• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Nystemten ...

Started by Nummer10, July 06, 2005, 12:24:15 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nummer10

eg he holdt me Brann ein go ston nå, å he vært på Stadion ein del gånge. Sko gjerne våre der flære gånge men bur på Moi(ganske nerme egersund(Sæternes)) så eg he ikkje mulihet te å koma meg der så ofte(sukk)... men dei gångane eg he vært der å he hørt Nystemten så he eg alti irritert meg øve at eg ikkje kan den utenomat. Teksten he eg på papir, men melodien e eg ikkje 100% sikkar på d. Burde sikkart vært d, men e sikkar lit glømsken au... he någen ein link dei kan lega ud der eg kan lasta an ner eller åge sånn... hadde våre veldi fint!!!!!!!!!!
Det er Sæternes for andre gang!"
Egil "Drillo" Olsen etter Sæternes` 3-1 scoring i cupfinalen 2004! FOR EIN KAMP! FOR EIN SPELAR!

mobli

Her finner du Nystemten i Musicator-format (fant den etter litt googling): http://www.studentersang.no/musikk/bergenssangen.mct

Musicator kan du laste ned fra musicator.com tror jeg.


Og, vær så snill. Ikke skriv hele innlegg i dialekt. Veldig vanskelig å forstå.
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

snublet

har ikke fått sett alle kampene, spilles denne hver gang?

Xminator


Roffarne

For en herlig dialekt! :)
Irriterer meg grenseløst når småtøsene skriver på (dårlig) bergensdialket, men dette var jo storflott. Elementer som "sko", "gånge", "utenomat" og "au" er alltid velkommen.

Forresten er det bare en måte å lære seg en sang på og det er å synge, synge, synge.
Foreslår at du laster ned denne nydelige vise på MP3-spilleren din og nynner den overalt hvor du går i Mois gater.
Nu går alt så meget bedre.

Roffarne

Den sirkulerer i utallige versjoner på DC++ og lignende kanaler.
Jeg kan anbefale deg å holde deg unna Sulen/ Jensen sin versjon siden den bare minner om fiskesuppe, Fyllingen og vonde stunder.
Lothar og Rolf er sikkre vinnere.

Dialekten er ikke noe problem.
Min bedre halvdel er kvindøl så det skal bli betrakelig mer grautete før jeg faller av lasset.
Nu går alt så meget bedre.

Go Up