• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ingen ståplasser

Started by krøvel vellevold, July 15, 2005, 08:09:46 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"
QuoteEllers er det vel litt av en anakronisme at du visstnok ikke har motforestillinger mot å flytte hele Stadion til Nygårdstangen. Men å flytte SS innad på Stadion er helt utenkelig...:)


Flytte stadion, no problems, men jeg har da tidligere argumentert for at i så tilfelle bør dagens "altanen mot SS" fortsette. Mener å huske det var del av mitt lille bidrag til den 12. mann for noen år siden :p


Med andre ord: Du er mer opptatt av prinsipper enn faktiske problemer/ løsninger.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "Xminator"Flytte stadion, no problems, men jeg har da tidligere argumentert for at i så tilfelle bør dagens "altanen mot SS" fortsette. Mener å huske det var del av mitt lille bidrag til den 12. mann for noen år siden :p


Et kjapt lite Spotlight-søk og jeg fant artikkelen din fra 2001. Her er det du skrev om akkurat dette:

Hva kan man gjøre for å bevare intimiteten som Stadion er så kjent for?
Behold tribunevirkningen fra Stadion. Med det mener jeg at spillerene skal komme ut på banen fra midt på den ene langsiden. Det første de skal se er et supporterfelt på motsatt langside. Det blir nok vanskelig å overtale både kapitalen og NFF til dette, men jeg mener det er et av de momentene som er av avgjørende betydning for at stemningen skal bevares. Det er engasjementet fra samtlige på  Stadion som gjør stemningen på Stadion så unik, men den drahjelp og entusiasmen som finnes på Store Stå må ikke undervurderes. Uten Store Stå er ikke Brann bare fattige på kroner...
Rød makt på Hansa!

purolatino

Koffor i helvete kan ikkje de bygge Nordre Tribune slik som Hansa Tribunen i to seksjoner, slik vi kan stå på nederste seksjon?
Til og med Viking har bygget den nye Viking Stadion med den ene langsiden og kortsiden i to seksjoner. Dette må vi få Bjørn dahl til å snu på!

Ingo

Er ikke med på det argumentet at man gjemmer seg bort, ved  plassering  i enden av Nodre tribune.
Vil ikke  akkurat si at kanarifansen gjemmer seg bort, ved sin plassering på langsiden.
Det latt seg gjøre å skille stående og sittende ved en trappeoppgang.
Hadde vi fått 2000 plasser noe som eg ser som et minimum, med tanke på det potensiale en ny plassering gir.

grei

Det er veldig flott at Stadion bare skal få ett felt i høyden. Det ser bedre ut, nærheten til banen blir bedre, og de tblir plass til flere. Dette med ståplasser får komme i annen rekke, men det ordner seg nok. Hvis vi tenker oss at bare Bataljonsfeltet hadde hatt ståplasser i dag, hadde vel ikke det sjenert mange. Med over 20000 plasser blir det mer enn nok tomme seter, den som er livredd for ikke å se eller å måtte stå får heller kjøpe billett et annet sted. Trappene vil vel også kunne fungere som naturlig buffersone. Med så liten pågang som det er på Bataljonsfeltet kan man uansett ikke velge og vrake i plasser. En plass nederst i en sving virker som det beste man  kan håpe på.

krøvel vellevold

Quote from: "purolatino"Til og med Viking har bygget den nye Viking Stadion med den ene langsiden og kortsiden i to seksjoner.


Dette er ikke riktig. Det er kun den ene kortsiden som er bygget i to seksjoner. Det er de 5-6 nederste radene, og de er for bortefans. På den ene langsiden er det mye VIP-plasser o.l., så der er det mye rar inndeling...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "grei"En plass nederst i en sving virker som det beste man  kan håpe på.
Legg ned hele klubben!

Xminator

I utgangspunktet bør BBBs eneste alternativ være det Bjørn Dahl lovet oss tidligere - en plass sentralt på Nordre Langside.

