• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Big Mac

Started by hocey, August 29, 2005, 20:22:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nemesis

type spiller enn Sæternes/BigMac.
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

hocey

Ja men statestikk på den måten du fremstiller her forteller heller ikke hele bildet. Så vidt jeg vet har Big Mac startet tre viktige kamper I år. Resultat 3 mål på 3 kamper (Odense, Vif I rl og FFK). Bengt på sin side har scoret ett mål I serien siden 16 mai. Det tyder på at tingene er litt mer kompleks enn din statestikk skulle tilsi. Dessuten spilte Big Mac mye bedre enn det Seternæs har gjort I hele sommer og er det noe som Brann laget I dag trenger så er det innsatsvilje. Her er det klasseforskjell på spillerne.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

oppedal

Quote from: "hocey"Ja men statestikk på den måten du fremstiller her forteller heller ikke hele bildet. Så vidt jeg vet har Big Mac startet tre viktige kamper I år. Resultat 3 mål på 3 kamper (Odense, Vif I rl og FFK). Bengt på sin side har scoret ett mål I serien siden 16 mai. Det tyder på at tingene er litt mer kompleks enn din statestikk skulle tilsi. Dessuten spilte Big Mac mye bedre enn det Seternæs har gjort I hele sommer og er det noe som Brann laget I dag trenger så er det innsatsvilje. Her er det klasseforskjell på spillerne.


Det er no sant, men husk at Sæternes har vært skadet i ryggen en stund no og det har preget formen hans. Dylan sin innsatsvilje er enorm bra og han kan bli en bra spiss visst avsluttningene blir bedre, + at han er ganske ung, Bengt begynner å dra på årene.
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Straffe!!!

Nei, kom igjen Nemesis..
Det er greit å bruke statistikk, men dette blir for enkelt.

Skal du peke på denne type statistikk må du jo også se på antall spilte minutter i forhold til antall scoringer. Blir dårlig statistikk av å komme innpå i 4 minutter i 20 kamper og følgelig ikke score mål i noen av dem vettu, kontra å spille 23 kamper fra start og score en god del flere mål (jeg understreker at jeg ikke presenterer korrekt statistikk her, kun eksempler).

Poenget er todelt: Bengt Sæternes er en knakendes god spiss, men sannsynligvis i rævva form nå.
Dylan er en ikke fullt så god spiss, men sannsynligvis i langt bedre form etter å ha trent seg opp etter lang skadetid, og med kniven på strupen i forhold til Brann-karrieren.

Min konklusjon: Dylan bør spille neste kamp, så sant ikke Bengt viser eksepsjonell form på trening.

oppedal

Quote from: "Straffe!!!"Min konklusjon: Dylan bør spille neste kamp, så sant ikke Bengt viser eksepsjonell form på trening.


Enig. Dylan jobber hardt sist kamp og fortjener å starte og kanskje spille hele kampen. De gangene Dylan har komt innpå, så har han spilt 5-15 min. Og det er ikke lett å score på så kort tid. BS har spilt hele kamper og burde scoret mere mål i serien enn han har gjort nå. Jeg tipper at BS ikke er 100% kamp-klar mot Lillestrøm og at Dylan starter med Winers eller Miller på topp.
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Nemesis

Ser at det blir stilt spørsmålstegn til validiteten av min statistiske fremstilling her.  Litt mer grundig statistikk viser følgende:

Sæternes:  26kamper, 2328 minutter, 14 mål --> 1 mål pr 166 minutt

BigMac: 22kamper, 967 minutter, 3 mål --> 1 mål pr 322 minutt

Altså det går i snitt 2 timer og 46 minutter mellom hver Sæternes scoring, og 5 timer og 22 minutter mellom hver BigMac scoring.

Selvfølgelig er Sæternes ræv på trening har han ingenting i startoppstillingen å gjøre, men da er han trolig så dårlig at han ikke er på benken en gang. Og ikke glem samspillet Sæternes/Winters....
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

hocey

Quote from: "Nemesis"Ser at det blir stilt spørsmålstegn til validiteten av min statistiske fremstilling her.  Litt mer grundig statistikk viser følgende:

Sæternes:  26kamper, 2328 minutter, 14 mål --> 1 mål pr 166 minutt

BigMac: 22kamper, 967 minutter, 3 mål --> 1 mål pr 322 minutt

Altså det går i snitt 2 timer og 46 minutter mellom hver Sæternes scoring, og 5 timer og 22 minutter mellom hver BigMac scoring.

