• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sk Brann åle åle åle

Started by Brann/Bergen, August 30, 2005, 16:19:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann/Bergen

Har blandt annet høre lsk bruke denne melodien, hørte det var ett par stk som brukte denne melodien på stadion i går, men fikk ikkje med meg ka de sang.

Tenkte vi kunne prøvd denne:

Sk BRANN åle åle åle, åle åle åle,åle åle åle....noe sånt ja,også synge d samme om igjen, synes det fenger eg, tror det hadde blitt bra.
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

mobli

Nei takk,

sanger med "olé" repetert drøssevis av ganger er noe som ikke bør bli innført på Brann Stadion.

Vil heller ha ingen stemning enn håndballstemning
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

Brann/Bergen

Javel....Vel, det virker som om denne sangen allerede er kjent blant noen enkelt personer på stadion,på store stå,mener bestemt eg hørte noen synge denne melodien i går.

Tror dette hadde blitt meget bra eg, folk må slutte å være så negativt t alt nytt... Prøver bare å komme med noe nytt og fengende, synes det går så mye i d samme.

Såg en kamp mellom lsk og et annet lag, husker ikkje hvilket, men de brukte denne sangen, og synes det var utrolig stilig, sikkert flere som mener d.
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

DJ_ADG

Litt om Lillestrøm sine nye store sanger; "vi er Lillestrøm oh ah" é hentet fra Hammarby sinn melodi. De sang den sangen for første gang på årets hjemme kamp mot Rosenborg. Så då de var på Lerkendal startet de å synger på Yellow Submarine melodien(For norden kansje Brøndy mest kjent for den melodien) og de synger Forza Fugla olé ole olé.

Den som ble sunget på STadda i går gikk sånn;
Tekst;
Brann fra Bergen, allé allé alléz

Faktisk var det en sang en kom på under
Brann-Løv-Ham i januar, men det é ikkje en typisk Brann sang derfor har eg allri startet den på stadda før i går.

Personelig liker eg teksten og sangen.For eg menner at enten må vi inføre noen nye sanger, eller innføre noen gamle som ikkje blie sunget så mye, for vi synger for få sanger på stadion det gjør at folk lett blir lei av å synge de sangene dermed færre synger.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

BL

Helt grei denne. Er den type "sang" som kan gå evig lenge uten stopp... Morro hvis vi leder/vinner.
Hansa-
Felt Z

Northside

jepp, vi prøvde å få den til... hvrofor ikke? Var noen som sang med, men steminingen var ikke på topp i går utrolig nok så den ble ikke akkurat noe "hit" på ss med det første.

men god sang, lett å lære, kan hoppe og vifte med flagg/skjerft.

BRANN gutten fra Os!

Quote from: "NorthsideFCDH"jepp, vi prøvde å få den til... hvrofor ikke? Var noen som sang med, men steminingen var ikke på topp i går utrolig nok så den ble ikke akkurat noe "hit" på ss med det første.

men god sang, lett å lære, kan hoppe og vifte med flagg/skjerft.


eg sang me:P

hadde vert gøy hvis det var 5min igjen og vi ledet 2-0, og alle på ss hopper og synger den sangen heilt til kampen e ferdig;)
håper det blir ein "hit"!
RANN<3

krøvel vellevold

Allez-allez, olé olé, lalala, chalala, forza, og andre meningsløse / utenlandske uttrykk kan Kanari ha for seg selv! De er jo også "flinke" til å synge samme sang om og om igjen i et kvarter når de først er begynt på en. De synger kanskje mest i Norge i løpet av kamp, men det blir for dumt med evige gjentagelsessanger. Det bør varieres mer... Og det bør være ORD i sangene, ikke bare masse tullord som nevnt foran! Kanari kan jo synge en hel sang med nesten bare tralling, og kanskje "Kanari" eller "Fula" en og annen gang innimellom all lallingen!
Legg ned hele klubben!

