• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

B/G-Brann

Started by Vidarvalium, August 14, 2005, 17:32:30 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

BL

Quote from: "Nixon"Typisk at det skjedde i en god Brannperiode.
Men det er jo Mjelde sin feil...


Han hjelper hvertfall ikkje til.
Hansa-
Felt Z

Motyka

Quote from: "Brems"Vekk med Mjelde?!?!? *LER*

Brems!


TÃ¥pelig av deg ville sparke MIM midt i kampen!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Candyman

Det er alle sin feil...dette er ett kollektiv, og alle svikter. Det er alle sin feil!!! Pokker ta.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Northside

Og der kom spark Mjelde postene som forventet :lol:

BL

Quote from: "NorthsideFCDH"Og der kom spark Mjelde postene som forventet :lol:


Kor? Men det kommer sikkert noen ja.
Hansa-
Felt Z

Kruxleiven

Etter vi har tapt 5 kamper til Northside så kanskje du hiver deg på? Litt sent da i og med at royal league deltagelse er uaktuelt og vi er ute av UEFA cup etter tap mot Alliannssi. Mjelde ser ikke ut til å ha egenskapene inne for å snu trenden vi er inne i.

Xminator

Steike, de døde står opp igjen...

Vidarvalium

Ligger under 2-1 og bytter ut spissen??????? Jojo...han er litt av en stril Mjelde!!!

Brems

Quote from: "Motyka"
Quote from: "Brems"Vekk med Mjelde?!?!? *LER*

Brems!


TÃ¥pelig av deg ville sparke MIM midt i kampen!



Jeg lo jo av de som ville nettopp sparke han! Fy faan så håpløs du/dere er!

Bremms

Motyka

Dette sier alt om Sæternes, her ligger vi under og jakter mål, og dette er mannen som er overflødig!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Nixon

Nå er jo Miller minst like god som spiss så jeg synes ikke dette byttet nødvendigvis er så dumt.
Mjelde gjør i alle fall noe!
Rød makt på Hansa!

naitsirk

trur mim bør gjera som høgmo.sikra 4 poeng og plassen

Motyka

Quote from: "Brems"


Jeg lo jo av de som ville nettopp sparke han! Fy faan så håpløs du/dere er!



Nå må du bestemme deg her, først vil du sparke Mjelde, så vil vil du ikke. Var det at han byttet ut Sæternes som fikk deg til å skifte mening?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Vidarvalium

At du beskriver vår toppscorer som overflødig foteller mye om din snevre fotballforståelse kontra Særternes ferdigheter.... Saken ligger vel i at den midtbanen han skal få baller fra ikke er tilstede????

oj3

Skulle ikke forundre meg om Sæternes BAD om å bli byttet ut.

Han tør jo ikke ta straffer - han klarer ikke å score alene med keeper mot Glimt og han pådrar seg idiotiske kort.

Snart tør han vel ikke å spille fotball i det hele tatt.

Gudene må vite hva som har skjedd med den mannen i sommer. Leste han en dårlig bok?

Motyka

Quote from: "Vidarvalium"At du beskriver vår toppscorer som overflødig foteller mye om din snevre fotballforståelse kontra Særternes ferdigheter.... Saken ligger vel i at den midtbanen han skal få baller fra ikke er tilstede????


Hvordan tolker du at det er han som blir byttet ut da? At han er vår farligste våpen for tiden?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Vidarvalium

Tolker det som et ufattelig dårlig taktisk bytte av Mons I Mjelde.

Brems

Quote from: "Motyka"Nå må du bestemme deg her, først vil du sparke Mjelde, så vil vil du ikke. Var det at han byttet ut Sæternes som fikk deg til å skifte mening?

Motyka

Quote from: "Vidarvalium"Tolker det som et ufattelig dårlig taktisk bytte av Mons I Mjelde.


Selv tolker jeg det som at Sæternes er drita dårlig for tiden, og gjør lite nytte for seg.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Motyka

Quote from: "Brems"


Noe er fortsatt uklart her, hvor står du i sparke-mjelde debatten?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

BL

Dette er bare trist! Kortid skal dette snu?
Hansa-
Felt Z

Xminator

Joda, Miller burde nok tatt dusjen litt tidligere. Sist jeg så etter var dette ett forum for de som følger Brann, ikke de som hater Sæternes...

Nixon

Quote from: "Vidarvalium"Tolker det som et ufattelig dårlig taktisk bytte av Mons I Mjelde.


