• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sølv er ikke dårlig det?

Started by Timbaa, August 29, 2005, 10:46:18 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Timbaa

Ypper frempå med å si, vinner vi de resterende kampene tar vi sølvet..
Start sliter nå, å vil gi fra seg en del poeng tror jeg, ihvertfall 3 i Bergen..
Det sure med å ta 3 fra Start er vel at vi hjelper pakket fra Oslo til seriegull..

Klarer vi det?
ansa Z

Xminator

Vinne resten av kampene? Jeg misunner enkelte evnen til å totalt overse alt av realiteter.

I kampen i kveld er vi langt fra favoritter. I beste fall "like" favoritter. Vi har ikke vunnet en seriekamp siden Kvisvik dro. Vi scorer knapt mål lenger. Og nå er "halve" angrepet ute.

Vi har 4 bortekamper igjen. Inkludert 3 av de sikreste tapene i sesongen (LSK, Hamkan og RBK). Har ikke RBK vert gode på hjemmebane nei? Vel da er det jo totalt 100% sikkert at de snur den trenden mot Brann. Og hjemmekampene mot Viking, Start og Odd er jo garantert 9 poeng. Joda...

For å si det slik, både medaljene og RL røk i og med at Lyn, Viking og LSK vant sine kamper i går. Det er strengt tatt bare kusehår og teorier igjen av RL-plassen selv med seier i kveld.

jegløh

Det meste tyder nok på 21 poeng, ja. Er redd trådstarter mangler nødvendig virkelighetsoppfatning et voksent menneske trenger for å åpne en dør.

Men vinner vi samtlige kamper i serie og cup neste år tar vi the double så verden er ikke så gale likevel.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nemesis

Tror nok det mest realistiske målet i år blir å komme over rbk på tabellen. Selv om det går mot en rævva sesong, så kan vi hvertfall fryde oss over det.

Dagens spørsmål:  Når var forrige gang Brann endte over rbk på tabellen?
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Timbaa

Quote from: "jegløh"Det meste tyder nok på 21 poeng, ja. Er redd trådstarter mangler nødvendig virkelighetsoppfatning et voksent menneske trenger for å åpne en dør.

Men vinner vi samtlige kamper i serie og cup neste år tar vi the double så verden er ikke så gale likevel.


Hva ikke mye optimisme å hente en mandag formiddag her nei.. Er nok ikke helt enig med meg selv heller, men lever i håpet om at noe spektakulert skal skje så vi får reddet denne begredelig "gull sesongen" vår. Så hvis jeg for åpnet døren min her hjemme så skal jeg se om jeg ikke for komt meg på stadion for å bidra til mirakelet..

Du vet hvor du finner meg=)
ansa Z

mobli

Quote from: "Nemesis"Dagens spørsmål:  Når var forrige gang Brann endte over rbk på tabellen?


Var vel i 1978, da Rosenborg var en divisjon under.
Husker det som om det var igår.
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

jegløh

Quote from: "Timbaa"
Quote from: "jegløh"Det meste tyder nok på 21 poeng, ja. Er redd trådstarter mangler nødvendig virkelighetsoppfatning et voksent menneske trenger for å åpne en dør.

Men vinner vi samtlige kamper i serie og cup neste år tar vi the double så verden er ikke så gale likevel.


Hva ikke mye optimisme å hente en mandag formiddag her nei.. Er nok ikke helt enig med meg selv heller, men lever i håpet om at noe spektakulert skal skje så vi får reddet denne begredelig "gull sesongen" vår. Så hvis jeg for åpnet døren min her hjemme så skal jeg se om jeg ikke for komt meg på stadion for å bidra til mirakelet..

Du vet hvor du finner meg=)


Blir overasket med mer enn 10 poeng. Ingenting kan redde sesongen fra fiasko.

Kan noen hjelpe meg med denne døren?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Timbaa

Quote from: "jegløh"
Quote from: "Timbaa"
Quote from: "jegløh"Det meste tyder nok på 21 poeng, ja. Er redd trådstarter mangler nødvendig virkelighetsoppfatning et voksent menneske trenger for å åpne en dør.

Men vinner vi samtlige kamper i serie og cup neste år tar vi the double så verden er ikke så gale likevel.


