• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

RIVER SANGEN!!

Started by DJ_ADG, July 31, 2005, 01:12:37 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Northside

Quote from: "Mr_Soma"Er ikke det jeg sier... men når vi er så j..... treig med å innføre ting så kan vi bare la være når 2-3 andre lag i Tippeligaen klarer det før oss.

LSK klarte å innføre den før oss, og nå også trønderpakket.

Greit at det muligens var noen her inne hos BBB som fant den på nettet først - men når ting går så treigt så er det håpløst.


sorry, uttrykte meg kanskje dårlig. Mener faktisk at vi bør droppe den, eg kommer hvertfall ikke til å prøve å starte den, men om noen starter den så synger eg med!

Mr_Soma

Begynte litt å lure her.
Men jeg mener vi må lære av dette til neste gang det kommer en sånn sang inn i bildet.

Vi må være mye mer besluttsomme, og ikke minst nytenkene!

Folk snakker så utrolig stort om den engelske supporterkulturen.

Var der flere enn meg som fikk med seg Man Utd - Benfica igår?

Hvor 1.500 portugisere synger ut 60 000 engelskmenn.

Hver gang det kommer ett motstanderlag fra Italia,Portugal,Tyrkia,Spania ect til England så er de i en klasse for seg selv på tribunen.

Det finnes også prov på det fra Norge, når pakket fra Oslo var på guttetur til Newcastle for noen år siden.

Northside

jupp, fikk med meg dette... Men Benfica var litt mer, rundt 3000-4000 personer, snakket med en som var der.

Så kan vi se på Fenerbahce, hele stadion står å synger. Hvordan er det mellom LFC og Chelsea? ikke noe hele stadion der du....

Gull2006

Nå har Kjernen også begynt med tromme.. Grunnen er at de vil prøve å holde tempoet nede, noe som vi også sliter med. Tilbakemeldingene var veldig gode innad i Kjernen.
De sang jo River-sangen i kveld og det funket jo fint for dem.
Sangen er vel helt utelukket for oss nå, men tromme er noe jeg ønsker mer og mer. Husk at det først og fremst er et redskap for å holde takten og tempoet riktig..

Skaff en tromme snarest!

Mr_Soma

Ja bare til å lese innleggene over -

Men det var da virkelig 2 trommer fremme i kampen mot Start?

Gull2006

Quote from: "Mr_Soma"Ja bare til å lese innleggene over -

Men det var da virkelig 2 trommer fremme i kampen mot Start?


Ja, men de må brukes. Tror at det er så pass mange nå somm vil ha tromme, så det er bare å tromme i vei mot Viking!

Professoren

Quote from: "NorthsideFCDH"jupp, fikk med meg dette... Men Benfica var litt mer, rundt 3000-4000 personer, snakket med en som var der.

Så kan vi se på Fenerbahce, hele stadion står å synger. Hvordan er det mellom LFC og Chelsea? ikke noe hele stadion der du....


Naa fikk jeg riktignok bare sett 2.omgang av Liverpool-Chelsea, men syns stemningen var helt konge!
Benfica imponerte-etter utlikningen...

KEA

Jeg er blant dem som synes River-sangen er helt topp, men nå er vi forbikjørt og frakjørt av andre lag - selv om det vel var her på forumet ideen ble lansert først. Nå synes jeg bare vi skal glemme den og heller lære av erfaringen. Uten at jeg har bladd tilbake til alle innlegg som omhandler denne sangen konkret og stemningen på stadion generelt, var det vel snakk om at man skulle samle større grupper på noen titalls personer som kunne øve inn nye sanger med et visst trøkk før man publiserer alt åpent på nettet. Hvordan BBB kan være behjelpelig med å få dette til, kan kanskje være tema på medlemsmøtet 6. oktober?

For øvrig er jeg enig med Mr Soma som sier:

Quote from: "Mr_Soma"Var der flere enn meg som fikk med seg Man Utd - Benfica igår? Hvor 1.500 portugisere synger ut 60 000 engelskmenn.

og når NorthsideFCDH sier:

Quote from: "NorthsideFCDH"Så kan vi se på Fenerbahce, hele stadion står å synger.

så er det ingen overdrivelse. Snarere tvert i mot. Jeg har selv sett seriekamp på Fenerbahçe stadion med 55.000 tyrkere som begynner syngingen flere timer før kamp, og fortsetter sikkert en time etterpå.

DanielH

I begynnelsen var jeg for river-sangen, men når vi ikke har fått ut fingeren enda, kan det være det samme med hele greia.

Det ville vært direkte flaut å dra i gang den nå, særlig siden både Stormen, Kjernen, Medigheden, og Kanarifansen sang den forrige serierunde.

Greit nok at det kan være vanskelig å finne på nye melodier som fenger, men å bruke noe Kjernen har brukt før oss....det ville være spikeren i kista for alt som heter skjel på SS.

jako

Hvis jeg kan bidra med et lite tips. Så ville jeg ha brukt melodier fra gamle bergenssanger. Disse melodiene kan være veldig fengende og har garantert ikke blitt brukt av andre lag.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

DJ_ADG

Quote from: "jako"Hvis jeg kan bidra med et lite tips. Så ville jeg ha brukt melodier fra gamle bergenssanger. Disse melodiene kan være veldig fengende og har garantert ikke blitt brukt av andre lag.


takk for tipsen men vi har ihvertfall sang på melodiene;
"jenter fra Bergen", "Eg  Ã© født i Bergen" og "her kommer Bergen sinne hutter" Klassikere som nesten aldri blir sunget :?  og nÃ¥r vi fosøker Ã¥ starte de é det desvere ofte liten respons.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Northside

Bare bergen sine gutter folk synger med på desverre.

Mr_Soma

Synes Madam Felle sangen har potensiale til å runge godt på Stadion... har jo vært diskutert til Hanstveit.

Ã?yvindH

River sang eller ikke river sang..... all ære til northside og gutta for og prøve noe nytt , men det er ikke sangmateriellet det skorter på, om vi synger engelskinspirert eller sydlandskinspirert ? det er innstillingen til de som står på ss som er problemet. er det plutselig blitt flaut å synge på ss eller hva er problemet? DEt bør da ikke være noe problem at vi gamle travere har flyttet oss opp på hansa. når vi begynte på ss på slutte av 80 tallet var det ikke syting og klaging at vi måtte få folk fra sitte til og komme ned til oss. vi koste oss på stadioen vi... rablet gal på ss og ikke hadde vi internettsider vi kunne sitte og syte og klage på hele tiden heller. Nei vær litt mere opptatt av og støtte laget ,syng og vær gal enten det nå er engelskinspirert eller ikke, og ikke vær så opptatt av hva sidemannen synes. når dere er ferdig med flagging sett dere i respekt og ban dere veien til toppen av ss og sett igang med syngingen....


Go Up