• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Arve Walde

Started by andy, July 24, 2005, 23:11:51 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

andy

Jeg kan ikke begripe hvorfor Mjelde aldri lar Arve Walde få en sjanse på venstrekanten. Andre som er enig? Det ville vært synd for Brann om et slikt home-growntalent blir solgt videre. Per dags dato vraker vi faktisk Arve til fordel for Sanne (!!!). Det er på tide med flere bergensere blant de 11!
Andy

*Soma kom og hjelp meg for bart e alt eg ser!*

Andrés

Er faktisk enig her.. Walde spilte bra i fjor når han fikk spille, og han spilte godt mot b'ham.. Mjelde burde gi ham flere sjangser,  men til sannes forsvar; han var langt ifra den dårligste spilleren utpå der i går..

Det e nokke anna om vi ser på heile sesongen...
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

andy

Enig. Sanne var langt i fra den dårligste, uten at det sier så altfor mye. Walde har spilt bra i treningskamper, og det nytter i hvert fall ikke å skylde på at han ikke er moden nok. Se bare på Per Ciljan Skjelbred i RBK - en liten sneip på bare 17 år! Walde scoret både i 16.mai-kampen og i bortekampen mot Lyn i fjor - han kan garantert putte igjen om Mjelde gir ham sjansen.

Tenk så deilig det ville vært om vi virkelig kunne fostre frem en ny lokalhelt på stadion? Ikke så altfor mange av dem nei...
Andy

BrannSupporter

Quote from: "andy"Walde scoret både i 16.mai-kampen og i bortekampen mot Lyn i fjor - han kan garantert putte igjen om Mjelde gir ham sjansen.

Han ble ikke kreditert scoringen mot Ham-Kam 16 mai i fjor, det var Ystaas som ble det.

andy

Potensialet hans burde uansett være unektelig...
Andy

Xminator

Regner med at svaret ligger i skadefrekvensen til Walde, samt at de ser på ham som en angriper. Og Sæternes/Winters fungerte greit nok.

Kanskje burde han byttet ut Scharner og satt inn både Haugen og Walde?`Og flyttet Sanne over på høyrekanten?

For Mjelde så det samme som meg, den sentrale midtbanen fungerte ikke. Og når da Scharner til alt overmål totalt manler fokus på det som skjer på banen så er ihvertfall byttet med Haugen riktig.

Og uansett bytter eller ikke, det forandrer ikke det faktum at spillerene fremdeles var på ferie første 25 av kampen.

Frem til vi har tapt mot VIF og Bodø/Glimt velger jeg å se dette som ett arbeidsuhell. Glimt-kampen i reprise. Slikt som skjer.

andy

Tror uansett at Walde har godt av litt flere Tippeliga-minutter enn det han får av Mjelde om dagen. Men selv om Brann-laget rundet av ferien i Romsdalingenes hovedstad: en mager trøst er at Vålerenga heller ikke imponerte mot Ham Kam. For det er vel ikke helt umulig å slå blåtrøye-pakket på stadion? Uansett er det skjerpings - ikke minst for Scharner!
Andy

TcK

Mot vif synes jeg Walde gjorde en god entré.. i begynnelsen.. Så lenge han holdt seg til det enkle og spilte kjapt, så virket han stø.. Men så kom det et langskudd her, og en feilpasning der, og så var det liksom litt tydelig at selv om Walde har potensiale, så er han (dessverre) ikke god nok for dette nivået per dags dato...

Har hørt rykter om at han ikke spiller i Brann til neste år også, noen som kan bekrefte dette?

tck
Jesus elsker alle barna

Xminator

Hvor Walde spiller er vel mye opp til hva han selv vil og hva Brann henter i vinter. Walde knyter seg helt klart når han slipper til på toppnivå. Det hele blir for krampaktig. Mest sannsynlig får Guntveit fornyet tillit på venstre mot Tromsø. Walde har spilt seg opp til "førstereserve" de siste ukene, så pluss for god innsats. Tror likevel han blir andrereserve mot Tromsø, Miller starter garantert på benken siden jeg tviler på at Scharner blir benket eller at duoen Scharner/Miller får fornyet tillit på midten.

Lurkin

Walde burde få innhopp som spiss, ikke spille fra start i kanskje årets viktigste kamp mot Tromsø i dag. Etter kampen i Vestlandshallen mot OB så var jeg jævla skuffet over Arve som ikke greide å ta i mot en ball en gang. Innhopp i kamper vi leder gir han selvtillit.
Berømte Brann fra Bergen

Stoffi

Walde er langt i fra god nok for en førsteellever i Brann akkurat nå, men når man ser på vingproblemet vårt, så er vel kanskje Walde et av de beste alternativene våre, noe som sier det meste om vingkompetansen vår.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

TcK

BT skrev i dag at Winters ville prøve seg som venstekant.. Ettersom Gunn Tveit er ute får vel kanskje Arve seg et innhopp oppi nord?

tck
Jesus elsker alle barna

Go Up