• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Denne Huseklepp...

Started by Nixon, July 19, 2005, 21:33:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Huseklepp trener jo allerede med jevnlig med Brann, så de vet hvor god han er. Likefullt har de vel konkludert med at det beste for han er å spille fast for Fyllingen.

Etter å ha sett han i kveld kan man jo begynne å lure på om han ikke kunne gjort en jobb for Brann allerede i høst. For han var mye bedre enn jeg hadde trodd.

Med både han og TFL hadde Brann hatt to gode kantspillere som vel begge kunne spilt på begge sider.

Eller er det for tidlig for Huseklepp?
Rød makt på Hansa!

Jonasbrann1

Han spillte bedre enn ludvigsen i dag
Blod e tjukkare enn vann

Bolsen

Mener han e større talent en Storesund, Walde og Spurkeland...
Men det e no bare min mening

sekto

Har sett Huseklepp på noen treninger med Brann uten at han imponerte meg da, men i dag var han banens beste vil jeg si. Flott driv, kan gå begge veier (ikke alle som klarer det) og er ikke redd for å avslutte med begge beina. Nå var ikke motstanderen skjerpet i dag, og han fikk til tider enormt med plass på siden sin, men absolutt imponert. Skulle gjerne sett han i en kamp hvor motstanderen gav alt. Skal han til Brann så må det vel bli snart.. Spørsmålet er om å ta han inn i A-stallen, la han spille på Brann 2, som for tiden nok er dårligere enn Fyllingen, så gi han disse 5 minutters innhoppene på A-laget er positivt eller negativt.

Northside

Den gutten var overraskende god! spesielt i 2 omgang... Tror Brann bør satse på han, hvertfall etter det han presterte i dag!

Bolsen

han spilte bare 2omgang..

Jonasbrann1

Hehe spesielt i 2 omgang ja. Ja han var god men jeg syntes det var riktig at Scharner ble banens beste
Blod e tjukkare enn vann

Northside

hehe, var så mange bytter i dag at eg ikke fikk helt med meg hvem som spilte når og da :lol:

men ok, han spilte bra den omgangen han spilte då :wink:

KennethS

Gi mannen kontrakt nå!
tå på Brann

LandåsKongen

Signer denne mannen, for svingende!!
På tide at Brann tør satse litt på de lokale guttene også.
Huseklepp spilte strålende i dag og jeg ser ingen grunn til at han ikke kan spille slik i en tippeligakamp heller.

gull05

ød makt.

Daniel

Var ikke Helge Bø der i hele tatt? Såg ikke at han var med i oppstillingen.

BL

Hadde såvidt fått med meg navne på denne spilleren før i kveld, men han imponerte skikkelig! Men tror ikkje det er så smart å hente han nå, han er nok for ujevn til å spille fast på a-laget og med tanke på at Brann2 snart er historie kan det fort gå feil vei med utviklingen hvis han sitter like mye på benken som han spiller.
Hansa-
Felt Z

[bat]

Kan ikke huske at han har vært så veldig ujevn egentlig? Kanskje han følger farens fotspor  :D

Signering må til, men han kan nok sikkert ha godt av en periode til på et litt lavere nivå.
stolt og kry-

BL

Quote from: "[bat"]Kan ikke huske at han har vært så veldig ujevn egentlig? Kanskje han følger farens fotspor  :D

Signering må til, men han kan nok sikkert ha godt av en periode til på et litt lavere nivå.


Jeg har ikkje sett han i noen kamp før, men det har vist seg tidligere at store talenter kan overbevise stort i enkeltkamper uten å være stabilt gode. Erik Mjelde i kvalikken mot Sandefjord er et eksempel.
Hansa-
Felt Z

Xminator


sekto

Nå trener jo faktisk Huseklepp med Brann til tider. Så vidt jeg vet, så avtjener han også førstegangstjenesten sin på Haakonsvern for tiden. Dermed så blir det kanskje ikke så mye tid til fotball som han, Fyllingen og Brann skulle ønske.

Han spilte en god kamp. Viste mye gode takter, men jeg har også sett han virkelig slite med å få til noe som helst på treningene når de beste spillerne har vært på plass. Jeg syntes ikke vi skal hente han umiddelbart. La han få trene med Brann dette året, spille for Fyllingen og dermed få litt ekstra erfaring. Militæret har vel også sitt å si, så de vil kanskje ikke at han skal være fast i Brann med treninger to ganger om dagen.

