• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Toni Nhleko

Started by gjertm, September 14, 2005, 12:34:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

gjertm

Jeg husker det vakre målet som
Toni scorte mot Molde, og hvor spent jeg var på han som spiller. Så ble han plassert på benken og gikk sur.. Plager meg like mye hver gang han putter et mål for Viking, at det ikke er for Brann.

Det viktige spørsmålet er jo om Brann burde latt han gå eller ikke..
Brann inside

jinxter

Han var elendig i USA, så hvis Brann hadde beholdt han og Dallas Burn eller hvor det nå va hadde beholdt han, hadde han sikkert ikke fortstått at han trenger på jobbe. Tror ikke det hadde vært noen vits å beholde ham i klubben, hadde aldri vært noe annet enn benkefyll da.

Xminator

For helvete da. Er korttidsminne også noe som smitter med vannet? Egentlig synd det gamle forumet er forsvunnet i ingenting, ble skrevet mye intressant om Strandløven i sin tid.

Toa

Overasker meg ikke at Nhleko gjør det bra nå.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Nixon

Plassert på benken og ble sur?
Ja ja, slik kan man også huske det...
Rød makt på Hansa!

Brann_ruler

Nhleko var ikke seriøs i det hele tatt. Vil overraske meg om han ikke dukker opp dvask og utrent når viking starter opp neste sesong.

århundrets største vits er sør afrikaneren som fikk heteslag i Bergen.

abe78

Det blir for dumt å være etterpåklok når det kommer til løvegutten vår. Ingen tvil om at han hadde tallent, enda mindre tvil om at han ga blaffen i å utnytte eller utvikle det.
.og husk!

Henki

Vi snakker her om en spiller som fikk heteslag og måtte bæres av banen i 20 plussgrader på Stadion. Hadde han vært fra Grønnland eller Bjørnøya eller noe slikt kunne jeg forstått det, men hjelpe meg fyren er jo fra Sør-Afrika. Har en lei mistanke om at det er varmere der enn her.

Og når et er sagt så forsvarte han jo ikke akkurat en plass på laget i det hele tatt og med tanke på den økonomiske situasjonen Brann var i på en tiden var det vel ikke så rart de lot ham gå.

Jeg savner ham ihvertfall ikke.
Ballen skal fremover!

Toa

Ja, løper man og jobber så hardt at man kollapser, så er faen det gale og... Utrolig... Nhleko var og er en god fotballspiller med ekstreme kvaliteter. Er nok ikke tilfeldig at en så erfaren og god trener som Hodgson har hentet han.

Nhleko er konge! :)

Yngve

Quote from: "Toa"Ja, løper man og jobber så hardt at man kollapser, så er faen det gale og... Utrolig... Nhleko var og er en god fotballspiller med ekstreme kvaliteter. Er nok ikke tilfeldig at en så erfaren og god trener som Hodgson har hentet han.

Nhleko er konge! :)

Trur ikkje heilt du skjønte det eg. Her var det ikkje snakk om kvem som helst, men ein neger frå sør afrika som kjem til Bergen og presterer å få heiteslag..

Dessutan var det vel ikkje den fantastiske jobbinga han vart kjend for..

Professoren

Han droppet treningsopplegget han hadde faatt da han dro hjem paa juleferie. Naar han kommer tilbake er det foerste han gjor aa fortelle det til ba. Det alene maa gjore han til den dummeste fotballspiller som noensinne har spilt i Norge. Runar Nordmann inkludert.

Et annen gullkorn var at det var bare han og Maradona som kunne score slike maal som han scoret mot Molde. Det var en meget pen prestasjon, men det faar da vaere grenser.

At folk ikke fatter at det er morsomt med afrikanere som faar heteslag av fotball i norge er merkelig. Har sett folk jobbe langt hardere i sommerkamper enn Nhleko uten aa faa heteslag. Og det uten at de har vaert fra Afrika eller andre varme strok

gjertm

Greitt nok at han fikk hete slag. Kansje dere har glemt kampen Brann spilte mot Rosenborg på stadion, hvor Brann ledet til godt ut
i andre omgang, helt til Teitur tok han ut av laget i 87 minutt, og ja,, her er kamp rapport :
"Toni ga hjemmelaget 2-1 så det ut til å gå mot seier. Men forskjellen på Brann og et ekte mesterlag var at Rosenborg stod på til siste slutt. Belønningen var to mål på de siste tre minuttene og dermed tre "ufortjente" poeng med hjem til Trondheim. "

Rosenborbg haddetre mann som heletiden måtte vokte Toni. Plutselig var det tre mann til på banen.

