• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann skuffer utenfor banen også.

Started by KennethS, July 31, 2005, 03:59:48 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KennethS

i 1994 var eg på bortetur mellom Sogndal og Brann en Brann supporter som hadde reist inn fredagen går utenfor et fjell og blir drept, Brann nekter og ha 1 min stillhet neste hjemmekamp. Nå 11 år seinere blir en Brann supporter drep, Brann har fortsatt ikkje 1 min stillhet , men de klarer og utsette kampen 2 min pga tv2 skal vise reklame...... HELT UTOLIG PATETISK BRANN!!! Brann ga riktig noen penger til en veledig organisasjon, men seriøst , det hadde kostet så vanvittig lite og ha det 1minuttet som hadde betydd så vanvittig mye for mange supportere idag. All honør til fotball puben som hadde det 1'ne minuttet for Brann supporteren som de fleste her inne nok vet kem var.
tå på Brann

sekto

På sikkerhetsmøte før kampen var det enighet om at det skulle være ett minutts stillhet, men dette ble tydeligvis forandret til at Brann heller gav penger til en veldedig organisasjon.

Mest sannsynlig har vel Brann vurdert at selv om det er en tragisk hendelse, så skjer slike ting altfor ofte og de er vel redd for at markeringen ikke skal få samme betydning. Folk vurderer ting forskjellig, jeg skjønner begge sider i denne saken.

Toa

Om man skulle ha 1 minutts stillhet hver gang en brann-supporter dør, så hadde det vært 1 minutts stillhet litt VEL ofte. Og hvor går grensen? At personen står på storestå? Henger på fotballpuben ofte nok? Gjelder dette kun folk i "den harde kjernen"? Gjelder det også de som har gått på stadion i 30 år, og dør av alderdom?

Skjønner ikke hvorfor 17.000 mennesker skal ha ett minutts stillhet for en person som 99% aldri engang visste eksisterte.

...sier ikke dette av mangel på respekt... osv... etc... men et sted må grensen gå. Ellers får de bytte ut bergenssangen med et obligatorisk minutts stillhet.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Helginho

Må nok si meg enig med Toa her ja..

Helegbe_er_en_stor_dverg!

Quote from: "sekto"På sikkerhetsmøte før kampen var det enighet om at det skulle være ett minutts stillhet, men dette ble tydeligvis forandret til at Brann heller gav penger til en veldedig organisasjon.

Mest sannsynlig har vel Brann vurdert at selv om det er en tragisk hendelse, så skjer slike ting altfor ofte og de er vel redd for at markeringen ikke skal få samme betydning. Folk vurderer ting forskjellig, jeg skjønner begge sider i denne saken.


JA, desverre er ikke dødsfall så sjeldent.. Brann kan ikke markere det hver eneste gang en Brann-supporter dør. Desverre..

Det er på ingen måte patetisk av Brann. Det er lov å bruke toppetasjen litt før man spyr ut slike innlegg som dette (rettet mot trådstarter)
i e Brann!!

KEO

Det er på ingen måte patetisk av Brann. Det er lov å bruke toppetasjen litt før man spyr ut slike innlegg som dette (rettet mot trådstarter)[/quote]

I denne saken så gjorde Brann det rette. Men hadde en supporter omkommet i forbindelse med en Brann kamp så burde nok klubben vurdert det. og det var vell det som skjedde i 94!
Nu kør vi!

Per Hilmar

Dette forumet har en likhet med amerikanse pris-utdelinger; det fremstår ofte nærmest som en konkurranse i bruk av adjektiver! Det er HELT PATETISK av Brann å ikke ha 1 minutts stillhet etc...

Dødsfall er naturlig nok tragisk for dem det gjelder. Men en kan ikke ha det sånn at Brann før kampene må vurdere hvem som fortjener 1 minutts stillhet eller ikke blant supporterhorden. Det blir for ille. Hvilke kriterier skal legges til grunn? Hva med de etterlatte i de tilfellene Brann sier nei?Det er  mange Brann-supportere som har fulgt Brann i mange år som på tragisk vis har har dødd uten at de har blitt vist noen respekt på Stadion - med rette. Men det betyr selvsagt ikke at ikke Brann og publikum ikke synes det er trist med slike ulykker som i dette tilfellet..