Roffarne

Dette er det første jeg har sett av Huseklepp, men det jeg så var virkelig lovende takter.
Som en tidligere innskriver nevnte var det mye som minnet om en ung Tore Andrè Flo (la oss bare håpe likheten stopper med den fysiske fotballfremtoningen). Rask, ballsikker og uredd. Herlig.

Så kan man jo spørre seg om det er lurt å hente ham med en gang. Ingen tvil om at han hadde fått spilletid under en mer ungdomsvennlig trener enn MIM, men slik som det ser ut nå vil nok benk og Brann2 være virkeligheten og da er kanskje Fyllingen bedre.
Dog bør man inngå intensjonsavtale eller noe, slik at han ikke blir snappet opp av noen andre.

Ikke minst ser han ut til å bli en ny potensiell publikumsyndling.
Og det har vel ikke akkurat skadet karrieren til feks. Miller.
Nu går alt så meget bedre.

viks

Jeg er av den oppfatningen at Huseklepp burde fortsette og trene med Brann og ha en intensjonsavtale med Brann. Videre burde han i samråd med Brann spilt ett år i førstedivisjon med Løv-Ham, og etablert seg der først.

Problemet er at Fyllingen ikke vil slippe han grunnet deres svake tabellplassering.

Gutten har et stort potensiale, det hersker det ingen tvil om..Skjærer meg litt i hjertet når jeg ser Storesund og Walde storspiller igår, og man kan jo begynne og lure på hvorfor de ikke har fått flere sjanser..Er derfor redd Huseklepp får for lite spilletid ved en overgang allerede nå. Men selvfølgelig, ingenting hadde gledet meg mer enn en Bergenser med de kvalitetene som gikk rett inn på Brann!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Per Anders

JA!

Vi må ha så mange bergensere på laget som mulig. Mye bedre å satse på lokale talenter som Huseklepp, enn på middelmådigheter fra Rogaland eller østlandet.

ostraume

Det som alle ser ut til å glemme at Birmingham-spillerne hadde fått beskjed om å ikke takle i andre omgang. Det resulterte i en tullete halvdel som ikke kan leses mye ut i fra. Storesund og Huseklepp var gode, men de fikk og veldig god tid og ble spillt gode at et ekstremt tafatt Birmingham.

Det beste er nok at begge disse gutta er  Brann-eie, men lånes ut til Løv-Ham. Arve Walde bør bli og fortsette å kjempe for en plass på førstelaget.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Toa

Når middelmådige Knudsen og Gunntveit får spille så mye, burde jo det være rom for et par talenter? Heller Walde, Spurkeland, Huseklepp osv enn Knudsen!
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

ostraume

Så du kampen i går Toa?

Knudsen leverte to målgivende og en bunnsolid kamp uten feil (med unntak av en obligatorisk feilpasning ut over sidelinjen). Sanne var, ved siden av Fussballgotten, den beste spilleren i første omgang. Og disse vil du kvitte deg med?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Toa

Quote from: "ostraume"Så du kampen i går Toa?

Knudsen leverte to målgivende og en bunnsolid kamp uten feil (med unntak av en obligatorisk feilpasning ut over sidelinjen). Sanne var, ved siden av Fussballgotten, den beste spilleren i første omgang. Og disse vil du kvitte deg med?


Ja, det vil jeg!
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Per Anders

Det vil jeg også! VEKK med dem! En dum treningskamp spiller ingen rolle.

No.16

Tom Sanne er jo utrolig dårlig,er egentlig helt utrolig at Brann i det hele tatt hentet han.....Tror Viking lo godt då vi hentet han...Eg er temmelig sikker på at eg hadde tatt fra han plassen:)....Nei han må vekk,eneste han kan er å løpe...Så sånn settt er han vel i feil sport,skulle kanskje prøvd seg på 100 meteren istedenfor...

LandåsKongen

ser folk skriver at vi må vente med å hente Huseklepp, eller la han spille i Løv Ham ett år.....TULL, nå må brann våge å ta noen sjanser. Mange andre klubber i tippeligaen har gjort dette med stort hell de siste årene. Hæstad, Fredheim Holm, Skjelbreid for å nevne noen.  Han får jo ikke akkurat en 8-års kontrakt med 600 000 i året med en gang.
Her må det tas sjanser!

viks

Quote from: "LandåsKongen"ser folk skriver at vi må vente med å hente Huseklepp, eller la han spille i Løv Ham ett år.....TULL, nå må brann våge å ta noen sjanser. Mange andre klubber i tippeligaen har gjort dette med stort hell de siste årene. Hæstad, Fredheim Holm, Skjelbreid for å nevne noen.  Han får jo ikke akkurat en 8-års kontrakt med 600 000 i året med en gang.
Her må det tas sjanser!


