• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stormen og AaFK inntar Bergen!!

Started by Nemi, August 05, 2005, 15:51:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Northside

Quote from: "Alexåsane"
Når det gjelde Aafk så er jeg sjeleglad for at de er i tippeligaen, håper at de holder seg. Trekker mye tilskuere og er en fargeklatt i norsk fotball.
Var i ålesund å så kampen mot ham-kam, og det jeg la merke til var at det er bare stormen som synger, resten av stadion er stille som graven. Mens på Brann stadion har jeg den oppfatningen av at store deler av stadion til tider er med å synge. DET er unikt i norsk fotball.


Slik er det de fleste steder i Norge, kun den syngende gruppen som synger liksom, er vel bare i Bergen vi har det slik at de andre på stadion synger i også. Kan jo drømme litt...: Hadde alle de som stemmer i litt av og til samlet seg på et sted (eks Hansa), så kan du tenke deg kor stor gruppe syngende supportere vi ville vært... enormt.

men slik er det altså ikke :cry:

Mr_Soma

Alt blir bedre når den nye Stadion'en er på plass!

krøvel vellevold

Quote from: "x-prod"NÃ¥r vi drar pÃ¥ bortekamp (som i gÃ¥r) er det som dere selv sier - jævlig høy faktor av bestemor/jentunge pÃ¥ tribuna  


Men hvor var dere alle sammen da AaFK spilte for 300-500 i 1.div. for noen år siden? Holdt dere med MFK eller Hødd da? Kanskje det til og med var RBK eller Brann som var laget? På Kråmyra gikk dere i hvert fall ikke...
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"

Men hvor var dere alle sammen da AaFK spilte for 300-500 i 1.div. for noen år siden? Holdt dere med MFK eller Hødd da? Kanskje det til og med var RBK eller Brann som var laget? På Kråmyra gikk dere i hvert fall ikke...


På Røkkeløkka
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

abe78

Quote from: "krøvel vellevold"Hvor var alle disse AaFK-fansene da AaFK spilte i 1.div. for 300-500 tilskuere for noen år siden?
.og husk!

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"Slik er det de fleste steder i Norge, kun den syngende gruppen som synger liksom, er vel bare i Bergen vi har det slik at de andre på stadion synger i også. Kan jo drømme litt...: Hadde alle de som stemmer i litt av og til samlet seg på et sted (eks Hansa), så kan du tenke deg kor stor gruppe syngende supportere vi ville vært... enormt.

men slik er det altså ikke :cry:


Vet ikke helt om jeg følger denne. Hvis det er bra at vi er unike med at flere grupperinger synger. Hvorfor skal vi da samle alle som synger ett sted? Da blir vi jo som alle andre som kun har en gruppe som synger liksom...
Rød makt på Hansa!

Stoffi

Quote from: "abe78"
Quote from: "krøvel vellevold"


Det økte vel ganske drastisk året før de rykket opp første gang, samtidig som Molde mistet folk..... Mystisk det der siden det ikke bor så forferdelig mange folk i det området.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Northside

Quote from: "Nixon"
Quote from: "NorthsideFCDH"Slik er det de fleste steder i Norge, kun den syngende gruppen som synger liksom, er vel bare i Bergen vi har det slik at de andre på stadion synger i også. Kan jo drømme litt...: Hadde alle de som stemmer i litt av og til samlet seg på et sted (eks Hansa), så kan du tenke deg kor stor gruppe syngende supportere vi ville vært... enormt.

men slik er det altså ikke :cry:


Vet ikke helt om jeg følger denne. Hvis det er bra at vi er unike med at flere grupperinger synger. Hvorfor skal vi da samle alle som synger ett sted? Da blir vi jo som alle andre som kun har en gruppe som synger liksom...


Om det er bra at vi har flere sungende grupperinger har blitt diskutert før. Eg mener nei, blir ikke samstemt og du får bare 2 (i vårt tilfelle) små grupper som synger hver sine sanger.
Men er klarover at du sitter på Hansa og dermed støtter flere grupperinger...

Stoffi

Jeg støtter flere grupperinger. Mangfold er bra.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"Men er klarover at du sitter på Hansa og dermed støtter flere grupperinger...


At jeg sitter på Hansa har ingenting å gjøre med at jeg støtter flere grupperinger. Må jo si at det er jo en ganske defensiv tankegang å gi opp kongetanken om stemning rundt hele Stadion med at vi "bare blir to små grupper".

Men slaget er visstnok tapt uansett. Mye tyder på at SS blir plassert på nedre del av Hansa. Selv om det betyr at man pasifiserer hele resten av Stadion. Tilbake til start med andre ord!
Rød makt på Hansa!

Erik

Jo flere grupperinger til mindre stemmning blir det.. Det sier seg selv.. Hadde alle vert på 1 tribune hadde stemmningen vert bedre..