Nixon

Quote from: "Xminator"I utgangspunktet bør BBBs eneste alternativ være det Bjørn Dahl lovet oss tidligere - en plass sentralt på Nordre Langside.


Enig at BBB bør jobbe for å finne en løsning der. Men jeg har begynt å tvile på om Brann vil bygge om tribunen for at det skal være praktisk mulig.
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"I utgangspunktet bør BBBs eneste alternativ være det Bjørn Dahl lovet oss tidligere - en plass sentralt på Nordre Langside.


Ja, det var jo fremlagt at vi skulle få stå på nedre Nordre. At vi da ville stå i veien for de som sitter bak, var det visstnok ingen som hadde tenkt på. Jeg foreslo derfor for Bjørn Dahl at det ble laget en forhøyning på en ekstra meter/ halvannen ved midterste rad for at vi kunne stått uten å sperre sikten for dem bak. Dette skrev han tilbake at han ville ta med videre i planleggingen. Det kan han jo forsåvidt fremdeles ha gjort, selv om han sier det ikke vil bli rene ståtribuner. Han har jo antydet at folk fremdeles vil kunne stå på kampene.

Det jeg imidlertid er redd for, er at denne ektra høye avsatsen hadde kommet etter rad 3 eller 4. Så hadde vi satt igjen med 600-800 plasser på de tre-fire nederste radene, og blitt en helt talentløs lang tarm av en supportergjeng. Skal det være noe, så må vi i hvert fall få halvparten av radene (11) til dette formålet. Det ville gitt i overkant av 2000 seter for "ståplass". Det samme som Nedre Hansa ville gitt. Men som sagt så tviler jeg på at Brann forandrer de nåværende planene om at det ikke skal være noen ekstra avsats på de nye tribunene, og så tviler jeg på at de vil gi fra seg gode seksjoner på langsiden til noe så "simpelt" som en supportergjeng. Og er ikke det beste alternativet (langsiden) tilgjengelig, så får vi nøye oss med det nest beste: Nedre Hansa. Det er i hvert fall et mye bedre alternativ enn et hjørne, en lang remse helt bakerst, o.l.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Og er ikke det beste alternativet (langsiden) tilgjengelig, så får vi nøye oss med det nest beste: Nedre Hansa. Det er i hvert fall et mye bedre alternativ enn et hjørne, en lang remse helt bakerst, o.l.


Det nest beste alternativet er etter min mening Nedre Klokkesving. Argumentasjonen finner man litt lengre oppe i denne tråden.
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Og er ikke det beste alternativet (langsiden) tilgjengelig, så får vi nøye oss med det nest beste: Nedre Hansa. Det er i hvert fall et mye bedre alternativ enn et hjørne, en lang remse helt bakerst, o.l.


Det nest beste alternativet er etter min mening Nedre Klokkesving. Argumentasjonen finner man litt lengre oppe i denne tråden.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"


Samme problemstillingen blir det ikke da det vil være en smal sak å lage en gjennomgående avsats midt på tribunen slik at man får en Nedre Klokkesving. Hovedforskjellen blir jo at de som står ikke skygger for folk som sitter rundt slik det vil gjøre ved et felt midt på langsiden.

Og jeg vil poengtere det sportslige argumentet ved at Brann da vil spille mot to syngende svinger. Det vil gi bedre stemning på Stadion. Den effekten skal ikke undervurderes.
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"


Samme problemstillingen blir det ikke da det vil være en smal sak å lage en gjennomgående avsats midt på tribunen slik at man får en Nedre Klokkesving.