Jeg synesgt at han viste gode takter, og at han heller burde vært leid ut.
Brann inside

naitsirk

Nhleko har imponert meg i Viking.
Dette er noko som aldri hadde skjedd i brann, og grunnen trur eg ligg i hogdson.
Nhleko er vel kjent for å ikkje akkurat overanstrenge seg når det gjelder trening. Teitur har ikkje samme autoriteten som hogdson.samma gjeld vel for valencia.Slapp som faen, men Nordli har fått skikk på han.

Men ka skjedde med Nhleko då han reiste frå brann?
Jo han forandra seg ikkje ein dritt.dallas burns fekk nok og han ga vel ein god f.. i kontrakten med eit engelsk lag.

Toa

Quote from: "Professoren"Han droppet treningsopplegget han hadde faatt da han dro hjem paa juleferie. Naar han kommer tilbake er det foerste han gjor aa fortelle det til ba. Det alene maa gjore han til den dummeste fotballspiller som noensinne har spilt i Norge. Runar Nordmann inkludert.

Et annen gullkorn var at det var bare han og Maradona som kunne score slike maal som han scoret mot Molde. Det var en meget pen prestasjon, men det faar da vaere grenser.

At folk ikke fatter at det er morsomt med afrikanere som faar heteslag av fotball i norge er merkelig. Har sett folk jobbe langt hardere i sommerkamper enn Nhleko uten aa faa heteslag. Og det uten at de har vaert fra Afrika eller andre varme strok

KEA

Quote from: "Toa"

Det som vel først og fremst var påfallende med Nhleko var jo at han i de første kampene sprang fortere, mye fortere, enn alle andre helt til krampen tok ham - afrikaneren med heteslag i Bergen - mens at han etter å ha fått kontrakt knapt nok gadd noe som helst. Han kunne, men gadd ikke.

Det er jo bare å gratulere Viking dersom de (eller noen av de andre klubbene han har vært innom underveis) har klart å plukke av ham de dårlige holdningene. Det er synd ikke Brann klarte det, for han må vel sies å være en attraksjon når han legger inn femte giret.

Superjack

Til alle dere under 13 år, som bare har lagt merke til Tony i viking, og husker målet hans mot Molde.

Tony Nkleko hadde ett kjempetallent, og brukte det bra i de første kampene for Brann. Han løpte, kriget og scoret mål. Men han spilte på en 3 måneders lånekontrakt. Da han fikk en 3 års kontrakt så sluttet han å jobbe. Så enkelt var det.
Så reiste han til Afrika, for det var så synd på han, og familien hans osv osv...
Kom tilbake etter å ha brukt mesteparten av brannlønnen til å fete seg opp i Afrika...
Da han kom tilbake ville han vekk....

Håper han slår til i Viking og ikke er 100% mental tvilling til en viss Runar Normann.. At han har lært, og bruker talentet sitt, som han åpenbart har.
i taper ALDRI!

Henki

Quote from: "gjertm"
Rosenborbg haddetre mann som heletiden måtte vokte Toni. Plutselig var det tre mann til på banen.

Jeg synesgt at han viste gode takter, og at han heller burde vært leid ut.
Ballen skal fremover!

Nixon

Mange historieløse innlegg her.
Toni sine prestasjoner sank som en stein etter at han fikk kontrakt. Han puttet det medbrakte treningsprogrammet i skuffen da han var på ferie i Sør Afrika etter sesongen. Og han hadde veldig veldig lyst til å få oppfylt den anerikanske drømmen, og var overhodet ikke motivert til å komme tilbake til Brann.

Ser ingen grunn til å legge noe skyld på Brann. Tvert imot. De strakk seg langt for å legge forholdene tilrette for at Toni skulle trives her i byen.
Rød makt på Hansa!

Toa

R.I.P.Super-ray

7 SUPER RAY - LEGENDE

Nixon

Quote from: "R.I.P.Super-ray"

Er det noen som påstår det?
Rød makt på Hansa!

jako

Vi må ikke glemme at Nhleko var uheldig og ble skadet den høstsesongen samt at manglet et skikkelig treningsgrunnlag.

At han kom utrent tilbake til Norge etter juleferien er oppsigelsesgrunn i seg selv. Han var også en forferdelig dårlig avslutter den gangen. Han kom heller ikke særlig godt overens med Mjelde.

Kan også han nå har blitt en del år eldre og det kan kanskje forklare litt av saken.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Professoren

Quote from: "Professoren"Han droppet treningsopplegget han hadde faatt da han dro hjem paa juleferie. Naar han kommer tilbake er det foerste han gjor aa fortelle det til ba. Det alene maa gjore han til den dummeste fotballspiller som noensinne har spilt i Norge. Runar Nordmann inkludert.

