• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

KONTINUITET

Started by Idiakez, August 03, 2005, 20:54:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Idiakez

Det irriterer meg at så mange mener at Mjelde skal fredes uansett resultater. De har lært seg ett nytt ord, KONTINUITET og bruker det for hva det er verdt.

MEN det er en gedigen misforståelse å tro at det er en ensbetydende sammenheng mellom kontinuitet og suksess.

Hvor viktig kontinuiteten er avhenger helt av situasjonen klubben befinner seg i. For en klubb med små midler og/eller mange unge spillere kan kontinuitet være livsviktig. Men tilfellet er at brann IKKE kommer i noen av disse kategoriene. Vi kan ikke beskyldes for å satse på unge spillere. Spillerene vi har kjøpt er med tanke på å få suksess på kort tid. Sæternes,Miller og Andresen er alle spillere som er på vei nedover i sin karriere. Det er derfor ingen grunn til å tro at vi plutselig skal bli bedre til neste år eller året etter.

Hvis man har så store midler som Brann har er det ingen grunn til at man skal vente fem år før man får suksess. Folk skjønner ikke fotball hvis de tror det tar så mange år å sette sammen ett lag som kan kjempe i toppen av Norsk Tippeliga.

Det finnes nok av eksempler på trenere som gjør umiddelbar suksess. I Norge er det bare å se på Nordli i Start og Hodgson i Viking. Eller se på Mourinho i Chelsea(ikke mye kontinuitet i den klubben, allikevel er de en av de aller beste klubbene i europa).

Mjelde er nå på sin tredje sesong som trener i Brann. Han har fått mer midler enn de fleste tippeliga trener kan drømme om. Det er bare å innse at han ikke har levert varene. Han som sjef står ansvarlig for det spillerene presterer på banen. Og det er ikke mye å skryte av!

KennethS

Ka faen skal Brann med Helegbe hvis de mener han ikkje e god nok til å spille noen minutter i kampene??? burde ikkje Brann hente spillere som kan komme innpå og snu kamper i Brann's favør?? Tom Sanne e ikkje en slik spiller, han e derimot en spiller som svekker Brann istedenfor og styrke. No må Mjelde slutte med de utrolig talentløse byttene han driver med før vi blir gal. Hvis han ikkje vil bruke en spiller han har hentet fra andre siden av jorden så bør han ihvertfall bruke Arvel Walde. E LEI DENNE FADESEN!
tå på Brann

Northside

Virker som Mjelde bruker Sanne han ikke vil såre denne stakkers gutten som faktisk virker ganske grei og treningvillig, men slik skal du ikke tenke i TP når spilleren aldri presterer

BL

Hansa-
Felt Z

Klaus_Brann

Quote from: "Idiakez"Det irriterer meg at så mange mener at Mjelde skal fredes uansett resultater. De har lært seg ett nytt ord, KONTINUITET og bruker det for hva det er verdt.

MEN det er en gedigen misforståelse å tro at det er en ensbetydende sammenheng mellom kontinuitet og suksess.

Hvor viktig kontinuiteten er avhenger helt av situasjonen klubben befinner seg i. For en klubb med små midler og/eller mange unge spillere kan kontinuitet være livsviktig. Men tilfellet er at brann IKKE kommer i noen av disse kategoriene. Vi kan ikke beskyldes for å satse på unge spillere. Spillerene vi har kjøpt er med tanke på å få suksess på kort tid. Sæternes,Miller og Andresen er alle spillere som er på vei nedover i sin karriere. Det er derfor ingen grunn til å tro at vi plutselig skal bli bedre til neste år eller året etter.

Hvis man har så store midler som Brann har er det ingen grunn til at man skal vente fem år før man får suksess. Folk skjønner ikke fotball hvis de tror det tar så mange år å sette sammen ett lag som kan kjempe i toppen av Norsk Tippeliga.

Det finnes nok av eksempler på trenere som gjør umiddelbar suksess. I Norge er det bare å se på Nordli i Start og Hodgson i Viking. Eller se på Mourinho i Chelsea(ikke mye kontinuitet i den klubben, allikevel er de en av de aller beste klubbene i europa).

Mjelde er nå på sin tredje sesong som trener i Brann. Han har fått mer midler enn de fleste tippeliga trener kan drømme om. Det er bare å innse at han ikke har levert varene. Han som sjef står ansvarlig for det spillerene presterer på banen. Og det er ikke mye å skryte av!

Det blir vel kanskje litt for dumt å bruke Mourinho som eksempel i denne diskusjonen???
Hvis det er seriøst ment, er det nok du som ikke skjønner fotball...
Han disponerer vel ca det beste verden har å oppdrive av fotballspillere...Ikke det at han ikke kan sakene sine..
Og hvis vi igjen skal sammenligne Brann med andre norske klubber (våre konkurrenter), så har så vidt jeg vet VIF kjøpt en god del spillere for en del penger, og det samme kan vel RBK beskyldes for.
Nevner igjen fjorårssesongen, hvor Brann vant en finale av et allerede glemt slag, og havnet på tredje plass...
Nå har Andresen vært litt for mye fra og til med tanke på å få satt et lag skikkelig, pluss at Kvisvik gikk, ødela nok mye denne sesongen.
Men vi har fortsatt reelle muligheter til å ta cupen, få noen kamper i europa, og berge en fjerdeplass eller bedre...
Det har vel aldri vært noen god løsning å komme opp med en nødløsning for å redde stumpene og komme i land med de samme resultatene som Mjelde skaffer oss..
RBK sparket treneren selv om de vant serien i fjor, og se på de...
La Mjelde få neste sesong og.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Idiakez

Quote from: "Klaus_Brann"Det blir vel kanskje litt for dumt å bruke Mourinho som eksempel i denne diskusjonen???

Hvorfor er det dumt? Heller du som er litt vel tabloid og trekker ut ett navn fra mitt innlegg lager ett tåpelig spørsmål ut av det!!!!!!

Hvis du leste hele innlegget mitt så ville du sett at jeg ikke sammenlignet Brann med Chelsea, eller Mjelde med Mourinho for den saks skyld.

Jeg prøvde å poengtere at det ikke nødvendigvis er livsviktig med kontinuitet for å lykkes. Brukte derfor Chelsea som ett eksempel. Det er en av de klubbene som jeg kan tenke som har hatt minst kontinuitet i england allikevel er de best i europa.

Brannfrelst

Nytt flagg: Fuck off Brann.
Eller ka sier dere som laget det??
2.10.07-Gullet kom hem!

KennethS

Quote from: "Lurkin"

De fleste må nok innse at gull har vært en fjern drøm, men blandt de 4 beste med dette mannskapet e vel lov og forlange. Men har fortsatt tro på at vi klarer det , seier mot �lesund kan kansje få igjen selvtilliten i stallen.
tå på Brann

Go Up