• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Landslagskeeper Thomas Myhre til Fredrikstad?

Started by Kallingen, July 16, 2005, 09:59:26 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kallingen

Nå kommer eg vel til å bli bombandert av en haug "vi-har-allerede-verdens-beste-keeper-innlegg" men eg vil ha Thomas Myhre til Brann! Helst allerede i fjor!  :shock:

Opdal har vist fremgang, det er greitt, men han er ikke stabilt god nok for førstelaget til Brann. Han har tidvis vært god, men i mange kamper har det vært ren og skjer flaks at vi ikke har fått mål imot pga hans feilvurderinger i feltet. Ifjor kostet dette Brann enormt mange poeng, og det vil det sannsynligvis gjøre også neste halvår. Opdal hadde hatt godt av litt konkurranse, og eg vil ha han på benken! Han ikke er like god som Myhre. Sånn er det med den saken!


http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/fredrikstad/article423411.ece

naitsirk

gje oss eit eksempel der opdal har tabba seg ut i feltet i år.
kan me ikkje heller kjøpa gamsten i stadenfor pvm!

Kallingen

Quote from: "naitsirk"gje oss eit eksempel der opdal har tabba seg ut i feltet i år.
kan me ikkje heller kjøpa gamsten i stadenfor pvm!


Dette kan du ikke mene? Se et par kamper så vet du hva det går i. At ikke skovturene blir fatale må skrives på flaks-kontoen. Vi trenger 2 gode keepere!! Hva har Gamsten med saken å gjøre?

viks

Hva skal vi med en keeper som garantert skal ha 3-4 ganger mer i lønn enn Opdal har nå, når Opdal definitivt gjør en godkjent jobb..

Nei, pengene og lønnsmidlene må brukes der vi har behov for de. Og keeperplassen kommer ikke øverst på den listen.

Tåpelig diskusjon spør du meg.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Bruiser

Da spør vi feil person. Vi har heilt klart ein fomlande keeper som ikkje har PEILING på feltarbeid og trenger forsterkning der like masse som vi treng PVM på venstrekanten NO.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Green shirt mush

Quote from: "naitsirk"gje oss eit eksempel der opdal har tabba seg ut i feltet i år.
kan me ikkje heller kjøpa gamsten i stadenfor pvm!


Du må jo være helt på bærtur!

brann trenger en klassekeeper. Etter min mening kan håkon oppdal koste oss seriegullet.
i!
ACAB

viks

Herregud...

Kjøp,kjøp,kjøp. Tror dere Brann har uendelig med penger og et lønnsbudsjett som et pengetre?

At mangel på en venstrekant kommer til og koste oss seriegull lenge før Håkon Opdal er jo så innlysende at selv en med grå stær ville sett det.

Det handler om og prioritere ressursene riktig, og der syntes jeg POL og co gjør en utmerket jobb. Hadde det vært i fjor at vi kunne fått Myhre hadde jeg muligens vært enig, men med den stigningen i prestasjoner og stabilitet som Håkon har visst denne sesongen, så er jeg ikke i tvil om at det ville være fullstendig feil og hente Myhre.

Håkon blomstrer med tillit, hvorfor skal han da ikke satses på? Fremtidig landslagskeeper, helt utvilsomt..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)


Kallingen

Quote from: "viks"Herregud...

Kjøp,kjøp,kjøp. Tror dere Brann har uendelig med penger og et lønnsbudsjett som et pengetre?

At mangel på en venstrekant kommer til og koste oss seriegull lenge før Håkon Opdal er jo så innlysende at selv en med grå stær ville sett det.

.....

Håkon blomstrer med tillit, hvorfor skal han da ikke satses på? Fremtidig landslagskeeper, helt utvilsomt..


Eg har ikke grå stær, men bruker briller!;) Eg fatter ikke at du gidder å være så sarkastisk fordi noen av oss mener Opdal ikke holder mål for et lag som skal kjempe om seriegull. Når er det du mener Opdal blir landslagskeeper igjen? Hvor mange keepere må legge opp før det skal skje? En rutinert Myhre i mål hadde reddet mange poeng for Brann. Det er eg HELT sikker på.

Herregud og grå stær, og mas mas mas right back at ya!:)

viks

Quote from: "Kallingen"
Quote from: "viks"Herregud...