Hva ikke mye optimisme å hente en mandag formiddag her nei.. Er nok ikke helt enig med meg selv heller, men lever i håpet om at noe spektakulert skal skje så vi får reddet denne begredelig "gull sesongen" vår. Så hvis jeg for åpnet døren min her hjemme så skal jeg se om jeg ikke for komt meg på stadion for å bidra til mirakelet..

Du vet hvor du finner meg=)


Blir overasket med mer enn 10 poeng. Ingenting kan redde sesongen fra fiasko.

Kan noen hjelpe meg med denne døren?


Skulle vi ta sølv, selv om det er så langt vekke fra virkeligheten som overhode mulig og samtidig gjøre det bra i uefa-cupen er det vel en god sesong av oss, vet det skal mye til.. er vel derfor mirakel pratet kommer inn i bildet..

Men trenger man virkelighetsoppfatning for å åpne dør? Er vel egentlig bare et hinder for store og våte drømmer..
ansa Z

BL

Sesongen er nok kjørt og det er lite som kan redde Brann fra det faktum at når de summerer opp i november kommer de til det at 2005 var en enorm skuffelse, og de innser at når de hadde muligheten mislykkes de.

Nok en gang...
Hansa-
Felt Z

jegløh

Quote from: "Timbaa"
Quote from: "jegløh"
Quote from: "Timbaa"
Quote from: "jegløh"Det meste tyder nok på 21 poeng, ja. Er redd trådstarter mangler nødvendig virkelighetsoppfatning et voksent menneske trenger for å åpne en dør.

Men vinner vi samtlige kamper i serie og cup neste år tar vi the double så verden er ikke så gale likevel.


Hva ikke mye optimisme å hente en mandag formiddag her nei.. Er nok ikke helt enig med meg selv heller, men lever i håpet om at noe spektakulert skal skje så vi får reddet denne begredelig "gull sesongen" vår. Så hvis jeg for åpnet døren min her hjemme så skal jeg se om jeg ikke for komt meg på stadion for å bidra til mirakelet..

Du vet hvor du finner meg=)


Blir overasket med mer enn 10 poeng. Ingenting kan redde sesongen fra fiasko.

Kan noen hjelpe meg med denne døren?


Skulle vi ta sølv, selv om det er så langt vekke fra virkeligheten som overhode mulig og samtidig gjøre det bra i uefa-cupen er det vel en god sesong av oss, vet det skal mye til.. er vel derfor mirakel pratet kommer inn i bildet..

Men trenger man virkelighetsoppfatning for å åpne dør? Er vel egentlig bare et hinder for store og våte drømmer..


Kan i hvertfall ikke skade mot store og våte dører.

Vil være fornøyd med sølv i dag, naturligvis. Uansett så har prestasjonene vært såpass elendige at jeg mener sesongen allerede er langt under det vi håpet på.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Tom C

Det som trengs for at folk skal glemme at dette egentlig er en skuffende sesong, er at vi slår ut Lokomotiv Moskva fra UEFA cup'en. Selv om det er en utopi, så hadde det vært såpass oppsiktsvekkende at folk hadde tilgitt den bedrøvelige innsatsen i serien (som skader må ta mye av skylden for...)

Med seier mot FFK i kveld, og så en liten pause som gjør at Brann kan stille mot LSK med det antatt beste laget vi har, så skal du se vi finner den gode gamle høst-formen igjen. Om ikke det blir topp to, så tror jeg fremdeles vi har mulighet til å henge oss på i medaljestriden siden vi møter de fleste av medaljekandidatene i serien fremover. Det betinger jo da selvsagt at vi klarer å slå dem....
Aldri mer Obos....

Nemesis

Quote from: "mobli"
Quote from: "Nemesis"Dagens spørsmål:  Når var forrige gang Brann endte over rbk på tabellen?


Var vel i 1978, da Rosenborg var en divisjon under.
Husker det som om det var igår.


Da bør vel MIM geni-erklæres denne sesongen også da "han var mannen som fikk Brann over rbk på tabellen for første gang på 27år".......:p
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Opacus

Andreplass er den første taperen.
ttp://www.fotballsupporter.com/ - Norges supporterforum

Stoffi

Selv om vi vinner alle de resterende kampene, så har vi bare en teoretisk sjanse til å ta sølv/gull.