Jeg snakket om en ekstra avsats på langsiden kontra en ekstra avsats på kortsiden. Det er vel samme problemstilling; nemlig at planene for den nye tribunen må forandres. Forresten: Ikke glem at denne ekstra avsatsen må fortsette inn i hjørnene også, for at også de øverst i hjørnene kan ha fri sikt til hele banen. Ellers havner de jo lavere enn øvre tribune!
Legg ned hele klubben!

grei

En ekstra avsats er nok neppe noen smal sak. Seteplanen med utganger måtte i tilfelle omjusteres, når man har et plan slipper man å lage to sett med utganger. Slike større omrokkeringer går Brann selvfølgelig ikke med på. Da er det et mindre tap å la være å selge et par rader som "buffersone".

enavgutta

Blir vel ikke noe problem dette folkens ? Hele Felt Z står jo samlet store deler av kampene nå om dagene. Synergien blir vel den samme, står folk rundt deg så står du også. Ferdig arbeid.

purolatino

Noen som har en email adresse til Bjørn Dahl slik man får tak i han?
På bilder av Viking Stadion eg har sett, er eg ganske sikker på at den ene langsiden også er bygget i to seksjoner!

Nixon

Quote from: "purolatino"Noen som har en email adresse til Bjørn Dahl slik man får tak i han?


Kanskje ikke lurt å legge den rett ut her. Den som virkelig har noe på hjertet finner den lett på brann.no. Prøv der!
Rød makt på Hansa!

Kirk

Det viktigste for meg er egentlig at ikke ting stopper opp nå. Rivingen av  gamle sitte bør starte dagen etter siste hjemmekamp! Hadde vært passelig nedtur hvis vi må vente enda en sesong før de i hele tatt får begynt med utbyggingen.

Målet må i hvertfall være å kunne presentere et ferdig anlegg til 100 års-jubileet i 2008.  :?

purolatino

På adressen under ser man oversikt over Viking Stadion, ser ut for meg at den ene langsiden og kortsiden er bygget i to seksjoner, GENIALT!

http://www.viking-fk.no/visartikkel.asp?id=778

krøvel vellevold

Quote from: "purolatino"På adressen under ser man oversikt over Viking Stadion, ser ut for meg at den ene langsiden og kortsiden er bygget i to seksjoner, GENIALT!

http://www.viking-fk.no/visartikkel.asp?id=778


Det som imidlertid ikke er genialt, er at skillet går allerede etter 5. eller 6.rad. Har ikke lyst på en lang og smal supportergjeng. Da blir jo samstemthet en umulighet!
Legg ned hele klubben!

enavgutta

Enig. Med mine to bortekamper på samvittigheten på Nye Viking Stadion kan jeg med hånden på hjertet si at det er en håpløs konstruksjon som kun skapte kaos og 0 samstemthet. Smalt og lite.

purolatino

http://www.viking-fk.no/visartikkel.asp?id=778[/quote]

Det som imidlertid ikke er genialt, er at skillet går allerede etter 5. eller 6.rad. Har ikke lyst på en lang og smal supportergjeng. Da blir jo samstemthet en umulighet![/quote]

Enig i at skillet etter rad 5-6 rad er for tidlig og at det da blir for smalt og avlangt, men hvis man på nye Nordre tribune kunne laget skillet etter rad 13-15, ville man fått en stor tribune seksjon, noe ala skillet på Hansa tribunen, bare enda litt brattere, det ville blitt noe helt annet, seksjonen ville da blitt på størrelse med Vestbredden på Ullevåll, tror ikke det er mer enn 13-14 rader på nedre seksjon på Ullevåll!

Nixon

Og dette feltet med størrelse med Vestbredden vil du fylle med...?

Gjør det samme i Klokkesvingen og du har passe stort felt!
Rød makt på Hansa!

purolatino

Quote from: "Nixon"Og dette feltet med størrelse med Vestbredden vil du fylle med...?

Gjør det samme i Klokkesvingen og du har passe stort felt!


Ka tror du?, tomflasker?, e du tilbakestående?, siden du må komme med sånne idiotiske spørsmål?

SPAR MEG!

Nixon

Quote from: "purolatino"Ka tror du?, tomflasker?, e du tilbakestående?, siden du må komme med sånne idiotiske spørsmål?

