• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sk Brann åle åle åle

Started by Brann/Bergen, August 30, 2005, 16:19:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Northside

Quote from: "viks"
Quote from: "NorthsideFCDH"Ultras er jo sydlandsk, kanskje derfor vi heller mot det? At folk følger etter kan ha noe med at de liker det også...


Ikke for og kritisere, for jeg syntes faktisk at det er bra at noen i det hele tatt tar initiativ til noe...

Men jeg har nå sett dere såkalte "Brann Ulltras" og dere rager jo ikke akkurat i terrenget, og ikke er dere fryktelig mange heller. Men for all del, dere skal ha fo initiativet.

Jeg er enig med mye av det du sier Northside, sånn rent bort i fra trommer allez allez, forza osv. Poenget ditt er bra, at stemningen suger litt...

Syntes likevel du velger feil virkemiddel for og gjøre noe med det, du er for kritisk mot "gamlekarene", istedenfor og strekke ut en hånd trakker du noen folk på føttene, og det er det ingen som liker.

Initiativet ditt er bra, men du bør forsøke og operere mer som en fredsmekler/brobygger enn en tenåring som gjør opprør mot forelsdrene sine.

Ta kontakt med BBB, stift en sanggruppe, organiser Capo og forsangere. Plasser feks ut noen forsangere i Hansa fra "Brann Ultras". Nå bare slenger jeg ut en haug med forslag som muligens ikke er vannet verdt, men poenget mitt blir:

Initiativ er bra, men alle må dra i samme retning skal man komme noen vei. Da nytter det ikke og gjøre noe som halvparten mener er bra, og andre jalvparten mener stinker hvis du skjønner hva jeg mener?

Kompromisser er et nøkkelord. Organisering er et annet.

Vi har nok særpreg og nok identitet i denne byen og rundt dette laget til og skape noe unikt, men da må alle dra i samme retning, og noen må tørre og ta initiativ!!!


Brann ultras er jo egentlig ikke helt dannet, er mer en gruppe som bare kaller seg noe, står sammen etc. (slik som guttene). Meningen er å få mer flagg og slikt på stadion, starte sanger og gjøre stemningen bedre. Vi trenger ikke sydlandske sanger, mange av oss liker godt det engelske men det har vist seg at det ikke funger lenger, derfor mener hvertfall eg at vi bør prøve en blanding, tromme på noen få sange og noen få evighetssanger. Men desverre så overdriver noen alt som blir sagt her, nevner du tromme eller forza sanger så tror tror folk at vi vil ha det hele tiden slik som kanari, noe eg er imot.

At vi ikke er mange kan ha noe med at folk ikke vet om oss og vi ikke har noe fast plass å stå, vi fungerer rett og slett ikke som en gruppering, mer som en kompisgjeng.

I begynnelsen var eg ikke kritisk til disse eldre karene, men no e eg begynt å se meg lei av de rett og slett pga de er for kritisk mot oss. De forlater sitt eget ansvar med å flytte fra Hansa, samtidig kritiserer de oss så¨fort vi prøver å finne på noe nytt som ikke er prøvd, og det uten at de kommer med noe som helst forslag for hvordan stemningen kan bli bedre.

Eg e fornøyd dersom vi får det som før i tiden, trenger ikke tromme, capo og forza sanger (like ikke så mye forza uansett), men då må ting skje, og slik det er no så skjer det ingenting.

Capo og forsangere har vi tenkt på lenge, vi fungerer jo egentlig som en sanggruppe, men prblemet er at vi nesten alltid baler med tifo dermed ender vi opp helt nede på ss, ett sted om ikke egner seg for å starte så mange sanger.

Blir vansklig å samles i hansa, skulle gjrene gjort det men pga alle parturkortene så vil vi ikke kunne samles så bra, i tillegg liker sikkert ikke alle de eldre der oppe at en haug med drittunger kommer opp der for å starte sanger. Snittalderen vår ligger jo bare rundt 18år.

Er enig at vi må finne løsninger som alle er litt enig i, og siden halvparten her inne er for ultras kultur mens andre halvparten er for engelsk så burde jo forslaget mitt om noe midt i mellom fungere i grove trekk?


Og til Jako
Ja, folk sier at vi har best publikum, men nå sier de at vi har det når vi vinner, det sa de ikke før!
Og du kan ikke si stemningen er særlig bra på stadion, dette er et rykte folk lever på endå pga vår historie, men det blir mer og mer svekket for hver kamp.

Dra på noen borteturer, enga eller kanari, der har de stemning uansett resultat.

Yngve

Quote from: "NorthsideFCDH"

Capo og forsangere har vi tenkt på lenge, vi fungerer jo egentlig som en sanggruppe, men prblemet er at vi nesten alltid baler med tifo dermed ender vi opp helt nede på ss, ett sted om ikke egner seg for å starte så mange sanger.



Så kanskje konklusjonen kan vere å drite i den tifoen? Den er jo ikkje akurat stemmningsskapande..

krøvel vellevold

Dette ultras-greiene er uansett for lite inkluderende! Tror ikke det er så mange utenfor BBB-feltet som digger denne ultras-kulturen. Det fenger ikke folk ellers på Stadion, så det vil bare ende med at absolutt all synging vil være konsentrert om en liten gruppering i et hjørne. Kan ikke fatte og begripe at dette skal være bedre enn at man oftere klarer å trekke med hele Stadion på syngingen! Heller et Stadion hvor alle er med på mye (og heller akseptere at det da ikke blir sunget absolutt hele tiden), enn at det skal stå noen hundre i et hjørne og synge i 90 minutter (og resten av Stadion holder godt kjeft)! SS kan ALDRI ta opp kampen med Klanen om å være Norges største og mest høylydte supportergjeng. Da må vi utvikle det vi har potensiale til å knuse alle andre på; nemlig at HELE Stadion i økt grad blir med på syngingen. Folk må huske at folk flest er oppvokst med (og følger desidert mest med i ) engelsk fotball. Derfor er det den kulturen som fenger folk, - ikke den sydeuropeiske som kun ultras-folkene har et forhold til!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Merket meg forresten at disse Kanariene som folk forguder her inne på nettet, var helt elendige mot TIL. Det var mye mumlesynging, selv med tromme. Og på slutten ble de sunget på ræv av en håndfull TIL-hengere som ikke hadde tromme. Det eneste som hjelper på syngingen, er at folk synger. Så enkelt er det! Innsats innsats innsats!
Legg ned hele klubben!

grei

Terri Schiavo fikk endelig hvile tidligere i år. Nå er det vel på tide at Store stå følger de samme sju fotsporene under, etter årevis med dødskramper der de har blitt holdt kunstig i live at noen titalls voksne og en hær av fjortisser.

Som det sies, supportergjengen har null å stille opp med mot det mindre klubber som VIF og LSK kan by på, hvilket er intet mindre enn pinlig for oss Branntilhengere som legger såpasss mye ære i å ha bra (dvs. det beste) engasjementet blant publikum. Produksjonen av smarte sanger er lavere enn noensinne, kvaliteten på selve syngingen er bedre selv på fotikkbussen før kampen, andelen folk som faktisk benytter stemmen på Store stå-feltet er ytterst lav. Nei gjør det verdige, napp ut kontakten, la det dø ut av seg selv og så kan vi håpe på at noe nytt kan gjenoppstå av asken.

Go Up