7 poeng opp til 5. plass. Tjoho
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

mobli

Quote from: "Opacus"Andreplass er den første taperen.


Andreplassen er også den eneste taperplassen som gir plass i CL.
Resten tredje, fjerde og eventuelt femte gir bare plass i tapercupene.
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

KEA

Selv om fotball ikke er statistikk og det selvsagt er opp til laget å snu trenden, vil det være merkelig om årets sesong blir så veldig annerledes enn tidligere.

Ser man på de 10 siste sesongene (1995-2004), er den laveste poengsummen som har gitt sølv 46 poeng (gjennomsnittlig 50 poeng). Selv om det blir seier mot FFK i kveld, er nok absolutt minimum for sølv 17 poeng på de 7 siste kampene, trolig er også det for lite. Så med det kampprogrammet som gjenstår kan vi bare glemme sølvet. Den uttellingen vi har hatt hittil i år (26 poeng på 18 kamper) skulle heller tilsi at vi ender på magre 38-40 poeng ved sesongslutt. Men pussig nok har Brann høstet akkurat 40 poeng i snitt de 10 siste sesongene...

Jeg har lagt merke til at 40 og 38 poeng er også de lavestehøyeste poengsum for 4. plass vært 48 poeng). Det er vanskelig å spå hvordan det vil slå ut at vi i år ikke har noen klar ener men derimot 5 lag over oss på tabellen som perler på en snor, og som med innbyrdes oppgjør vil ta mange poeng fra hverandre.

Jeg tror vi må opp i 43-46 poeng for å erobre en plass i Royal League, trolig fler for å ta bronse.

Er dette realistisk?

Lurkin

Dette var jo bare dumt. La oss håpe at Rosenborg rykker ned (som faktisk er mer realistisk enn at Brann tar medalje) og at de blir ydmyket i CL, pluss at Enga havner bak Viking, Start, Lyn og LSK..
Berømte Brann fra Bergen


Knasen

Quote from: "Opacus"Andreplass er den første taperen.


haha, har du hørt det på seinfeld eler, Opacus??

la oss drite i statestikker. la tro på det beste, le av det verste!! :D

KEA

Quote from: "Lurkin"Dette var jo bare dumt. La oss håpe at Rosenborg rykker ned (som faktisk er mer realistisk enn at Brann tar medalje) og at de blir ydmyket i CL, pluss at Enga havner bak Viking, Start, Lyn og LSK..


He-he, er 100% enig med deg i håpet om at Rosenborg rykker ned og blir ydmyket i CL, samtidig som at Enga raser på tabellen.

Men ettersom hele fotball-Norge synes å være enige om at man må ha 30 poeng for å overleve i tippeligaen fordi statistikken fra tidligere sesonger forteller at slik ER det, så er jeg ikke med på at det er så inni helsike dumt å minne om hva statistikken forteller om hva som har gitt bronse og 4. plass tidligere. Til tross for et gledelig resultat i dag tror jeg fortsatt sølv er utenfor rekkevidde, men ingenting ville glede meg mer enn om jeg tar grundig feil!

Timbaa

Da er jo oddsene for at min spådom hakket nærmere..

Lever i håpet jeg.. selv om det mest sannsynlig betyr en snarlig død for min del..
ansa Z

B.B.

n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Mr_Soma

Kom bare til å tenke litt på Rosenborg her... de har jo alltid hatt denne "resultattavlen" borti ene hjørnet - hvor de alltid har vært selvsikker med resultattips som 5-0 6-0 4-1 osv....

Har de fjernet den helt nå i år eller? hehe...

Kanskje litt avsporing fra tema.

KEO

Nu kør vi!

Xminator

Nå skal ikke realismen tuftes på at andre lag vil snuble, for det vil de. Det er vårt eget lag som enkelt og greit vil gi bort for mange poeng. Ikke glem at Andresen er ett gult kort fra enda en kamp på sidelinjen.