SPAR MEG!


Man må vel være en for å gjenkjenne en annen vil jeg tro...

Ellers snakker vi her om et felt der folk skal stå. Og da er det utopi å tro at man kan dele hele nordre tribune horisontalt i to og reservere nedre del til folk som vil stå under kamp. Tror ikke det vil la seg løse å bare bruke de midterste feltene. Selv med utganger på begge sider som naturlig skille vil man skygge for de som sitter på begge sider.
Rød makt på Hansa!

purolatino

Ellers snakker vi her om et felt der folk skal stå. Og da er det utopi å tro at man kan dele hele nordre tribune horisontalt i to og reservere nedre del til folk som vil stå under kamp. Tror ikke det vil la seg løse å bare bruke de midterste feltene. Selv med utganger på begge sider som naturlig skille vil man skygge for de som sitter på begge sider.[/quote]

Klanen greier jo å fylle Vestbredden, hvorfor skal ikke vi greie å fylle en event. nedre seksjon på Nordre tribune? Tror vi ville ekspandert i antall hvis vi også kunne fått et nytt og moderne Store Stå på nedre seksjon. En seksjon for alle, ikke bare for medlemmer av Bataljonen, kansje det kunne vært en aldersgrense på seksjonen. Og hvis man nå hadde hatt to seksjoner på denne tribunen ville folk vært klar over at hvis man kjøper sesongkort/billetter til denne seksjonen vil man måtte regne med å stå på kampene og de som absolutt ønsket å sitte kunne kjøpt billett til den øvre seksjonen event. andre steder på Stadion. Poenget med delt tribune er jo at man kan stå uten å stenge sikten for de som sitter bak eller ved siden av. Virker som mange her vil stå på Hansa nedre, men få en delt Nordre tribune vil man ikke ha, dette skjønner ikke jeg! Skjønner du nå poenget mitt?

krøvel vellevold

Quote from: "purolatino", seksjonen ville da blitt på størrelse med Vestbredden på Ullevåll, tror ikke det er mer enn 13-14 rader på nedre seksjon på Ullevåll!


Det er 17 rader på Vestbredden, og den har plass til 3500.

Nedre Nordre er drømmen, men jeg tror ikke Brann vil gå med på det. Dessuten må de lage et ekstra sett med utganger, hvis det blir en oppdeling i øvre/nedre. Det ville holdt med en utgang per trapp hvis tribunen hadde gått i ett fra bunn til topp. På Hansa er det ikke utganger på selve tribunen. Absolutt en fordel for en syngende gjeng!

Hvis vi hadde fått skillet etter halvparten av radene på Nordre, ville vil fått 11 rader. Det ville blitt i overkant av 2000. Vi kunne sikkert fått en syngende gjeng på midten med over 1000 mann. På sidene kunne det stått andre folk som ønsket å stå med eget sete og for en rimeligere penge enn de ordinære sitteplassene. Dette burde la seg gjøre uansett om vi får en tenkt nedre Nordre, eller om vi får den eksisterende Nedre Hansa.

Selvsagt er det 2000 mennesker som ønsker å stå til en billigere pris! Det står jo et par tusen på ståtribunen selv om det er masse ledige sitteplasser!
Legg ned hele klubben!


krøvel vellevold

Quote from: "purolatino". Noen som vet hvor høy og bratt de nye radene blir? 60.cm høy?,


Hver rad blir 50 cm høy, ut i fra tegningene som ble lagt frem i vinter.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Tror ikke det er noen god løsning å dele tribunen horisontalt. Da har vi litt av det samme problemet som på dagens SS gående igjen.

La gamle sitte bli VIP-tribunen, Hansa og klokkesvingen familie/barnetribunen og Nordre langside supportertribunen.