BL

Quote from: "krøvel vellevold"Allez-allez, olé olé, lalala, chalala, forza, og andre meningsløse / utenlandske uttrykk kan Kanari ha for seg selv! De er jo også "flinke" til å synge samme sang om og om igjen i et kvarter når de først er begynt på en. De synger kanskje mest i Norge i løpet av kamp, men det blir for dumt med evige gjentagelsessanger. Det bør varieres mer... Og det bør være ORD i sangene, ikke bare masse tullord som nevnt foran! Kanari kan jo synge en hel sang med nesten bare tralling, og kanskje "Kanari" eller "Fula" en og annen gang innimellom all lallingen!
Hansa-
Felt Z

krøvel vellevold

Quote from: "BL"
Quote from: "krøvel vellevold"Allez-allez, olé olé, lalala, chalala, forza, og andre meningsløse / utenlandske uttrykk kan Kanari ha for seg selv! De er jo også "flinke" til å synge samme sang om og om igjen i et kvarter når de først er begynt på en. De synger kanskje mest i Norge i løpet av kamp, men det blir for dumt med evige gjentagelsessanger. Det bør varieres mer... Og det bør være ORD i sangene, ikke bare masse tullord som nevnt foran! Kanari kan jo synge en hel sang med nesten bare tralling, og kanskje "Kanari" eller "Fula" en og annen gang innimellom all lallingen!


Joda, jeg også foretrekker enkle sanger, da disse er enklest å innføre. Men lalala, chalala, allez-allez, olé olé, forza, o.l. blir for primitivt. Spesielt når 90% av teksten er slik. For å ta Kanari som eksempel: "Forza Fula, allez-allez-allez, allez-allez-allez, allez-allez-allez. Forza Fula, allez-allez, allez-allez-allez, allez-allez-allez. Allez-allez, allez-allez, Forza Fu-ula, allez-allez. Allez-allez, allez-allez, Forza Fu-ula, allez-allez." Og så synger de dette om og om igjen i et kvarter. Det blir for dumt, spør du meg! Jeg syns det er gale nok med lallingen på mellompartiet av Byen é Bergen. Men sangen er jo nærmere 35 år gammel, så det er det jo lite å gjøre med.
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: "BL"
Quote from: "krøvel vellevold"Allez-allez, olé olé, lalala, chalala, forza, og andre meningsløse / utenlandske uttrykk kan Kanari ha for seg selv! De er jo også "flinke" til å synge samme sang om og om igjen i et kvarter når de først er begynt på en. De synger kanskje mest i Norge i løpet av kamp, men det blir for dumt med evige gjentagelsessanger. Det bør varieres mer... Og det bør være ORD i sangene, ikke bare masse tullord som nevnt foran! Kanari kan jo synge en hel sang med nesten bare tralling, og kanskje "Kanari" eller "Fula" en og annen gang innimellom all lallingen!


og alle disse sangene ble prøvd sunget i går, ingen gadd å henge seg på... skal vi ha litt variasjon i sangene så må vi innføre noe nytt som folk synger.

Tom Bjarne

Eg sang mee  :D  diggar bare den sangen asså men bare nåkken få av oss så gidder.. Koman ikkje var så feige i hodet dåe folkens..   :twisted:  



Lol
jomp

Brann/Bergen

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "BL"
Quote from: "krøvel vellevold"Allez-allez, olé olé, lalala, chalala, forza, og andre meningsløse / utenlandske uttrykk kan Kanari ha for seg selv! De er jo også "flinke" til å synge samme sang om og om igjen i et kvarter når de først er begynt på en. De synger kanskje mest i Norge i løpet av kamp, men det blir for dumt med evige gjentagelsessanger. Det bør varieres mer... Og det bør være ORD i sangene, ikke bare masse tullord som nevnt foran! Kanari kan jo synge en hel sang med nesten bare tralling, og kanskje "Kanari" eller "Fula" en og annen gang innimellom all lallingen!