Er så ufattelig tåpelig å sitte her og tro at man har fasiten. For det er jo rart at Mjelde får kritikk når han ikke gjør noe for å snu en kamp. Og når han prøver seg med en ny taktikk når laget stanger og stanger er det galt det også. Han kan ikke vinne.
Rød makt på Hansa!

KennethS

Brann-Lyn 7 november 2004 4-1. Brann var en klasse over Lyn. Nå e datoen 14 august 2005, Lyn ligger på 3 plass mens Brann kaver nede på 6 plass. Mjelde klarer tydligvis ikkje og motivere spillerne og det e faen meg hans jobb. Her må mye gjøres frem mot neste kamp.
tå på Brann

Brems


Northside

Quote from: "Kruxleiven"Etter vi har tapt 5 kamper til Northside så kanskje du hiver deg på? Litt sent da i og med at royal league deltagelse er uaktuelt og vi er ute av UEFA cup etter tap mot Alliannssi. Mjelde ser ikke ut til å ha egenskapene inne for å snu trenden vi er inne i.


stemmer det, hev meg på før Allianssi kampen, men fant ut at Brann faktisk ikke har noen bedre alternativer, og at han ikke bør sparkes uansett.
Men det må jo være noe gale når han tar ut Seternæs (spiss) og setter inne Andresen (midten), satser han på å safe 0 poeng?. Sanne inn og Helegbe på benken... hmm..


Ellers så kan det nevnes at dette er morsomt, pga det e så ufattelig typisk Brann. Latterlig å se på!

Motyka

Quote from: "Xminator"Joda, Miller burde nok tatt dusjen litt tidligere. Sist jeg så etter var dette ett forum for de som følger Brann, ikke de som hater Sæternes...


Ingen som hater Sæternes her, tro meg, ingenting vi heller vil enn at han skal spille bra og putte mye. Men at du ikke kan se at fyren spiller ufattelig dårlig og uineressert for tiden er for meg ganske uforståelig.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

KennethS

Nå stenger overgangs vinduet 31 august, vi bør hentet inn minst 2 spiller til den tid. Stallen per dags dato e ikkje bedre en 6 plass. Denne sesongen kan vi glemme, vi får satse på gull i cupen.

2006 e Brann seriemester!!
tå på Brann

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"Men det må jo være noe gale når han tar ut Seternæs (spiss) og setter inne Andresen (midten), satser han på å safe 0 poeng?.


Du får det til å høres ut som at Brann avsluttet med en spiss. Miller ble jo satt fram som spiss. En posisjon som han har klart seg bra i før. Og Sæternes hadde ikke akkurat imponert for å si det mildt. Så jeg likte egentlig trekket. Det viser at Mjelde våger å tenke nytt. Og at Sæternes ikke er helt fredet.
Rød makt på Hansa!

Brems

Quote from: "KennethS"Nå stenger overgangs vinduet 31 august, vi bør hentet inn minst 2 spiller til den tid. Stallen per dags dato e ikkje bedre en 6 plass. Denne sesongen kan vi glemme, vi får satse på gull i cupen.

2006 e Brann seriemester!!


Høres kanskje defenstivt ut, men i mine øyne er satsningen rundt DENNE sesongen over! Det ble ikke gull i år, heller...

Brems!

KennethS

Nå må alt gjøres for den viktige 4 plassen og rl.
tå på Brann

oj3

KennethS, dette laget er ikke godt nok til 6. plass. De har nettopp tapt mot bunnlaget, og er jumbo selv på høsttabellen. Brann skal være meget glade for vårpoengene.

Merk at Knudsen, Sigurdsson, Haugen og Sanne ligger alle i bunnsjiktet på VG-børsen. De er fra 220. plass og nedover på en liste med i alt 281 spillere.

Det betyr at vel 15 spillere på hvert eneste lag i Tippeligaen, også Aalesund og Glimt, er bedre enn de nevnte. Det er skremmende å tenke på.

Og det er ganske logisk at Brann går fra topp til bunn når de nevnte bedriftsfotballspillerne er på banen istedenfor Andresen og Kvisvik (hhv 9. og 18. på samme børs).

Hvis Mjelder bare fortsetter med de nevnte spillerne og klubben ikke henter inn forsterkninger, vil Brann falle enda lenger ned på tabellen.

