• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bråk i Lillestrøm

Started by Laxevaag, September 11, 2005, 07:18:09 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lskgutt

Quote from: "Erik"Så dere trenger trommer for at stemmningen skal øke så mye?? Hva med andre supporterklubber som klarer det fint uten da? Som engen og Brann

Sjekk ut klanen.no så ser du at de vurderer tromme de også.
Si meg andre måter å øke stemmningen med nesten 50% uten å bruke tromme.

Mr_Soma

Quote from: "Lskgutt"
Quote from: "Erik"Så dere trenger trommer for at stemmningen skal øke så mye?? Hva med andre supporterklubber som klarer det fint uten da? Som engen og Brann

Sjekk ut klanen.no så ser du at de vurderer tromme de også.
Si meg andre måter å øke stemmningen med nesten 50% uten å bruke tromme.


Bruke kjeften enda mer - og ihvertfall IKKE stille opp med hele 6000 på en hjemmekamp mot en klubb som Brann.

Erik

Om klanen vil synke lavere å bruke trommer så får de bare gjøre det.. En tromme kommer aldri inn på Store stå på Brann stadion.. Bruker kjeften & lungene vi..

Lskgutt

Quote from: "Mr_Soma"
Quote from: "Lskgutt"
Quote from: "Erik"Så dere trenger trommer for at stemmningen skal øke så mye?? Hva med andre supporterklubber som klarer det fint uten da? Som engen og Brann

Sjekk ut klanen.no så ser du at de vurderer tromme de også.
Si meg andre måter å øke stemmningen med nesten 50% uten å bruke tromme.


Bruke kjeften enda mer - og ihvertfall IKKE stille opp med hele 6000 på en hjemmekamp mot en klubb som Brann.

Bruke kjeften enda mer? Joa, Men når diverse folk på feltet knapt kan snakke etter kampen (deriblandt meg) så er det vanskelig å yte enda mer.

Erik

hmm rart da.. kan ikke fatte at du skal miste den etter den samme joikasangen gikk om og om igjen sikkert 50 ganger i går der trommene ble brukt.. latterlig..

Mr_Soma

Quote from: "Erik"Om klanen vil synke lavere å bruke trommer så får de bare gjøre det.. En tromme kommer aldri inn på Store stå på Brann stadion.. Bruker kjeften & lungene vi..


Helt alvorlig Erik... "synke lavere" ?
Jeg hadde forstått deg om det var snakk om klapperør -

Mener du at Juventus,Roma,Lazio,Milan's tilhengere har nådd bånn med å bruke trommer i alle år?

Supporterkulturen i Norge er i ferd med å utvikle seg i riktig rettning (les: VIF,LSK osv)

Selv om noen av sangene til LSK er dødfødte og lite nyskapende mtp ren kopiering fra Italia ect så er det ihvertfall bedre enn å rope "Brann klapp klapp klapp" i 90 minutter.

Hadde jeg sett en person komme inn på SS med tromme hadde ikke jeg stoppet han.

ole3000

Hva er det som er så galt med trommer egentlig og hvorfor vil ikke du Erik(og en gjeng med andre) ha en slik på Store stå når stemningen er som på et eldresenter? Hvis den kan heve stemningen så hvorfor ikke. Det går jo hvertfall ann å prøve!!
i går for en til!

Lskgutt

Quote from: "Erik"hmm rart da.. kan ikke fatte at du skal miste den etter den samme joikasangen gikk om og om igjen sikkert 50 ganger i går der trommene ble brukt.. latterlig..

Erik

FORZA FUGLA OLE OLE OLE ? mangen ganger sang dere den klovnesangen i går? tror du..

Ole3000: trommer har aldri vert et tema på store stå.. Ikke skal det heller.. La andre klovner få ha trommene sine..

Lskgutt

Quote from: "Erik"FORZA FUGLA OLE OLE OLE ? mangen ganger sang dere den klovnesangen i går? tror du..

Ole3000: trommer har aldri vert et tema på store stå.. Ikke skal det heller.. La andre klovner få ha trommene sine..

Så du mener fordi vi har tromme så bli vi mindre hese? Artig Teori men jeg tviler på at den stemmer :)

Erik

ikke det jeg sa.. Men du sa selv at trommer øker stemmningen med 50%.. Kan ikke ha vert særlig med stemmning blandt kråkene før trommen kom da..

ole3000

Quote from: "Erik"FORZA FUGLA OLE OLE OLE ? mangen ganger sang dere den klovnesangen i går? tror du..

Ole3000: trommer har aldri vert et tema på store stå.. Ikke skal det heller.. La andre klovner få ha trommene sine..


Så hvis noen drasser inn en tromme så skal du kaste den ut igjen? Eller flytter du over på gamle sitte. Noe sier meg at det hadde vert bedre, så kunne vi lage god stemning med en tromme!
i går for en til!