Unummerert, full pris, kanskje en liten rabatt for BBB-medlem og vi vil glatt fylle rundt 1000 plasser. Om fenomenet vokser får tiden vise, og om det tvinger hele nordre langside til å stå gjennom kampen så er det kun positivt (stemningsmessig).

Nixon

Tror nok det blir med drømmen at Brann først skal selge hele Nordre tribune unummerert, og så skal hele langsiden stå under kamp. Er nesten mer sannsynlig at julenissen faktisk eksisterer...:)
Rød makt på Hansa!

viks

Skjønner ikke hvorfor ikke "SS" flytter til Hansa allerede neste år jeg. Liverpool har "The Cop", United har "Stefford End" osv. osv.

Nå er det ikke slik at vi på død og liv skal være som alle andre, eller skal anglofisere oss om noen måtte tro at jeg er av den typen.

Syngingen fra Hansa høres faktisk allerede bedre på resterende deler av Stadion enn syngingen fra SS. Når vi får bygd igjen svingen i 2006 vil denne effekten bare forsterkes.

En annen fordel med og synge fra en sving er at man lettere klarer og dra med begge langsidene på sang, samt at det er ti ganger enklere og holde samstemthet..

SS kunne flyttet til nedre del av Hansa, og vips så hadde hele Hansasvingen sunget av hjertens lyst, og trøkket på Stadion ville blitt enda bedre...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

purolatino

Quote from: "Xminator"Tror ikke det er noen god løsning å dele tribunen horisontalt. Da har vi litt av det samme problemet som på dagens SS gående igjen.

La gamle sitte bli VIP-tribunen, Hansa og klokkesvingen familie/barnetribunen og Nordre langside supportertribunen.

Unummerert, full pris, kanskje en liten rabatt for BBB-medlem og vi vil glatt fylle rundt 1000 plasser. Om fenomenet vokser får tiden vise, og om det tvinger hele nordre langside til å stå gjennom kampen så er det kun positivt (stemningsmessig).

Nixon

Quote from: "viks"En annen fordel med og synge fra en sving er at man lettere klarer og dra med begge langsidene på sang, samt at det er ti ganger enklere og holde samstemthet..

SS kunne flyttet til nedre del av Hansa, og vips så hadde hele Hansasvingen sunget av hjertens lyst, og trøkket på Stadion ville blitt enda bedre...


Men tenk hvis SS hadde flyttet til Klokkesvingen?
Da hadde vi fått synging fra to svinger og langsidene hadde blitt lettere med. Pluss at Brann hadde spilt mot en entusiastisk sving i hver omgang. Hvorfor nøye oss med bare en "The Kop" når vi kan få to?
Rød makt på Hansa!

viks

Quote from: "Nixon"
Quote from: "viks"En annen fordel med og synge fra en sving er at man lettere klarer og dra med begge langsidene på sang, samt at det er ti ganger enklere og holde samstemthet..

SS kunne flyttet til nedre del av Hansa, og vips så hadde hele Hansasvingen sunget av hjertens lyst, og trøkket på Stadion ville blitt enda bedre...


Men tenk hvis SS hadde flyttet til Klokkesvingen?
Da hadde vi fått synging fra to svinger og langsidene hadde blitt lettere med. Pluss at Brann hadde spilt mot en entusiastisk sving i hver omgang. Hvorfor nøye oss med bare en "The Kop" når vi kan få to?


Joda, men det blir vel litt i overkant ønsketenkning. Er vel en grunn til at Anfield bare har en syngende sving.

Jeg tror personlig at dersom "sangstarteren" er god nok så synger hele Stadion med. Sangstarteren bør i mine øyne være Hansa...

Det går kaldt nedover ryggen på meg hver gang hele Stadion er med på synging og rop, seinest igår på "ut med pakket". Det er slik vi vil ha det på kamp!!!