Jeg håper laget gir gass og jobber med hjertet utenpå drakten i alle de siste kampene. Da er en 6. eller 3. plass (nesten) litt underordnet for min del. En ting er sikkert, vi må ha en god porsjon hjelp for å klatre :p

KEO

Quote from: "Xminator"Nå skal ikke realismen tuftes på at andre lag vil snuble, for det vil de. Det er vårt eget lag som enkelt og greit vil gi bort for mange poeng. Ikke glem at Andresen er ett gult kort fra enda en kamp på sidelinjen.

Jeg håper laget gir gass og jobber med hjertet utenpå drakten i alle de siste kampene. Da er en 6. eller 3. plass (nesten) litt underordnet for min del. En ting er sikkert, vi må ha en god porsjon hjelp for å klatre :p


Hjelp?? Dette er da opp til Brann selv!  Plukker Brann over 16+ i de resterende kampene så får de minimum sølv. Det er jeg 99% sikker på.
Og det kan virke utopisk at noe sånn skjer! men vi kan jo nævne ett lag som ODD i høst. Så ingen ting er umulig. Og jeg tror nok at Brann er ferdig med de verste skadene for i år. Nå er det nok de andre lagene som vil få merke det.  Regner med at Hangeland forsvinner i morgen fra Viking. Iversen fra VIF  så vi får se hvor godt de klarer seg uten.
Nu kør vi!

Falkman

.. sånn eg ser det, e det bronse det beste vi kan håpe på..situasjonen e jo til forveksling lik sånn det så ut i fjor høst.. seks runder før slutt, lå vi fem poeng bak medaljeplass.. vi vet alle kordan det endte!! for at det skal gjenta seg, kreves det at mange resultateter går vår vei (akkurat som det gjorde i fjor høst).. og ikkje minst at vi klarer å følge opp gårsdagens innsats.. etter min mening blir mye avgjort allerede i neste runde. taper vi mot LSK e vi 7 poeng bak de.. og muligens 8 bak bak Viking eller Lyn. det blir for mye å ta igjen, på seks kamper. Vif vinner, uansett kor dårlig de spiller, så de kan vi glemme å ta igjen...  og Start sprekker litt.. men ikkje nok!!

SKBMartin

Greit nok, det ble ikke den sesongen vi håpet på, men jeg skal ihvertfall prøve å være litt optimistisk: Det er fortsatt litt igjen å spille for, kan fortsatt klatre en plass eller to, og gjøre det gost i UEFA-cupen. Så sesongen er ikke "kjørt", selvom medalje er vel fjernt fra virkeligheten nå
Hjerte i Brann

Xminator

Ikke kom og klag når Brann ikke vinner de neste 7 kampene. Dere har kun deres egne urealistiske forventninger å skylde på. Før LSK-kampen er vi norges dårligste bortelag og har 5 poeng på de siste 6 kampene. Og Sanne+Mcallister er plustselig forventet å være Zidane og Henry. Joda...

Lenge leve selvbedraget!

jegløh

Quote from: "Xminator"Ikke kom og klag når Brann ikke vinner de neste 7 kampene. Dere har kun deres egne urealistiske forventninger å skylde på. Før LSK-kampen er vi norges dårligste bortelag og har 5 poeng på de siste 6 kampene. Og Sanne+Mcallister er plustselig forventet å være Zidane og Henry. Joda...

Lenge leve selvbedraget!


Godt vi har noen som kan hindre oss i å dagdrømme. Er ingen som regner med medalje, men etter FFK kampen har t.o.m. jeg sett oppover og lurt på hva som må til for medalje.

Og hvorfor ikke hedre Sanne + McAllister? Ingen fortjener det mer enn disse. De er begge vesentlig svakere enn Zidane og Henry. De er bare bedre enn Haugen (til offensiv midtbane) og Sæternes (ifølge flesteparten her inn).

Du kan le av alle oss blåøyde tåper etter sesongen, Xminator, da vi har såvidt klart 6.plass. Men la oss optimister more oss så lenge vi kan.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Roffarne

Quote from: "jegløh"Og hvorfor ikke hedre Sanne + McAllister? De er bare bedre enn Haugen (til offensiv midtbane) og Sæternes (ifølge flesteparten her inn).

