• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

"Hater Bergen By"

Started by Eivind, July 29, 2005, 11:10:23 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Quote from: "kula"
---> hehe, du gir deg ikke. du har vel egentlig omtrent null dekke for å skrive at veldig mange av oss er fra bondelandet, sosiale klasser osv. du har vel egentlig ikke peiling på dette. du har bare hørt det fra noen som sa at det stemte som hørte det fra noen andre igjen som sa det stemte. hihi. hmm, og om det skulle stemme. skulle vi stengt ut alle da? ikke latt dem heie på vålerenga? vet ikke om du har hørt uttrykket "klubben for alle" jeg.

skal vi fortsette? dette ble jo riktig så morsomt.

Så du er enig i alt det andre som ble skrevet.
Takk.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Quote from: "kula"oi da. her trodde du vel nesten at du satte meg fast? egentlig ikke.
90 % av oss har gått på fotballkamper i et par år ja. synes du det er gøy å ty til løgn når du debatterer? selvfølgelig er det en del som er på kamp for å se på klanen. ser rimelig dumt ut når det står en haug med flokkdyr som bare står der uten å kunne sangene eller vite hvorfor de er på kamp.
men ja. kanskje man skulle feie for egen dør litt også? bataljonen eller hva pokker de heter de som står på store stå hos dere er vel ikke akkurat noe å være stolt av. har vært på stadion deres et par- tre ganger. til og med sett den herlige gjengen på tv minst 10 ganger. hva er gjennomsnittsalderen der? 12 år? herlig gjeng. "hei, kanskje vi skal dra på fotballkamp og tazte i mobil sammen" også en enda herligere ting. dere bergensere har det med å støtte laget i både med og motvind. husker jaggu sånn ca. 10-15 min. før kampen mot oss var ferdig da bergensere reiste seg fra tribunen og gikk hjem fra matchen. jepp, herlig supporterkultur vil jeg si. misunner dere den. for en gangs skyld har du ihvertfall skrevet en påstand som det faktisk er en bra sannhet i.

Jeg snakker ikke om Bataljonen eller Store Stå. Der er det mye rart ja, det er jeg enig i. Men 95% av dem som går på Brann Stadion står ikke med Bataljonen. Det er Brann-publikummet som HELHET jeg snakker om. Og de aller fleste som går på Stadion har vokst opp med Brann og gått på Stadion siden de var unge. Publikumstallene har holdt seg ganske jevne. Men du forklarer jo ikke hvor de 11 000 medlemmene til Klanen var da tilskuertallene til VIF lå på et par tusen for ikke så altfor mange år siden. Og et tilskuertall på 550 i den øverste divisjonen er jo helt utrolig! Eller kanskje de var der alle 11 000? Og frem til fjorårssesongen hadde dere ikke hatt over 10 000 i snitt siden dere tok gull i 1981. I fjor tok dere nesten gull, og fikk over 14 000 i snitt... Litt forskjell på det og de 1100 dere hadde i snitt i nest øverste divisjon på begynnelsen av 90-tallet... Så HVEM er det som har medgangspublikum?

Støtte laget i motgang? Tja. Dere holder ganske godt kjeft selv når dere ligger under. Og faktisk pleier det å være bedre trøkk på Brann Stadion når Brann presser på for et utliknings-/seiersmål, enn når vi leder 3-0. At ikke alle er med og synger når det går til helvete, kan jo like godt være et tegn på at det virkelig går inn på folk når Brann er dårlige. Man blir gjerne rasende når man blir sviktet av den man er glad i! Står man og synger for full hals uansett resultat, må man jo lure på om folk er mer opptatt av at supporterne skal gjøre det bra, enn at laget skal det. Det er ikke noe tap og vinn med samme sinn her i by'n, skjønner du!

