• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Helvete...

Started by R.I.P.Super-ray, August 25, 2005, 16:41:18 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

R.I.P.Super-ray

... som eg misunner RBK.. Ang CL.

Real Madrid(Beckham), Lyon(Carew), Olympiakos(Sollied)

Disse får Rbk bryne seg på, får besøk av disse på regntunge høstkvelder, og supporterne får reise på borteturer mot disse lagene...

Jaja, vi møter da hvertfall "Alinassi"... Er et lag det også...
7 SUPER RAY - LEGENDE

panZer micky

Quote from: "R.I.P.Super-ray"... som eg misunner RBK.. Ang CL.

Disse får Rbk bryne seg på, får besøk av disse på regntunge høstkvelder, og supporterne får reise på borteturer mot disse lagene...

Straffe!!!

Håper da inderlig vi møter dårligst mulig lag i 1. runde!

Så kan heller de attraktive storlagene komme i gruppespillet.

panZer micky

jepp enig med deg der. gruppespillet tviler eg på om vi går videre fra så bare gi oss Stuttgart å Everton der hjemme selvom de ikkje skal spille på stadda.

Men e ikkje vestlandshallen godkjent for uefa då??

Stalin

haha "Backham?"  :lol:

skulle det være noe positivt..

Nixon

Quote from: "panZer micky"jepp enig med deg der. gruppespillet tviler eg på om vi går videre fra så bare gi oss Stuttgart å Everton der hjemme selvom de ikkje skal spille på stadda.

Men e ikkje vestlandshallen godkjent for uefa då??

Vi kan spille 1. runde på Stadion!
Rød makt på Hansa!

Mr_Soma

Olympiakos(Sollied)

KEA

Quote from: "Straffe!!!"Håper da inderlig vi møter dårligst mulig lag i 1. runde!

Så kan heller de attraktive storlagene komme i gruppespillet.

100% ENIG !

Candyman

Quote from: "Mr_Soma"

Olympiakos(Sollied)

Også Per Messias Høgmo da....se de uttalelsene:

....tror vi kommer til å ta poeng fra samtlige lag....
....treffe lag som normalt sett er ett par hakk bedre....(ett par???)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Mr_Soma

Hehe... nesten legendariske uttalelser -

Tror ikke Real Madrid,Lyon og Olympiakos hadde tapt 5-1 mot FFK,5-2 mot Start og tapt hjemme mot Hønefoss bl.a

Real tar trønderne med juniorlaget.

naitsirk

muligens og med knøttelaget.
blir sikket mange pinlige øyeblikk for rbk fansen ut over hausten

BL

Her blir det nok 1 poeng og 0-14 i målforskjell når gruppespillet er over.
Hansa-
Felt Z

Mick

Quote from: "BL"Her blir det nok 1 poeng og 0-14 i målforskjell når gruppespillet er over.

Som vanlig med andre ord.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

BL

Rart å si det men hadde faktisk foretrukket VIF før RBK i CL, tror eg. Er stygt redd for at RBK kommer til å drite seg ut og gjøre norsk fotball til latter! Husker jo alle Arsenal - RBK... De er jo faktisk den norske eliteserien sitt ansikt i Europa, som det beste laget. Men så får jo ikkje VIF alle pengene, heldigvis.....
Hansa-
Felt Z

enavgutta

BL... ruset deg ikveld på noe alvorlige greier eller? VIF og RBK er to onder. VIF var det siste laget jeg ønsket i CL, deretter RBK... og nå som vi har de der så håper jeg virkelig de blir totaltydmyket. Norsk fotballs rennomè? Det er RBK's suksess i CL de siste åren som har holdt oss andre utviklingsmessig, sportslig og økonomisk nede. Håper for guds skyld bartepakket får juling og det er siste gang vi ser de på Tv3s skjermer noen høst, noen gang !

R.I.P.Super-ray

Quote from: "enavgutta"BL... ruset deg ikveld på noe alvorlige greier eller? VIF og RBK er to onder. VIF var det siste laget jeg ønsket i CL, deretter RBK... og nå som vi har de der så håper jeg virkelig de blir totaltydmyket. Norsk fotballs rennomè? Det er RBK's suksess i CL de siste åren som har holdt oss andre utviklingsmessig, sportslig og økonomisk nede. Håper for guds skyld bartepakket får juling og det er siste gang vi ser de på Tv3s skjermer noen høst, noen gang !

