• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ingen ståplasser

Started by krøvel vellevold, July 15, 2005, 08:09:46 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: "Xminator"Jeg står på det jeg skrev i artikkelen for 4 år siden, SS på nordre er en del av stadionsjelen. Og det bør Brann respektere. Balansen mellom SS og Altanen er "unik".


Tror ingen er uenig med deg der. Min kjepphest med Klokkesvingen er bare hvis det viser seg at Nordre langside er helt uaktuell.
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"5) Det er slett ikke sikkert det blir så forferdelig mange syngende fans igjen på Hansa, hvis forholdene legges til rette for en syngende gjeng et annet sted. Det vil nok stort sett være "Guttene" på Felt Z som blir igjen. De er riktignok høyrøstede, men ikke mange nok til at det holder som argument om at vi da får syngende supportere på begge sider.


Det der er bare spekulasjoner. Ingenting tyder på at mange av oss gamlegutta på Hansa vil flytte etter SS andre steder på Stadion. Og selv om noen flytter seg vil vi være nok igjen til å få med oss resten av Hansa slik vi til tider gjør i dag.
Og uansett rart at du foretrekker en helt "død" sving fremfor to syngende.

Når det gjelder hva som er praktisk mulig har jeg ingen forutsetninger for å trekke noen konklusjoner. Hvis det viser seg at dette ikke lar seg gjøre er det greit. Men at det vil være best for stemningen på Stadion med en deling av SS og Hansa kommer jeg til å tro til jeg dør!:)


Uansett: Vi hadde aldri kunnet fylle HELE Klokkesvingen (pluss hjørnene som også må stå for å kunne se), med stående supportere. Som tidligere antydet, vil dette dreie seg om 4-5000 mennesker. Men blir det en ekstra avsats ved midterste rad, og vi får nedre Klokke, så snakker vi om et mer realistisk antall. Men det vil jo da bli bygget et ekstra sett med utganger (som stjeler plasser), vi vil få oppdeling av gjengen pga utgangene (i motsetning til i Hansa), og så har vi altså problemet med solen midt i fleisen. Ikke det at det er så ofte, men skal den harde kjerne av supportere begynne å håpe på overskyet til hver kamp?
Legg ned hele klubben!

Xminator

I mine snart 15 år på SS har jeg enda til gode å tenke "helsikes sol midt i trynet". Joda, det kan være varmt, men solen i trynet? Aldri :p Sludd, regn, og gjerne på en gang derimot... ;)

Er egentlig overrasket over at de ikke benyttet anledningen til å flytte VIP-ene over på solsiden. For den tribunen er mildt sag forbannet kald. Blir nok bedre med ett lukket stadion der vinden ikke får fritt spillerom :p

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Uansett: Vi hadde aldri kunnet fylle HELE Klokkesvingen (pluss hjørnene som også må stå for å kunne se), med stående supportere. Som tidligere antydet, vil dette dreie seg om 4-5000 mennesker. Men blir det en ekstra avsats ved midterste rad, og vi får nedre Klokke, så snakker vi om et mer realistisk antall. Men det vil jo da bli bygget et ekstra sett med utganger (som stjeler plasser), vi vil få oppdeling av gjengen pga utgangene (i motsetning til i Hansa), og så har vi altså problemet med solen midt i fleisen. Ikke det at det er så ofte, men skal den harde kjerne av supportere begynne å håpe på overskyet til hver kamp?


Jeg har aldri snakket om hele Klokkesvingen. Og trenger man å bygge flere utganger? De kan jo bare flyttes opp på øvre del. For alt vi vet kan de kommer litt opp på tribunen slik det er nå også.
Og det er jo uansett oppdelte felter på Hansa også. Trappene deler jo tribunen opp i fire. Så forskjellen med oppdeling selv med utganger blir minimal!
Rød makt på Hansa!

mobli

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "mobli". At de kommer til å stå ved siden av syngende Brannsupportere da, spiller liten rolle så det er skikkelig segregering på Stadion.
Det er jo ikke så fryktelig mange år siden bortesupporterne stod på Store Stå.