Selvfølgelig er Sæternes ræv på trening har han ingenting i startoppstillingen å gjøre, men da er han trolig så dårlig at han ikke er på benken en gang. Og ikke glem samspillet Sæternes/Winters....


Som sagt se på statestikk i 2005 i viktige kamper fra start og du får et annet bilde. Nærmere historie teller mer enn eldre historie. Pettersen fra Start hadde sikkert ett fantistisk snitt på VG børsen totalt sett selv om spilte grusomt for Brann. Sier ikke at Bengt er en dårlig spiller, men statestikk på den måten du fremstiller det på har mange begrensninger.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

oppedal

Det er mye lettere å score visst du spiller en hel kamp, enn å spille 15 min 6 kamper på rad.
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Nemesis

Greit.

BigMac kamper fra start tilsier 823 minutter, 3 mål, gir 274 minutter mellom hvert mål, eller 4 timer og 34 minutter mellom hvert mål.......

Kan ikke se på statistikk utelukkende fra i år da BigMac kun har spilt en kamp fra start.
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

pathel


Nixon

Alle som har fulgt litt med i fotball visste jo hvilken spiller Sæternes var da han kom til Brann. Selv i toppform kommer han aldri til å jobbe like mye som Dylan gjorde på mandag. Han er en målskårer og ferdig med det. Så innsats bør ikke være det viktigste kriteriet for hvem av Sæternes eller Dylan som skal starte. Men heller evnen til å skåre mål.

Men denne evnen ser det desverre ut til at Sæternes har lagt fra seg et eller annet sted de siste månedene. Og da er det ikke mye igjen. Så hvis ikke en åpenbarelse har funnet sted på treningen i det siste til Sæternes sin fordel bør Dylan starte neste kamp. Så kan heller Sæternes sitte og sulte litt på benken og heller vise seg ekstra frem når han kommer inn.
Rød makt på Hansa!

pathel

Enig med mye her, Nixon, Men har ikke Sæternes egentlig egenskaper som skal gjøre ham til noe mer enn bare en målscorer? Eller: bør han ikke utnytte egenskapene og forutsetningene sine bedre? Han er stor og sterk, hvorfor bruker han ikke musklene, hvorfor vinner han ikke hodedueller? Hadde han brukt dette til det fulle inni boksen hadde han scoret langt flere mål, og også kunne servert andre på løp bakfra i trengte situasjoner osv.  Bengt er kanskje norgest beste spiss på sine beste dager, derfor er han så frustrerende å se på!

Minner meg litt om Emile Heskey da han kom til Liverpool. Begynte bra i den røde trøyen, og etter den første sesongen gikk det bare nedover til han var, og også i dag er, en middelmådig Premier League spiss. Han hadde alt som skulle til av dette han og! høyde og fysisk styrke. Var lynkjapp også. Men falt av og til som en pingle....

Nemesis

Det vi alle kan være enige i er at en Sæternes i form er en sinnsyk god spiller, mens en sliten og trøtt Sæternes hadde hatt problemer med å spille seg inn på et middelmådig norsk 2.divisjonslag.   Ikke glem at han slet like mye på samme tid i fjor, og begynte ikke å vise noe særlig glimt av storhet før i semien mot stabæk,  og etter det bare steg det og steg det før han toppet hele driten ved å massakrere lyn.  Mener at valget av Winters` makker er enkelt. En frisk Sæternes fremfor enhver annen, en umotivert/sliten Sæternes benkes.  

Er det kun jeg som ser tragedien i å ha en kampklar Sæternes på benken, mens BigMac-offside-Macallister-med-tre-eliteseriemål-på-to-år skal få starte?  Det holder ikke med å si han spillte bra i forrige kamp, hvem f spillte ikke bra mot ffk?
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

hocey

Nok en gang, det Dylan har vist I år I offisielle kamper er mye bedre enn det Bengt har vist siden 16 mai. Da er det nesten utrolig at han ikke har fått mer sjanser. Vil også nevne her Tromsø og Glimt kampen hvor spissene slet uten at Mjelde tok grep.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Toa

De 2 siste kampene Dylan har startet (inkl Royal League) har han spilt knallbra. Også en del av innbyttene har vært positiv for Dylan. Får han mer spilletid kan det bare bli bedre. Dylan fra start!
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Nemesis

Må bare få klarhet i en ting, Toa/hocey: Dere mener BigMac skal starte uansett hvilken form Sæternes er i på kampdagen?
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

LandåsKongen

dere som mener at Dylan skal spille fremfor en frisk Sæternes er jo sinnsyke. Greit nok at mannen spilte bra i forrige kamp, men han har jo vært shit i nesten 2 år( med unntak av et par kamper som kan telles på en hånd). Ikke kom her å si at grunnen til at han ikke har fått bevist noe er fordi han ikke har spilt så mange kamper. Det er jo motsatt!! Grunnen til at han ikke har spilt så mye er jo fordi han ikke har vært god nok.