Northside

Quote from: "Nixon"
Quote from: "NorthsideFCDH"Men er klarover at du sitter på Hansa og dermed støtter flere grupperinger...


At jeg sitter på Hansa har ingenting å gjøre med at jeg støtter flere grupperinger.


dårlig formulert kanskje, det eg mente er at eg vet du støtter 2 grupperinger eller flere, noe du selv sa nettopp så det er jo greit :wink:


Men en ting eg ikke forstår, noen av dere som støtter flere grupperinger er noen ganger de mest ivrige til å kritisere ss pga dårlig synging etc. Dere sier alt var bedre før og at ss bare er boss, alikavel støtter dere flere grupperinger. Bare eg som ser at noe skurrer litt her?

"Det var bedre før" ja, koffor? jo fordi vi stod samlet alle sammen! sier jo seg selv at stemningen blir bedre då!

"ss synger jo alt for lavt, blir overdøvet av det ene og det andre" Men alikavel blir dere sittende på hansa og synge 2-stemt? Må no virkelig bli bedre dersom vi kunne hatt en stor gruppe som synger samstemt.

jaja, no ble jo det kanskje litt mye offtopic here, pytt pytt

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"
Quote from: "krøvel vellevold"Hvor var alle disse AaFK-fansene da AaFK spilte i 1.div. for 300-500 tilskuere for noen år siden?


Før du begynner å drite ut folk, kunne du kanskje sjekke fakta!

Her er sesongene AaFK har spilt i 1.div. fra 1997: (Fant ikke tall fra før 97)

2004, 2.plass: Snitt 4905 (min. 3495 - max. 7000)
2002, 2.plass: Snitt 2495 (min. 976 - max. 8700)
2001, 6.plass: Snitt 1107 (min. 571 - max. 2927)
1998, 11.plass: Snitt 662 (min. 319 - max. 1740)
1997, 10.plass: Snitt 900 (min. 434 - max. 1490).

Bare i løpet av 97 og 98 hadde AaFK under 500 tilsk. TRE ganger! Og i 1999 og 2000 spilte de i 2.divisjon. Det har jeg ikke tilskuertall for, men det er vel ingen grunn til å tro at tilskuertallene var høyere der...? Holder man lokalderbyet i 98 mot Hødd utenfor, så ville snittet vært 572 på de andre 12 kampene og ikke en eneste kamp med mer enn 655 tilskuere...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Krøvel: Konge av statistikk og utregning av setebredde...

Ellers er det jo ikke rart Stormen er så entusiastiske. De er jo nyfrelste hele gjengen. Hver kamp er et vekkelsesmøte. Uansett hvor mye dritt man får servert...
Rød makt på Hansa!

abe78

Krøvel - tallene bare bekrefter mitt utsagn...nesten 5000 i snitt i første divisjon er meget sterkt. Ok - det var et par tre kamper på 500 for nesten 10 år siden.
.og husk!

Northside

Må dere også tenke på "stadion" de hadde då, selv gratishaugen var jo bra for de....

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"Krøvel - tallene bare bekrefter mitt utsagn...nesten 5000 i snitt i første divisjon er meget sterkt. Ok - det var et par tre kamper på 500 for nesten 10 år siden.


Vel, du latterliggjorde min påstand uten engang å sjekke fakta først. Og tok feil! Ikke prøv å ro deg i land! Nesten 5000 i snitt i 1.div. er sterkt, men det har jo Brann (mange ganger), FFK og Start også klart. Og dette var ETTER at de spilte i tippeligaen første året. Det var DA det tok av! At de hadde nesten 5000 i snitt i fjor, avkrefter jo ikke min påstand om at de ikke var i nærheten av dette for noen år siden.
Legg ned hele klubben!


krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"


Poenget er jo at de ikke akkurat har særlig fartstid som fotballsupportere. Lokalpatriotismen var visst ikke så stor for tre-fire år siden...
Legg ned hele klubben!

Xminator

Feil Krøvel. De har vært noen forbannede sjåvinister i Aalesund siden første fisker slo seg ned i havgapet. At de nå har funnet en måte å fortelle resten av verden hvor utrolig perfekte de er bør strengt tatt ikke overraske. De har jo til alt overmål vært litt lillebror for Molde på kulturelt og sportslig, og det skal jo ha utløp på en måte det også ;)

Nixon

Lokalpatriotismen har alltid stått sterkt på Sunnmøre. Men frem til våre dager har de først og fremst konsentrert seg om å slenge dritt til romsdalinger, lage sofaer og tjene penger. Sysler som ikke har influert vår hverdag i nevneverdig grad. Det er først nå som de har blitt nyfrelste fotballsupportere at i alle fall jeg synes det begynner å bli mer enn nok...
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Feil Krøvel. De har vært noen forbannede sjåvinister i Aalesund siden første fisker slo seg ned i havgapet. At de nå har funnet en måte å fortelle resten av verden hvor utrolig perfekte de er bør strengt tatt ikke overraske. De har jo til alt overmål vært litt lillebror for Molde på kulturelt og sportslig, og det skal jo ha utløp på en måte det også ;)