Erik

Jeg tror de aller fleste på Store stå kommer til å kaste den ut.. Du kan jo prøve en kamp da.. om du tør..

Lskgutt

Quote from: "Erik"ikke det jeg sa.. Men du sa selv at trommer øker stemmningen med 50%.. Kan ikke ha vert særlig med stemmning blandt kråkene før trommen kom da..

Vi spilte forza fugla uten tromme en liten stund inni der også. Da kunne du tydelig høre at stemningen går ned.

ole3000

Quote from: "Erik"Jeg tror de aller fleste på Store stå kommer til å kaste den ut.. Du kan jo prøve en kamp da.. om du tør..

Har ikke tromme, så det blir vanskelig, men jeg skal nok støtte den sjelen som bringer den inn!
i går for en til!

Erik

Jepp.. Det sier bare alt om dere kråker da.. Klarer ikke holde stemmningen uten en tromme.. svakt..

Erik

hehe du får gjøre det.. For det blir ikke lenge du får støtte den stakkersen ;)

Lskgutt

Vi holder stemningen. Det er bare det at når vi BRUKER tromma så hører du omtrent våre rop helt over til bergen  :)
Så du ikke dommern igår? han måtte gå helt inntil kjeften på spillern deres for å høre hva han sa :)

Erik

Når dere bruker trommer, så hører jeg som regel bare trommene.. stemmningen er like tragisk som når dere ikke bruker den.

BL

En tromme skal holde takte, ikkje overdøve sange. Trommen skal overdøves av sangen. Det skjer ikkje hos dere.
Hansa-
Felt Z

Lskgutt

En venn av meg satt på andre sia (rainbow tribunen) og han hørte oss klart og tydelig. Er vel at dere synger som gjør at dere ikke hører det.

Nixon

Joda, hørte mye av sangen over trommingen fra min posisjon i sofaen. Gi det ett par kamper og vi har det her også!
Rød makt på Hansa!

Erik

Jeg så kampen på tv.. Trommene eide dere.. hørte jo knapt dere synge blandt kråken med trommen

Lskgutt

Quote from: "Nixon"Joda, hørte mye av sangen over trommingen fra min posisjon i sofaen. Gi det ett par kamper og vi har det her også!

Delte meninger mellom deg og Eirik. Jaja, ønsker dere lykke til med tromma om dere starter det også får vi se hvem som blir best på tribunen neste år :wink:
Good Night

Mr_Soma

Quote from: "Erik"hehe du får gjøre det.. For det blir ikke lenge du får støtte den stakkersen ;)


Og det blir ikke lenge til du møter den "stakkersen"

Erik

*ler* Nixon køddet jo bare.. Men for all del.. Dere må jo ha trommene for at dere skal holde stemmningen.. stå på:D

Nixon

Quote from: "Erik"*ler* Nixon køddet jo bare.. Men for all del.. Dere må jo ha trommene for at dere skal holde stemmningen.. stå på:D


Køddet faktisk ikke. Man hørte jo tydelig hva de sang over trommene. Og det er ingen tvil om at det skapte stemning. Om det er rette type stemning får vel flertallet avgjøre når en modig sjel tar med seg tromme på SS...
Rød makt på Hansa!

Erik

Passer vell kanskje bedre godtfolket på Hansa tenker jeg...

Timbaa

Quote from: "Erik"Passer vell kanskje bedre godtfolket på Hansa tenker jeg...


Fy faen, kan ikke være gamle gutten du altså! Blir jo flau etter å ha lest igjennom det du har lirket ut av deg, ta deg en tur opp på Hansa så skal vi vise deg hvordan ting egentlig fungere.. Hjelper ikke at du å 2, 17 år gamle jenter angriper den "stakkaren" som kommer inn med tromme på ss...

Se rundt om i Europa så skjønner du at dette ikke er noe lsk har kommet på... Det funker, ingen tvil, bare vi finner teksten som passer så kan det nok gi klang i brannsupporter sine ører også... Vi har jo stemme til det i tillegg;)
ansa Z

Professoren

For eller mot tromme: la oss vaere enige om at forza og ole ikke har noe paa Brann stadion aa gjore. Jeg vil, uten noe som helst tvil, heller ha ingen sang enn forza eller ole. Det er min mening.

Tilbake til emnet: For oss som ikke var der: hva skjedde egentlig paa Martins. Egentlig ingenting, som noen mener?

Xminator

Foreslår at vi fortsetter tråden langt utenfor tema. De eneste som tjener på messing om tråden tema er de som var ute etter bråk. Og det vil vi vel ikke?

