• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

RIVER SANGEN!!

Started by DJ_ADG, July 31, 2005, 01:12:37 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

DJ_ADG

Etter å sett at Brøndby har melodien og bruker karaoke te å vise den te folk har eg gjort det samme;


http://x600.putfile.com/videos/21018593979.wmv
eller;
http://www.putfile.com/media.php?n=r%F8d-og-hvite

vers:
Røde og hvite
-Bergens stolthet
-Røde og hvite
-Våre Helter
-Røde og hvite
-Blør for klubben
-I vårt hjerte
-røde og hvite

refreng:
SKB,SK Brann Syng
no med alle mann
Syng for Bergen og Brann
SKB,SK Brann
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

rødesk

hehe.. utrolig bra!.. Men ett par steder eg ikkje får sangen te å stemme!
oen må gå...!

Northside

joda, teksten passer den, kanskje 1 sekund for sein noen steder, men du får det med deg....

Men så var det å få denne sangen på stadion jo, sikkert ikke like enkelt

abe78

Godt jobbet. Tror teksten passer greit - kanskje litt vanskelig å henge med på refrenget?
.og husk!

DJ_ADG

eg vet at den é litt treigt på refrenget, eg fikk det så bra eg klarte. men ser man det et par ganger går det greit.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

rødesk

ja, så den ett par ganger på rad nå.. bra teks, men spørs om den blir vanskelig å få innført!?
oen må gå...!

Northside

hadde vi hatt tromme så hadde den vært innført på 2 sekunder. Trommen hjelper å holde takten og dermed så høres det mye bedre ut.

rødesk

Med tromme på den sangen hadde det nok funket perfekt ja..
oen må gå...!

Hansakongen

hvor er de 70 trommeslagerene som var på cupfinalen i fjor da... spredd disse rundt på staddaen så tror jeg det hadde blitt bra ja :lol:

Satan 3

Det er trommer som er tingen.
Juset hadde en tromme han kunne låne vekk.
Striler ut av Bergen

Rasmus_brann

Det var jo drit kult Få vist den derre "karaoke videoen på stor skjermen, lær folk teksten. Så e vi langt på gang, trommer skaffer vi.. Ingen sak...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Rasmus_brann

Eg kan skaffe nokken trommer!! Gje meg en lyd omm det blir nokke av det då.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

JhonnyBeGood

Noen som fikk med seg rosenborg mot lsk i går, funket bra de sangene de brukte tromme til.
Hva om vi i bataljonen hadde brukt en tromme, til å holde takten med på denne River sangen? Tror det hadde blitt skambra, då kunne vi holdt trøkket oppe hele tiden selv når det ikke skjer så mye på banen.
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Northside

Har tenkt litt på denne, tromme vil jo aldri bli tillatt på stadion pga det er jo bare en uting i følge alt for mange folk her inne (sikkert derfor det brukes i hele europa).


Så vi kan kanskje bare synge dette?
SKB,SK Brann
Syng no med alle mann
Syng for Bergen og Brann
SKB,SK Brann

Det kan synges om og om igjen, folk kan hoppe til den, vifte med flagg/skjerf og den synges i et tempo som passer ss perfekt.

Lene

Quote from: "NorthsideFCDH"
Så vi kan kanskje bare synge dette?
SKB,SK Brann
Syng no med alle mann
Syng for Bergen og Brann
SKB,SK Brann


Bytte litt om på rekkefølgen...

Syng no med alle mann
SKB, SK Brann
Syng for Bergen og Brann
SKB, SK Brann

Men trommer hadde vært kult!

Lene

Quote from: "NorthsideFCDH"
Så vi kan kanskje bare synge dette?
SKB,SK Brann
Syng no med alle mann
Syng for Bergen og Brann
SKB,SK Brann


Bytte litt om på rekkefølgen...

Syng no med alle mann
SKB, SK Brann
Syng for Bergen og Brann
SKB, SK Brann

Men trommer hadde vært kult!

Northside

Quote from: "Lene"
Quote from: "NorthsideFCDH"
Så vi kan kanskje bare synge dette?
SKB,SK Brann
Syng no med alle mann
Syng for Bergen og Brann
SKB,SK Brann


Bytte litt om på rekkefølgen...

Syng no med alle mann
SKB, SK Brann
Syng for Bergen og Brann
SKB, SK Brann

Men trommer hadde vært kult!


