• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Ble det noe på det Alseth?

Started by Xminator, July 23, 2005, 21:50:22 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

blubbin

Quote from: "Nightfox"
Quote from: "blubbin"
Quote from: "Baunebob"Fytti for ett fremspill av Pall Gunnarson.

Skal vi si oss fornøyd med poengdeling ?
Ille for både Stabæk og Enga

Stabæks islandske spiss heter Pall Gunnarsson like lite som den norske spissen i Man. U. heter Gunnar Solskjær.  Gunnarsson er etternavnet til islendingen.

For øvrig mener jeg dette er et bra resultat for Brann, selv om man ikke kan vite sikkert at Vålerenga blir enklere å møte nå enn hva tilfellet ville vært om de hadde vunnet  i kveld.

Tom C

For en utrolig interessant diskusjon...  ;)
Aldri mer Obos....

Baunebob

Konklusjon : Hvor jævlig uviktig er ikke det da ?

blubbin

Hehe, ikke viktig.  Bare føler for å fortelle alle de som snakker om Pall Gunnarsson(omtrent alle som følger med på fotball i Norge gjør dette) at det er temmelig ulogisk å kalle ham det.

blubbin

Du tror altså ikke at Páll er en del av fornavnet.  Så hvordan har han fått navnet? På Island får gutter farens fornavn pluss -sson som etternavn. Gunnarssons far heter altså Gunnar.  Hvor kommer Páll fra? Moren heter Páll til... eh, etternavn - eller fornavn - eller mellomnavn?

Fornavn: Veigar Páll
Etternavn: Gunnarsson

Søker du på Páll og Island på Google, så finner du mange som heter Páll til fornavn.  
http://www.google.no/search?hl=no&q=p%C3%A1ll+island&btnG=Google-s%C3%B8k&meta=

Tror nok du tar feil, men som sagt gjør de fleste(især mediene) også denne feilen.  Det er ikke viktig, men jeg skjønner ikke hvordan man i utgangspunktet kunne tro at Páll var en del av islendingens etternavn.

KenFeltZ

Hvilken horribel standard på dømmingen til Alseth idag i kampen mellom stabæk og vif. Hadde han gjort omtrent motsatt på alle tvilstilfellene så hadde han vel truffet på alt. Får håpe vi slipper denne mannen resten av sesongen.

Ricky

Quote from: "blubbin"

Du tror altså ikke at Páll er en del av fornavnet.  Så hvordan har han fått navnet? På Island får gutter farens fornavn pluss -sson som etternavn. Gunnarssons far heter altså Gunnar.  Hvor kommer Páll fra? Moren heter Páll til... eh, etternavn - eller fornavn - eller mellomnavn?

Fornavn: Veigar Páll
Etternavn: Gunnarsson

Søker du på Páll og Island på Google, så finner du mange som heter Páll til fornavn.  
http://www.google.no/search?hl=no&q=p%C3%A1ll+island&btnG=Google-s%C3%B8k&meta=

Tror nok du tar feil, men som sagt gjør de fleste(især mediene) også denne feilen.  Det er ikke viktig, men jeg skjønner ikke hvordan man i utgangspunktet kunne tro at Páll var en del av islendingens etternavn.

Men du sier vel også Christer Basma?

blubbin

blubbin

Quote from: "Ricky"
Men du sier vel også Christer Basma?

Ja, siden Ole Christer Basma helst ønsker å bruke sitt andre fornavn, så respekterer jeg og de fleste andre det.  Det samme er tilfellet når det gjelder Hans Otto Jespersen.

Dersom Gunnarsson ønsker å bli kalt for Páll i stedet for Veigar hva fornavn gjelder, så har jeg tabbet meg ut i denne saken, og i så fall vil jeg krype til korset:)

tormi

Og denne diskusjonen kan sees i sammenheng med Kjell Alseth fordi???
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Snublefot

syke syke mennesker som er på dette forumet:D

Når de klarer å diskutere vettet av seg over et navn... haha.. må le litt av dere=) Håper dere ser hvor teit det er og ler litt selv også.

Tilbake til Alseth. Hvis ikke NFF sender han ned 1 eller 2 divisjoner nå, så viser de jo bare på nytt hvilken fantastisk amatørmessig forbund de er.

Straffe som ikke blir dømt straffe.

Frispark som blir gitt fordel, forøvrig helt korrekt, så står spilleren nesten stille med ballen i beina, løfter blikket og slår en pasning, helt upresset. Pasningen er elendig, så da dømmer Alseth frispark etter først å ha gitt fordel.

Straffe som skulle vært soleklart angrep på keeper.

Alt i løpet av 5-6 minutter..  Alseth.. stakkars mann. Hadde noen på kontoret mitt gjort en like dårlig jobb i sin sjanger som du gjør på fotball banen så hadde det vært NAV(aetat)  neste for dem.

Go Up