At Sæternes ogsÃ¥ er hinsides alt som minner om scoringsform, hjelper selvsagt heller ikke  :(

Motyka

Quote from: "Brems"


Mener å huske at du lo godt av MIM i ditt første innlegg.
Mulig du ikke har nevnt at han bør sparkes, men mener du at han bør det eller ikke!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Motyka

Quote from: "Nixon"
Miller ble jo satt fram som spiss. En posisjon som han har klart seg bra i før. Og Sæternes hadde ikke akkurat imponert for å si det mildt. Så jeg likte egentlig trekket. Det viser at Mjelde våger å tenke nytt. Og at Sæternes ikke er helt fredet.


Må si meg helt enig med deg Nixon, for en gangs skyld så gjør faktisk Mjelde noe som kan minne om et taktisk grep. Ingen grunn å slakte MIM over at han prøver ved å sette ut vår mest late og giddaløse spiller.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Brems

Quote from: "Motyka"
Quote from: "Brems"


Mener å huske at du lo godt av MIM i ditt første innlegg.
Mulig du ikke har nevnt at han bør sparkes, men mener du at han bør det eller ikke!


IGJEN: Jeg skrev "Vekk med Mjelde?!?!? *LER*"

Hvordan kan du tolke dette som annet enn at jeg ler av de som mener at han bør sparkes?

Og en annen ting: har ditt hjerte stått i Brann siden Nixon?

Brems!

Motyka

Quote from: "Brems"
IGJEN: Jeg skrev "Vekk med Mjelde?!?!? *LER*"

Hvordan kan du tolke dette som annet enn at jeg ler av de som mener at han bør sparkes?

Og en annen ting: har ditt hjerte stått i Brann siden Nixon?

Brems!


Hva prøver du å si ved å lage et så utrolig lite fruktbart innlegg som bare inneholder "Vekk med Mjelde?!?!? *LER*" egentlig?

Nixon ja, korrekt det!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Xminator


Brems

Quote from: "Motyka"Hva prøver du å si ved å lage et så utrolig lite fruktbart innlegg som bare inneholder "Vekk med Mjelde?!?!? *LER*" egentlig?


IGJEN(!!!!): Jeg ler av de som begynte å sette opp galgen til MIM før kampen i det hele tatt var ferdig!!!!
(NÃ¥ gidder jeg ikke skrive det flere ganger!!!)


Quote from: "Motyka"Nixon ja, korrekt det!


Jaja... Du er noen år gammel, altså?! Hva har Nixon med Brann å gjøre?!

Brems!

Motyka

Tror at Andresen er et must for å få noe ut av kampen mot Engen på lørdag. Uten han tror jeg spillerne er rett og slett har for lite selvtillitt. En gang må jo det snu, lite hadde vært bedre enn å snu mot Engen.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Kruxleiven

Det spiller ingen rolle hvem vi taper mot. Det blir 0 poeng uansett, men er det ikke pinlig å være det eneste laget som står med 0 poeng mot B/G over to oppgjør i Eliteserien? På skbrann.org står det at hvis Mjelde har yrkestolthet bør han kaste inn håndkleet i morgen. Stiller meg helt bak det.

Motyka

Quote from: "Brems"

IGJEN(!!!!): Jeg ler av de som begynte å sette opp galgen til MIM før kampen i det hele tatt var ferdig!!!!
(NÃ¥ gidder jeg ikke skrive det flere ganger!!!)


Quote from: "Motyka"Nixon ja, korrekt det!


Jaja... Du er noen år gammel, altså?! Hva har Nixon med Brann å gjøre?!

Brems!


SÃ¥ skriv noe konstruktivt er vel mitt forslag da.

Må Nixon ha noe med Brann å gjøre? Liker du ikke gamle Republikanske presidenter?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

chris_henrik

Vil berømme MIM for gode forsøk på endringer underveis i kampen, noe som vi alle vet har manglet tidligere. To bytter etter 60minutter på stillingen 1-1 viser vilje. Også ok å ta Bengt ut, da han har vist kronisk scoringsvegring den siste tiden.

Utrolig dritt at også 2.plassen er ute av rekkevidde, hadde sett frem til CL-eventyr neste år....
<BRANN> ..... DKFM

Brems

Quote from: "Motyka"SÃ¥ skriv noe konstruktivt er vel mitt forslag da.

Må Nixon ha noe med Brann å gjøre? Liker du ikke gamle Republikanske presidenter?

Motyka

Quote from: "Brems"
Quote from: "Motyka"SÃ¥ skriv noe konstruktivt er vel mitt forslag da.

Må Nixon ha noe med Brann å gjøre? Liker du ikke gamle Republikanske presidenter?