Hehe, dropp det då, har akkurat lært den slik den var :lol:
Vi begynte forresten på den sangen mot Allianssi, men det var ikke så mange som ville synge videre på den :(
Vi får se om vi får den til i Oslo! :wink:

BL

Har vi gitt opp her? Prøv igjen mot FFK og ta med tromme de som har... Alt må prøves :wink:
Hansa-
Felt Z

Rasmus_brann

Jaaaaaaaaa??!! Blir det nokke av eller?? hvis det e nokken som planlegger å ta denne river sangen på stadda mot FFK?? kan dokkar gje meg en lyd hvis dt skjer nokke,,,, for eg kan ta med tromme.. men eg gidd ikkje hvis det ikke blir nokke av
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Northside

Quote from: "Rasmus_brann"Jaaaaaaaaa??!! Blir det nokke av eller?? hvis det e nokken som planlegger å ta denne river sangen på stadda mot FFK?? kan dokkar gje meg en lyd hvis dt skjer nokke,,,, for eg kan ta med tromme.. men eg gidd ikkje hvis det ikke blir nokke av


Tar du med tromme så skal eg lett prøve å starte den!

Lsk_gutt

Ser ut som om dere får konkuranse om denne river sangen..Ser på menighedens side att de også prøver seg på denne.Ser ut som om de er kommet litt lengre en dere.. De har lagt sangen(video) med norsk teks ut på forsiden,pluss at du kan laste "videoen ned på mobil..

Ser at flere vurdere å bruke trommer som vi blir så "hetsa" for :-)

SKB e BEST!!!

Litt off-topic her. Kan godt være dette e et helt elendig forslag, men eg poster det selvom;p

De fleste har sikkert hørt Guttene på Hansa sin sang; Vi e guttene, vi e guttene, vi e guttene fra Bergen by..osv.
Tenkte kanskje at vi kunne omskrive denne litt til;

Vi e SK Brann,vi e SK Brann, vi e SK Brann fra Bergen by!

Vet ikkje om dette en en sang fra før av, men selv mener eg hadde vi kunne fått bra trøkk på den;)
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Northside

Quote from: "Lsk_gutt"Ser ut som om dere får konkuranse om denne river sangen..Ser på menighedens side att de også prøver seg på denne.Ser ut som om de er kommet litt lengre en dere.. De har lagt sangen(video) med norsk teks ut på forsiden,pluss at du kan laste "videoen ned på mobil..

Ser at flere vurdere å bruke trommer som vi blir så "hetsa" for :-)


hehe, endå en grunn til at vi må få den innført! Vi fant den lenge før de! var en fyr på siden min som postet den med en gang den ble lagt ut på River Plate sin side.

Og til SKB e BEST, nei, vi bør ikke stjele en sang guttene har :wink:

fettnok

nå var vi 1 måned før start med den river melodien bare for å opplyse folket
ette går aaaaaldri bra!

Nixon

Quote from: "fettnok"nå var vi 1 måned før start med den river melodien bare for å opplyse folket


Men har vi sunget den?
Rød makt på Hansa!

Northside

Quote from: "Nixon"
Quote from: "fettnok"nå var vi 1 måned før start med den river melodien bare for å opplyse folket


Men har vi sunget den?


ja! men ikke mer enn 2 stykker har stemt i :lol:

KEA

Quote from: "fettnok"nå var vi 1 måned før start med den river melodien bare for å opplyse folket

Joda, jeg er så enig, så enig - men man må da for F også få ut fingeren..... det handler jo også om å få en tekst som fungerer sammen med melodien.

Om Start-menigheden har klart det er anybody's guess, men jeg synes ikke forslagene her inne stemmer med melodien i det hele tatt. Men som temmelig tonedøv senior bør jeg vel helst holde kjeft om dét - har full tillit til at Northside FHCILFK (ellerhvadetnåvar) og ungdommene på Tifo. sanger ol fikser dette!

Saludes !

Northside

Quote from: "KEA"
Quote from: "fettnok"nå var vi 1 måned før start med den river melodien bare for å opplyse folket

Joda, jeg er så enig, så enig - men man må da for F også få ut fingeren..... det handler jo også om å få en tekst som fungerer sammen med melodien.

Om Start-menigheden har klart det er anybody's guess, men jeg synes ikke forslagene her inne stemmer med melodien i det hele tatt. Men som temmelig tonedøv senior bør jeg vel helst holde kjeft om dét - har full tillit til at Northside FHCILFK (ellerhvadetnåvar) og ungdommene på Tifo. sanger ol fikser dette!

Saludes !


