• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NYTT FORSVAR!

Started by ullsokk, July 23, 2005, 22:11:39 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Nå var det ikke tempoet som var problemet i dag, men manglende aggresivitet på innlegg. Spesielt Rudi og Hæstad var vannvittig flinke til å finne posisjoner innefor 16 uten markering. Tror ikke noen av våre vant en eneste duell med Rob Friend.

Forsvaret er bra nok, men noen ganger er det greit om midtbanen prøver å demme opp bare litt. Eller hva Miller?

BrannSupporter

Er det fler enn meg som synes at Siggurdson er litt passiv i spillestilen sin? Jeg har lagt merke til det ved flere anledninger at han ikke gir på full speed i løpsdueller hvor han i utgangspunktet har kontroll og bla a at han ikke går tett nok opp i kroppen på motspiller ved innlegg osv. Synes også at han ofte er feilpossisjonert. For ikke snakke om de horible passningene han har i hver eneste kamp.

McClane



naitsirk

1 målet e greit.alle lag mislykkast ei eller anna gong med offsidefella.
2.målet e elendig markering og detta e ikkje fyrste gong da skjer.
3.målet e rot på midten av ørn-gjengen og difor e da berre soma og hanstveit igjen bak.unødvendig mål når brann faktisk var på veg inn i kampen.

me ka diskutera forsvaret,midtbanen og angrep te me blir blå, men årsaka te tapet i dag ligg i innsatsen.ikkje uvant.får flashbacks frå tidlig vår.

+ at hadde me hatt ein sæternes ute av 2mnd dvalen sin so hadde me vunne  ca 5-3.

McClane

Enig med BrannSupporter, Siggurdson er svært passiv, + teknisk svak! Og naitsirk og Xminator - e går ut ifra at DERE umulig kan ha vært på mange kamper i år dersom dere finner ut at vi ikke har et forsvarsproblem!

E ska være enig i at dagens tap ikke ene og alene er forsvarets skyld, men også dårlig innsats, kreativitet, gøts og vilje! Det va rett og slett tamt utpå den nydlige røkkeløkka!

ullsokk

Men det er det jo det som er saken - med det svært slette forsvarsspillet får vi mange unødvendige mål imot oss! Eg føler at vi må kjempe hardere for å skåre selv, mens andre lag slipper altfor lett igjennom på vår banehalvdel og skårer for lette mål! Det skjer gang på gang, kamp etter kamp! Man hakke mye peiling på fotball dersom man synes Brann's forsvarsspill har vært GODT i år!

naitsirk

McClane, innsatsen mangla idag og då blir forsvaret passivt.
1-0 målet e eit fint løp av ohr og god pasning av rudi.alle mål brann slepp inn e ikkje tabbemål.
2 og 3 målet e slurv frå forsvaret.

enig me at forsvaret te brann ikkje alltid e lika gode,men da virka ofta som om aggresiviteten uteblir og forsvararen blir ståande 1-2meter ifrå angriparen.

eg trur problemet ligg da og ikkje at me treng nytt forsvar.
va vel heller ikkje mange lag som har sluppe inn færre mål enn oss før kampen i dag

McClane

okay, du innrømmer at 2 av 3 mål er slurv fra forsvaret! SEE MY POINT?!! Ikke godt nok! Det er 2 mål som straffer oss! Ikke alle mål er tabber, men mange av målene denne sesongen kommer av slett forsvars spill! Rewind the season and you'll see!

naitsirk

trur heller da e du som må sjekka sesongen so langt

sjekk spesielt frå 8-13runde.(5 runda)
då slapp brann inn 1 mål.

alle forsvar har ein dårlig dag, men samanlikna ikkje forsvaret vårt med aafk,odd,glimt.....

men brann har ein tendens te å gjera som sæternes, alle måla kjem i same kamp

BL

Tror ikkje det er forsvaret som er problemet, hvis Brann i det hele tatt har et problem då.

Eg er ingen ekspert men kanskje Brann spiller en form for fotball som er veldig sårbar, og når det går galt så går det veldig galt. Er jo flere eksempel på det. Uten å tenke meg så jævlig godt om så tror det er en stund siden Brann spilte en gjevn kamp og tapte knepent 1-0. Det er enten eller... 4-1 seier eller 3-1 tap som i dag.
Hansa-
Felt Z

Xminator

Fy faen som jeg elsker drittungene som popper ut av treverket med 1293 nye kontoer etter hvert forbannet tap...

naitsirk

ja enig.
ser ut som kritikkarane ikkje har so god peiling på fotball og skulder berre på forsvaret når brann taper.
finst vel 10-11 dårligare forsvar i tl

paf

Vi vinner som et lag og taper som et lag. Keeper er avhengig av at forsvaret fungerer. Forsvaret er avhengig av at midtbanen fungerer, osv. Jeg synes det har vært en trend at vi har hatt problemer på midten i de kampene motstanderne har kommet til mange sjanser (som de gjorde i går). Samtidig tror jeg dette henger sammen med generell lagmoral i disse kampene. Vi mister troen på og motet til å gjøre ting sammen, og da blir hver enkelt mest opptatt av å gjøre sin jobb uten å drite seg ut fremfor å stille opp for de andre.

