• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Dylan vs Sæternes - hvem skal starte kampen mot "The Bi

Started by AlexS, September 01, 2005, 19:19:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

AlexS

Hvem mener du skal starte den kommende bortekampen mot Lillestrøm? Man kan vel nesten i praksis si at medaljesjansene sett med Brann-øyne vil være borte med tap i denne kampen, og det er også nødvendig med seier i denne kampen om vi skal ha en realistisk (realistisk og realistisk - iallefall innefor rekkevidde) mulighet til Royal League-spill til vinteren.

Jeg mener utvilsomt at Dylan skal starte mot Lillestrøm. Sæternes har vært møkk de siste månedene (det er hyggelig at du liker å score i cupfinaler og sånn, Bengt, i tillegg til hver eneste kamp mot Vålerengen, men det hjelper ikke så lenge det går et halvt år mellom scoringene ellers.), og det har etter min oppfatning vært en stor feilvurdering av Mjelde å ikke gi tillit til Dylan før den seneste kampen mot Fredrikstad. Men det var jo ikke sånn at Mjelde foretrakk Dylan fremfor Sæternes heller, da - Sæternes var jo ikke kampklar til denne kampen.

Men nå er Sæternes tilbake, og det forundrer meg ikke det minste om Mjelde vraker formspilleren Dylan foran denne kampen. Jeg mener at dette er en av svakhetene til Mons - han er ikke "tøff" nok mot "stjernespillerne" på laget. Det hadde f.eks. etter min mening ikke akkurat vært et feilvalg å benke Ragnvald Soma tidligere denne sesongen, etter å ha vært i latterlig fysisk form og prestert på et miserabelt nivå sammenlignet med foregående sesong. Soma er ikke garantert en plass i førstelagsoppstillingen bare fordi han hadde en ypperlig sesong året før. Et spark i ræven hadde vært fortjent!

Man ser litt av det samme her. Sæternes - som hadde et par meget fine førsteuker denne sesongen - har siden des (vi kan vel si etter Lillestrøm-kampen) vært en skygge av seg selv (sett bort i fra kampen mot VIF, da, der han alltid scorer). Og det er ikke ferdighetene som er hovedproblemet. Jeg tror heller ikke hele problemet ligger i mangel på selvtillit. Sikkert en del, men det forsvarer ikke hvorfor han i flere kamper i høstsesongen har jogget rundt på banen og sett ut som en umotivert klovn, som heller ønsker seg tilbake i god-stolen hjemme og lese ferdig en av sine kjærlighetsromaner.

Dylan besitter kanskje ikke den største spisskompetansen, og har langt i fra de samme fysiske forutsetningene aom Sæternes, men man er i det minste sikret å få kolossal innsats og en riktig innstilling til kamp fra australieneren. Det så man på mandag. Og med hell. Hvor mange her tror vi ville få sett en Sæternes gå inn i denne kampen med tilnærmet lik innsats som Dylan? Kanskje, men da hadde det selvsagt vært et halvt år til neste gang vi ville vært vitne til en skikkelig motivert Sæternes. Og en skikkelig motivert Sæternes - det er en av de beste spissene i eliteserien. Men bare synd vi alle er vitne til en skikkelig motivert Sæternes så sjeldent.

Nå overbeviste Dylan mot Fredrikstad, og bør få sjansen igjen mot Lillestrøm. Og kampen igjen etter det. Dylan var en av kampens desidert beste spillere mot Fredrikstad, og man har sett tendenser til forbedring hos Dylan hele denne sesongen. Han har dessverre ikke fått det helt store antallet sjanser for førstelaget, men når han har fått de - så har han imponert. Har alltid vært en fremragende hodespiller, har forbedret teknikken og hurtigheten, samt forhåpentligvis tilpasset seg den norske spillestilen det siste året. Slik jeg ser det, så er innsatsen og ferdighetene på plass. Det er ikke så mye som ligger i veien for Dylan - foruten Mjelde, da.

janjan

Et godt innlegg. Jeg er stor sett enig i alt du sier og at Dylan bør starte neste kamp er helt innlysende for meg. Min innvending går på din omtale av Sæternes. Når Brann kjøpte han visste de at de fikk en spiller som trengte mye hvile for å være i toppslag. Når ikke kroppen hans fungerer 100% er han ikke i nærheten av den spilleren vi vet han kan være. Dette er Mjelde klar over. Men han ble for defensiv ettersom motgangen meldte seg og turde ikke vrake sin stjernespiss. Tror det er nettopp for tett kampprogram som har skylden i Bengts dårlige form.

Xminator

Om Sæternes er skadefri og på hugget under treningen frem mot LSK-kampen så starter han. Tror ærlig talt Miller også er før Mcallister i køen.

Ikke for det, Sæternes og Miller på benken gjør seg det også. Da har vi ihvertfall noe å sette inn mot slutten :p

Stilongs

HALLO!

Dylan har scora i den ene kampen han kommer til å score i i år. Og nå er d lenge siden Bengt har putta, så d blir hat-trick(minimum) mot LSK.

PS: Vi hadde sjangsen i fjor og i år, men vi solgte Rønningen i fjor og Kvisvik i år.
ansasvingen 4ever!

nummer9

I det lange løp kan disse salgene vise seg å gagne Brann. Mulig at vi solgte bort noe poeng i disse sesongene, men jeg vil heller ha et stabilt brannlag de neste 10 sesongene, enn et brannlag i gullkamp i 1 sesong.

Rønningen var aldri mere enn en middelmådig keeper, og kom aldri til å bli mere enn det heler.