Joda, jeg også foretrekker enkle sanger, da disse er enklest å innføre. Men lalala, chalala, allez-allez, olé olé, forza, o.l. blir for primitivt. Spesielt når 90% av teksten er slik. For å ta Kanari som eksempel: "Forza Fula, allez-allez-allez, allez-allez-allez, allez-allez-allez. Forza Fula, allez-allez, allez-allez-allez, allez-allez-allez. Allez-allez, allez-allez, Forza Fu-ula, allez-allez. Allez-allez, allez-allez, Forza Fu-ula, allez-allez." Og så synger de dette om og om igjen i et kvarter. Det blir for dumt, spør du meg! Jeg syns det er gale nok med lallingen på mellompartiet av Byen é Bergen. Men sangen er jo nærmere 35 år gammel, så det er det jo lite å gjøre med.


Det er ikkje ofte vi synger en sang sammenhengende i 15 minutter heller då. Men denne e verdt å prøve,funker d ikkje, så funker d ikkje,men då har vi i alle fall prøvd...
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

Mr_Soma

For Gud's skyld... nei til LSK sanger på stadion!

Vi må klare å være litt nyskapende her.

Andrés

Det er vanskelig å være nyskapende når folk som prøver å innføre nokke nytt bære får foten i ræven hver gang de prøver på nettopp det...

Brann Fra Bergen, Allé, allé, alléz funka som faen for de som sang an på mandag, eg var en av dei...

Skjerpings...
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Northside

Quote from: "Mr_Soma"For Gud's skyld... nei til LSK sanger på stadion!

Vi må klare å være litt nyskapende her.



les adg sin post då, vi var først! :)

krøvel vellevold

Quote from: "Andrés"Det er vanskelig å være nyskapende når folk som prøver å innføre nokke nytt bære får foten i ræven hver gang de prøver på nettopp det...

Brann Fra Bergen, Allé, allé, alléz funka som faen for de som sang an på mandag, eg var en av dei...

Skjerpings...
Legg ned hele klubben!

Satan 3

Tror denne kunne funket fint.
Men da bør det brukes trommer til.

Melodi: Lisa gikk til skolen

AllaBalla.
Hoppsann sei
Fadderullan dei.

Heisann og hoppsann
Fallerallera.
Fola fola blakken
Gå nå inn i stallen din

Onka bonka
Der gikk sompa
Din dompapp.
Striler ut av Bergen

mobli

Kanskje vi skulle slutte å synge helt, og bare nynnet og plystret istedenfor.

Da burde det vært veldig lett å lære nye sanger hele tiden.
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

Straffe!!!

Alvorlig talt, mobli. Det er oftest ikke langt ifra nynning vi holder på med allerede.

Bra mot FFK, når vi spiller ball-i-hatt, men hva pokker skal vi begynne med "Hater-sanger..." når vi spiller som vi gjør. La oss synge FOR byen og laget.

Alt var mye bedre i gamle dager

mobli

Quote from: "Straffe!!!"Alvorlig talt, mobli. Det er oftest ikke langt ifra nynning vi holder på med allerede.

Bra mot FFK, når vi spiller ball-i-hatt, men hva pokker skal vi begynne med "Hater-sanger..." når vi spiller som vi gjør. La oss synge FOR byen og laget.

Alt var mye bedre i gamle dager


Det var ironisk ment.
Jeg vil helst unngå alt som har med nynning og plystring å gjøre.
Har merket her borte at det blir mer og mer "la-la-la", "na-na-na" og lignende.

Jeg vil også ha flere sanger om Brann og Bergen.
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

Straffe!!!

Vet du, mobli, trodde ikke du var HELT seriøs i forslaget ditt.
Mitt poeng: Vi er ikke så langt unna likevel...

Mr. Walde

denne sangen har viking tatt fra hockeylandslaget på 70/80 tallet det er teit hvis vi skal koppiere den

DJ_ADG

Quote from: "krøvel vellevold"Vi må jo faen meg kunne klare å finne på noe selv, uten å kopiere hva LSK-fansen gjør!

Brann vesjon;
Brann fra Bergen alle alle alléz.

LSK versjon;
Forza Fula olé olé olé

Brøndy versjon;
Forza Brøndby alle alle alléz.

eg vill ikkje på stå at Brann versjonen é kopiert.

Quote from: "Mr. Walde"Denne sangen har viking tatt fra hockeylandslaget på 70/80 tallet det er teit hvis vi skal koppiere den


Du tenker på  VM sangen 89.
Heia Norge ooh Heia Norge oo åh
Vi er landslaget i ishockey olé olé olé olé

Den melodien har Viking på en sang.