Når dette er sagt så vil jeg presiser at jeg ikke har gitt opp Dylan. Han kan saktens gjøre gode kamper for oss i fremtiden og kanskje bli en god spiller.

hocey

Quote from: "Nemesis"Må bare få klarhet i en ting, Toa/hocey: Dere mener BigMac skal starte uansett hvilken form Sæternes er i på kampdagen?


Ja det mener jeg. En vet jo ikke før kampen hvilken form han er i. Kan heller komme innpå hvis det ikke fungerer (2 min på slutten:))
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Toa

Quote from: "Nemesis"Må bare få klarhet i en ting, Toa/hocey: Dere mener BigMac skal starte uansett hvilken form Sæternes er i på kampdagen?


Jepp. Dylan fortjener å starte. Sæternes har IKKE klippekort på laget.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Nemesis

ok, ok, kan strekke meg så langt å si at BigMac bør starte HVIS Sæternes ikke føler seg helt pigg på kampdagen, men ikke lenger! Ellers bør han starte. Samtidig vil jeg si at jeg faktisk vil foretrekke BigMac før Miller på topp pga av lsk og deres fysiske spill. Da holder det med en "lett" skotte på topp.

Litt artig å se på argumentasjonen til medlemmene i foreningen BigMac-fra-start-mot-lsk, en mener vi bør se på nåtid, og ikke fortid, mens en annen refererer til en RL-kamp i vinter hvor BigMac spillte bra :p...

Vi får konkludere med at vi er enige i at vi er uenig!
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Nixon

Lurer litt på hvor mange av disse som har sett Dylan jevnlig i år. Dvs på Brann2. For å trekke bastante konklusjoner etter en kamp mot Fredrikstad virker litt rart.

Det er mulig at Dylan er i god form nå. Men jeg har sett nok Brann2-kamper til å påstå at han ikke har vært i like godt slag hele denne sesongen. Så dette "klippekortet" til Sæternes har nok hatt sin naturlige forklaring.

Og så må vi til slutt huske på at det har jo ikke vært sånn at Sæternes har spilt dårlig på et velspillende Brannlag i sommer. Hele laget har jo for pokker spilt dårlig, ikke bare Sæternes. Så kanskje Sæternes hadde gjort det minst like bra på mandag?

Men som jeg tidligere har skrevet. Foretrekker en sprek Dylan fremfor en slapp Sæternes. To spreke gir fordel Sæternes.
Rød makt på Hansa!

Nemesis

et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

hocey

Quote from: "Nixon"Lurer litt på hvor mange av disse som har sett Dylan jevnlig i år. Dvs på Brann2. For å trekke bastante konklusjoner etter en kamp mot Fredrikstad virker litt rart.

Det er mulig at Dylan er i god form nå. Men jeg har sett nok Brann2-kamper til å påstå at han ikke har vært i like godt slag hele denne sesongen. Så dette "klippekortet" til Sæternes har nok hatt sin naturlige forklaring.

Og så må vi til slutt huske på at det har jo ikke vært sånn at Sæternes har spilt dårlig på et velspillende Brannlag i sommer. Hele laget har jo for pokker spilt dårlig, ikke bare Sæternes. Så kanskje Sæternes hadde gjort det minst like bra på mandag?

Men som jeg tidligere har skrevet. Foretrekker en sprek Dylan fremfor en slapp Sæternes. To spreke gir fordel Sæternes.


Du har nok rett i det at Dylan ikke har imponert på andrelaget (jeg har ikke sett mange av disse) men vil hevde at det betyr også litt hvilket lag en spiller på. Virker i hvertfall som han hever seg når det er bedre medspillere rundt han samt at det er viktigere kamper. Tviler på om Bengt i sommer hadde imponert på andrelaget i sommer og spilt bedre der enn Dylan har gjort.

Uansett, vi er enige om å være uenige.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Go Up