Det var da voldsomt som du forsvarte disse sunnmøringene da! Men det er som sagt merkelig at de ikke disse "supersjåvinistene" har funnet veien til Kråmyra før de plutselig fikk suksess...
Legg ned hele klubben!

jegløh

Quote from: "Xminator"Feil Krøvel. De har vært noen forbannede sjåvinister i Aalesund siden første fisker slo seg ned i havgapet. At de nå har funnet en måte å fortelle resten av verden hvor utrolig perfekte de er bør strengt tatt ikke overraske. De har jo til alt overmål vært litt lillebror for Molde på kulturelt og sportslig, og det skal jo ha utløp på en måte det også ;)


Godt å se at folk her inne er storsinnet. For min egen del synes jeg at Stormen var et fargemoment på stadion. Kan ikke huske å ha sett bedre bortetilhengere. Om det kun er de siste årene de har vært patrioter er meg likegyldig. Spørs om det hadde kommet 15.000 Branntilhengere om Brann spilte på Kråmyra.

Synes det er pinlig når vi som skal være storebror kommer med sur og ubegrunnet kritikk av Stormen. Hvis vi aldri skal vedgå rivaler er gode til noe som helst mister vi all troverdighet. I tillegg til å virke smålig og barnslig, xminator.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Xminator

Du skyter på feil person. Uten at jeg er spesielt overrasket. Leser du tråden var jeg vel en av de første som roste Stormen for innsatsen :p

Det er da ingen konflikt med det faktum at de er forbannet selvsynte (der også) :) Skyt heller litt på Krøvel som ikke ser at det her dreier seg om en gruppe mennesker med brennende engasjement rundt alt som har med stedet sitt å gjøre, ikke en tilfeldig gruppe med skap-og-medgangs-supportere som skifter farge annenhver uke.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Du skyter på feil person. Uten at jeg er spesielt overrasket. Leser du tråden var jeg vel en av de første som roste Stormen for innsatsen :p

Det er da ingen konflikt med det faktum at de er forbannet selvsynte (der også) :) Skyt heller litt på Krøvel som ikke ser at det her dreier seg om en gruppe mennesker med brennende engasjement rundt alt som har med stedet sitt å gjøre, ikke en tilfeldig gruppe med skap-og-medgangs-supportere som skifter farge annenhver uke.


Nja... Veldig mange av dem holdt med Hødd og MFK for ikke så lenge siden...
Legg ned hele klubben!

jegløh

Quote from: "Xminator"Du skyter på feil person. Uten at jeg er spesielt overrasket. Leser du tråden var jeg vel en av de første som roste Stormen for innsatsen :p

Det er da ingen konflikt med det faktum at de er forbannet selvsynte (der også) :) Skyt heller litt på Krøvel som ikke ser at det her dreier seg om en gruppe mennesker med brennende engasjement rundt alt som har med stedet sitt å gjøre, ikke en tilfeldig gruppe med skap-og-medgangs-supportere som skifter farge annenhver uke.



Du har rett, sorry. Ingen har noengang beskyldt meg for å være særlig smart.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

krøvel vellevold

Stormen-lederen mener altså at Brann-fansen suger. Ja, det var en pinlig innsats på søndag. Det har han rett i! Men når det gjelder pipingen mot at Miller ble byttet ut, så er vel det heller et tegn på engasjement og følelser. Vi er ikke likegyldige nikkedukker som mange andre fans som klapper og er fornøyde uansett hva som skjer... Dessuten har vi vel LITT andre forventninger til årets Brann-lag og hva de skal kunne prestere, enn det AaFK-fansen har til sitt lag. Imidlertid er det ikke lenge siden AaFK-trener Ivar Morten Normark var i harnisk og skjelte ut AaFK-fansen pga noe piping og noe han kalte dårlig oppførsel. Så Stormen-lederen burde kanskje passe sine egne saker (og supportere).
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Imidlertid er det ikke lenge siden AaFK-trener Ivar Morten Normark var i harnisk og skjelte ut AaFK-fansen pga noe piping og noe han kalte dårlig oppførsel. Så Stormen-lederen burde kanskje passe sine egne saker (og supportere).


Ironisk nok pep de av samme årsak som Brannsupporterne. Normark tok ut en spiller og da startet pipekonserten på danskebåten. Og så viste det seg at spilleren var skadet. De glemmer fort disse sunnmøringene!
Rød makt på Hansa!

x-prod

Quote from: "krøvel vellevold"Men hvor var dere alle sammen da AaFK spilte for 300-500 i 1.div. for noen år siden? Holdt dere med MFK eller Hødd da? Kanskje det til og med var RBK eller Brann som var laget? På Kråmyra gikk dere i hvert fall ikke...
 B G

Nixon

Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Go Up