Brann fra Bergen é fra The Beatels - Yellow Submarine
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

domino

det e ikkje en idè å ta denne melodien som sang til en spiller da?  Mener personlig det blir for mange sanger som går på Brann/Bergen, og for få på enkeltspillere.. Ikkje det at Brann/Bergen e uvesentlig, men vi har da inderlig nok av de fra før.. Mitt forslag:
Robbie Winters alle alle allez.

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Northside

hmm, den sangen tror eg vil funke faktisk...

BL

Quote from: "domino"det e ikkje en idè å ta denne melodien som sang til en spiller da?  Mener personlig det blir for mange sanger som går på Brann/Bergen, og for få på enkeltspillere.. Ikkje det at Brann/Bergen e uvesentlig, men vi har da inderlig nok av de fra før.. Mitt forslag:
Robbie Winters alle alle allez.


Veldig bra forslag!
Hansa-
Felt Z

mobli

Quote from: "domino"det e ikkje en idè å ta denne melodien som sang til en spiller da?  Mener personlig det blir for mange sanger som går på Brann/Bergen, og for få på enkeltspillere.. Ikkje det at Brann/Bergen e uvesentlig, men vi har da inderlig nok av de fra før.. Mitt forslag:
Robbie Winters alle alle allez.


Tror mitt, og sikkert Krøvel sitt poeng, var at vi bør unngå ord som allez, ole, la la la, osv, og heller ha noe skikkelig tekst.
Tenk om Sæternes-sangen hadde gått "Sæternes, la la la", da hadde den ikke hørt noe særlig bra ut, og sikkert dødd ut fort.
Melodien "Yellow Submarine" passer veldig bra på fotballkamper, og f.eks. kan vi synge "Robbie Winters - scorer nok et mål", eller så kan vi vise at vi har litt selvironi og synge "Brann fra Bergen, vinner ingenting".

Når det gjelder klubb/bysanger vs spiller/trenersanger, så ønsker jeg langt flere sanger om Brann og Bergen. Problemet med sanger om spillere er at de fleste spillerne er her bare noen år før de går videre, legger opp, eller lignende, og da kan vi ikke bruke de sangene mer.
Når noen senere forsøker å lage en ny sang med samme melodi til en annen spiller. så blir det mye syting om at det er Hasund, POL, Sæternes, Soma eller andre sin sang.
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

BL

Folk kan diskutere dette frem og tilbake evig lenge. Men når Winters putter 2-0 målet mot Start så kommer denne til å runge, og tviler på folk holder kjeft bra pga "lalling er teit"...
Hansa-
Felt Z

Satan 3

Quote from: "BL"Folk kan diskutere dette frem og tilbake evig lenge. Men når Winters putter 2-0 målet mot Start så kommer denne til å runge, og tviler på folk holder kjeft bra pga "lalling er teit"...


Og da er "Alle alle allez" bedre?
Striler ut av Bergen

Professoren

Quote from: "Satan 3"Tror denne kunne funket fint.
Men da bør det brukes trommer til.

Melodi: Lisa gikk til skolen

AllaBalla.
Hoppsann sei
Fadderullan dei.

Heisann og hoppsann
Fallerallera.
Fola fola blakken
Gå nå inn i stallen din

Onka bonka
Der gikk sompa
Din dompapp.


Hehe, fikk meg en god latter av dette innlegget...

Er relativt sjokkert over at saa mange faktisk vil synge ting som forza og allez. Hvor mange som er for det er over 20 aar?

Kararay

Kordan i H!!!! går den sangen dere snakker om... hørte ingen nye sanger på mandag eg... ??? :roll:
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Green shirt mush

i!
ACAB

DJ_ADG

Quote from: "Professoren"
Er relativt sjokkert over at saa mange faktisk vil synge ting som forza og allez
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

mobli

Jeg var nettopp ute med noen kamerater fra den fransktalende delen av Sveits, hvor ordet Allez blir brukt i sangene deres.
Vi diskuterte denne sangen her, og jeg fikk vite at "allez" tilsvarer det norske "heia", så jeg skjønner ikke helt at du er imot "forza", samtidig som du er for "allez".

