• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hetsing av Flo

Started by Texas, July 27, 2005, 21:29:21 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

BL

Dette tar jo helt av! Tror vaktene skal være nøye med kroppskontakten ved inngangene til hansa og SS på lørdag.

Men ingen tvil! Flo er et svin og fortjener å høre det på lørdag. Noen sår leges aldri!!
Hansa-
Felt Z

Engamann

Quote from: "megleren"


Du sier "Enten skulle de skrive ny kontrakt eller Brann skulle få selge". Hva med Flo oppi alt dette? Hva med hans ønsker? Flo var ikke en slave som Brann kunne gjøre hva de ville med. Skulle han signere for en klubb han i utgangspunktet ikke ønsket å spille for kun for å redde Brann? Det hadde i så fall vært veldig nobelt og uegoistisk, og særs sjeldent i dagens toppfotball.

BL

Quote from: "Engamann"Du sier "Enten skulle de skrive ny kontrakt eller Brann skulle få selge". Hva med Flo oppi alt dette? Hva med hans ønsker? Flo var ikke en slave som Brann kunne gjøre hva de ville med. Skulle han signere for en klubb han i utgangspunktet ikke ønsket å spille for kun for å redde Brann? Det hadde i så fall vært veldig nobelt og uegoistisk, og særs sjeldent i dagens toppfotball.


Det er måten han og Kjenner gjorde det på! Klart at han ikke var Brann sin slave og måtte selv gjøre som han vil. Men han la ikkje kortene på bordet, han sa han ville hjelpe Brann, han ville enten skrive kontrakt eller la seg selge. Dette var Flo og Kjenner sine egne ord. De visste at Brann var på vei nord og ned og de visste også at hans overgang alene kunne få Brann på trygg grunn igjen. Men han ventet, ventet og ventet... Helt til han var en 2 timer gammel Bosman-spiller. Då skrev han under for Chelsea og Brann fikk usle 3,5 mill, istedet for 20-25 mill som flere klubber var klar for å betale et halvt år tidligere.

Syns du ikkje det stinker av dette?
Hansa-
Felt Z

Yngve

Så det du engenmann seier er det at om ditt lags mest verdifulle spelar nærmar seg slutten av kontrakta si, og klubben din vil fornye kontrakta med denne spelaren. Denne spelaren seier at klubben din garantert skal få pengar for han, han skal ikkje stikke gratis. Ting skjer i kulissene og det vert tydlegare og tydlegare at han vil vekk, så klubben din hentar inn tilbod i særs mange millionarsklassen, men denne spelaren vil "tenke" litt. Samstundes som tida for at denne spelaren kan gå i samtalar med andre klubbar slik at han kan gå vederlagsfritt til ein annan klubb nærmar seg med stormskritt. Ved å gå vederlagsfritt får då denne spelaren ein milionsum berre for å skrive under, ein sum som ellers ville gått til spelarens noverande og tidlegare klubb. Denne superspelaren skriv ikkje under nokon ny kontrakt med klubben sin, og han klarar ikkje å tenkje ferdig på om han vil gå til nokre av dei 3 offisielle klubbane som er ute etter han, og denne fristen for når han kan på eiga hand snakke med aktuelle kluibbar. Plutseleg så er det midnatt og han har lov til å snakke med andre klubber, 120 minutt seinare ringer han til sin noverande klubb og seier " eg har skreve kontrakt med ein klubb, de får diverre ikkje ei krone for meg".

Naturleg nok skaper dette oppstyr, hans tidlegare klubb har dårleg råd pga forskjellige faktorar, så han lover at han skal betale nokre kroner av eiga lomme til den klubben han sveik.

Dette gjer han heller ikkje.

Det er i alle tilfelle ikkje ein måte å gjere seg til helt på..