Bare så det er sagt så har jo gutten faktisk trent med Brann i hele år...

MIM og POL vet hva gutten er god for, og da støtter jeg meg til deres faglige vurderinger...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Helginho

Noen som fikk med seg det geniale ballnedtaket av Huseklepp på midten?

KennethS

Quote from: "ostraume"Så du kampen i går Toa?

Knudsen leverte to målgivende og en bunnsolid kamp uten feil (med unntak av en obligatorisk feilpasning ut over sidelinjen). Sanne var, ved siden av Fussballgotten, den beste spilleren i første omgang. Og disse vil du kvitte deg med?


Såg du kampen Ostraume`?? Knudsen spilte høyreback og de Toa refererer til e vel strengt tatt høyresiden. Huseklepp har at MK ikkje har på kanten. Klasse forskjell på de 2 spillerne, hent Huseklepp før det e forseint.
tå på Brann

ostraume

Jupp.

Knudsen spillte andre omgang som høyreback. Og Sanne var sammen med Scharner best i første omgang, Sanne spillt da på venstre. Poenget er bare at skal man ta hensyn til treningskampene når ungguttene gjør det bra så man også notere seg at kem av de eldre som gjør det bra. Noe uklart her?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

viks

Quote from: "KennethS"hent Huseklepp før det e forseint.


For seint? Mannen trener jo med Brann, og ønsker jo kun og spille i Brann..

Med så unge spillere, er det veldig viktig og sette spilleren i fokus, og hans utvikling. Ikke bare Brann.

Er EH tjent med og gå til og Brann og få noen kamper på kanten når TFL er skadet, og stort sett ellers spille andredivisjon som før?

Eller er EH tjent med og (evnt skrive under for Brann for så og gå på lån), med og ta seg et år eller to i Løv Ham hvor han vet han får spille fast på et høyt (et undervurdert) nivå...

MIM og POL er vel mer enn samtlige debatanter på dette forumet klar over hva EH er god for, så jeg tror alle skal roe seg kraftig ned, og legge saken i hendene på vår meget kompetente sportslige ledelse....

Brann skal ikke signere Huseklepp hvis ikke han er forspeilet tilstrekkelig spilletid, for og oppretholde sin fine utvikling. Da bør de heller se på alternative løsninger for ham (som selvsagt innebærer en fremtid i rød drakt)...

Spilleren i fokus!!!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

KennethS

Quote from: "viks"
Quote from: "KennethS"hent Huseklepp før det e forseint.


For seint? Mannen trener jo med Brann, og ønsker jo kun og spille i Brann..

Med så unge spillere, er det veldig viktig og sette spilleren i fokus, og hans utvikling. Ikke bare Brann.

Er EH tjent med og gå til og Brann og få noen kamper på kanten når TFL er skadet, og stort sett ellers spille andredivisjon som før?

Eller er EH tjent med og (evnt skrive under for Brann for så og gå på lån), med og ta seg et år eller to i Løv Ham hvor han vet han får spille fast på et høyt (et undervurdert) nivå...

MIM og POL er vel mer enn samtlige debatanter på dette forumet klar over hva EH er god for, så jeg tror alle skal roe seg kraftig ned, og legge saken i hendene på vår meget kompetente sportslige ledelse....

Brann skal ikke signere Huseklepp hvis ikke han er forspeilet tilstrekkelig spilletid, for og oppretholde sin fine utvikling. Da bør de heller se på alternative løsninger for ham (som selvsagt innebærer en fremtid i rød drakt)...

Spilleren i fokus!!!


Han e snart 21 år, vi må slutte og kalle en 21 åring så ung. Se på de største talenten i europa, de har spilt på landslaget i flere år allerede som 21 åring. Her i Norge e de faen meg så jævlig opptatt av og skjerme spillere at når de e 25 e de avdanket og ødelagt.