Det som kan gjøres er å printe ut ark som faen før kampen på Mandag!

Her er sangen:
vers:
Røde og hvite *klap-klapp*
-Bergens stolthet *klap-klapp*
-Røde og hvite *klap-klapp*
-Våre Helter *klap-klapp*
-Røde og hvite *klap-klapp*
-Blør for klubben *klap-klapp*
-I vårt hjerte *klap-klapp*
-røde og hvite *klap-klapp*

refreng:
SKB,SK Brann Syng
no med alle mann
Syng for Bergen og Brann
SKB,SK Brann


dersom noen gidder å printe dette ut så skal eg også gjøre det! Har ikke noe super duper printer her, men 100 slike ark skal eg klare!

Gi en lyd her dersom du gjør det.

Tom Bjarne

MInner nok litt om den sanegn eg foreslå isje sant??????

Den here e kanskje like bra??!?!?!!
den heter klapp i henda.. :roll:

klapp i henda hvis vi elsker brann. (synger vi)
klapp, klapp, (to klappinger)
Ganger to.
so syng no alle mann for vi klapper for brann..
jomp


BL

Quote from: "Mr_Soma"Drukket eller...?


Tok seg vel et par øl med Klovner i Kamp i november i fjor.
Hansa-
Felt Z

BL

Ingen som prøvde seg på denne i går? Personlig hadde eg totalt hjerneteppe, klarte ikkje for alt i verden å komme på melodien!
Hansa-
Felt Z

Northside

Quote from: "BL"Ingen som prøvde seg på denne i går? Personlig hadde eg totalt hjerneteppe, klarte ikkje for alt i verden å komme på melodien!


jo, vi prøvde på den en eller to ganger, men den blir for vanskelig for folk som aldri har hørt melodien eller sett teksten. Satser på å få printet den ut til LSK kampen, en gang må eg klare å huske det....

KEA

Er enig med de som sier at dette trolig er for vanskelig å få til på direkten på Stadion. Melodien er neppe kjent, og enda verre er det hvis det er uklart hvordan teksten skal være.... Kanskje vi skal ta ad notam at andre legger ut samme sangen med karaokemaskin, som nevnt innledningvis i denne tråden (som jo er en oppfølging av tidligere tråd):

Quote from: "DJ_ADG"Etter å sett at Brøndby har melodien og bruker karaoke te å vise den te folk har eg gjort det samme;
http://x600.putfile.com/videos/21018593979.wmv
eller; http://www.putfile.com/media.php?n=r%F8d-og-hvite

Jeg ser også at en LSK-gutt (!) på dette forumet tidligere har tipset oss om at Start allerede har lagt ut sangen på sine nettsider med ny tekst:

Quote from: "Lsk_gutt"Ser ut som om dere får konkuranse om denne river sangen..Ser på menighedens side att de også prøver seg på denne.Ser ut som om de er kommet litt lengre en dere.. De har lagt sangen(video) med norsk teks ut på forsiden,pluss at du kan laste "videoen ned på mobil..

Jeg så etter, og det stemmer på en prikk (som sikkert mange andre har funnet ut for lenge siden), se http://www.menigheden.no/index.php?option=com_content&task=view&id=202&Itemid=36.

Har vi mulighet for å gjøre noe liknende? I så fall går det vel an å be Hanøyen om å ta en pause mens man kjører tekst og melodi på storskjerm før kampen.

Holder meg normalt lengst mulig vekk fra karaoke og har ikke peiling på hvordan man gjør denslags, og om dette er problematisk. Men klarer Start-menigheden å få det til, så kan det vel ikke være verre enn at noen her på forumet kan klare det samme.

Finnes det et klokt karaokehode der ute, eller?

SKB e BEST!!!

Her var vi for sein gutter,  LSK bruker no denne melodien for fullt,  må si de får bra trøkk på den også..
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Erik

For meg hørtes det ut som noen samer som joiket..

Rasmus_brann

No e det faen meg på tide vi bruker denne sangen.....
No har LSK begynt med an, no e det ikke lenge før start begynner også....... Kan vi ikke bare printe ut masse ark og dele de ut på start kampen, eg kan godt printe ut en del, northside sa han skulle printe ut nokken...... de som kan skaffe tromme ta de med..... Mye kulere med tromme for å holde takten.
her e` sangen:

vers:
Røde og hvite *klap-klapp*
-Bergens stolthet *klap-klapp*
-Røde og hvite *klap-klapp*
-Våre Helter *klap-klapp*
-Røde og hvite *klap-klapp*
-Blør for klubben *klap-klapp*
-I vårt hjerte *klap-klapp*
-røde og hvite *klap-klapp*

refreng:
SKB,SK Brann Syng
no med alle mann
Syng for Bergen og Brann
SKB,SK Brann
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Northside

Printer til Lokomotiv kampen? då samles jo den harde kjerenen seg på hansa, bare til å dele ut der då.

