvete skal mjelde gå??????
han skulle ikke gå når brann vant mot fredrikstad eller start!!!!!!!
det er spillerne som spiller på banen ikke mjelde!!
vist du støtter brann bare i medgang og ikke i motgang,, har du ingenting
å være brann fans for!!!!!!!!


Du får ikke ekstrapoeng for flest mulig tegn.

Det er mange som har ment LENGE at Mjelde bør gå, så innlegget ditt er grunnløst og usaklig.
At han ikke støtter brann i motgang, uttrykker han heller ikke.

Tenk før du skriver.




Helt alvorlig hvor jævlig usakelig det går ann å bli.
Det jeg mener er at vært tap med brann er like jævlig, men det er ikke alltid treneren som har skylden, men du kan selv tenke før du skriver.


Ifølge deg, så har treneren ALDRI noen som helst skyld for at et lag gjør det dårlig. (les det du skrev, så ser du det) At du i det hele tatt mener noe slikt, sier vel det meste.
Om Mjelde bør gå eller ikke, det er en diskusjon som pågår, og har pågått i en veldig lang tid, basert på en hel haug av kamper over tid.



At lyn ikke har straffet nigerianerene sine, er ganske latterlig. Man stikker ikke av midt i sesongen ustraffet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "FCLO"
Men jeg skal være snill og se på det som uttalelser som kom i frustrasjon over at dere ble totalt rundspilt i 75 minutter.
!


Vel, mener å huske at vi hadde en omgang hver. ;)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

enavgutta

Sktine agenter, skitne penger, skitne holdninger..

Uansett, vi gikk på en høyst sedvanlig bortesmell. Dette var ventet. Statistisk sett taper vi alltid borte etter en fremragende kamp hjemme uken før. Vi var nære, men vi er jo også vant til at vi nå om dagen trenger svært mange muligheter for å få ballen i nettet. Så det kom heller ikke som noen bombe. Synd, men sant. Men langt fra noe tafatt Brannlag utpå der. Så får vi heller glede oss over at VIF fikk gjennomgå og at RBK fremdeles har muligheten til å ta steget ned en divisjon.

Vi gleder oss stort til neste sesong... for da slipper vi å se McAllister og Knutsen i førsteelveren. Da er bredden vi har manglet i hele år på plass !

cha1986

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "cha1986"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "cha1986"korfor i helvete skal mjelde gå??????
han skulle ikke gå når brann vant mot fredrikstad eller start!!!!!!!
det er spillerne som spiller på banen ikke mjelde!!
vist du støtter brann bare i medgang og ikke i motgang,, har du ingenting
å være brann fans for!!!!!!!!


Du får ikke ekstrapoeng for flest mulig tegn.

Det er mange som har ment LENGE at Mjelde bør gå, så innlegget ditt er grunnløst og usaklig.
At han ikke støtter brann i motgang, uttrykker han heller ikke.

Tenk før du skriver.




Helt alvorlig hvor jævlig usakelig det går ann å bli.
Det jeg mener er at vært tap med brann er like jævlig, men det er ikke alltid treneren som har skylden, men du kan selv tenke før du skriver.


Ifølge deg, så har treneren ALDRI noen som helst skyld for at et lag gjør det dårlig. (les det du skrev, så ser du det) At du i det hele tatt mener noe slikt, sier vel det meste.
Om Mjelde bør gå eller ikke, det er en diskusjon som pågår, og har pågått i en veldig lang tid, basert på en hel haug av kamper over tid.



At lyn ikke har straffet nigerianerene sine, er ganske latterlig. Man stikker ikke av midt i sesongen ustraffet.



JaJa det er greit jeg gir meg,men jeg er helt enig med deg når det gjelder de nigerianerne. Det er helt latterlig
et skal skje!!!!!!!!!!!!

Falkman

.. Ã¥ diskutere kem som har fÃ¥tt mest hjelp av rike onkler,  blir temmelig meningsløst. vi har fÃ¥tt mye hjelp, dokkar har fÃ¥tt mye hjelp.. sÃ¥nn e det med den saken.  eg har ikkje noe sans for dÃ¥rlige tapere, og har ingen problemer med Ã¥ innrømme at dokkar vant fortjent i dag.. menneskehandel elller ikkje, eg syns hele det der Nigeria-prosjektet e usmaklig.. Ã¥ fremstille det som en vinn/vinn-situasjon kjøper eg heller ikkje. Lyn har skaffet seg billig arbeidskraft, som de hÃ¥per Ã¥ kunne cashe inn pÃ¥. Talenter av kaliberet Ogbuke/Mikel hadde fint spilt seg te gode kontrakter i større klubber, uten dokkars "hjelp".. og et lite spøsmÃ¥l te slutt.. dokkar kjemper om medaljer, og kommer fra Norges mest folkerike by.. korfor e det nesten ingen som gidder Ã¥ se pÃ¥ nÃ¥r dokkar spiller??

Lurkin

Ja, hvorfor så jeg knapt 1000 Lyn-supportere under cupfinalen når den ble spilt i deres by? Og vi som reiste over hele landet ydmykte dere publikumsmessig (og spillemessig) så heftig at det glir rett inn i rekordboken sammen med 0-10 tapet vårt for RBK.
Berømte Brann fra Bergen

Sharpy

Quote from: "KennethS"Tom "Figo" Sanne brilijerer i 2 omgang.


Branns aller beste spiller i dag, og jevnt over en av de beste de siste 4-5 kampene. Det er morsomt å se at Figo har spilt på seg selvtillitt.

Og for å glede KennethS: Idag hadde Knudsen et uhyre svakt innhopp, selv om det var et lite hakk bedre enn hva Huseklepp presterte.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Sharpy

Quote from: "mrsandvi"hehehe... tusen takk for at dere har gitt en blid bastionær en god latter! av de forumene jeg har vært inne påå etter kamper må det her være den desidert mest tragiske. beskylde lyn for å ha for mange utlendinger, når (som en av dere påpekte) brann startet med like mange utlendinger... vi er tross alt landets beste talentfabrikk (huseklepp har nok havnet på feil sted). Og hva er galt med å kjøpe inn nigerianske supertalenter som rundspiller deres hjemvendte englandsfarere... (tribunen i west ham, var det det?) hehe, skulle jo være saklig, jeg... soma er faktisk veldig, veldig god, men talentet falt desverre på hans altoverskyggende selvgodhet. gutten er høy på seg selv! ved siden av nigerianerne har vi en danske, en svenske, en islending og en finne.. det er nabolandene våre! dere henter avdankede 30-åringer fra skotland... vi har valgt å heller ikke si nei takk til en argentiner som tilsetter krydder til lynhverdagen...

og så det morsomste av alt. hvor mange kroner har vi brukt på vår 3. plass? skal spare dere for å se en sammenlikning med brann...

kort oppsumert: tenk før dere snakker!


Tenker vi lar denne stå for seg selv som dagens innlegg;)
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Xminator

Det er så forbannet surt at Sanne ikke fikk den i mål. Da tror jeg det hadde løsnet skikkelig for "figo" :p

Lyn: Lang ball - håpe at en lynrask spiss skal vinne ballen og score. Det lyktes en gang. For å være helt ærlig, Lyn spiller skikkelig Rævvafotball. Som de aller fleste lagene i tippeligaen etterhvert gjør. Og med tanke på at alle lagene over oss på tabellen spiller spark og spring fotball, så blir det neppe færre i fremtiden. Det er litt synd, for med RBK i 1. divisjon står vi igjen som det eneste spillende laget i eliteserien :p

Go Up