Derfor mener jeg at Hansa er det sentrale samlingssted, og bør være det for hardcore Brannsupportere. Man hadde også fått vekk denne fjortissmentaliteten som har spredd seg litt på SS i samme slengen...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Quote from: "viks"Joda, men det blir vel litt i overkant ønsketenkning.
Quote

Etter mine begreper er ikke dette ønsketekning, men fullt ut realistisk. Mye mer realistiske enn å få det samme gjort på Nordre langside.

Kommer SS på Hansa er vi på mange måter tilbake der vi var da all sang ble startet og sunget fra ett sted på Stadion. Klarer ikke helt å se de store fordelene ved det.

Blir det sunget fra to steder er det lettere å få med seg de som står mellom!
Rød makt på Hansa!

Xminator

QuoteMed fullpris på seksjonen og en aldergrense på 18.år,
...
Ellers synes eg at plassene bør være nummerert (d blir nok ikke snakk om noe annet) slik at de som kjøper sesongkort får SIN plass, + første mann til møllen får valgt de beste plassene, ikkje mer enn rett å rimlig synes jeg.

Xminator

Quote from: "Nixon"
Blir det sunget fra to steder er det lettere å få med seg de som står mellom!


Husk at det blir total opprusking i fordelingen av sesongkort de neste 3 sesongene. Gamle sitte blir ikke lenger "bare" gamle sitte. Det blir en god del fra min generasjon, på den nye VIP tribunen. Det er ikke de meste sidrumpede som gikk på dette. Det var nok heller de som stikker seg frem litt og tør mer. Blir nok ikke lenger sittende når hele stadion reiser seg :p

Nixon

Quote from: "Xminator"Husk at det blir total opprusking i fordelingen av sesongkort de neste 3 sesongene. Gamle sitte blir ikke lenger "bare" gamle sitte. Det blir en god del fra min generasjon, på den nye VIP tribunen. Det er ikke de meste sidrumpede som gikk på dette. Det var nok heller de som stikker seg frem litt og tør mer. Blir nok ikke lenger sittende når hele stadion reiser seg :p


Desto bedre! Og to syngende svinger vil bare forsterke dette!

En digresjon bare Xminator. Er du ikke redd for at mange bedrifter har kjøpt opp mange av disse stolene slik at det kommer nye folk for hver kamp? Blir jo litt slitsomt å hele tiden lære opp dagens heldige utvalgte fra Gaia, Friele, Holmedal Kantineservice eller Toro...
Rød makt på Hansa!

enavgutta

Jeg liker tanken på at SS etablerer seg i den nye Klokkesvingen og blir en fin opponent og samarbeidspartner i god stemning på Stadion i fremtiden. Tror nok mange av oss på Hansa, når det nye anlegget er klart vil være nysjerrige på kanskje å sitte andre steder, men forhåpentligvis blir de fleste av oss værende. "Sk Brann Bergens Stolthet" vil da få en helt ny dimensjon! Det blir spennende å se!!

Nixon

Når man ser hvordan øvre del av Hansa får med seg familieseksjonen på nedre, så må det bare være positivt for hele Klokkesvingen hvis SS okkuperer nedre del der. Det vil gi ringvirkninger som vil gi Brann Stadion en helt ny dimensjon!

Om mange her ikke får oppfylt ønske om et stadion med plass til 25.000 kan vi i alle fall høres ut som det...:)
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

1) Klokkesvingen blir for stor. Hvis folk står i hele Klokkesvingen, så må også en stor del av hjørnene stå også, for å se hele banen. Dette betyr at de stående vil gjøre beslag på rundt 4-5000 plasser, alt ettersom hvor stor del av hjørnene som må stå for å kunne se hele banen. (Kortsiden blir jo på ca 3000, og hvert av hjørnene på 1000). Det er totalt urealistisk at Brann vil gå med på å selge så mange billetter som "ståtribune med sete". Nedre Hansa med nedre hjørner vil bli på ca 2500 seter. Et langt mer sannsynlig tall å få. Da kan en syngende gjeng på f.eks. 1000-1500 stå midt bak målet, og resten av tribunen kan fylles opp med andre som ønsker å stå med eget sete, til en lavere pris enn ordinær sitteplass.