Mener Huseklepp bør komme til Brann nå og ta opp kampen om fast plass på laget , han har alt som skal til, dessuten e TFL annvennlig og kan brukes andre steder.
tå på Brann

viks

Quote from: "KennethS"
Quote from: "viks"
Quote from: "KennethS"hent Huseklepp før det e forseint.


For seint? Mannen trener jo med Brann, og ønsker jo kun og spille i Brann..

Med så unge spillere, er det veldig viktig og sette spilleren i fokus, og hans utvikling. Ikke bare Brann.

Er EH tjent med og gå til og Brann og få noen kamper på kanten når TFL er skadet, og stort sett ellers spille andredivisjon som før?

Eller er EH tjent med og (evnt skrive under for Brann for så og gå på lån), med og ta seg et år eller to i Løv Ham hvor han vet han får spille fast på et høyt (et undervurdert) nivå...

MIM og POL er vel mer enn samtlige debatanter på dette forumet klar over hva EH er god for, så jeg tror alle skal roe seg kraftig ned, og legge saken i hendene på vår meget kompetente sportslige ledelse....

Brann skal ikke signere Huseklepp hvis ikke han er forspeilet tilstrekkelig spilletid, for og oppretholde sin fine utvikling. Da bør de heller se på alternative løsninger for ham (som selvsagt innebærer en fremtid i rød drakt)...

Spilleren i fokus!!!


Han e snart 21 år, vi må slutte og kalle en 21 åring så ung. Se på de største talenten i europa, de har spilt på landslaget i flere år allerede som 21 åring. Her i Norge e de faen meg så jævlig opptatt av og skjerme spillere at når de e 25 e de avdanket og ødelagt.

Mener Huseklepp bør komme til Brann nå og ta opp kampen om fast plass på laget , han har alt som skal til, dessuten e TFL annvennlig og kan brukes andre steder.


Det er mulig de største talentene i Europa debuterer som 18 åringer, men arrester meg hvis jeg tar feil. Huseklepp er ikke blant disse.

Som jeg prøver og pressisere så må vi ha fokus på spillerens utvikling. Brann har Sanne, Knudsen, TFL og Guntveit som kan bekle høyrekantrollen. Videre kommer PVM inn på venstre i tillegg til Helge B. Jeg tror personlig også at vi kommer enten til og signere PVM nå i sommer, eller at vi kommer til og signere en ny venstrekant i tillegg.

Alle skjønner jo at noen må ut, skal vi ha flere inn på høyrekanten. EH er ikke tjent med og slite benken i Brann i høst, han er tjent med og spille fast i Løv Ham.

Sier POL eller MIM noe annet, bukker jeg og godtar dette. Det er disse to som vet best hva spilleren står for, og hvordan han kan utvikle seg mest. Derfor syntes jeg det blir feil ogstarte et hylekor på forumet for og få han til Brann nå. De aller aller fleste har sett han en kamp, en omgang for Brann. POL og MIM har sett han og vil se han på trening i hele år.

Hvem vet mest og best hva som er best for Brann og for spilleren selv?

-Svaret gir seg selv...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Er ikke Huseklepp også anvendelig? Jeg hadde helt til i går trodd at han var venstrekant. Med de fintene begge veier og en tilsynelatende bra venstrefot kan jeg ikke skjønne annet enn at kan bekle venstrekanten også.

Ellers mye enig med KennethS. Ingenting i går tydet på at han ikke kan gjøre en jobb for Brann allerede nå. Skjedde jo noe hver gang han fikk ballen!
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: "viks"Brann har Sanne, Knudsen, TFL og Guntveit som kan bekle høyrekantrollen.


En klok fotballpersonlighet sa en gang: Er du god nok er du gammel nok. Hvis Huseklepp er god nok spiller det ingen rolle om halve stallen er kantspillere. Da får man skjære gjennom å sette veteranene på benken. Det heter forøvrig et generasjonsskifte...

Quote from: "viks"POL og MIM har sett han og vil se han på trening i hele år.
Hvem vet mest og best hva som er best for Brann og for spilleren selv?
-Svaret gir seg selv...


Sier seg selv at en omgang ikke gir noe fasitsvar. Men så kommer i alle fall ikke jeg heller med noe fasitsvar. Jeg sier bare at Huseklepp gjorde mer på kanten enn Guntveit og Miller har gjort i hele år (nesten...). Og det gjør at det er helt naturlig at det blir stilt spørsmål ved om han ikke allerede nå er god nok.