Om en bedriten spiller som Paldan skal bli udødeliggjort i en Brann sang så skal jeg ivertfall slå et slag for gode gamle R. Milhous N!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Dinho

Quote from: "Xminator"


Hvis disse er tilgjengelig så M� de starte. Ikke noe knudsen, sanne, walde opplegg. Og la helegbe få prøve seg

Candyman

Quote from: "Dinho"
Quote from: "Xminator"


Hvis disse er tilgjengelig så M� de starte. Ikke noe knudsen, sanne, walde opplegg. Og la helegbe få prøve seg

Enig med dere begge. Dette er helt klart laget jeg ville startet med. Hvis ikke laget ser slik ut Mjelde tar det ut neste gang, da er det noe alvorlig gale med dømmekraften hans. Og motargumentet er jo hele tiden at "vi ikke ser hva som skjer på treningene". Jeg driter vel 100-0 i hva som skjer på treningen. Jeg ser hva som skjer i kamp.

Og hvis en spiller aldri presterer i kamp, så kan han være verdensmester på trening for alt jeg bryr meg. Det blir ikke delt ut så mange poeng på trening.

MIM: Les denne lagoppstillingen og ta den til etterretning.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

naitsirk

ja ja.vif var vel inne i ein ganske lik periode som brann e no.dei hadde vel 6 kampar utan siger i vår.
ser faktisk litt positivt på alle karantenane.då får me kanskje sjå meir te huseklepp,helegbe og dylan.
3 gule øydelegg jo klippekortet te sæternes, synd med miller.

synst forresten at etter byttet med sanne og huseklepp at brann byrja å spela fotball på kanten.positive innhopp.
synd sæternes ikkje putta og at opdal laga eit mål te bg

BrannSupporter

Det begynner å bli en stund siden sist vant på bortebane i serien også nå.. I alt har vi vunnet bare 2 kamper på bortebane denne sesongen, sist mot Fredrikstad i starten av mai...

Tom C

Til alle dere som har mast om hvor dårlig taktisk bytte det var å ta ut Sæternes, så var han faktisk skadet. Minner mye om pipingen mot Miller-bytte for kort tid siden. Få heller fakta på bordet før man slakter alt og alle.

Når det er sagt, så synes jeg nok en gang at prestasjonene er for variable og innsatsen for laber.

Enig med de som synes byttene til Mjelde var fornuftig, men det er ikke der problemet ligger. Problemet er at Mjelde ville ligge dypt og kontre Glimt i senk. Og vitterlig lå vi dypt, faktisk så dypt at vi kom omtrent ikke over midtbanen med mer enn tre mann på en gang i hele første omgang. Snakk om merkelig taktikk.

I tillegg er det halvhjertet av både Winters og Sæternes i alt fra dueller til løp. Minner om sånn slentrende likegyldighet som Alex Valencia stod for på høyrekanten. Er det frustrasjon over å ikke få noen fornuftige baller å jobbe med? (les gjennombruddspasninger og innlegg ala Kvisvik..)

I tillegg så har vi en forsvarsrekke som tydeligvis ikke klarer å gå en hel kamp uten å gjøre skjebnesvangre tabber. Gang på gang serverer de tversoverpasninger uten adresse eller talentløse sleivspark. Og nå er tragisk nok heller ikke Soma unntaket sånn som han har vært tidligere i sesongen...

Det er helt tydelig at vi har for mange usikre spillere totalt blottet for selvtillit på dette laget. Med en gang de mangler leder-typene på laget, ser de ut som forvillede høns hele gjengen.

Jeg ber til høyere makter om at Ihvertfall Andresen og Guntveit er tilbake mot VIF, så vi kan ha en mikroskopisk sjanse til å ihvertfall gjøre det litt vanskelig for Oslo-klysene å ta seg til semi'en... SKulle så gjerne hatt en tur til finalen som plaster på såret etter den bedrøvelige innsatsen i serien.
Aldri mer Obos....

Northside

At Mjelde legger seg bakpå og satser på kontringer gjør jo han nesten hver kamp, hvorfor? Det lurer eg også veldig mye på! Det går jo faen aldri!

Hvorfor kan han ikke være offensiv slik som her i Bergen? Ballen er lik, banen er så og si lik, målene like stor, motstanderen det samme, hvorfor kan han ikke då bare feie over de med en gang!?!?!?

Forstår meg aldri på dette borte spillet som faktisk aldri fungerer uansett hvem han bytter inn og ut.

Go Up