Jeg kom med noen forslsag tidligere i denne tråden på "yellow submarine"-melodien. De er kanskje ikke verdens beste, men i det minste er det et forsøk på å unngå unødvendige ord som allez, ole, etc.
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

Professoren

Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "Professoren"
Er relativt sjokkert over at saa mange faktisk vil synge ting som forza og allez


Da maa jeg faa understreke at jeg er sterkt i mot olé ogsaa. Har ingenting med norsk aa gjoere.

Kruxleiven

En klassiker denne melodien for slike som meg som følger italiensk fotball. Kan være enig i at forza og allez er uttrykk som gjerne ikke passer inn i den kulturen vi har blant våre supportere, men med den teksten som var skrevet inn først her virket det nøytralt nok. Det beste er at melodien er engasjerende, man får noe nytt og det gir mer stemning enn å synge lange remser om Hansaøl og skillingsboller.

Brann-Peter!

hvis man absolutt vil synge allez saa ikke syng med s uttale paa slutten, og ja, jeg har hatt mange aar med fransk, men dette boer dere strengt tatt kunne selv om dere ikke har hatt det..

by the way, likte mobli sitt forslag med tekst istedenfor allez..
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Green shirt mush

hvorfor i helvete kan vi ikke holde oss til norsk?
i!
ACAB

FredrikOslo

dette ole ole ole greiene og alt annet som likner, er teit og lavmåls, og det minner meg om sanger som  jeg og kammeratene mine fant på i andre klasse på barneskolen..
skjerp dere!
RANN!

Tom Bjarne

jomp

johnP

liker ikke helt dette med å ta fra andre norske fans, men for all del. sangen funker jo fett....
ohnP

jako

Quote from: "BL"
Quote from: "krøvel vellevold"Allez-allez, olé olé, lalala, chalala, forza, og andre meningsløse / utenlandske uttrykk kan Kanari ha for seg selv! De er jo også "flinke" til å synge samme sang om og om igjen i et kvarter når de først er begynt på en. De synger kanskje mest i Norge i løpet av kamp, men det blir for dumt med evige gjentagelsessanger. Det bør varieres mer... Og det bør være ORD i sangene, ikke bare masse tullord som nevnt foran! Kanari kan jo synge en hel sang med nesten bare tralling, og kanskje "Kanari" eller "Fula" en og annen gang innimellom all lallingen!


Kanskje det! Men hvorfor ikke bare rope Heia Brann da? Mye bedre enn det alez greiene. Bare hunder som forstår slikt  :wink:
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Skyscraper

Når jeg hørte LSK supporterene synge "Forza Fugla", holdt jeg på å dø av kvalme. Og tenke på at vi kanskje skal synge denne på SS, er verre. La oss no få slippe dette. la LSK få ha den   (og eventuelle andre som vil). Men la oss ikke synke ned på  (slik jeg ser det:P) det nivået.
å skal det skje... Nei, vent... Nå

Gull2006

Noen ganger virker det nesten som om folk ikke bare sier nei til nye sanger, men sanger i det heletatt.. Dette får jeg delvis bekreftet hver gang jeg står på SS. På BBB-feltet SKAL alle synge, men det er vel ikke mer en 2/3,eller under det også som synger med, og det er bare et fåtall som synger høyt.

Gi oss noen nye sanger! Noen fra Brann-Ultras hadde jo et forslag oppe til høring her på forumet, det var vel et eller annet sør-amerikansk lag sin sang. den blir nå sunget av kanaris med stor suksess. Det som er gale er jo at "vi" hadde denne sangen først, men løt den glippe mellom fingrene...

Få noen nye sanger!! Det er dødt på SS nå for tiden.

viks

Når en ser nivået på denne debatten lurer jeg på og etablere mitt eget forum der jeg kan sysle med mine egne tanker helt for meg selv, tror faktisk det hadde vært mer utbytterikt...

Forza, alez osv burde vært bannlyst i mine øyne bare så det er sagt, tromme også..