Kan de som mener dette vennligst rekke opp hånden?
Jeg håper for Guds skyld at jegløh har et forvrengt bilde av flertall, for hvis ikke har flertallet et forvrengt bilde av fotball.
Nu går alt så meget bedre.

jegløh

Quote from: "Roffarne"
Quote from: "jegløh"Og hvorfor ikke hedre Sanne + McAllister? De er bare bedre enn Haugen (til offensiv midtbane) og Sæternes (ifølge flesteparten her inn).

Kan de som mener dette vennligst rekke opp hånden?
Jeg håper for Guds skyld at jegløh har et forvrengt bilde av flertall, for hvis ikke har flertallet et forvrengt bilde av fotball.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

krøvel vellevold

Det ingen har tenkt på er at hvis vi vinner alle kampene som er igjen av UEFA-cupen, ja så vinner vi faktisk hele UEFA-cupen. Ja faktisk kan vi vinne hele UEFA-cupen med uavgjort i alle kamper! Eller tape halvparten av kampene frem til finalen, bare vi sørger for å vinne nok i returoppgjørene. Så holder det med uavgjort og straffesparkseier i finalen. Og vinner vi alle kampene vi spiller frem til og med mai 2008, så vinner vi faktisk serien 2006 og 2007, cupen 2006 og 2007, Royal League 2005/06, 2006/07 og 2007/08, UEFA-cupen 2005/06 og 2006/07 (hvis vi sniker oss med på grunnlag av årets serie), og ikke minst Champions League 2007/08! At ingen har tenkt på dette før! Det er jo bare å vinne!
Legg ned hele klubben!

Timbaa

Quote from: "Xminator"Ikke kom og klag når Brann ikke vinner de neste 7 kampene. Dere har kun deres egne urealistiske forventninger å skylde på. Før LSK-kampen er vi norges dårligste bortelag og har 5 poeng på de siste 6 kampene. Og Sanne+Mcallister er plustselig forventet å være Zidane og Henry. Joda...

Lenge leve selvbedraget!


Fy faen, jeg små gulper hver gang jeg leser et innlegg fra deg.. å det er jo ikke til å unngå heller, er jo overalt her inne.
ansa Z

mobli

Quote from: "Timbaa"
Quote from: "Xminator"Ikke kom og klag når Brann ikke vinner de neste 7 kampene. Dere har kun deres egne urealistiske forventninger å skylde på. Før LSK-kampen er vi norges dårligste bortelag og har 5 poeng på de siste 6 kampene. Og Sanne+Mcallister er plustselig forventet å være Zidane og Henry. Joda...

Lenge leve selvbedraget!


Fy faen, jeg små gulper hver gang jeg leser et innlegg fra deg.. å det er jo ikke til å unngå heller, er jo overalt her inne.


Tror det kalles å være realistisk.
Jeg håper selvsagt at Brann vinner resten av kampene, men tror Brann får maks 15 poeng til denne sesongen.
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

Lurkin

Quote from: "Timbaa"
Quote from: "Xminator"Ikke kom og klag når Brann ikke vinner de neste 7 kampene. Dere har kun deres egne urealistiske forventninger å skylde på. Før LSK-kampen er vi norges dårligste bortelag og har 5 poeng på de siste 6 kampene. Og Sanne+Mcallister er plustselig forventet å være Zidane og Henry. Joda...

Lenge leve selvbedraget!


Fy faen, jeg små gulper hver gang jeg leser et innlegg fra deg.. å det er jo ikke til å unngå heller, er jo overalt her inne.


Xminator er vel den mest konstruktive her inne, er få av de som ikke vil sparke alt og alle i motgang, for så å forvente 21 poeng på 7 kamper og sølv etter én seier - med Dylan, Sanne og Huseklepp i fronten for det.
Berømte Brann fra Bergen

Tom Bjarne

No må vi isje krangle sånn dah..lol    :twisted:  :evil:


Vatnet er krystallklart og eg kikkar utover solnedgangen..

Heia Brann
jomp

jegløh

Quote from: "Lurkin"
Quote from: "Timbaa"
Quote from: "Xminator"Ikke kom og klag når Brann ikke vinner de neste 7 kampene. Dere har kun deres egne urealistiske forventninger å skylde på. Før LSK-kampen er vi norges dårligste bortelag og har 5 poeng på de siste 6 kampene. Og Sanne+Mcallister er plustselig forventet å være Zidane og Henry. Joda...