1 minutts stillhet på Stadion bør være noe HELT spesielt som majoriteten har et forhold til.

Alvorlig talt, Kenneth - er dette så vanskelig å forstå?

gull05

Hallo!!! Brann supportere dør så ofte,, vel det er rett men i dette tilfelle var det en SUPPORTER som virkelig elsket klubben. En supporter som var en av de som virkelig laget liv, en supporter som levde for SKB. Kjente ikke han selv men det er bare å lese litt i kondolanse protokollen så får folk en annelse om hvilken mann som måtte bøte med livet så alt for tidlig.. Syns det er SKAMMELIG av Brann å ikke markere det med "ET" minuts stillhet, syns virkelig familien å mange supportere hadde fortjent det.. Eller hva er mottoe der oppe om dagen? Lidenskap har et navn??? Ikke mye lidenskap fra ledelsens  side i denne saken! :oops:
ød makt.

Per Hilmar

Så da lurer jeg på, Gull05, hvis du hadde fått en henvendelse fra noen Brann-supportere om 1 minutts stillhet - hva ville du da gjort hvis du satt i Brann-ledelsen? Sagt ja umiddelbart hvis det kom fra Bataljonen offisielt? Og nei hvis ikke? Hva da med de som styret i bataljonen ikke kjenner? Eller antall innlegg i kondolanseprorokollen? Antall Brann-kamper?

Kan ikke forstå det er vanskelig å forstå at det er en umulig oppgave for Brann med mindre det er, som tidligere nevnt, en person som majoriteten har et forhold til.

gull05

ød makt.

KennethS

E da faen meg forskjell på en person som dør som 23 åring i ulykke en en person som dør av alderdom. Desstuen tror eg ikkje så mange tar kontakt med Brann om slikt nå personen dør av alderdom, dessuten e det veldig skjelden en ung Brann supporter som de fleste i miljøet visste kem var går bort. 2 Ganger har eg hørt om at folk har tatt kontakt med Brann, første gangen var som eg skrev i 1994 andre gangen iår.
tå på Brann

Yngve

Quote from: "KennethS"E da faen meg forskjell på en person som dør som 23 åring i ulykke en en person som dør av alderdom. Desstuen tror eg ikkje så mange tar kontakt med Brann om slikt nå personen dør av alderdom, dessuten e det veldig skjelden en ung Brann supporter som de fleste i miljøet visste kem var går bort. 2 Ganger har eg hørt om at folk har tatt kontakt med Brann, første gangen var som eg skrev i 1994 andre gangen iår.


De fleste i miljøet? Er det den vesle gjengen på ss som og samlast på fotikken du meiner? Eg har aldri høyrd om han. Det dør tragisk nok ofte unge Brannsuportarar i bilulykker. At han er ein kompis av deg og ein liten gjeng andre Brannsuportarar medfører ikkje dermed rett til eit minuts stillheit på stadion.

Det skal særs mykje til for i det heile fortene eit minuts stillheit på stadion. At ein heiar på Brann er diverre ikkje godt nok.

Lurkin

En kompis av meg døde 3. mars i år, 18 år gammel. Han var Brann-fan og fikk aldri 1 min stillhet, eller noe støtte fra Brann.

Jeg skjønner begge sider her og det beste er vel bare å la det ligge, er ikke noe vi kan gjøre med det nå.
Berømte Brann fra Bergen

Per Hilmar

Helt enig med forrige innlegg.

Virker ikke som folk her har forstått det jeg skrev - og tror at jeg eller andre ikke ønsker å vise respekt for denne personen.

Imidlertid må dere huske på at dette var en ung person som markerte seg i det nåværende ss-miljøet (ikke blant sånne som meg som var på ss for 10-15 år siden) - og derfor fikk han også 1 minutts stillhet på puben før kamp.

I tillegg fikk han oppmerksomhet via speaker samt gavedonasjon fra både bataljonen og brann.

Jeg tror ikke familien hans hadde likt at folk her kalte det en skandale at han i tillegg til disse tingene ikke fikk 1 minutts stillhet.......