Kjøp,kjøp,kjøp. Tror dere Brann har uendelig med penger og et lønnsbudsjett som et pengetre?

At mangel på en venstrekant kommer til og koste oss seriegull lenge før Håkon Opdal er jo så innlysende at selv en med grå stær ville sett det.

.....

Håkon blomstrer med tillit, hvorfor skal han da ikke satses på? Fremtidig landslagskeeper, helt utvilsomt..


Eg har ikke grå stær, men bruker briller!;) Eg fatter ikke at du gidder å være så sarkastisk fordi noen av oss mener Opdal ikke holder mål for et lag som skal kjempe om seriegull. Når er det du mener Opdal blir landslagskeeper igjen? Hvor mange keepere må legge opp før det skal skje? En rutinert Myhre i mål hadde reddet mange poeng for Brann. Det er eg HELT sikker på.

Herregud og grå stær, og mas mas mas right back at ya!:)
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

nummer9

Lister man opp ant personlige feil spillere på brann har gjort som har resultert i baklengsmål, vil Opdal ikke være blandt topp 3 (ganske greit for å være keeper).

Skal man samtidig ta med ant personlige feil som spolerer en 100% scorings-sjanse på andre enden av banen, vil ikke Opdal være blandt de topp-11 engang.

Opdal har hevet spillet sitt betraktelig til nå i denne sesongen. Hva i huleste får dere til å mene at Opdal kommer til å koste oss mange poeng nå til høsten, når ikke har gjort det til nå denne sesongen?

Hva er vitsen med å hente inn en spiller på hell, som vil bli en av de best betalte spillerne i Brann, på en plass vi egentlig har grei dekning?

Bruk pengene på å få PVM, ASAP!

naitsirk

Enig

Då vil vel hylekoret og ha inn ein ny spiss, sidan sæternes ikkje har kosta oss mange poeng i år.

morten_61

Skal vi hente flere keepere, så bør vi heller satse på Rune A. Jarstein i Odd, muligens enda større talent enn Opdal og da spes i feltarbeid.
Så langt vil jeg si at Opdal har vært meget bra i år, men han har litt svakheter i feltarbeidet.

Kallingen

Quote from: "naitsirk"Enig

Då vil vel hylekoret og ha inn ein ny spiss, sidan sæternes ikkje har kosta oss mange poeng i år.

Lurkin

For en tåpelig diskusjon. Han er den beste TL keeperen på børsene rundt omkring, og det er ingen som greier å nevne et bra eksempel på hva feil han har gjort i feltet i år (eneste jeg kan komme på er mot FFK).

Spillerene gjør feil, Soma har f.eks. kostet oss minst dobbelt så mange mål som Håkon har gjort, men vi kjøper ikke Lundekvam for det om.
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Mener selv at Myhre er en smule oppskrytt. Og tidligere i år var jo Sørli "verdens beste" keeper i følge tabloidene. Opdal har stått greit, og tatt ett par steg videre. Arason - utnevnt til tippeligaens beste keeper av de som tenker blått - har langt fra vert på det nivået som han burde vert, og har ikke stått bedre enn Opdal denne sesongen.

Og denne Jarstein som det snakkes om, han har stått 3 kamper, og har på de kampene dårligere snitt en vår egen reservekeeper har på sine 2. Det er mulig det er kjempeforskjell på 2 og 3 kamper, men regner selv den hypen enkelte prøver å skape rundt spilleren er mer ett utslag av FM-overdose enn virkeligheten.

Kallingen

Diskusjonen er IKKE tåpelig. Diskusjonen handler om hvordan gjøre Brann til et bedre lag. Min mening er at keeperplassen bør styrkes, så får dere som mener det er tåpelig, la være å diskutere tåpelige ting om  tåpelige tema.

viks

Quote from: "Kallingen"Diskusjonen er IKKE tåpelig. Diskusjonen handler om hvordan gjøre Brann til et bedre lag. Min mening er at keeperplassen bør styrkes, så får dere som mener det er tåpelig, la være å diskutere tåpelige ting om  tåpelige tema.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Kallingen


Xminator

Nå har vi nettopp signert en svært god høyrekant, og du vil ha en til?

Kallingen

Quote from: "Xminator"Nå har vi nettopp signert en svært god høyrekant, og du vil ha en til?


