• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Nye Brann Stadion som Landslagsarena?

Started by Timbaa, September 08, 2005, 13:28:56 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Timbaa

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=527

Vet dette krasjer med en del av forumets medlemmer som har en plan med å dra Bergen ut av Norge...

Men har ikke Dæhli litt rett når han sier at det mangler engasjement på Ullevål(Vålrengen, Lyn og Norge)

Tror faktisk vi Bergensere kunne bidra til å løfte "våre egne" med trøkket vi har på Stadda...

Eller hva?
ansa Z

Nemesis

Du har rett i en ting, at engasjementet er større her enn i tiggerstaden.

Men.... Det blir litt feil for meg å gå på stadion og heie fram spillere som frode johnsen, solli, årst, ivers, riseth, grindheim osv osv, mens vi gjerne en uke senere skal møte dem i serien, og da vise dem fingen da de er motstanderne våre............    Mulig jeg er litt ekstremistisk på dette området, men kan bare snakke for meg selv.....   :p
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Timbaa

Quote from: "Nemesis"Du har rett i en ting, at engasjementet er større her enn i tiggerstaden.

Men.... Det blir litt feil for meg å gå på stadion og heie fram spillere som frode johnsen, solli, årst, ivers, riseth, grindheim osv osv, mens vi gjerne en uke senere skal møte dem i serien, og da vise dem fingen da de er motstanderne våre............    Mulig jeg er litt ekstremistisk på dette området, men kan bare snakke for meg selv.....   :p


Du har ett godt poeng der, men jeg for min del klarer å holde med Norge, selvom det er en del spillere der jeg misliker sterkt.. Ingen fare for at ikke hate er like sterkt når de kommer tilbake med klubblagene;)
ansa Z

Northside

engasjementet og stemningen er kanskje bedre her, men ikke når landslaget spiller... bryr meg fint lite om dette landslaget, må si eg smilte litt i går når de spilte så latterlig dårlig, og ikke minst når Mille/winters sine landsmenn sang ut hele Tullevål!

En annen negativ ting (som eg driter i) er alle disse østlendingene som begynner å klage pga de må reise så langt på hjemme kampene, de fleste som virkelig holder med Norge bor jo rundt om i Oslo og litt utenfor.

mobli

I England og i Sverige har det å ikke ha en fast landslagsarena vært en stor suksess, med mye bedre stemning på tribunene enn før, så i den sammenhengen hadde det vært en god idé å ikke spille alle landslagskampene på Ullevaal.

Per dags dato har ikke Brann Stadion gode nok fasiliteter til å arrangere landskamper. Fasilitetene er knapt nok gode nok for tippeligakamper.

Uansett, for de som er interessert i landslaget, så er det mye bedre at de spiller rundt omkring i Norge. Akkurat nå er det bare Ullevaal, Viking Stadion, Molde Stadion, Danskebåten og Lerkendal som er gode nok.
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

Nemesis

Quote from: "Timbaa"Du har ett godt poeng der, men jeg for min del klarer å holde med Norge, selvom det er en del spillere der jeg misliker sterkt.. Ingen fare for at ikke hate er like sterkt når de kommer tilbake med klubblagene;)


Kan jo alltids stikke innom å heie på Andresen og Lundekvam, (PVM snart?).
Men kommer nok til å synge nystemten når nasjonalsangen synges :-)

Scenario: Norge - Skottland på Brann stadion, Charlie Miller spiller for Skottland, en på Hansa (som da er for norges supportere) begynner å rope; Charlie Miller! hva gjør mann da? hiver mann seg på eller?
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

Jeg ville blitt utrolig skuffet om Felt Z stilte i Rosa Caps på landskamp. UTROLIG skuffet :p

Noen mulighet for å få være med skottland isteden? :p

Mico

Desverre vekker ikke landskamper følelser i meg, så jeg ville nok ikke gått på landskamper. Men det er klart at dersom Brann har noe å tjene på dette er jeg for det.

Knasen

jeg synes det hadde vært fett jeg. MAn heier jo på lanslage ikke spillerne. og det går jo ann å finne en tone med dem og, men helt riktig. Når det er tippeliga, er man fiender igjen

Rasmus_brann

Quote from: "Knasen"jeg synes det hadde vært fett jeg. MAn heier jo på lanslage ikke spillerne. og det går jo ann å finne en tone med dem og, men helt riktig. Når det er tippeliga, er man fiender igjen

helt enig..... og som mange sier: et de ikk har "følelser" for landslaget, eller ikke bryr seg så mye..... uansett om det e iversen, solli, grindheim eller andre spillere som vi hater... så når de spiller med flagget på brystet så e det jo nokke helt annet..... Plus: kansje vi får se nokke bra fotball også(for de som e interessert i fotball, og ikke bare Brann. Det hadde oså vært en god i ide om landstkampene ble flyttet rundt, som i f eks. England.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Watson


johsmag

Det er fulstendig skalndale hvordan oslo kan ha enerett på landskamper! F.eks. kampen mot Italia på ullevål. Det var utsolgt i lang tid før kampen, noe som gjorde at jeg ikke fikk bilett. Så, på kampdagen begynnte det å småregne i hovedstaden. Dermed greide nermere 2 tusen av de med bilett å bli hjemme for å se den på TV. SKANDALE. Mot Italia! Et av verdens beste lag, og norges viktigste kamp i VM kvalikken. Hva sker?