Og jeg kan godt fortsette med å le av dere! Dere påstår jo at dere elsker Oslo. Men geografisk sett er jo halve byen Lyn-land. Er ikke det litt trist? Hvis jeg hadde spurt dere om hva Oslo har å være stolt av, hadde dere antagelig trukket frem Holmenkollen, Slottet, Karl-Johan, Aker Brygge, Vigelandsparken, Rådhuset, Stortinget, Bygdøy, Ullevaal og Bislett. Vel, alt dette ligger jo på vestkanten, dvs. Lyn-land! Og apropos det så har dere jo ikke engang en egen hjemmebane. Det ene året spiller dere her, det neste året der. Må jo være tragisk å spille hjemmekampene på byrivalen sitt stadion! Dessuten har dere jo åpenbart et identitetsproblem der borte. For hvor mange navnebytter er det mulig å ha på en klubb? Jeg nevner i fleng: Idrættsforeningen Spring, Vaalerengens Idrættsforening, Vaalerengens Idrettsforening (med "e"), Vålerengens Idrettsforening (med "å"), VIF Fotball og Vålerenga.

Du kritiserer meg for å komme med udokumenterte påstånder, mens du selv antyder at Store Stå har en gjennomsnittsalder på 12 år... Så der gikk du nok i samme fellen selv! Og som du selv ville sagt det: "Hva skal vi gjøre da? Stenge dem ute?".

Så vil jeg til slutt kommentere din påstand om at JEG ikke gir meg. Vel, dette er et Brann-supporterforum. Hvis du ikke liker å høre sannheten om dere, så hold deg unna og les forumet på vpn.no i stedet! Eller er du en sånn type som må sjekke alle lags supporterfora for å passe på at ingen slenger dritt om dere?
Legg ned hele klubben!

KEA

kula

Jeg snakker ikke om Bataljonen eller Store Stå. Der er det mye rart ja, det er jeg enig i. Men 95% av dem som går på Brann Stadion står ikke med Bataljonen. Det er Brann-publikummet som HELHET jeg snakker om. Og de aller fleste som går på Stadion har vokst opp med Brann og gått på Stadion siden de var unge. Publikumstallene har holdt seg ganske jevne. Men du forklarer jo ikke hvor de 11 000 medlemmene til Klanen var da tilskuertallene til VIF lå på et par tusen for ikke så altfor mange år siden. Og et tilskuertall på 550 i den øverste divisjonen er jo helt utrolig! Eller kanskje de var der alle 11 000? Og frem til fjorårssesongen hadde dere ikke hatt over 10 000 i snitt siden dere tok gull i 1981. I fjor tok dere nesten gull, og fikk over 14 000 i snitt... Litt forskjell på det og de 1100 dere hadde i snitt i nest øverste divisjon på begynnelsen av 90-tallet... Så HVEM er det som har medgangspublikum?

--->tja, blir vel litt feil å spørre hvor våre 11.000 medlemmer har blitt av.
på den tiden hadde vi ingen fast supportergjeng (meg bekjent) som du påpeker lit lenger nedi her er en viktig faktor at vi ikke har hatt egen hjemmebane. hadde ullevaal ligget på østkanten kunne vi kanskje ligget på 20.000 i snitt? nå husker ikke jeg hva vålerengas tilskuersnitt har vært i årene etter at klanen ble stiftet, men tror ikke jeg bommer så altfor mye om jeg påstår at tilskuertall og medlemsnitt har vært relativt likt i disse årene. (siden klanen ble stiftet) stemmer ikke det kan jeg godt legge meg langflat. kunne sikkert sjekket opp litt mer, men pytt.

Støtte laget i motgang? Tja. Dere holder ganske godt kjeft selv når dere ligger under. Og faktisk pleier det å være bedre trøkk på Brann Stadion når Brann presser på for et utliknings-/seiersmål, enn når vi leder 3-0. At ikke alle er med og synger når det går til helvete, kan jo like godt være et tegn på at det virkelig går inn på folk når Brann er dårlige. Man blir gjerne rasende når man blir sviktet av den man er glad i! Står man og synger for full hals uansett resultat, må man jo lure på om folk er mer opptatt av at supporterne skal gjøre det bra, enn at laget skal det. Det er ikke noe tap og vinn med samme sinn her i by'n, skjønner du!

--->hmm, klart man blir rasende om laget ditt ligger under. det sier seg jo selv, men at man blir så rasende at man ikke kan synge/ støtte laget sitt før noe positivt igjen skjer blir vel litt feil. nei, sant det. vi i vålerenga er jo bare medgangssupportere og jubler/ synger bare når vi leder med minst 3 mål. der tar jeg selvkritikk og du har selvfølgelig helt rett.