Og jeg vil vel tro at det vil være et diskusjonstema mellom Mjelde, POL og Steffensen de nærmeste dagene.
Rød makt på Hansa!

Skotten

Enig med Viks som mener at ledelsen i Brann har mye bedre forutsetninger enn oss til å bedømme om / når Huseklepp er god nok for Brann.

Vet at mange her inne er lei av spillere som Sanne og Knudsen får mye spilletid. Når det gjelder Sanne er jeg tilbøyelig til å tro at hvilken som helst ungutt (Storesund, Walde, Huseklepp) kunne gjort en like god jobb. Og dette ville jo vært å foretrekke : en ung, lokal spiller fremfor Sanne, som på fotballbanen aldri vil bli særlig bedre. Forstår ikke tankegangen til Mjelde her.

Men denne Huseklepp er ikke 17 år lengre. Han er kommet i en alder der det er lite hensiktsmessig å snakke om forsiktig matching og utlån til Løv/Ham. I en alder av 21 år bør Huseklepp hentes til A-stallen, og kjempe mot Ludvigsen, Knudsen og Guntveit om en plass i laget. Konkurransen vil gjøre ham til en bedre spiller, og om han ikke lykkes?

Ja, da kan vi bare sende ham videre til Løv/Ham.
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

KEO

Nu kør vi!

Xminator

Sanne spilte seg nok til plass mot Molde ja. Så får vi se om nervene holder denne gangen. Er ikke lenger like nervøs for å spille Haugen istedenfor Andresen heller. Haugen har helt  klart tatt ett steg videre mot Normarks spådom om en toppspiller ;)

Klaus_Brann

Quote from: "LandåsKongen"ser folk skriver at vi må vente med å hente Huseklepp, eller la han spille i Løv Ham ett år.....TULL, nå må brann våge å ta noen sjanser. Mange andre klubber i tippeligaen har gjort dette med stort hell de siste årene. Hæstad, Fredheim Holm, Skjelbreid for å nevne noen.  Han får jo ikke akkurat en 8-års kontrakt med 600 000 i året med en gang.
Her må det tas sjanser!


Naa maa det vel kanskje ogsaa at Start ikke har veldig mange dritgode fotballspillere aa velge i...det er lettere for lag som Start aa satse stoerre aa mere paa lokale og unge talenter, grunnet ambisjonsnivaaet...Brann har nok en del hoeyere ambisjoner enn Start, og da er det lettere aa la spillere man vet kan prestere jevnt faa spilletid, i stedet for aa satse paa en spiller som kan vaere sinnsykt god en kamp, og en total flopp de to neste...Og grunnen til at Skjelbreid har faatt spilletid i RBK er det vell ikke vits i aa nevne...Jeg tror nok ikke Brann kommer til aa satse stort og masse paa unge talenter i fremtiden, bare se paa Arve Walde, hvor mye spilletid han faar...Da er det bedre aa la de spille paa en 1.div klubb, og heller hente han derfra etter at de har blitt mer stabile...synes jeg...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Texas

eg husker huseklepp godt fra tiden eg spilte juniorfotball for fyllingen...synest det er ganske fantastisk at han har klart å utvikle seg slik som han har gjort, fordi han var rett og slett dårlig som juniorspiller...kom ikkje engang med på laget...men utrolig bra av gutten at han har utviklet seg mye siden den gang...har ikkje sett han spille kamp men har jo hørt veldig mye positivt om han, og eg tror ikkje akkurat mjelde lar han trene med bann på gøy heller...det eneste som trekke ned med tanke på birmingham kampen var jo at han bare spilte andre omgang, og då hadde jo birmingham spillerene fått beskjed av steve bruce å ikkje takle....

BRANN gutten fra Os!

kan vi ikkje bare leie han ut sesongen?
hadde vert idielt fram til vi får Vaagan Moen, meiner no eg da.
RANN<3

BL

Quote from: "BRANN gutten fra Os!"kan vi ikkje bare leie han ut sesongen?
hadde vert idielt fram til vi får Vaagan Moen, meiner no eg da.


Bortsett fra at han spiller på feil side då. Gjorde hvertfall det i går.
Hansa-
Felt Z

BRANN gutten fra Os!

han kan bruke venstre og då. han har no brukt ein god del venstre når eg har sett han.

kem ellers skal vi ha der då?
RANN<3

Go Up