Lenge leve selvbedraget!


Fy faen, jeg små gulper hver gang jeg leser et innlegg fra deg.. å det er jo ikke til å unngå heller, er jo overalt her inne.


Xminator er vel den mest konstruktive her inne, er få av de som ikke vil sparke alt og alle i motgang, for så å forvente 21 poeng på 7 kamper og sølv etter én seier - med Dylan, Sanne og Huseklepp i fronten for det.


Lurkin. Vi er på et internettforum for fotballtilhengere som diskutterer hvilken tabellplass vi er på om syv kamper. Mener du virkelig at debattantene bør vise konstruktivitet på området???

Og forresten. Flesteparten her inne er ikke maskiner. Vi blir bedrøvet ved tap og slakter spillere (oftest urettferdig). Vi blir begeistret ved seier og hyller spillere (igjen, oftest urettferdig). Kan tenke meg en varmblodig diskusjon mellom Xminator og deg. Blir et tøft valg mellom det og å se maling tørke.

Kan du ikke ta med deg Xminator inn på Dagens Næringslivs forum og la oss impulsive og dekonstruktive fable videre her.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Xminator

Så du skal få lov til å fortelle hele verden at Mcallister er en bedre spiss enn Sæternes (fordi det er ett debattforum og alle kan ikke være enige) og samtidig må du få lov til å sitte på din høye hvite hest og forvente 21 poeng på 7 kamper uten å i det hele tatt være villig til å diskutere hvor totalt urealistisk det faktisk er?

Det er absolutt ingenting som tyder på at Brann tar 21 poeng. Selv om du velger å sette skylapper for høstsesongen så er det jo ingenting av det Brann viser i vår som skulle tilsi 8 seire på rad...


Jeg skal gi deg 3 grunner (av en haug andre) til at Brann ikke tar 21 poeng på de neste 7.
1) 3 bortekamper
2) Martin Andresen er ett kort fra karantene
3) Martin Andresen er fortsatt småskadet

14 poeng er realistisk. Det holder til en 4. plass med maksimal flaks med andre lags resultater. Og selv 14 poeng er på kanten av det man kan håpe på. Det forutsetter 9 poeng hjemme og 1 seier + 2 uavgjort på bortebane. Det vil i så fall være en kjempeavslutning på sesongen... Selv om jeg kan forutse ett hylekor uten like om de 14 poengene (43 til samme) bare holder til en 5. plass. Kunne strengt tatt vert intresant å høre hvordan Jegløh vil forholde seg til akkurat den situasjonen.

jegløh

Quote from: "Xminator"Så du skal få lov til å fortelle hele verden at Mcallister er en bedre spiss enn Sæternes (fordi det er ett debattforum og alle kan ikke være enige) og samtidig må du få lov til å sitte på din høye hvite hest og forvente 21 poeng på 7 kamper uten å i det hele tatt være villig til å diskutere hvor totalt urealistisk det faktisk er?

Det er absolutt ingenting som tyder på at Brann tar 21 poeng. Selv om du velger å sette skylapper for høstsesongen så er det jo ingenting av det Brann viser i vår som skulle tilsi 8 seire på rad...


Jeg skal gi deg 3 grunner (av en haug andre) til at Brann ikke tar 21 poeng på de neste 7.
1) 3 bortekamper
2) Martin Andresen er ett kort fra karantene
3) Martin Andresen er fortsatt småskadet

14 poeng er realistisk. Det holder til en 4. plass med maksimal flaks med andre lags resultater. Og selv 14 poeng er på kanten av det man kan håpe på. Det forutsetter 9 poeng hjemme og 1 seier + 2 uavgjort på bortebane. Det vil i så fall være en kjempeavslutning på sesongen... Selv om jeg kan forutse ett hylekor uten like om de 14 poengene (43 til samme) bare holder til en 5. plass. Kunne strengt tatt vert intresant å høre hvordan Jegløh vil forholde seg til akkurat den situasjonen.