Håper flere hiver seg på printeren...!!

Rasmus_brann

Quote from: "NorthsideFCDH"Printer til Lokomotiv kampen? då samles jo den harde kjerenen seg på hansa, bare til å dele ut der då.

Håper flere hiver seg på printeren...!!

Den e god.... blir det nummererte plasser på lokomotiv kampen?? Eller blir vi bare plassert på felt æ, og ø?? Skal prøve å få tatt med tromme... regner med eg klarer å skaffe.........
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Northside

Quote from: "Rasmus_brann"
Quote from: "NorthsideFCDH"Printer til Lokomotiv kampen? då samles jo den harde kjerenen seg på hansa, bare til å dele ut der då.

Håper flere hiver seg på printeren...!!

Den e god.... blir det nummererte plasser på lokomotiv kampen?? Eller blir vi bare plassert på felt æ, og ø?? Skal prøve å få tatt med tromme... regner med eg klarer å skaffe.........


Håper folk driter i nummeret på setene (som bbb har fått), men sikkert noen som skal være nøye.

syma

Hvis dette skjer. Vær så snill å ikke tromm igjennom hele kampen. Tror ikke den trommen blir gammel da. Tror også mange kommer til å motarbeide dette trommegreiene og ikke være med på sangene i protest....

Rasmus_brann

Quote from: "syma"Hvis dette skjer. Vær så snill å ikke tromm igjennom hele kampen. Tror ikke den trommen blir gammel da. Tror også mange kommer til å motarbeide dette trommegreiene og ikke være med på sangene i protest....

Ta det med ro, kommer nok bare til å bruke trommen på riversangen. Kansje noen få andre (tvilsomt).
Pluss eg tror ikke river sangen kommer til å bli sunget så mange ganger.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

SKB e BEST!!!

Du tror ikke at den blir sunget så mange ganger nei? Nå har jo den strengt talt ikke blitt sunget endå. Var vel 2 stk som sto og nynnet på den på Moskva kampen. Når den sangen blir innført husk å HOPP!
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Rasmus_brann

Selfølgelig, hopping blir et viktig moment i denne sangen.
Eg vet folk skjelden e` med å hoppe, men på start kampen får faen meg alle være med å hoppe til de kolapser!!! :oops:
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Gull2006

Quote from: "Erik"For meg hørtes det ut som noen samer som joiket..


Da har du tydeligvis ikke peiling på hva gode supportersanger er.. dessuten synger vi jo litt joik i ny og ne vi også, greit å ha det i bakhodet når du skriver. forresten så mener jeg at joikingen mot nordnorge-lagene er helt talentløs.. nei, få igang river-sangen, den er dritfet!

Rasmus_brann

det e ikke så lett å få i gang river-sangen, når vi har en del folk som motarbeider oss... Eg skulle gjerne ha innført River-sangen, men då får nokken andre prøve, for eg gidder ikke en gang til...!!!!!
Ps. hvis nokken andre prøver skal eg faen være med og skrike som en gal..................
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Mr_Soma

Sitter å ser på RBK-Lyon... her blir også denne "River-sangen" sunget - men klarer ikke å få med meg teksten.

Er det Kjernen eller Lyonsupporterne som synger ?

Håper det er sistnevnte.

Om Rbk også har "tatt" denne så synes vi bør holde oss for gode og heller finne en lignende.

Northside

Og der har kjernen også lært seg River Sangen....

edit:

ser mr.Soma fikk med seg det samme.

Må si meg enig med deg, vi kan like godt droppe hele sangen og holde oss til god gammel engelsk tradisjon som vi alltid har hatt med våre 4-5 faste sanger. heia oss.

Mr_Soma

Er ikke det jeg sier... men når vi er så j..... treig med å innføre ting så kan vi bare la være når 2-3 andre lag i Tippeligaen klarer det før oss.

LSK klarte å innføre den før oss, og nå også trønderpakket.

Greit at det muligens var noen her inne hos BBB som fant den på nettet først - men når ting går så treigt så er det håpløst.


Go Up