2) I Klokkesvingen får man solen i øynene. Eller kanskje folk her inne ikke er så opptatt av å SE kampen?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det kan umulig være problematisk å dele Klokkesvingen horisontalt i to slik at nedre del blir 2000 plasser. Da vil også Klokkesvingen bli mer lik Hansa og Stadion blir mer estetisk.

Det vil jo bli en liten forhøyning som kommer i konflikt med begge langsidene. Det kan vel løses ved å legge en trapp i begge hjørnene?

Jeg synes fordelene ved å spre stemningen er så store at jeg mener Brann bør anstrenge seg litt ekstra med å få det til.
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

mobli

Quote from: "krøvel vellevold"


Bortesupporterne bør plasseres i et av hjørnene. At de kommer til å stå ved siden av syngende Brannsupportere da, spiller liten rolle så det er skikkelig segregering på Stadion.
Det er jo ikke så fryktelig mange år siden bortesupporterne stod på Store Stå.
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

Xminator

Og det er like greit de ikke lenger står ved siden av oss. Var så j**** pinling å se alle fjortissene (eller studenter for den del, de begynner å ligne på barnerumper de også, alle studentene var jo mye gamlere da jeg studerte selv ;) )spurte bort til borteseksjonen hver gang vi fikk ett mål i trynet.

Jeg står på det jeg skrev i artikkelen for 4 år siden, SS på nordre er en del av stadionsjelen. Og det bør Brann respektere. Balansen mellom SS og Altanen er "unik".

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"5) Det er slett ikke sikkert det blir så forferdelig mange syngende fans igjen på Hansa, hvis forholdene legges til rette for en syngende gjeng et annet sted. Det vil nok stort sett være "Guttene" på Felt Z som blir igjen. De er riktignok høyrøstede, men ikke mange nok til at det holder som argument om at vi da får syngende supportere på begge sider.


Det der er bare spekulasjoner. Ingenting tyder på at mange av oss gamlegutta på Hansa vil flytte etter SS andre steder på Stadion. Og selv om noen flytter seg vil vi være nok igjen til å få med oss resten av Hansa slik vi til tider gjør i dag.
Og uansett rart at du foretrekker en helt "død" sving fremfor to syngende.

Når det gjelder hva som er praktisk mulig har jeg ingen forutsetninger for å trekke noen konklusjoner. Hvis det viser seg at dette ikke lar seg gjøre er det greit. Men at det vil være best for stemningen på Stadion med en deling av SS og Hansa kommer jeg til å tro til jeg dør!:)
Rød makt på Hansa!

viks

Jeg er av den oppfatning at en syngende sving lettere drar med seg hale stadion på allsang.

I dag opplever vi jo til stadighet at to sanger synges samtidig. En på SS og en i Hansa...

Hvis noen er bekymret for rop/svar og sånn, så har jo ikke dett vært noe problem på andre arenaer jeg har vært på. Langsidene kan også svare tror jeg...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krøvel vellevold

Quote from: "mobli". At de kommer til å stå ved siden av syngende Brannsupportere da, spiller liten rolle så det er skikkelig segregering på Stadion.
Det er jo ikke så fryktelig mange år siden bortesupporterne stod på Store Stå.


Bortesupporterne bør helst komme laaaaangt vekk fra de syngende Brann-supporterne. Står de rett ved siden av, blir det I HVERT FALL vanskelig å starte sanger, og få oss samstemte. Da overdøver jo bortefansen alt! Og om det vil være aldri så mye gjerder, vil det bare fucke stemningen opp at de står rett ved oss. Det kan bli drittslenging, kasting av småstein, tomflasker, snus, etc. Nei, det er BARE negative ting med at bortefansen står i nærheten! De bør gjemmes bort langt borti et hjørne!
Legg ned hele klubben!

Go Up