• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Resten av sesongen

Started by KEA, September 17, 2005, 22:42:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KEA

strekke seg etter. Det er i hvert fall bedre enn å si at sesongen er kjørt! Forresten så har jo de danske lagene vært klare lenge, og er Brøndby, FC København, FC Midtjylland og AaB (Aalborg). I Sverige gjenstår 5 serierunder og rekkefølgen nå er Djurgården, IFK Göteborg, Helsingborg og Malmö FF. Personlig synes jeg definitivt fjorårets Royal League ga mersmak til tross for snø og elendighet, men man kan jo spørre seg om det harde vinterprogrammet har vært en fordel eller satt oss tilbake mhp. skader m.m. i årets sesong, og om det var verd premiepengene. Og Royal League er kanskje den eneste internasjonale turneringen Brann kan ha sjanse til å vinne�N seier fra gruppespill og sugerør inn i den store kassen som heter gruppespill i UEFA-cupen. Og svært spennende motstandere både sportslig og for publikum.

I utgangspunktet skal vi gi jernet for å vinne alle kamper framover, men med skader på både nøkkelspillere og dem som skulle erstatte dem, er det helt urealistisk å vinne alt. Noen må hviles, pleies og kanskje matches forsiktig (i hvert fall bør Martin Andresen hvile på landslaget og konsentrere seg om Brann). At de fleste tog er gått fra oss er noe vi ikke kan gjøre noe med.

Men med dette utgangspunktet lurer jeg på:

Hvordan bør Brann prioritere for resten av sesongen?
Hvilke kamper er viktigst?
Hva kan og bør vi forvente?

Lurkin

UEFA-cupen kan vi bare glemme. Moskva kommer til å score minst 2 mål hjemme, iallefall med Brann sitt forsvar - og toppspissen til Lokomotiv er vel tilbake?

Hvis RBK taper de to neste kampene mot Odd og Ham-Kam, og Tromsø og Glimt vinner sine 2 kamper denne runden. Samtidig som Molde tar 3 poeng over disse to rundene, så kan faktisk Brann sende de ned på Lerkendal. Og faen om jeg skal være der, for så å gå på byn.

Ellers er det 5 norske lag i Europa i år, og det burde vært et mål. LSK eller Enga går vel til finalen i cupen, begge som favoritter uansett om de møter Hønefoss eller Molde. Vi burde nå greie 12-15 poeng de neste kampene for å nå det målet.

Eneste jeg håper på i år er at Hønefoss tar cupgull, RBK rykker ned, Enga tar ikke seriegull og Brann over 6. plass og går ut med litt av æren i behold.

Er vel også typisk Scharner og Vaagan Moen kolliderer i siste kampen og begge to er ute hele neste sesong med brukket rygg og hele sulamitten.
Berømte Brann fra Bergen

krøvel vellevold

Håper virkelig ikke spillerne har holdningen at "sesongen er over". Det er den ikke! Taper vi resten, rykker vi kanskje ned. Vinner vi resten, tar vi kanskje medalje (og kommer med i UEFA-cupen neste år) eller får Royal League-plass. Men er litt betenkt over at alle tror at Brann er reddet i Tippeligaen. Faktum er jo at Brann neppe kan kalles favoritter i noen av de gjenværende kampene! Vi skal møte Start, Lyn, Viking og Odd som alle er foran oss på tabellen. Sistnevnte er jo i tillegg i storform. RBK på Lerkendal er tøft uansett hva formkurven deres måtte vise nå. RBK kan fint finne på å vinne alle kampene som er igjen. Også har vi hjemmesterke Hamkam på Briskeby. Plassen er overhodet ikke reddet...
Legg ned hele klubben!

Xminator

QuotePlutselig får du «heia Brann, heia Brann» og stang inn fra 35 meter og alt det trøkket som følger med.

Tom Nordli har skjønt det...

En til:
QuoteFørste gang jeg var på Brann Stadion med Odd, tapte vi 3-0. Vi holdt på å pisse i buksen. Det var som å være på Superbowl.

Og enda en til:
QuoteDe har Bengt, Martin, Scharner, Miller, Winters. Ramser jeg dem opp sånn, får jeg jo nesten nerver. Jeg synes de er gode. Jeg går med den innstillingen at det blir steintøft. Synes fortsatt at de har mange gode fotballspillere. Det er små marginer. Neste år kan det være vi som sliter.