KEO

Quote from: "McClane"okay, du innrømmer at 2 av 3 mål er slurv fra forsvaret! SEE MY POINT?!! Ikke godt nok! Det er 2 mål som straffer oss! Ikke alle mål er tabber, men mange av målene denne sesongen kommer av slett forsvars spill! Rewind the season and you'll see!


Det du sier her er at Brann som er ett av lagene som har sluppet inn minst mål har store forsvars problemer??

Klubb S Mål P
Start 13 27-13 30
VIF 14 23-15 27
Brann 14 29-17 24
Viking 13 20-16 24
Lyn 13 18-11 21
LSK 13 19-18 21
RBK 13 24-18 18
Molde 14 20-27 18
FFK 13 17-19 16
Ham-Kam 14 13-20 14
TIL 13 13-17 12
Glimt 13 14-20 10
AaFK 13 12-21 10
Odd 13 8-25 9

At det forekommer feil innimellom må man regne med, og så e det tross alt 11 motspillere som også kan spille angreps fotball. Så når du skriker at vi har ett forsvars problem så vet jeg ikke helt hvem du sammenligner oss med? (Chelsea)
Når brann slipper inn  mål så er det lov til å si av og til at det var ett fint angrep av motstanderen, 2 målet til molde er dårlig markering/eller ett veldig godt løp av Rudi. Kommer ann på øyet som ser. Skal være enig i at 3 målet til Molde er en feil som skjær på midbanen av en forsvars spiller, men så mengen genger midbane spillerene våres misset ballen i dag så var det  vell bare naturlig at forsvaret måtte gjøre det også!!
Nu kør vi!

PM


naitsirk

KEO skreiv:

Når brann slipper inn mål så er det lov til å si av og til at det var ett fint angrep av motstanderen, 2 målet til molde er dårlig markering/eller ett veldig godt løp av Rudi.

heilt enig.lure på ka folk hadde sagt om da hadde vore brann og scharner som scora eit sånt mål.
då hadde da ihvertfall ikkje vore dårlig forsvarsspel.

Da e i sånne situasjona da e lett å sjå kven som passe som trenar.Lure på kven som spele i forsvar mot vif om desse kritikarane hadde fått bestemt.
sæternes burde jo ikkje vore på benken ein gong.han gjer jo feil heile tida!

ullsokk

Vi trenger hurtigere forsvarspillere, det hjelper ikke bare med muskler når vi møter et lag som molde kor vi vet at de har hurtige angrepsspillere! Gode lag har hurtige angrepsspillere, og da sier deg seg selv at vi må ha hurtige forsvarspillere. Kor mange ganger måtte ikke Miller ned for å blokkere innlegg fra venstre siden i går fordi Hanstveit ikke klarer å stoppe Ohr sjøl?

ullsokk


BL

Quote from: "ullsokk"


Eller at det finnes noen som er endå bedre?
Hansa-
Felt Z

Xminator


enavgutta


McClane

Det ser ut som BT har vært på samme kamp som meg på Molde stadion, og eg siterer:

1-0, 14 min: Erlend Hanstveit sto og sov. Stian Ohr fikk storme igjennom og lobbet ballen over en Opdal på halvdistanse.

2-0, 19 min: Tom Sanne slapp Trond Strande enkelt til innlegg og Peter Rudi fikk stå helt alene på fem meter og headet ballen i mål.

- Det var en forferdelig personlig feil som sendte oss ut av kampen. Islandsk samarbeid på høyt nivå, sier Mjelde
Olafur Bjarnason og Kristjan Sigurdsson la alt til rette, og Moldes Toni Kallio hadde bare å sette ballen i det lengste hjørnet. Denne gang utagbart for Opdal.

Med andre ord: Dårlig forsvarsspill! ENIG MED BT!

Xminator

Men når Trond Strande, defensiv midtbane får stå alene i feltet, er det ikke da på sin plass å spørre: Hvor var Scharner? For opptatt med å vise hvor høyt det skulle presses?

HELE laget skal jobbe på defensiven. Det er dette VIF og Start er så veldig gode på i det som noen har begynnt å kalle totalfotball. Vi har to luksus-spisser som kun unntaksvis jobber defensivt, da holder det ikke med en sentral midtbane med hoftefeste og sutrefjes. Spillerene skal spille hverandre gode, det gjelder også på defensiven. Da kan du hente inn hva pokker du vil av spillere. Resultatet blir det samme.

Go Up