Northside

Kunne gått på kamp for å se fotball, men ikke Norge, heller motstanderen.

Norge spiller rett og slett kjedelig fotball, selv når de spiller på TV så gidder eg ikke se hele kampene.

YadaYada

Enig. Landslaget har aldri vært noe interessant for meg heller. Kunne likt å se Charlie og Robbie spilt på Ullevål på onsdagen. Da hadde jeg sikkert tatt turen inn og stilt meg i VG-nedre :)
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Timbaa

Quote from: "NorthsideFCDH"Kunne gått på kamp for å se fotball, men ikke Norge, heller motstanderen.

Norge spiller rett og slett kjedelig fotball, selv når de spiller på TV så gidder eg ikke se hele kampene.


Er det så gale så tviler jeg på du hadde giddet å skrive om det her.. blir for dumt..

Tror de fleste av oss som er her inne hadde møtt opp for å se fotball og ha det gøy, ikke sittet hjemme å sutret fordi Norge er så jævlig dårlig...

Har du en god forklaring så bøyer jeg meg i støvet..
ansa Z

Andrés

Kan du huske sist Norge spilte skikkelig underholdende fotball som det var rett og slett å se på i 90 minutter? Ikkje eg.. Stor forskjell på å se Norge spille bra i et par angrep og så er alt over... Norge er kjedelig å se på, Hareide sine disponeringer med tanke på spillere er skandaløst dåglige, og om vi først havner i tyskland neste år, så driter vi oss rett ut...

Men at engasjementet er på topp om landslaget blir flyttet rundt i landet, det er det ikke tvil om. Dem spilte jo på røkkeløkka mot Saudi-Arabia og da var det fullt hus. Dem spilte på Aspmyra mot Island, da var det fullt hus..

At oslo har enerett på landskamper sier mer om n**...
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Satan 3

Greit nok at Norge spiller kjedelig til tider.
Men er det en grunn nok til å ikke støtte landslaget?

Hva med Brann da?
De spiller ofte like elendig om ikke verre.

Så lenge en spiller med flagget på brystet har de Satan sin støtte uansett om de heter Magne Hoseth eller Martin Andresen.
Striler ut av Bergen


BL

Ser for meg at mange av billettene havner i firmaer, sponsorer, NFF sine egne rekker osv. Da blir det mange menn i dress, og lite lidenskap.

NFF har seg sjøl å takke...
Hansa-
Felt Z

Northside

Quote from: "Satan 3"Greit nok at Norge spiller kjedelig til tider.
Men er det en grunn nok til å ikke støtte landslaget?

Hva med Brann da?
De spiller ofte like elendig om ikke verre.


Stor forskjell på Brann og Norge, Brann holder til her i vår by og er vårt lag! Norge er noe felles drit som holder til på østlandet. Tror ikke det hjelper at mange brann supportere vil ha Bergen ut av Norge.

AlexS

En slik rullering hadde vært ypperlig mtp. på stemningen på landslagskampene. Stemningen nå er ekstremt svak - Ullevål-publikumet er enkelt og greit blitt for bortskjemte.

Landslaget til Bergen!

Candyman

Pøh...de er ikke bortskjemt når du ser spillet på landslaget for tiden. Kan jo risikere å tape for hvem som helst.

De er bare helt vanlige østlendinger..... ;-)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

AlexS

Quote from: "Candyman"Pøh...de er ikke bortskjemt når du ser spillet på landslaget for tiden. Kan jo risikere å tape for hvem som helst.

De er bare helt vanlige østlendinger..... ;-)


Det var ikke det jeg mente.

Poenget var at alle landskampene blir spilt på Ullevål, og at Oslo-folket kan gå og se alle kampene de vil.

Men landslaget er nasjonens landslag. Ikke Oslos landslag. Og når stemningen allikevel er så bedriten som den er, så burde det ikke herske noe tvil - kom i gang med en rullering mellom de største byene i landet.

Northside

Det tidige er at dette er alle som synger på Tullevål:

en liten grupper på størrelse med felt Z, mens resten av stadion (25 000) sier ikke et ord, de bare sitter der med sine rosa capser.
En annen ting er at de bare kan 3 sanger, og det tidigste av alt var ar Scottene sang de på fjeset ut av Tullevål. (men skal sies scottene e gode også då!)

Knasen

bleklager dette, men nå går jeg litt bort fra tema. Når er det den nye brann stadio eroppe og står?

mr-bolstad

Quote from: "Knasen"bleklager dette, men nå går jeg litt bort fra tema. Når er det den nye brann stadio eroppe og står?


skal være ferdig til 2008-sesongen!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

BL

Quote from: "NorthsideFCDH"Det tidige er at dette er alle som synger på Tullevål:

en liten grupper på størrelse med felt Z, mens resten av stadion (25 000) sier ikke et ord, de bare sitter der med sine rosa capser.
En annen ting er at de bare kan 3 sanger, og det tidigste av alt var ar Scottene sang de på fjeset ut av Tullevål. (men skal sies scottene e gode også då!)


Synger vel knapt denne gjengen og.
Hansa-
Felt Z

Go Up