KEA

Quote from: "krøvel vellevold"Håper virkelig ikke spillerne har holdningen at "sesongen er over". Det er den ikke! Taper vi resten, rykker vi kanskje ned. Vinner vi resten, tar vi kanskje medalje (og kommer med i UEFA-cupen neste år) eller får Royal League-plass. Men er litt betenkt over at alle tror at Brann er reddet i Tippeligaen. Faktum er jo at Brann neppe kan kalles favoritter i noen av de gjenværende kampene! Vi skal møte Start, Lyn, Viking og Odd som alle er foran oss på tabellen. Sistnevnte er jo i tillegg i storform. RBK på Lerkendal er tøft uansett hva formkurven deres måtte vise nå. RBK kan fint finne på å vinne alle kampene som er igjen. Også har vi hjemmesterke Hamkam på Briskeby. Plassen er overhodet ikke reddet...
Quote from: "Xminator"Det blir ikke europacup i bergen uansett om det skjer eller ikke, gamle sitte er ruiner en gang i høst.
Quote from: "Xminator"Sjansen for å klare oppgaven i Moskva er veldig liten. Brann i den formen vi var i fjor høst og en stund i vår kunne klart det. Men vi sliter vannvittig med å omsette sjansene til mål. Og vi mangler erfaringen med å skulle ligge bakpå og kontre. Samtidig var kampen mot RBK en kamp der Brann la seg bakpå og kontret - og klarte det meget bra. Ekspertene sier gang på gang at vi er veldig gode på overgangsspillet. Jeg tror det viktigste i Moskva blir å tørre å presse høyt, det er ingen motsetning i å spille kontringsfotball og det å presse motstanderen.

Her er jeg helt enig med deg. Dette er den ene i særklasseog til den andre kampen som jeg for min del ser som den andre i særklasse viktige kampen, nemlig borte mot RBK. Kan en Brannseier på Lerkendal sende RBK ned en divisjon er det uvurderlig i forhold til neste sesong!

Hva vi kan forvente er en annen sak. Jeg tror ikke vi kan forvente seier mot Lokomotiv, mens mot Start og RBK bør ikke det være noen umulighet. Og i morgen vet vi mer om betydningen av de øvrige kampene.

KEA

LSK: 0 poeng3 poeng3 poeng.
Molde (H), vorspiel til cupfinalen, Kommer an på hvordan tabellsituasjonen ser ut der og da, men det lukter 0-0. 1 poeng.
Totalt 44 poeng.

Lyn: 1 poeng0 poeng0 poeng3 poeng.
Totalt 41 poeng.

Viking:0 poeng1 poeng0 poeng3 poeng.
Totalt 41 poeng.

Brann: 3 poeng0 poeng3 poeng41 poeng

KEA

Quote from: "Xminator"Magefølelsen sier at denne sesongen er over. Jeg håper gjør noen gode resultater og kamper på slutten her, men selv med 4 seire er det sannsynlig at det blir ingenting av sesongen.
Quote from: "Xminator"Og om Brann skulle score 2 mot Moskva, og vinne kampen, så blir det Mirakelet i Moskva. Ikke mindre enn det. Slik vi har slitt med å score på sjansene våre så er det ikke spesielt realistisk å tro på.

Men hva er det Mons i så fall sparer spillerne til? Kampen for 5. eller 6. plass?

Xminator

Det kan jo være han sparer dem fordi de faktisk ikke bør spille kampen. Jeg har ikke sett/hørt/lest noe om hvilke spillere han stiller med, men Andresen har jo signalisert at det går på helsen løs tidligere. Så da spares han ikke for de siste kampene denne sesongen, men for å unngå en langtidsskade (med andre ord neste sesong).

Plekter

Noen som har regnet på hvordan Brann ender med tap i siste 4 seriekamper? Eller seier i siste 4?

Henki

Quote from: "Plekter"Noen som har regnet på hvordan Brann ender med tap i siste 4 seriekamper? Eller seier i siste 4?

Med tap i de fire siste ender vi med 32 poeng...
Ballen skal fremover!

Xminator

Uten å ha sett på innbyrdes oppgjør, så kan Brann havne sist (32 poeng, Aalesund kan få 32 poeng), eller på 1. plass (44 poeng, Start og VIF har 44 poeng). Så ett sted imellom :D

Plekter

Quote from: "Henki"
Quote from: "Plekter"Noen som har regnet på hvordan Brann ender med tap i siste 4 seriekamper? Eller seier i siste 4?

Med tap i de fire siste ender vi med 32 poeng...

jasså, sier du det... :wink:

Det jeg frykter mest, er å bli ydmyket på lerkendal, samt at rbk vinner resten av sine, samt at vi taper resten, slik at RBK ender opp høyere enn oss på tabellen!

Go Up