Og foresten, det er ikkje ei fantasihistorie, det er diverre sant. kvart eit ord. Om du fortsatt kan seie at sinne ikkje kokar litt blant dykkar suportarar og, og at det ikkje og skjønar vår frustrasjon. ja då er du historielaus då.

megleren

Nå skal jeg ikke være den som påstår at han Flo skulle være en slave. Men det å gå langt utover normal folkeskikk å stå frem å si at joda, Jeg akter ikke å gå som Bosman. For så å stikke to timer etterpå man er blitt det. Jeg vil påstå at Flo som den mann han var! Kunne vært ærlig og sagt i fra! Men det kunne de ikke. Fordi da hadde Chelesa , Flo og Kjenner blitt bøtelagt for kontrakter inngått før de hadde lov. Alle i Bergen hadde respektert Flo om han hadde stått frem og sagt i fra. Tror jeg!
r og blir et sittesvin på Hansa

hocey

Bare så det er sagt: Chelsea i tiden da Flo gikk og Chelsea i dag er to forskjellige verdener! Everton var ikke mye dårligere enn dem på den tiden!
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

Slik husker jeg Flo i Brann (som spiller):

Ekstase over signeringen, ekstra fordi det var rett under nesen på RBK. Det var likevel før vi egentlig tok RBK helt på alvor så det ble en parantes(selv om RBK det året sørget for at det å klå trønderene er ekstra gøy, pga tidenes ydmykelse...).

Første han gjør er å brekke benet på landslaget og fikk vel ikke trene skikkelig første vinteren.
Brann lot likevel Flo spille seg i form utover våren. Noen redningsmann det året er det synd å si han ble. Den æren får Mjelde ta med sine 16(?) mål på en halv sesong i klubben... Flo var varierende hele denne sesongen, men det var vist Brann også. Fra 0-10 til 7-1 (scoret start mål i den kampen) sier det meste. Sesongen var også ellers preget av mye enten eller. Og tap mot bunnlag.

Flo var også veldig varierende våren 1997. Han ble vel satt på benken en kamp for manglende innsats. Og spilte også noen kamper som venstrekant før han pyntet på det sportslige ettermælet sitt i avslutningskampen.

For meg vil likevel Flo for alltid være spilleren som løy oss i trynet og gikk bak ryggen på klubben vår. Det blir han aldri tilgitt. Selv ikke etter kampen mot Brasil.... Så får vi se om Flo for første gang i sin aktive karriere tar noe som en Mann, eller om han enda en gang tøfler ut av det.

Roffarne

Quote from: "Xminator"Så får vi se om Flo for første gang i sin aktive karriere tar noe som en Mann, eller om han enda en gang tøfler ut av det.


Ser ut som han prøver å tøffe seg.
Hadde ikke gjort meg noe om Scharner kom i skade for å tråkke på armen hans.
Nu går alt så meget bedre.

ostraume

Engamann: Det at Bosman-dommen var såpass fersk og at vi som Brann-supportere for første gang virkelig fikk føle den på kroppen gjorde at løgnene til Flo ble ekstra tunge å svelge.

Men la meg skissere et nytt scenario: 1997: Flo (og Eftevaag) selges til Everton for 30mill (dette var et reellt bud fra Everton).
1998-2005Brann bygger stadion og kommer ikke oppi helt det samme økonomiske uføret, men skaffer seg heftig gjeld. Rentene på gjelden knekker klubben, men ikke så totalt at bankens eneste mulighet er å ettergi den.
2005: Brann sliter i bunnen av toppserien, fansen fortviler når nedrykkskollega Odd henter Tommy Svindal mens vi sliter med Knarvik og Walltin sentralt på midten.

Kanskje vi burde takke Flo?  :wink: Bedre med et nakkesskudd enn en brukket rygg.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

storgubbe

Først av alt, skjønner at det å se Flo i Enga drakt og at overgangen i 97`er vanskelig for dere. Men ta Enga som eksempel i de siste dagene rundt Iversen og hans overgang.Selv om vi kan få noen kroner for han mener vi at det ikke finnes penger nok innen fotballen til å erstatte mannen! Vil mye heller at han blir ut kontrakten og så eventuelt går gratis.
aen så godt å værra fra Oslo øst!!!

Straffe!!!


Roffarne

Quote from: "storgubbe"Vil mye heller at han blir ut kontrakten og så eventuelt går gratis.

Engen anno 2005 og Brann anno 1997 er ikke sammenlignbare.
Dessuten er det revnende likegyldig om han hadde hatt Tromsø-, Rosenborg- eller Fittjar-drakt. Det er mannen vi har noe mot.
Nu går alt så meget bedre.

P-K

Problemet til Flo var ikke at klubbene Brann fant for ham ikke var gode nok. Problemet var at han fikk for kort tid å tenke seg om på. Noen ville gi ham mindre enn to uker på å bestemme seg...