Du verden. Hva vil du jeg skal si? Realisme mangler du ikke. Alt du sier stemmer (bortsett i far at de vitterlig har 4 bortekamper igjen (LSK, Lyn, RBK og HamKam)).

Du vinner på alle punkter, Xminator. Tror selv innerst inne på 6-5. plass.
Er det dog så vanskelig for deg å akseptere at jeg og tydeligvis andre har blitt mer optimistisk som følge av FFK kampen? Var mye gøyere i lunsjen tirsdag enn det har vært etter kamper tidligere i høst. Folk er i bedre humør av en god Brannseier.

Varer kanskje bare til kl 2200 søndag, men likevell.

Minn meg på å ikke ta kontakt med deg, Xminator, når jeg er bedrøvet.

Bedre med halvfullt ølglass enn halvtomt.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

Rød makt på Hansa!

oppedal

Nå må vi vaere forsiktig. Det Brann viste mot Fredrikstad var fremgang. Etter en sier, så tar vi plutselig medalje. Men når vi taper så blir alle forbanna og sier vi er langt fra medalje.

Selv synes jeg at vi bør håpe på RL-plass og UEFA-cup plass. Neste år bør vi bli blant de to beste, for å kvalifisere oss til CL. Jeg har hørt at det bare blir en plass til CL-kvalifiseringen neste år. Stemmer det?
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Nixon

Quote from: "oppedal"Selv synes jeg at vi bør håpe på RL-plass og UEFA-cup plass. Neste år bør vi bli blant de to beste, for å kvalifisere oss til CL. Jeg har hørt at det bare blir en plass til CL-kvalifiseringen neste år. Stemmer det?


Det stemmer. Om det er noe som blir hvert år vet jeg ikke.
Rød makt på Hansa!

Nemesis

Lenge leve Optimistene!

Selv om synes jeg full pott på de resterende kampene er litt i drøyeste laget, så må det være lov å leke med tanken :p

Så mange poeng tar vi:
RBK borte: Sesongens letteste tre-poenger
LSK borte: 2-2 i fjor, klarer et poeng i år også.
Lyn borte: Haha, cupfinalen i reprise og 4-1 til Brann
Ham-Kam borte: Ingeting å spille for, det har vi, så avslutter sesongen med en tre-poenger på hamar og ønsker PVM velkommen.
Sum bortekamper: 10 poeng.

Start hjemme: Vi klarte å psyke Valencia ut når han spillte for oss, så det klarer vi nok fint nå også. 5-0
Viking hjemme: 1-0 i fjor?  Drar denne hjem også.
Odd hjemme: Etter formkurven treffer de veggen på stadda, og tre poeng til oss.
Sum hjemmekamper: 9 poeng.

Alt i alt: 19 poeng!  Dvs vi avslutter på 48 poeng. Med litt flaks kan vi ta gull!  hehe, Vi skal møte samtlige lag over oss på tabellen(foruten vif), så det er fullt mulig å komme et godt stykke oppover på tabellen.  Itillegg møter vif blandt annet viking, lyn, start og lsk, så da seiler de enten mot gull og "hjelper" oss ved ta poeng fra disse lagene, eller så blir de ikke seriemester :p

Xmin: ref den tråden som utartet seg til å bli MIM vs. Teitur;  Nå har det seg slik at genierklærte og fredete MIM & Co må vinne 6 av de siste kampene for å ikke komme dårligere poengmessig ut en utskjellte Teitur.... :p  Og da hjelper det ikke å vende og vri på årstall, for da har MIM ledet Brann i nøyaktig like mange kamper som Teitur.  :-)
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Tom Bjarne

Sølv e no sjemp e bra d da..... får håpe vi isje mister den plassen fra ifjord..
jomp

Xminator

Nå ser det heldigvis ut som Andresen ikke spiller lørdag. Kanskje landslaget for en gangs skyld leverer en spiller tilbake i noenlunde skadefri stand?

Og siden det er så populært å vri og vende på alt mulig her for tiden; tallene du refererer til ble vel strengt tatt lagt frem før Kvisvik droppet bomben? Det er jo uansett veldig greit å vite at sittende styre i Brann er noenlunde enig med meg i at Mjelde har jobb som hovedtrener i Brann også neste sesong. Uansett hva de nyfrelste superoptimistene må mene.