BL

No må faen meg folk ha litt respekt!! Jævla grinunger!! Det måtte ha vært mulig å avse 1 min av den dyrebare tiden deres. Men det hadde verken Brann eller dere tydeligvis tid til. Alt skal faen ta meg diskuteres på de mest patetiske måter!

Og folk må sjekke faktaene sine! Det dør ikkje Brann-supportere ofte!
Hansa-
Felt Z

Nixon

Quote from: "BL"Og folk må sjekke faktaene sine! Det dør ikkje Brann-supportere ofte!


Det dør Brannsupportere hele tiden! Kanskje ikke supportere som du kjenner som sitter på puben og reiser på en bortekamp i ny og ne. Men supportere som andre folk på Stadion kjenner og har et forhold til. Men de er voksne nok til å ikke forlange både det ene og det andre.
Nå må folk for faen se litt forbi sin egen lille nesetipp og bli voksne! Ser ingen grunn til at Brann skal skape presedens uansett hvor godt likt denne personen har vært. Dere respekterer i alle fall ikke hans minne ved å surmule slik...
Rød makt på Hansa!

BL

Quote from: "Nixon"
Quote from: "BL"Og folk må sjekke faktaene sine! Det dør ikkje Brann-supportere ofte!


Det dør Brannsupportere hele tiden! Kanskje ikke supportere som du kjenner som sitter på puben og reiser på en bortekamp i ny og ne


Kjente ikkje han. Og det dør ikkje supportere i trakkfikkulykker hele tiden! Vet ikkje om du snakket til meg eller, men eg har ikkje krevd noen ting. Men det må være mulig å respektere noen sitt ønske. Uansett om det blir noe av eller ikkje. Tror eg kan si det ganske sikkert at hvis det hadde vært 1 min stillhelt på lørdag ville de fleste vært positiv til det.

Men denne diskusjonen burde jo vært stengt for lenge siden.
Hansa-
Felt Z

Lurkin

Quote from: "BL"No må faen meg folk ha litt respekt!! Jævla grinunger!! Det måtte ha vært mulig å avse 1 min av den dyrebare tiden deres. Men det hadde verken Brann eller dere tydeligvis tid til. Alt skal faen ta meg diskuteres på de mest patetiske måter!

Og folk må sjekke faktaene sine! Det dør ikkje Brann-supportere ofte!


Vil nå tippe at det er iallefall 50-60 000 stk som følger Brann nok til å bli kalt supportere, og det er mange som dør hver dag. Selv om det ikke kommer på nyhetene.

Poenget er at det er lite vits i å mase om dette.
Berømte Brann fra Bergen

Sharpy

Quote from: "BL"No må faen meg folk ha litt respekt!! Jævla grinunger!! Det måtte ha vært mulig å avse 1 min av den dyrebare tiden deres. Men det hadde verken Brann eller dere tydeligvis tid til. Alt skal faen ta meg diskuteres på de mest patetiske måter!

Og folk må sjekke faktaene sine! Det dør ikkje Brann-supportere ofte!


Nå er det kanskje på tide å roe ned et par hakk. Det er INGEN her som har uttalt seg respektløst overfor vedkommende. Det er INGEN her som egentlig syns det er forferdelig å bruke et minutt for å vise sin respekt.

Poenget, som så mange andre har prøvd å komme til før meg, er at om man skaper en presedens hvor alle Brannsupportere som utsettes for en ulykke med tragisk utfall (som i dette tilfellet) skal minnes med ett minutts stillhet før kampen, da ville man måtte kjøre på med ett minutts stillhet foran hver eneste hjemmekamp. Ofte ville man sågar måtte hatt flere minutters stillhet for å minnes alle de Brannsupporterne som dessverre blir tatt fra oss så altfor tidlig. Symbolikken ville rett og slett ha mistet sin effekt etter en stund.

"Men dette var et spesielt tilfelle" vil noen kanskje innvende. Trist er det selvsagt. Unikt er det nok ikke. Og egentlig er det fordømt uverdig at man i det hele tatt diskuterer, eller i noens tilfelle, krangler, om den avgjørelsen Brann tok i samråd med familien.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Go Up