Syntes og se en trend blant norske supportere (inkludert en hel del folk på SS for ikke og snakke om "Brann Ultras") som heller mot en wannebee dansk/italiensk/spansk (sydlandsk) supportertradisjoner.

Dette er en utvikling som har kommet spesielt etter RL deltakelse og opprettelse av denne. Vi og mange med oss har nå sett hvordan de gjør ting iSverige og Danmark, og nå er plutselig dette det kuleste og eneste riktige..Dette er rett og slett tragisk

Vi burde holde på vårt særpreg som Brann supportere (mer likt den britiske "stilen", istedenfor og hele tiden skulle gjøre som "alle andre"...Det er dermed ikke sagt at vi ikke skal være nyskapende, men er det virkelig så veldig nyskapende og se til Lillestrøm, Danmark, Italia eller England for den saks skyld?

Vi har vel nok av identitet og særpreg i denne byen til og være våre egne lykkers smed? Gå våre egne veier, og gjøre ting på vår måte?

Hilsen en frustrert SSer på vei til Hansa neste år...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Northside

Ultras er jo sydlandsk, kanskje derfor vi heller mot det? At folk følger etter kan ha noe med at de liker det også...

viks

Quote from: "NorthsideFCDH"Ultras er jo sydlandsk, kanskje derfor vi heller mot det? At folk følger etter kan ha noe med at de liker det også...


Ikke for og kritisere, for jeg syntes faktisk at det er bra at noen i det hele tatt tar initiativ til noe...

Men jeg har nå sett dere såkalte "Brann Ulltras" og dere rager jo ikke akkurat i terrenget, og ikke er dere fryktelig mange heller. Men for all del, dere skal ha fo initiativet.

Jeg er enig med mye av det du sier Northside, sånn rent bort i fra trommer allez allez, forza osv. Poenget ditt er bra, at stemningen suger litt...

Syntes likevel du velger feil virkemiddel for og gjøre noe med det, du er for kritisk mot "gamlekarene", istedenfor og strekke ut en hånd trakker du noen folk på føttene, og det er det ingen som liker.

Initiativet ditt er bra, men du bør forsøke og operere mer som en fredsmekler/brobygger enn en tenåring som gjør opprør mot forelsdrene sine.

Ta kontakt med BBB, stift en sanggruppe, organiser Capo og forsangere. Plasser feks ut noen forsangere i Hansa fra "Brann Ultras". Nå bare slenger jeg ut en haug med forslag som muligens ikke er vannet verdt, men poenget mitt blir:

Initiativ er bra, men alle må dra i samme retning skal man komme noen vei. Da nytter det ikke og gjøre noe som halvparten mener er bra, og andre jalvparten mener stinker hvis du skjønner hva jeg mener?

Kompromisser er et nøkkelord. Organisering er et annet.

Vi har nok særpreg og nok identitet i denne byen og rundt dette laget til og skape noe unikt, men da må alle dra i samme retning, og noen må tørre og ta initiativ!!!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

jako

Begynner å bli temmelig lei denne svartmalingen av stemnningen på Stadion.
Brann Stadion er fremdeles den stadionen med den beste stemningen i Norge. Ingen arenaer i Norge får så mye positiv omtale som vår hjemmearena. Det gjelder både fra media, spillere og andre suportere.

At den organiserte suportervirksomheten til Brann begynner å bli litt akterutseilt er en annen historie. Men dere må ikke tro det er så enkelt som trekke inn trommer og annet latinsk tilbehør. I Bergen og Brann har vi mange flotte sanger og kamprop som altfor sjelden blir brukt. Spesielt på bortebane er suporterne våre veldig lite hørbare.

Jeg synes også at store stå er gått ut på dato. Dette skjedde gradvis etter at Hansa ble bygget. Det har heller ikke hjulpet å splitte opp SS på midten samt å avskjære hele området til kun å gjelde BBB medlemmer. I sum har disse tingene ført til at stemningen på Store stå har blitt dårligere.

Men å samtidig si at stemningen på hele stadion er blitt tamt og elendig da er man mildt sagt på bærtur.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Go Up