Forza+Ole - uting
Trommer - en helt annen ting og overhode uten sammenheng med de to overnevnte frasene. Det er fult mulig å sette norsk tekst til trommer. Selv om bergensmusikken har en tendens til å være anglofile .p Hvor mange bergenske rockeband synger på norsk? Spetakkel er vel ett hederlig unntak ;) Skarptrommer/buekorpstrommer fungerer foresten ikke som stemningsholder. Det må basstrommer til. Faren er vel at myren synker enda mer ;)

Vi fra hansabyen skal foresten være forbannet forsiktig med å kaste stein i glasshuset når det gjelder å kopiere trender utenfra ;)

Northside


Nemesis

Jeg kan ta med et gammelt keyboard til lokomotiv kampen, der er det opp til flere typer trommelyder pluss sambatakter.....   men trenger strøm....

Gi en lyd hvis jeg skal ta det med!

Ps: hadde også vært fint om noen kunne tatt med klokkespill, triangel og munnspill. Tror vi hadde gått kanari-fænsen en høy gang. :p
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

QuoteAlle snakker om hvordan ting var. Det skaper angst og redsel. Ingen tør å ta lederskap.
Sitat Høgmo. Kanskje det kan overføres til hvorfor ingen tar ansvar for stemningen på Stadion?

Lskgutt

Keyboard er NEPPE riktige tingen på en fotball kamp nei :lol:
Men for guds skyld, vi har flere "tromme sanger" enn "forza fugla" men på søndag så det ut til å bli den eneste vi fikk trøkka til ordentlig. Trolig også derfor vi sang den så lenge.

Candyman

Quote from: "Lskgutt"Keyboard er NEPPE riktige tingen på en fotball kamp nei :lol:
Men for guds skyld, vi har flere "tromme sanger" enn "forza fugla" men på søndag så det ut til å bli den eneste vi fikk trøkka til ordentlig. Trolig også derfor vi sang den så lenge.

De 10-15 stykkene som stod bakerst av dere med rytmepinner tror jeg dere bør plassere lenger fremme sammen med de med triangler, for da forsvinner liksom ikke bassen.
En annen ting jeg lurte på....dere som er fugler og sånn...Hvorfor bruker dere ikke disse plystregreiene som folk tar med når de skal på andejakt...??
Tror det kunne gitt dere en bra effekt. Kvakk Kvakk!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Lskgutt

Quote from: "Candyman"
Quote from: "Lskgutt"Keyboard er NEPPE riktige tingen på en fotball kamp nei :lol:
Men for guds skyld, vi har flere "tromme sanger" enn "forza fugla" men på søndag så det ut til å bli den eneste vi fikk trøkka til ordentlig. Trolig også derfor vi sang den så lenge.

De 10-15 stykkene som stod bakerst av dere med rytmepinner tror jeg dere bør plassere lenger fremme sammen med de med triangler, for da forsvinner liksom ikke bassen.
En annen ting jeg lurte på....dere som er fugler og sånn...Hvorfor bruker dere ikke disse plystregreiene som folk tar med når de skal på andejakt...??
Tror det kunne gitt dere en bra effekt. Kvakk Kvakk!

Hva for no?  :?:  :|

BL

Quote from: "Xminator"
QuoteAlle snakker om hvordan ting var. Det skaper angst og redsel. Ingen tør å ta lederskap.
Sitat Høgmo. Kanskje det kan overføres til hvorfor ingen tar ansvar for stemningen på Stadion?


Word!
Hansa-
Felt Z

Lurkin

^^Word! Ghettospirit!

Nemesis: Jeg har et keyboard som går på batteri, pluss en ustemt gitar og et munnspill. Skal vi få med oss klokkesvingen på "Kombaya My Lord"?
Berømte Brann fra Bergen

Professoren

Quote from: "Xminator"Foreslår at vi fortsetter tråden langt utenfor tema. De eneste som tjener på messing om tråden tema er de som var ute etter bråk. Og det vil vi vel ikke?


De som var ute etter braak, hvem sikter du til da? Lsk eller Brann-supportere? Hvis det ikke har skjedd noe, som jeg faar mer og mer inntrykk av, er det jo greit aa faa det avklart, saa er eventuelle misforstaaelser oppklart. Jeg spor ikke for aa prove aa fremstille noe hatforhold til lillestrom-supportere her, men fordi jeg er i utlandet og ikke har peiling.

Nemesis

Quote from: "Lurkin"^^Word! Ghettospirit!

Nemesis: Jeg har et keyboard som går på batteri, pluss en ustemt gitar og et munnspill. Skal vi få med oss klokkesvingen på "Kombaya My Lord"?


Jepp! Har fløgende forslag til tekst:
Kombaya Sanne!
Kombaya
Kombaya Sanne!
Kombya
oooh Sanne, Kombaya!

Vi kan også også dra igang denne "shalom malchen" (garrantert skrivefeil) bare med teksten; " Eg vil se Scharner som keeper".

Eller hvorfor ikke gå "back to the roots"; ta med hardingfele, så blir det leikaring på torsdag..........
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Go Up