Det er når han signerer for Chelsea samme dagen som han er Bosman det begynner å stinke. Hvordan kunne en mann som må tenke seg om greie å bestemme seg i løpet av noen timer?

Enten løy han til Brann om hvor lang tid han trengte, eller så brøt han reglene, og startet forhandlingene med Chelsea mens han hadde mer enn 6 måneder igjen av kontrakten. I det siste tilfellet kan man jo forstå hvorfor han takket nei til andre klubber...

Tilfeller som det siste, som også er det mest sannsynlige, har skapt store overskrifter i andre land også. F.eks. med Ashley Coles samtaler med samme klubb.

En siste opplysning til slutt...

Jeg tror ikke Flo skulle betale oss noen penger, jeg tror han bare skulle gi avkall på de prosentene av overgangen han hadde forhandlet seg til i sin personlige kontrakt med Brann. De gav han nemlig avkall på...

Men hva er det mot et sign-on fee som trolig lå mellom 10 og 20 millioner kroner?
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

storgubbe

På meg virker det uansett som om tida i brann var ei tid som har betydd mye for Flo og at han er glad i klubben. Og uansett hva dere sier så betød han sinnsykt mye for dere den tida han var i Bergen!!! Virker som om det har gått i glemmeboka hos noen av dere....?
aen så godt å værra fra Oslo øst!!!

Brann_ruler

Til å begynne med tenkte jeg at det var på sin plass å gi FLO en mottakelse han fortjener. Det han og kjenner gjorde i 1997 er bortimot utilgivelig.

Men vær så snill å ro litt ned. Er det virkelig slik at det viktigste før denne kampen er å hetse/ hate FLO. Hva med å fokusere på på vårt kjære brann også. Med det hatet som har kommet fram her så er jeg bekymret for hva enkelte kan finne på i en "rus" av hat. En fotball kamp er underholdning for hele familien, det er spenningen som sitrer i kroppen, det er gleden av prestasjoner og lykke over å vinne. Ikke bli så opphengt i hvem vi skal hate, det har vi nok av ellers.

Håper det er mulig å gi FLO en fortjent velkomst uten at man skal behove å bli forlegen over "medsupportere" Husk det viktigste i morgen er ikke om FLO føler seg velkommen eller hatet. Men at brann tar 3 poeng og at laget får støtten de trenger i denne toppkampen.


Et lite visdomsord til slutt:

Den verste synd overfor våre medskapninger er ikke å hate dem, men å være likegyldige overfor dem, det er umenneskelighetens essens.

krøvel vellevold

Brann-spillerne bør ikke fokusere så mye på motstanderen, men konsentrere seg om sitt eget spill.

Brann-supporterne bør ikke fokusere så mye på motstanderen, men konsentrere seg om sitt eget lag.
Legg ned hele klubben!

engapaatur

Er det Vålerenga eller Flo dere skal spille mot i mårra?

enavgutta


P-K

Engen driter vi i. Det er Flo som skal tas.
Vålerengen er et lag som skal spilles ut såfremt vi ikke blir tatt på innsatsen.

Når det gjelder Flos tid i Brann. Var han langt i fra imponerende. Han hadde sine stunder, men var langt i fra noen dominant skikkelse.

Den aller beste reaksjonen mot Flo hadde vært om samtlige vendte ham ryggen, og det ble dørgende stille på Stadion. Siden dette er utenkelig får vi gjøre det nest beste ... Lage et helvetes leven før og under kampen.

Heng gjerne opp "velkomstbannere" på hver eneste busk mellom Flesland og Stadion. La Flo få merke det han slapp unna da han stakk til Chelsea.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

storgubbe

aen så godt å værra fra Oslo øst!!!

Straffe!!!

Jøss, storgubbe. Er du han fra oslo øst? Alle andre fra klanen og engen ER jo rent faktisk bønder.

Roffarne

Quote from: "storgubbe"
Nu går alt så meget bedre.

Eivind

selvølgelig kan ikke dette gå upåvirket hen. Man lurer ikke Brann og Bergen for millioner av kroner for så å slippe unna med det!

Uansett om det har gått 8 år så har vi aldri hatt en sjangse til å vise vårt syn i denne saken mot han.