Kvisvik sin dagsform var altfor viktig for resten av lagets dagsform. Når den kunne variere så mye som den gjorde, spesiellt på bortebane, så var det nok til det bedre i det lange løp.

naitsirk

"Dylan har scora i den ene kampen han kommer til å score i i år. Og nå er d lenge siden Bengt har putta, så d blir hat-trick(minimum) mot LSK. "

Standardkommentar angåande Sæternes.Lure på kor mange gonger eg har lese her inne at folk trur på brann siger og at Sæternes putter 2 mål.Skjer det?Nei, og eg er ihvertfall ikkje villig til å ofra ein spissplass i tilfelle Sæternes skulle slå til.
Folk skal alltid legitimera sine uttalelser med at Sæternes er ein betre spiss og blablabla.

Ein enkel hugseregel:Never change a winning team.

monzilla

sæternes har laget 9 mål i år. Dylan 1. Sæternes vil ikke bli i form igjen dersom han ikke få spilt seg tilbake etter skaden.
Dette avgjør vel saken.

Brann/Bergen

Vel.. Sæternes har spilt alle kampene,Macallister bare 1, fra start. Så der har du den...
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

KEA

I følge papirutgaven til BT i dag er Sæternes-ryggen fortsatt i ulage, og han risikerer å være ute "i lang tid", som det heter. At han ikke spiller mot LSK er i hvert fall helt sikkert. Er redd høstsesongen går i dass for ham...

Jeg tror Macallister starter mot LSK, fordi vi trenger litt kraft i denne kampen, og både Miller og Winters på topp blir til sammen for lette. Ettersom at TFL sannsynligvis også er ute noen uker (er visstnok reist hjem til Alta noen dager) tror jeg MIM vil bruke enten Miller eller Winters som kantspiller, og den andre av dem sammen med Dylan på topp. Ikke noe vågalt tips, tror jeg.


Candyman

Quote from: "naitsirk""Ein enkel hugseregel:Never change a winning team.

Jepp, en gyllen regel. Dette går veldig mye på psyken til spillerne og. Har du spillt en kamp som den mot Ffk, så dersom du går på banen med de samme spillerne som forrige gang rundt deg, da tror du på seier. Kjenner godt den følelsen fra kamper jeg selv har spillt. Men gjør trenerne forandringer, så begynner du spillerne å tenke på om det "nye" laget kan vinne. Det "forrige" laget vet de hva står for, de storspillte jo.

For å sitere Carew: Det er sånn det blir. Og hvis det blir sånn så blir det sånn, og hvis det ikke blir sånn så blir det ikke sånn. Det blir som det blir uansett. Skjønner?
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Lurkin

NÃ¥ er Bengt ute noen uker. SÃ¥ det blir Charlie eller Dylan.
Berømte Brann fra Bergen

Erik

Miller burde flyttet inn på benken til han har skreve på ny kontrakt.. På tide og presse litt no..

oppedal

Quote from: "Erik"Miller burde flyttet inn på benken til han har skreve på ny kontrakt.. På tide og presse litt no..


Kjempe smart du. Tror du han du han vil signere med en klubb som han ikke får spilletid hos? Neppe. å gi han mest mulig spilletid ville vaert det lureste her visst han skal overbevises om å signere en ny kontrakt?
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

naitsirk

om miller ikkje e overbevist te no so kan han berre reisa heim igjen.
begynne å bli lei heile greia, og han virke ikkje som ein spelar brann treng.
me treng folk som vil spela for klubben og ikkje sånne som må ha 3 mnd betenkningstid på om dei vil fortsetta.


fettnok

hvorfor ikke gjøre det samme som mot fredrikstad? det verste som kan skje er at han må gjøre noen bytter.
ette går aaaaaldri bra!

Lurkin

Quote from: "Xminator"


Huff :)

Da kunne vi like godt bare flippet totalt ut med 4-5-1

----------------------Opdal
------Ã?rn2---Scharner---Soma---Hanstveit
Winters---Sanne---Andresen---Miller---Huseklepp
----------------------Macallister
Berømte Brann fra Bergen


Snublefot

Jeg sier meg helt enig i Nixon`s forslag.

Sanne fortjener en ny match, Knudsen fortjener å bli byttet ut med Miller, og dylan / winters på topp var en fin kombinasjon i forrige match, og håper de klarer det samme mot LSK!

enavgutta

Jeg er redd Mjelde er ganske steil når det gjelder bruk av Miller på kanten og foretrekker uansett Knudsen uavhengig form eller prestasjoner.

fettnok

miller har blirr brukt på kanten før, men miller bør sittes på benken en kamp sånn at han roer seg litt ned.
ette går aaaaaldri bra!

Lurkin

Enig med Nixon, bortsett fra at Miller ikke passer på kanten. Kunne vært aktuelt å la Sanne spille høyre og Miller sentralt, men spørsmålet da er hvor mye løpskraft vi får sentralt da. Vi må uansett dekke opp for Koren sentralt på LSK.
Berømte Brann fra Bergen

fettnok

nå er det ikke på høyrekanten sanne har markert seg, så da kan vi like gjerne bytte han ut med ludvigsen, knudsen, miller eller noen andre som kan spille på høyrekanten.
ette går aaaaaldri bra!

Nixon

Putt nå for all del ikke Sanne på kanten igjen. Med mindre dere vil knekke den nyvunnede selvtilliten hans.

Og jeg er ikke enig i at Miller ikke passer på kanten. Han har spilt der før og gjort det godt. Og med Winters sine vandringen vil han få sjansen til å komme seg inn foran mål.
Rød makt på Hansa!

Candyman

Hadde det ikke vært for at jeg leste det selv ville jeg aldri trodd det. Sanne gjør en god kamp på midten, og så plutselig er alt glemt og han blir foreslått som ving igjen. Skremmende.....
La for all del ikke den mannen slippe til på vingen. Han har lagt så mange dårlige innlegg at jeg blir smådårlig av å tenke på det.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Go Up