Og jeg kan godt fortsette med å le av dere! Dere påstår jo at dere elsker Oslo. Men geografisk sett er jo halve byen Lyn-land. Er ikke det litt trist? Hvis jeg hadde spurt dere om hva Oslo har å være stolt av, hadde dere antagelig trukket frem Holmenkollen, Slottet, Karl-Johan, Aker Brygge, Vigelandsparken, Rådhuset, Stortinget, Bygdøy, Ullevaal og Bislett. Vel, alt dette ligger jo på vestkanten, dvs. Lyn-land! Og apropos det så har dere jo ikke engang en egen hjemmebane. Det ene året spiller dere her, det neste året der. Må jo være tragisk å spille hjemmekampene på byrivalen sitt stadion! Dessuten har dere jo åpenbart et identitetsproblem der borte. For hvor mange navnebytter er det mulig å ha på en klubb? Jeg nevner i fleng: Idrættsforeningen Spring, Vaalerengens Idrættsforening, Vaalerengens Idrettsforening (med "e"), Vålerengens Idrettsforening (med "å"), VIF Fotball og Vålerenga.

--->Ja, akurat ja. skriver du innleggene dine mens du er i halvsvime eller liker du bare å finne på/ dikte ting om saker og ting fordi det får deg til å føle deg bedre? Hvor har vi påstått at vi elsker oslo? Ja vel? Stolte av alt som ligger i lyn- land ja. Vi er stolte av klubben vår stedet vi kommer fra/ har tilhørighet (oslo øst om det var uvisst for deg) imidlertid er vi hele oslo`s stolthet. du ser forskjellen? Egen hjemmebane har vi ei og det kan jeg godt innrømme er litt småpinlig. Her traff du ihvertfall blink.
En ting til: navneendringene er vel ikke mer enn tre etter hva jeg kan se på din liste.  Du kan jo selv finne ut hvem som er riktig og hvem som er feil. Lykke til!

Du kritiserer meg for å komme med udokumenterte påstånder, mens du selv antyder at Store Stå har en gjennomsnittsalder på 12 år... Så der gikk du nok i samme fellen selv! Og som du selv ville sagt det: "Hva skal vi gjøre da? Stenge dem ute?".

---> hehe, påstanden min er vel nærmere sannheten enn din lille påstand.
så ærlig må man nok ha lov til å være ja. hei du.

Så vil jeg til slutt kommentere din påstand om at JEG ikke gir meg. Vel, dette er et Brann-supporterforum. Hvis du ikke liker å høre sannheten om dere, så hold deg unna og les forumet på vpn.no i stedet! Eller er du en sånn type som må sjekke alle lags supporterfora for å passe på at ingen slenger dritt om dere?
lk

brann-mann

Knall bra innlegg! Her fikk du fram hvor dårlige supporter VIf har. De gangene brann vant 1.div de årene de gikk opp å ned, hadde de no hvertfall like mye folk som lagene i den øverste divisjonen hadde!
oma é vår mann!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

brann-mann

Klanen er vel bare ikke en supporterne til Vif fotball, men også Ishockey og alt annet tull de holder på med. Og uansett, jeg tror at mange Vif supporter har en tendens til å melde inn ungene sine i Klannen.
oma é vår mann!

Stoffi

Klanen er trendy, mange kjendiser melder seg inn, og det er en tøff ting å skryte av.
Vil påstå at en ganske stor del av Klanen ikke har meldt seg inn i klanen fordi de heier på Vålerengen, men heier på Vålerengen fordi de er med i Klanen.
Oslo's stolthet, tja, en bydel eller to sin stolthet ja, men resten av byen gir en jævla god faen. Holmekollen og uengasjerte bygdemennesker dominerer Oslo for mye til at Vålerengen noensinne kan bli Oslo's stolthet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

kabelmann

Quote from: "Stoffi"På vegne av Davy Wathne, som tror han er en frontfigur for bergensere, vil jeg få lov til å si unnskyld for oppførselen i Vålerengen garderoben, der han unnskyldte banneret.

Wathne skulle kanskje tatt seg en tur i Brugge-garderoben igår og unnskyldt Klanens oppførsel også. Tenke seg til å synge "Hater Bergen by" i en kamp hvor ikke engang Brann spiller.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Go Up