Enig i at dette ikkje må gå over alle hauger slik at Flo blir hovedfokus å at vi helt glemmer våre egne gutter, men en megapipekonsert bør det bli når navnet hans leses opp, og helt sikkert hver gang han tucher ballen!

storgubbe

Man hater ikke ut i fra penger eller materielle verdier. Hadde Flo gått direkte til Enga fra Brann hadde jeg skjønt "hatet" dere har, men mannen gikk jo til en storklubb i England!! Skjønner dere ikke prioriteringa hans så er dere vel også medlem av styret i RV. Kall han gjerne hore, men penger og sportslige utfordringer kan faktisk være interessant for noen. Veit vi supportere ikke har de faktorene over oss, men jeg kan love en ting; tilby Mjelde eller Rekdal en stor nok sum så svikter han klubben din eller min ANY DAY! Sånn har fotballen blitt, sorry, men vi får leve i trua om en perfekt verden, den kommer ikke og ihvertfall ikke innen fotballen! Men det er vel kanskje det som gjør faenskapet så helvetes interessant?
aen så godt å værra fra Oslo øst!!!

Xminator

Trykk på "Side 1", les tråden. Jeg gidder ikke forklare hvorfor pengene ikke var det viktigste enda en gang.

engapaatur

Det er ikke ofte jeg ler høyt for meg selv, men av dette gjør jeg det.
Latterlig.......

Bare bergensere som kan holde på slik.

BrennEFoRBranN

Hva med å bare holde helt kjeft når flo sitt navn blir ropt opp og heller at alle på ss vender ryggen til han sånn som han gjorde mot Brann.
En dag skal det skje*

P-K

lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

krøvel vellevold

Quote from: "storgubbe"den såkalte Flo-hetsinga kommer bare til å gi dere enda mer negativ mediaoppmerksomhet
Legg ned hele klubben!

P-K

Quote from: "BrennEFoRBranN"Hva med å bare holde helt kjeft når flo sitt navn blir ropt opp og heller at alle på ss vender ryggen til han sånn som han gjorde mot Brann.


Som tidligere nevnt hadde dette vært ideelt, men det fungerer kun dersom alle gjør det...
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

enavgutta

Kjenner & pakket fikk over 10 millioner rett i egen lomme. Penger som kunne fått Brann på rett kjøl før stormen. Det è svindel det!
Så kan Flo vise det uskyldige uintelligente trynet sitt til pressen så mye han vil. UT MED PAKKET !

DJ_ADG

Leser at Flo vill ha fred. Det é vel noe  alle vill ha, men først må vi supportere bruke YTRINGSFRIHETEN å si ka vi menner, jo raskere vi for gjort det, jo raskere é vi ferdig med saken.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Xminator

Krøvel: Det kommer ikke til å ta helt av. Det blir en del oppmerksomhet før kampstart, litt ekstra pipekonsert når navnene leses opp (og her i Bergen viser vi bortelaget nok respekt til å ta opplesingen i VANLIG tempo). Det bør nok også regnes med piping når han har ballen. En del av arven fra "fødselen" til Store Stå er ett rikelig utvalg av anti-enga/klanen/oslo sanger. Disse blir hentet frem. Og det blir nok noen hold kjeft bønder om vi kommer under. De som tar turen over fjellet har tidligere år stort sett holdt kjeft når de taper.

I det store og det hele vil nok Brannlaget få sin del av oppmerksomheten og litt til. Får heller ta med meg penn og papir og notere hva som synges - fra hvor :p

megleren

Vel nå skal jeg ikke dra tråden ut syne men, hva stygge ord brukte dere når panser forlot dere for russerne? Enda han sørget for å skrive kontrakt slik at engen fikk penger for han. Husker jeg rett så stengte moderatorene hos dere den tråden? Og hva med tråden angående Iversen ikke skulle spille mot Haka? Stengte den også vel? Vi er ikke en ensartet gruppe i Bergen og blir heller moderert slik dere blir. Men nok om det. Flo er den største foppalhoren som finnes i Norges land.
r og blir et sittesvin på Hansa

engapaatur

Hyggelig å diskutere med dere. Men må nesten bruke litt tid på den hyggelige debatten rundt Oslos stolthet i Champions Leauge..........
Ha en fin kveld.
Ser dere vel alle i morgen.