Kvisviks styrke har aldri vaert fart, han har helt andre kvaliteter. Farten til Nhleko var helt avgjorende for hans prestasjoner, saa her er det helt greit aa forskjellsbehandle litt ja. Aa droppe treningsopplegget, for saa aa naermest "skryte" til BA om at han hadde lagt paa stranden i stedet, er hinsides uprofesjonelt og ubeskrivelig lite intelligent

Toa

Professoren

Hvorfor trekker du inn Charlie Miller i dette? Er poenget ditt at Nhleko fikk pes og Miller ikke? Miller ble naermest gjort til latter for formen sin, men gjorde noe med det. Stikk i strid med Nhleko utvise Miller serioesitet og evne til aa gaa i seg selv.

Det er ogsaa userioest av Kvisvik aa legge paa seg flere kilo i ferier, men det er lettere aa tilgi ettesom hans prestasjoner ikke avhenger av det i like stor grad som Nhleko.

Xminator

Det er vel også verdt å nevne hva som har skjedd med Kvisvik i FFK. Det har nok blitt *mange* familiemiddager der i det siste. Det var etter min mening en tydlig tungere Kvisvik da han var på Brann stadion sist...

Sharpy

Quote from: "Nixon"Mange historieløse innlegg her.
Toni sine prestasjoner sank som en stein etter at han fikk kontrakt. Han puttet det medbrakte treningsprogrammet i skuffen da han var på ferie i Sør Afrika etter sesongen. Og han hadde veldig veldig lyst til å få oppfylt den anerikanske drømmen, og var overhodet ikke motivert til å komme tilbake til Brann.

Ser ingen grunn til å legge noe skyld på Brann. Tvert imot. De strakk seg langt for å legge forholdene tilrette for at Toni skulle trives her i byen.

Sant det du skriver, men det endrer ikke det faktum at det er fryktelig irriterende at Toni ikke forstod da at han hadde et talent han kunne utnyttet LANGT bedre...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Lurkin

Solis burde vi beholdt, den lille rakkeren der var et kjempetalent. Husker fremdeles at han senket Start. Tenk å ha han sentralt på midten den dag i dag.

Over til Toni. Et av mine største forundringer gjennom min tid som Brann-supporter er hvor alle sammen får Nh til å bli K? Kleko?? Jeezus.
Berømte Brann fra Bergen

mobli

Quote from: "Lurkin"Solis burde vi beholdt, den lille rakkeren der var et kjempetalent. Husker fremdeles at han senket Start. Tenk å ha han sentralt på midten den dag i dag.

Over til Toni. Et av mine største forundringer gjennom min tid som Brann-supporter er hvor alle sammen får Nh til å bli K? Kleko?? Jeezus.

Det er slik Nh blir uttalt i IsiZulu.
I mange språk blir forskjellige bokstaver og bokstavkombinasjoner uttalt forskjellig fra hvordan vi ville ha uttalt det på norsk.
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

Lurkin

Jo, greit det, men hørte at han sa sitt eget navn og det var ingen Kleko da.
Berømte Brann fra Bergen

R.I.P.Super-ray

Har personlig kontakt med nhleko, slik uttaler han sitt eget navn:

Ni-ko-sji-nati n-leko
7 SUPER RAY - LEGENDE

gjertm

"Nhleko trivdes ikke i Brann, og fikk ikke ut talentet sitt. Han ser ut til å stortrives i Viking. Men så er jo Hodgson en trener som får ut det beste av spillerne sine. Det kan man IKKE si om Mjelde desverre. Bare å se på Alex Valencia..."

Akkurat! Der er du inne på noe viktig, men slik er det i alle klubber. Bare se på godeste Jaap Stam, han er jo en kvalitetsspiller, men likte seg ikke i Man Utd, og gjore det mye bedre i Milan. Gikk visst ikke overens med Ferguson. Men nå kan ikke de sammenlignes som spillere, men poenget er likt. Kansje Brann kjører en stil som noen liker bedre enn andre. Og Mjelde og Per Ove tror jeg liker de litt stille og forsiktige menneskene, slike som Sanne, Knudsen, Sæternes osv. Er jo ikke for ingen ting de hvert år gjør det bra i Fair Play.
Brann inside

KennethS

Quote from: "Toa"Nhleko trivdes ikke i Brann, og fikk ikke ut talentet sitt. Han ser ut til å stortrives i Viking. Men så er jo Hodgson en trener som får ut det beste av spillerne sine. Det kan man IKKE si om Mjelde desverre. Bare å se på Alex Valencia...
tå på Brann

Xminator

Valencia var jo en kjempesuksess i 2002 også da.

Go Up