PUNKTUM!!
7 SUPER RAY - LEGENDE

Falkman

.. ikkje misforstå, eg håper RBK får grisebank i alle kamper de spiller.. men eg syns likevel BL har et poeng.. for norsk klubbfotball sitt rykte e det ikkje bra at de blir slått sønder og sammen i hver eneste kamp de spiller.. og å gi RBK gi skylden for at har vi har vært økonomisk rævkjørt, vil eg kalle et skikkelig bomskudd.. for det skyldes  inkompetanse i egne rekker (først og fremst på styrenivå), og ingenting annet.

enavgutta

Falkman... ta deg en pille.. Elendig styring kanskje, tror du ikke Magne Revheim fremdeles er Brann styreformann kanskje? Disse folkene er i gangene ennå. Men dette er ikke hele sannheten. Dette er vel en gammel diskusjon, men RBKs suksess har indirekte skadet oss andre, vi har levd i skyggen som bakgårdsklubber i mange år. RBK har vokst seg sterke og fått økonomiske muskler når vi har slitt med å betale regningene. Landslaget og Norge ka faen è det. Vi è Brann Bergens stolthet. Må du vite hvor du kommer fra !!

Falkman

dette har vel ingenting  med landslaget, eller langt mindre om eg vet kor eg kommer fra å gjøre.. det eg prøvde å si, litt spissformuleret riktignok, e at eg mener det blir feil å  forklare våre økonomiske problemer, med RævBK sn suksess.. greit nok, eg kan være med på at det har spilt en rolle, ettersom det har ført til at vi har satset over evne, for å vippe de av pinnen.. men i 1999 gikk vi med 26 millioner i underskudd.. og då kan vel ikkje de som skulle fatte beslutninger angående økonomi gjort alt rett??

Stoffi

Hva hjelper det oss at RBK kommer til CL? Kanskje vi får en ekstra UEFA plass eller CL plass hvis de er maks heldig.

Men det eneste som skjer, er at de kan sveipe det norske markedet nok en gang, og de får et jævlig forsprang.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

naitsirk

"Men det eneste som skjer, er at de kan sveipe det norske markedet nok en gang, og de får et jævlig forsprang."

ser nok ut som om den tida e forbi.rbk renska vel ikkje markedet før denne sesongen.vif stakk av med dei fleste og andresen og pvm kom jo te brann.
hadde pvm vore aktuell i fjor so hadde han havna i rbk.
so eg ser ingenting negativt med at rbk e med i cl.pengar har dei frå før.80 mill for dei e lommerusk.

Falkman

Superjack

Quote from: "Mr_Soma"Hehe... nesten legendariske uttalelser -

Tror ikke Real Madrid,Lyon og Olympiakos hadde tapt 5-1 mot FFK,5-2 mot Start og tapt hjemme mot Hønefoss bl.a

Real tar trønderne med juniorlaget.

Real Madrid-Hønefoss 1-2. Det ville definitivt vært tidenes fotballbombe!!
i taper ALDRI!

Superjack

i taper ALDRI!

Geir

Quote from: "panZer micky"

Av de lagene der har vi nok størst sjanse mot Alkmaar(middels gode hollendere, HSV, (traust, halvgodt tysk lag) og Everton (sorry dex74, men de er ikke like gode som i fjor).
ndelig SERIEMESTER

Falkman

..såvidt eg husker, va Alkmaar i semifinalen e UEFA-cupen sist sesong, etter blant annet å ha slått  ut Villareal, så de tror eg vi ska slite mot... at Hamburg e et halvgodt tysk lag, e vel en sannhet med visse modifikasjoner. de e "underachievers".. (akkurat sånn som oss).., men i år har de begynt bra, og i tillegg signert Rafael Van Der Vaart, et av Europas største talenter.. tror ikkje vi har noen sjanse der.Everton presterte over evne forrige sesong.. men e likevel et bedre lag enn oss. Tror vi har størst sjanse mot Austria Wien, Besiktas, eller AEK Aten.

haavarl

Quote from: "BL"Er stygt redd for at RBK kommer til å drite seg ut og gjøre norsk fotball til latter!

Det er ikke helt slik det fungerer nei. Riktignok gjør vi det sikkert dårlig; jeg mener to uavgjort og fire tap er realistisk.

Men det å kvalifisere seg til CL er faktisk en bedrift i seg selv for et så lite lag som RBK i en så liten serie som den norske. Det blir lagt merke til at RBK er der år etter år, og ingen forventer faktisk at vi skal vinne gruppene våre. Vi er for små.

Hva sa ikke Rangers-treneren for et par uker siden? "I would love to do a Rosenborg, to qualify year after year ..."

Hva sier svenskene og danskene? De er drit skuffa over egne lag siden de aldri havner i CL. Fem år er det vel siden svenskene var med.

Hva sa Real Madrids visepresident, legenden Butragueño, om trekningen? "Rosenborg is a classical rival for us".

Det er ikke slik at bare de lagene som vinner kampene oppnår respekt. Spredt over Europa er det hundrevis av lag av en viss størrelse som sjelden eller aldri kvalifiserer seg i det hele tatt.