Dang! En typo! Editeres til venstrekant!  8 :D

KEO

Er Myhre ledig på markede så er jo Brann dum vist de ikke viser innteresse?? Opdal har vert god i år men Myhre er nok pr i dag en bedre keeper. og skal opdal bli bedre så trenger han konkuranse fra en som har større erfaring enn han selv.
Nu kør vi!

naitsirk

og med da so meine du 2.div spel?
opdal blir sikkert fryktelig god då ja.

myhre har eit par sesongar igjen,mens opdal e norges framtidige keeper.
ganske dumt synst eg å satsa på ein gamal knark som alltid e skada.

KennethS

Quote from: "Kallingen"Diskusjonen er IKKE tåpelig. Diskusjonen handler om hvordan gjøre Brann til et bedre lag. Min mening er at keeperplassen bør styrkes, så får dere som mener det er tåpelig, la være å diskutere tåpelige ting om  tåpelige tema.


Koffor? Vi har Norges mest talentfulle keeper i mål, vi har et stort talent på benken. Opdal har bevisst denne sesongen at han har blir kvitt mange av "barnesykdomene" fra i fjord. Om 2-3 år så e Opdal fast på landslaget. Skal vi ødelegge han nå med og hente en avdanket keeper?
tå på Brann

Slangen

Opdal fast på landslaget???? Det blir i hvertfall ikke i vår levetid. Opdal er kanskje god nok for et 2.divisjonslag, men har ingenting å gjøre på et topplag som kjemper om seriegull. Brann burde forhøre seg om Myhre, men er nok redd lønnskravet hans gjør han uaktuell.

Skotten

http://dyn.tv2.no/sport/main.do?cmd=playerScore&tournamentId=1&seasonId=327

Nettavisen mener han er den beste keeperen.

http://www.dagbladet.no/pls/dbprod/fotball.spillerbors?ligaid=82&ant=100

Dagbladet mener han er den 4. Beste keeperen

http://fotball.vg.no/bors/best_bors.php?sesong_id=143

Vg mener han er den 8. Beste keeperen

http://fotball.bt.no/stats/r3groupPlayerScores.jhtml?groupID=8300001

BT / 100% fotball mener han er den 3. Beste keeperen.

Bare på VG sin spillerbørs havner Opdal bak keeperen til vår antatt sterkeste rival, Vålerengen, og keeperen til den fallende(?) storhet Rosenborg. Ellers er Opdal vurdert bedre enn keeperne til våre fremste rivaler så langt i sesongen.

Noen feilvurderinger i feltet har det vært også i år, men ikke på langt nær så ofte som i fjor. Det viser at gutten er på riktig vei, på vei til å bli mer stabil og det er slik vi vil ha ham.

Taper Brann gullet med Opdal i mål, så ser jeg ikke hvordan noen andre lag skal kunne ta gullet da han har vært bedre enn Arason, Nilssen, Johnsen og Basso. Han har også vært bedre enn 41-åringen til Lillestrøm.

Dette er keeperne til våre fremste konkurrenter, og har i år levert noen brølere som den gamle Opdal ville vært stolt av. Opdal kan med god samvittighet ta fatt på høstsesongen, vel vitende om at Hareide snart gir ham sjansen på landslaget. Uten at det bryr meg nevneverdig.
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Reny

Jeg vil at han skal til Brann! fordi han er god og beste keeper jeg har sett
ødt og hvit er Brann sin farge, Ikke Svart!

Lurkin

..da bør du skaffe deg Canal + eller TV3...

Hvorfor kjøpe Myhre? Om 2 år er han gammel, Opdal er solgt og vips! Vi har ikke så mye igjen.

Det er ingen NORSK keeper jeg vil erstatte Håkon med.
Berømte Brann fra Bergen

KennethS

Quote from: "Slangen"Opdal fast på landslaget???? Det blir i hvertfall ikke i vår levetid. Opdal er kanskje god nok for et 2.divisjonslag, men har ingenting å gjøre på et topplag som kjemper om seriegull. Brann burde forhøre seg om Myhre, men er nok redd lønnskravet hans gjør han uaktuell.


Sier jo litt om kor mye du har peiling på fotball. Dra frem 1 ting iår som tilsier at Opdal ikkje e god nok for og spille fast på et topplag? Fyren har vært strålende i år. Han har et enormt potensiale
tå på Brann

Go Up