Timbaa

Quote from: "Xminator"Nå ser det heldigvis ut som Andresen ikke spiller lørdag. Kanskje landslaget for en gangs skyld leverer en spiller tilbake i noenlunde skadefri stand?

Og siden det er så populært å vri og vende på alt mulig her for tiden; tallene du refererer til ble vel strengt tatt lagt frem før Kvisvik droppet bomben? Det er jo uansett veldig greit å vite at sittende styre i Brann er noenlunde enig med meg i at Mjelde har jobb som hovedtrener i Brann også neste sesong. Uansett hva de nyfrelste superoptimistene må mene.


Det er godt vi har en her inne ihvertfall som vet hva han snakker om.
Så dere med drømmer, kan egentlig bare slutte å drømme.
ansa Z

AtroZ

Quote from: "Xminator"Nå ser det heldigvis ut som Andresen ikke spiller lørdag. Kanskje landslaget for en gangs skyld leverer en spiller tilbake i noenlunde skadefri stand?

Og siden det er så populært å vri og vende på alt mulig her for tiden; tallene du refererer til ble vel strengt tatt lagt frem før Kvisvik droppet bomben? Det er jo uansett veldig greit å vite at sittende styre i Brann er noenlunde enig med meg i at Mjelde har jobb som hovedtrener i Brann også neste sesong. Uansett hva de nyfrelste superoptimistene må mene.


Det er vel egentlig verre om han spiller på onsdag, vis han først skal spille en av kampene. Allerede søndag har vi kamp mot lsk. Krysser fingrer og tær for at laget fungerer så godt mot slovenia at han ikke spiller mot skottland heller.  :wink:
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Xminator

La oss se litt mer statistisk på sjansene for at Brann skal vinne alle sine kamper. Bruker utelukkende motstanderlagets statistikk på hjemmebane (evt bortebane for start, viking etc) denne sesongen og vår egen statistikk på hjemme og bortebane. Kunne brukt siste 4 eller 6, men det blir så deprimerende for Branns del :p

LSK - Brann: 3 poeng 20,8% 1poeng 25% tap 54,2%
Lyn - Brann: 3 poeng 16,7% 1poeng 37,5% tap 45,8%
RBK - Brann: 3 poeng 35,6% 1poeng 28,2% tap 36,2%
Hamkam - Brann: 3 poeng 24,0% 1poeng 28,2% tap 47,8%

Brann - Start:  3 poeng 42,3% 1poeng 26,9% tap 30,8%
Brann -Viking: 3 poeng 46,2% 1poeng 19,2% tap 34,6%
Brann - Odd: 3 poeng 56,1% 1poeng 19,9% tap 24,0%

Sjansen for å vinne alle bortekampene: 0,3% (eller en promille rett til haukeland ;) )
Sjansen for å vinne alle hjemmekampene: 10% og ikke helt usannsynlig.
Sjansen for å vinne alle kampene 0,032% eller 1:3000. Ikke spesielt sannsynlig.

Det jeg tror er mest sannsynlig er 2 bortetap, 1 borteseier og en uavgjort borte (4 poeng), og så 2 seire og ett tap hjemme (6 poeng). Det er 97% sjanse for at vi vinner en bortekamp. Det er 89% sannsynlig at vi taper en hjemmekamp. Det er statistisk nærmest garantert at vi spiller en uavgjort på bortebane. Enda sikrere at vi taper minst 1 borte. Bare 66% sjanse for at vi spiller en uavgjort hjemme.

Statistikk er løgn, og jeg *håper* selvsagt på 21 poeng.

nummer9

Ooooh, look at all the numbers, wheeee!

Jaja, fra spøk til "alvor". Håper definitivt at Brann slår allt og alle, og på en finurlig måte stikker av med gullet.

Dette blir vel bare en fjern og svært usannsynlig drøm (kanskje du skal regne på dette også Xminator?), men sølv hadde vært knakanes bra det og.

Skal man være litt realistiske, så er vel RL-plass det vi kan håpe på. Går man samtidig videre til gruppespillet i UEFA-cuppen, så kan man vel kalle sesongen en suksess.

Go Up