• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Osloturen..

Started by Eden, August 22, 2005, 12:24:47 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Eden

Bataljonen inviterte alle sine medlemmer med på busstur til oslo for å se kvartfinalen på Ullevål.
Ved ankomst i Oslo fekk alle i bussen beskjed om å holda seg på Sir Winston ilag med alle andre Brann-supporterne, og absolutt ikkje gå åleina. D va jo omtrent fy-fy om vi gjekk på Narvesen og kjøpte Dogg..! Men anyway.. Før kampen var d stor stemning på Sir Winston med Hansa (til dei gjekk tom), synging og masse folk! Alle gjekk ut og inn av puben som dei ville.. Gamle som unge..
Så blei klokka 19, og vi befant oss på Stadion. Alle veit kordan d endte, så trenge vel ikkje forklara koffor eg og mitt følge ville så fort som mulig tilbake på Sir Winston for å drukne våre sorger.
Men den gang ei.. Siden d va kveld når vi kom tilbake, hadde aldersgrensa blitt satt opp til 20. Eg kom inn, men d va ein heil del andre som ikkje kom inn! Så eg gjekk jo ut igjen eg.. Kunne ikkje akkurat forlate reisefølget mitt på Karl Johan! (Har jo selvfølgelig forståelse for at dei ansatte på Sir Winston har ein sjenkebevilgning og ta hensyn til, men kanskje eit slags stempel-system kunne blitt innført?)
Så mitt spørsmål e som følgende.. Va d meiningen at ungdom under 20 skulle vandre rundt i Oslo til bussen sku gå klokka 3 på natten? Greit nok at d fins eit par utesteder der 18-og 19-åringer kjem inn, sjøl om dei kan telles på ein hånd (!), men alle hadde jo fått beskjed av politiet om å holde sammen..
Eg spurte folk som budde i Oslo om kor d fantes utesteder med 18-års grense, men fekk ikkje ET einaste konkret svar på d.. Møkkaby!!
Gjekk eit par runder i gaten rundt Karl Johan for å leite etter ein brukandes pub.. Men blei møtt av skilt med "20 års aldersgrense" eller "pent antrekk, ingen joggesko".. Ein god del hore- og hallikvirksomhet fekk vi og med oss på mangt eit gatehjørne vi rundet..
Så enden på visa va at kveldens siste øl blei konsumert ca klokka 18.00.. Og hodet blei lagt på puten meget, meget tidligare enn planlagt. Mange penga spart, men va vel ikkje derfor eg reiste på tur.. Misforstå meg rett, reiste vel heller ikkje på tur for å bli snydens, but still......

Andrés

Alle de som var under 20 dro jo på Trompeten Karaoke Pub hvor det var 18 års grense litt lenger nede i gaten. Der sto jo mange Brann-supportere på hjørnet rett nedenfor Sir Winstons, så det var jo egentlig bare å følge strømmen eller spør andre supportere kor de under 18 ble av. Det gjorde eg, og eg fikk svar...

Dessuten så var jo det der med politiet overdrevent. Det var jo ment før kampen for det meste. Jeg gikk og traska oppover karl-johan og nede på aker brygge i påvente av at bussen skulle komme slik at jeg fikk gå å legge meg...

Utenom et par "hvem er best? vålææææænga" bønder som ikke hadde vært på kampen, så fikk jeg ingen kommentarer, eller noe bråk, og jeg gikk rundt i Uniformen...

De fleste 18års plassene i oslo er det ikke verdt å gå på heller. Alle 18 års plassene på karl-johan foruten om Trompeten, ligger oppe med jussen, og der er det bare værste bestkant sosser som henger, så du skal være glad du ikke fant plassene.

Neste gang er det sikkert bare å spørre noen av dine fellow Branntilhengere kor dem andre har blitt av... :-)
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Northside

Eneste puben med 18 år som eg fikk med meg var trompeten, desverre var det en elendig pub/karoke bar. Enga fans der og borg øl som smaker piss.

Nei, den kvelden var noe dritt! å svime rundt i Oslo fra 21:00 til 03:00 er ikke å anbefale! Ja, det var mye politi der, men ikke nok, hvertfall ikke dersom du beveget deg utenom Karl Johan.

Må si det var skuffende, burde klart å fikset det slik at de under 20 kom seg inn et sted også, eller eventuelt at bussen kunne gått etter kampen dersom det ble tap (noe det også ble).