Andrés

Det beste av alt er jo at det ikke er sikkert dere kommer med i CL en gang.. Om dere spiller like rævdårlig som dere gjorde i oslo, så vinner haka lett i finland..!! :-D
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

BL

Hansa-
Felt Z

pela

Morsom lesing dette her. Ingen skal si at ikke bataljonens medlemer er engasjerte. Mitt tips til dere er å bruke all den energien dere har på å hetse flo. Virker jo som dette er viktigere enn å støtte egen klubb. Bruk alt av tifo og rop på å drite ut flo.

Helt erlig så er nok Flo noe nervøs, men jeg tror nok han blir mer tent av det enn redd...

Lykke til i morra. Jeg gleder meg til å se hva dere kommer opp med...

megleren

Dere fra Engen skal ikkevære redd for at vi ikke skal jage Brann frem på banen. Vi skal nok klare å gjøre to ting på en gang! Og det er å feire at Brann slår Engen og at Flo aldri mer ønsker seg tilbake til Bergen.
r og blir et sittesvin på Hansa

hocey

Vil for det første si at Flo nok ikke bare vekker dårlige minner i Bergen. Husker Tromsø lederen var i harnisk etter svindelen.

Og det kommer ikke til å bli helt vilt og det er vel ingen her inne som tenker på voldelige ting. Men vi har vel lov til å bruke ytringsfriheten til å si hva vi mener om egoisten Flo som kun kan sammenlignes med Campbell når det gjelder å lyge til supporterne. Flo var forøvrigt ikke spesielt godt likt i slutten av sin Brann karriere da det virket som han var mer opptatt av landslaget enn klubben sin. Det sier sitt at han i en kamp ble satt på benken (og laget vårt var ikke akkurat Real Madrid). Husker også godt 0 0 kampen mot Lyn etter Brasil kampen. Han burde ha fått en 1 på spillerbørsen i den kampen!
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Andrés

http://www.dagbladet.no/sport/2005/07/29/438697.html

Han skal vel ha sympati for at han spiller mot oss med brukket ben i hånden også nå...
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

pela


Straffe!!!


hocey

Eneste laget i topp fotball i Europa som sikkert kan påberope seg å ikke være kjøpelag må Athletico Bibao hvor kun baskere får lov til å spille
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

pela

Quote from: "Straffe!!!"


Da så.... Beklager....

Stoffi

Quote from: "pela"
Quote from: "BL"


Du misforsto nok litt. Det han mente er at Vålerengen er et lag fullt av klyser, som også dere har mislikt sterkt i fortiden. Men dere kjøper alt pakk dere kommer over, uansett hvor stygg spilleren er, pluss endel spillere som andre lag finner irriterende.

Ref: Flo, Gashi, Hulsker, Rekdal, Hoseth


Det var det han mente. Vi brannsupportere kan ihvertfall ikke hevde at vi ikke er et lag som kjøper mange spillere utenfra.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "storgubbe"den såkalte Flo-hetsinga kommer bare til å gi dere enda mer negativ mediaoppmerksomhet



Bare så du vet det, det var ikke tifo-gruppen sin ide og ha dette banneret, og han som begynte på det, (hjalp han med å tegne opp) sitter faktisk på Hansa hver eneste kamp! Blir dermed helt feil å skylde på ss!
(men tifo-gruppen har gidd han hjelp.)

paf

Quote from: "pela"Da var det bare Guntveit igjen da jo....

Cato fra Fana. Den eneste ekte Branngutten er nettopp gått til Løv/Ham.

UnnamedFeeling

quot;Det er godt med alt som er gjort", sa mannen. Han tørket seg i ræven før han dreit.

enavgutta

Jada legg skylden på "rådgiverne". Joda, Kjenner visste nok utmerket godt hvordan han skulle mele sin egen kake og stikke av med hele ransutbyttet. Flo på sin side har alltid virket som en av de mest uintelligente mennenesker på to bein, men å være så kronidiot at han ikke forstod at denne advokatløgnen førte en klubb og et folkeslag bak lyset, den kjøper jeg ikke.
Neket klarte ikke si nei, fordi han ikke har noen ære eller verdighet når det kommer til stykket, bare simpel griskhet!
Jeg vil sammenligne han og Kjenner som to skikkelig pyramidespillsvin. Karre til seg mest på bekostning av andre ...Simpelt pakk ! Idag blir en stor dag, synd vi ikke har lurendreieren Kjenner utpå matten der også.

Go Up