• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Manager

Started by johsmag, August 08, 2005, 11:45:14 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

johsmag

Hvorfor har det ikke dukket opp en trener med manager-satus i norsk fotball? Jeg synts at i den situasjonen Brann er i nå, kunne trenge en skikkelig taktikker. En person som som virkelig satt seg inn i spillemønsteret til laget og brukte tiden frem til neste kamp til å studere formasjon og taktikk. Så kan Mjelde være trener!

Xminator

Fordi treneren i Norge er manageren. Om det plager deg så bytt alle steder der det står Trener Mons-Ivar Mjelde med Manager Mons-Ivar Mjelde. Same shit.

johsmag

nei. I utlandet har de trener til treningsøktene. Manageren er sjeldne eller aldri der.

Xminator

Og det er da en styrke for norsk fotball mer enn en svakhet...

Stoffi

Quote from: "Xminator"Og det er da en styrke for norsk fotball mer enn en svakhet...

Det er jeg uenig i. Alle toppligaene bruker managere, og jeg synes det er merkelig hvis alle de beste klubbene i verden, med mest ressurser, skulle brukt en dårligere løsning enn den norske.

Kan godt være den norske løsningen passer best i Norge, jeg har ikke så mye innsikt i dette.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Det går vel mer på tradisjon at vi ikke har en manager-funksjon i Norge som også bestemmer det sportslige.
Men det blir helt feil å si at utenlandske managere ikke er på treningsfeltet. Mange er der svært mye.

Ellers er vel Rekdal den som ligner mest på en manager i Norge. Han overlater en del treninger til Bohinen og de andre i trenerteamet.
Rød makt på Hansa!

Lurkin

Quote from: "johsmag"nei. I utlandet har de trener til treningsøktene. Manageren er sjeldne eller aldri der.

Jeg skal vedde ørene mine på at Mourinho og Wenger er på treningene like ofte som spillerene. Hvordan tror du spillerene ville ha reagert uten at manager så på de? Idiotisk..

Og alle dere andre som vil sparke Mjelde: Vent til sesongen er over og se hvor vi ender, jævla medgangssupportere, det er 5 poeng opp til sølv og 4 poeng ned til plassen under oss (FFK).
Berømte Brann fra Bergen

BrannSupporter

Lurkin

Fjørtoft sier de er manager, men har aldri sett han gjøre noe som en "manager" i våres øyner gjør.

Soler er vel like mye manager for Start som Idar Vollvik er for oss.
Berømte Brann fra Bergen

DJ_ADG

Manager é ka engelskmenn bruker på hovedtrenner.

Mens vi bruker manegar mer på la oss si Sporteslig Ansavarlig, så  den i brann som é mest manager etter nork bruk av ordet é Per-Ove. Mens eks BBC brukte manager på Mjelde en gang eg leste om Miller på BBC sinn nettside.

Manager é vel engelsk for Sjef, det é ihvertfall ka eg får i ordboken. Manger i fotball, sjef for sport delen, altså Sportselig Ansvarlig Per Ove.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Brannfrelst

Det er vel fordi de tror vi har manager i Norge også. Kjell Tennfjord ble jo også kallt manager.
2.10.07-Gullet kom hem!

johsmag

Quote from: "Brannfrelst"Det er vel fordi de tror vi har manager i Norge også. Kjell Tennfjord ble jo også kallt manager.

Tennfjord fikk bare den statusen for at brann skulle slippe å betale kompansasjon. Han hadde ingenting med det sportslige å gjøre

Go Up