Bortesupporterne bør helst komme laaaaangt vekk fra de syngende Brann-supporterne. Står de rett ved siden av, blir det I HVERT FALL vanskelig å starte sanger, og få oss samstemte. Da overdøver jo bortefansen alt! Og om det vil være aldri så mye gjerder, vil det bare fucke stemningen opp at de står rett ved oss. Det kan bli drittslenging, kasting av småstein, tomflasker, snus, etc. Nei, det er BARE negative ting med at bortefansen står i nærheten! De bør gjemmes bort langt borti et hjørne!


Jeg er helt enig at de bør gjemmes bort i et hjørne, men da er det uunngåelig at det står i nærheten av syngende supportere, hvis det blir slik at det står en gjeng på Hansa og en i Klokkesvingen.
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"I mine snart 15 år på SS har jeg enda til gode å tenke "helsikes sol midt i trynet". Joda, det kan være varmt, men solen i trynet? Aldri :p Sludd, regn, og gjerne på en gang derimot... ;)
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"[  Og trenger man å bygge flere utganger? De kan jo bare flyttes opp på øvre del. For alt vi vet kan de kommer litt opp på tribunen slik det er nå også.
Og det er jo uansett oppdelte felter på Hansa også. Trappene deler jo tribunen opp i fire. Så forskjellen med oppdeling selv med utganger blir minimal!


Hvor skal de på nedre gå ut da? Kan de ikke gå ut på selve tribunen, må de jo gå ut i hjørnene. Uansett må jo utgangene komme et sted, og de stjeler mange potensielle plasser. I hjørnene på Hansa må det jo bygges utganger så alikevel, siden det ikke er mulig å gå ut på selve tribunen.
Dette med utgangene er uansett ikke mitt hovedankepunkt. Men så mye som det har vært klaget over den lille inngangen midt på SS, og at dette er så ødeleggende for stemningen, er det jo merkelig hvis ikke flere følger min argumentasjon for å stå på Nedre Hansa, hvor det ikke er en jævla utgang!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote


Seriøst Krøvel. Kan se for meg at dette er ett problem i klokkesvingen. På nordre langside er det ikke ett problem i det hele tatt. Begynner nesten å lure på om du vet helt hva du snakker om her. Selv ikke kampene som i gode gamle dager startet klokken 13.00 på senhøsten var noe problem.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"
Quote


Seriøst Krøvel. Kan se for meg at dette er ett problem i klokkesvingen. På nordre langside er det ikke ett problem i det hele tatt. Begynner nesten å lure på om du vet helt hva du snakker om her. Selv ikke kampene som i gode gamle dager startet klokken 13.00 på senhøsten var noe problem.


Klokkesvingen: Solen midt i trynet.
Nordre: Solen på skrå fra høyre.
Hansa: Ingen sol.

Når jeg argumenterte for Hansa i innlegget over, så var det kontra Klokke. Ikke Nordre.
Legg ned hele klubben!

Kirk

Kan aldri tenke meg at det blir aktuelt å dele opp klokkesvingen eller nordre tribune. Stående supportere må nok samle seg på Hansa når utbyggingen er ferdig.

Personlig synes jeg at det er en grei løsning. Synes ikke det er noen god ide å dele opp de nye tribunene. Vil heller ha det så tett og intimt som mulig. Det store spørsmålet da er hvor de har tenkt å plassere bortesupporterne(?)

Men uansett løsning; hadde de ikke vært en idé om Bataljonen prøvde å komme i dialog med Brann om disse tingene, og fått en avklaring før de faktisk begynner å bygge . . ?

krøvel vellevold

Quote from: "Kirk"Kan aldri tenke meg at det blir aktuelt å dele opp klokkesvingen eller nordre tribune. Stående supportere må nok samle seg på Hansa når utbyggingen er ferdig.

Personlig synes jeg at det er en grei løsning. Synes ikke det er noen god ide å dele opp de nye tribunene. Vil heller ha det så tett og intimt som mulig. Det store spørsmålet da er hvor de har tenkt å plassere bortesupporterne(?)

Men uansett løsning; hadde de ikke vært en idé om Bataljonen prøvde å komme i dialog med Brann om disse tingene, og fått en avklaring før de faktisk begynner å bygge . . ?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det vil jo automatisk bli slik at de beste plassene går på partoutkort. I en av svingene vil vel det si i midten bak målet. Så kan vel egentlig de som absolutt vil ha unummererte ta resten...
Rød makt på Hansa!

enavgutta


Go Up