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

mao

Stiller meg bak kritikken. å henge i oslo i 6 timer uten egang å komme inn på utestedet der brannfolka skulle være var ikke akkurat en kjempeopplevelse, og trompeten som blei erstatningen for oss under 20 kan jo ikke kalles en god erstatning. bussen burde så absolutt gått før på kvelden ettersom om brann tapte...kunne jo bare lagt inn noen flere/lengre stopp utover natta...alle sov jo anyway

tj00m

Elendig informasjon av bataljonen spør du meg! Det stod på informasjonen deres at det var tilbake til sir winston etter kampen! Og som sagt så hadde de advart oss sterkt mot å forlate den plassen. Ja de fikset trompeten til oss, men den møkkaplassen. Når vi reiser å når de skriver at vi skal tilbake til sir winston etterpå, så vil vi jo være med brannfolka/bergenserne som vi reiser med, isje ned å synge karaoke med vif fans. Vi stakk faktis ned til oslo-s for å se om det tilfeldigvis skulle være togbilletter til Bergen(men det var vell litt for mye å håpe på). Så vi fikk tiden til å gå ved å sitte på internettcafe på oslo-s..("weeheee").
Og enda en ting, syns og de burde skrevet at bussen fra pubben til ullevål og tilbake kostet ekstra og, det står på informasjon til turen at det er buss fram og tilbake, ikke noe om ekstra kostnader.

Bataljonen skuffer meg, ELENDIG informasjon!
Brann Bergens Stolthet!

Northside

De fikset jo ikke noe med trompeten, de sa bare det var en pub der med 18 års grense, vi måtte selv betale 70kr for å komme inn (noe eg angret bittert på). Ser ikke helt hvor denne avtalen kom inn i bildet...

tj00m

Ja vet:s Vi klarte å få det for 50(wow).. men elendig gjort av bataljonen syns eg.

Blir tog på meg neste gang!
Brann Bergens Stolthet!

SuperBrann

VH Rune Nilsen            
          Brann Bataljonen Bergen
                Mob: 95025303

for bilder: www.runenilsen.dk
mail: rune@bataljonen.no / rune@runenilsen.dk

Brann/Bergen

Når eg var i oslo på cupfinalen, fant eg ikkje en eneste plass som det var 18 på,gikk i flere timer, spurte folk og purken, men de kunne vel ikkje si eksakt kor det fantes ett sted med 18 års grense, utrolig dårlig. Har vært med bataljonen ett par ganger på tur, og de havner som regel på ute steder der aldersgrensen er 20 år, synd for både meg og flere som ikkje har fylt 20. Ka med neste gang og sjekke litt opp i dette, finne en plass der allekan være på, samlet. Ellers så vil eg si at turene med bataljonen har vært ganske bra, men sett opp en buss for de som vil ha det fredelig og rolig, hehe....
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

BL

Quote from: "Brann/Bergen"Når eg var i oslo på cupfinalen, fant eg ikkje en eneste plass som det var 18 på,gikk i flere timer, spurte folk og purken, men de kunne vel ikkje si eksakt kor det fantes ett sted med 18 års grense, utrolig dårlig. Har vært med bataljonen ett par ganger på tur, og de havner som regel på ute steder der aldersgrensen er 20 år, synd for både meg og flere som ikkje har fylt 20. Ka med neste gang og sjekke litt opp i dette, finne en plass der allekan være på, samlet. Ellers så vil eg si at turene med bataljonen har vært ganske bra, men sett opp en buss for de som vil ha det fredelig og rolig, hehe....

Då leitet du ikke bra nok, eller var rett og slett uheldig. Eg var med flere kamerater på under 20 på de samme utestedene. Opptil flere utesteder.
Hansa-
Felt Z

Brann/Bergen

Vel, så var eg heller ikkje så veldig kjent i denne dritt byen... Så var vel rett og slett uheldig ja, men det eg ville frem til var at var for dårlig med utesteder for de under 20 år, og at bataljonen også kunne holdt til på en plass for de under 20,slik at vi også hadde ett tilbud.
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

tj00m

Quote from: "SuperBrann"Bataljonen burde informert bedre, og dere klagere burde vurdert allternativer før avreise.

Det er alt for mye syting og klaging i supportermiljøet til Brann for tiden, vi må snu dette. På torsdag så vinner vi i Finland og på mandag skal vi banke FFK og krype opp i ryggen på de forran. Vi er bare 5 poeng fra 3 plassen, så se fremover, vær en opptimistisk Brannsuporter og ikke en evig pessimist og medgangs supporter.

Akuratt her syns eg nå det var helt på sin plass å klage. Har en følelse av at du ikke var en av de under 20år som måtte rusle rundt i Oslo by i over 5 timer?
Brann Bergens Stolthet!

Go Up