"gjøre norsk fotball til latter" ... ikke for å disse SK Brann, men opptredener som mot Suduva og Allianssi bidrar vel ikke til det gode navn og rykte. Og, nei, det er ikke RBKs feil at Brann ikke utklasset Allianssi med mange mål.

Haugen2

Dere ble stille nå..

R.I.P.Super-ray

Quote from: "Haugen2"Dere ble stille nå..

Tenker det :) DEILIG!
7 SUPER RAY - LEGENDE

Dinho

Quote from: "haavarl"
Quote from: "BL"Er stygt redd for at RBK kommer til å drite seg ut og gjøre norsk fotball til latter!

Det er ikke helt slik det fungerer nei. Riktignok gjør vi det sikkert dårlig; jeg mener to uavgjort og fire tap er realistisk.

Men det å kvalifisere seg til CL er faktisk en bedrift i seg selv for et så lite lag som RBK i en så liten serie som den norske. Det blir lagt merke til at RBK er der år etter år, og ingen forventer faktisk at vi skal vinne gruppene våre. Vi er for små.

Hva sa ikke Rangers-treneren for et par uker siden? "I would love to do a Rosenborg, to qualify year after year ..."

Hva sier svenskene og danskene? De er drit skuffa over egne lag siden de aldri havner i CL. Fem år er det vel siden svenskene var med.

Hva sa Real Madrids visepresident, legenden Butragueño, om trekningen? "Rosenborg is a classical rival for us".

Det er ikke slik at bare de lagene som vinner kampene oppnår respekt. Spredt over Europa er det hundrevis av lag av en viss størrelse som sjelden eller aldri kvalifiserer seg i det hele tatt.

"gjøre norsk fotball til latter" ... ikke for å disse SK Brann, men opptredener som mot Suduva og Allianssi bidrar vel ikke til det gode navn og rykte. Og, nei, det er ikke RBKs feil at Brann ikke utklasset Allianssi med mange mål.

Sant nok, men i år tror jeg ikke dere skremmer noen som helst. På bortebane blir det tre kraftige skreller, så får dere satse på å redde skinnet på hjemmebane. (selv om dere har 5 tap hjemme i år og).

Men for all del, tror ikke vi hadde skremt så forbanna mange vi heller nei.
Tror Vif hadde klart seg best i CL, men eg e club brugge evig takknemlig for at vi aldri får svar på det.

krøvel vellevold

Quote from: "Falkman"..  for norsk klubbfotball sitt rykte e det ikkje bra at de blir slått sønder og sammen i hver eneste kamp de spiller..  .

Hvem faen bryr seg om "norsk klubbfotball sitt rykte"??? Jeg er mer redd for Branns rykte i Norge... F.eks. ved at andre norske lag har suksess i Europa, mens Brann er en middelhavsfarer i Norge og samtidig driter seg ut utenfor Norge. Kan ikke fatte hva som er så flott med at andre norske lag gjør det bedre enn Brann utenlands! Det trekker jo oss bare enda mer ned i gjørmen når konkurrentene våre presterer internasjonalt, mens vi selv sliter mot middelmådighter fra Finland og Baltikum... Drømmen er at samtlige andre norske lag driter seg loddrett ut i Europa, mens Brann når oppsiktsvekkende langt. Da kan vi for en gangs skyld peke nese av de andre!
Legg ned hele klubben!

Yngve

Hovedfordelen med at andre lag gjer det bra ute i europa for Brann sin del er det at når Brann for ein gongs skuld klarar å hamne blant dei 3 beste laga, kanskje til og med kjem på 2 plass i serien, så kan det verte cl deltakelse på oss og. Dette pga dei andre laga har samla inn bra med nasjonspoeng til oss.

Det er jo difor vif fekk spele cl kvalik i år.

Så noko positivr er det med at norske lag gjer det bra i europa.

Xminator

Samtidig, når de andre lagene gjør det bra i Europa får de mer penger, noe som gjør det enda vanskeligere for oss å faktisk bli blant de 3 beste.

Falkman

.. eg har vel ikkje sagt at eg syns det e fint at andre norske lag gjør det bedre enn Brann i  Europa.. tvert imot!! eg koste meg rått når Vif røk mot Brugge, hadde vært fullstendig katastrofe om de hadde gått videre..det beste hadde vel egentlig vært om  INGEN norske lag hadde kvalifisert seg for europacup-spill.. for då kunne vi holdt oss oppi denne lille avkroken vår, og spilt mot hverande til evig tid..uten at noen andre enn oss sjøl hadde giddet å bry seg.

KEA

Quote from: "Xminator"Samtidig, når de andre lagene gjør det bra i Europa får de mer penger, noe som gjør det enda vanskeligere for oss å faktisk bli blant de 3 beste.

Nettopp!

Og de som ikke ser dette poenget må ha fulgt usedvanlig dårlig med de siste 13 år.

Go Up