• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hassan ...

Started by Xminator, June 28, 2005, 07:35:54 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: "enavgutta"Begynner kanskje å gjøre meg til en upopulær mann her etterhvert? ;-) Uansett herlig om vi kan være uenige om et par ting Nix'en!


Slapp av. En liten uenighet gjør vel ingen upopulær.:)

Vi blir vel ikke enig. Men jeg tror nok Hassan er mye bedre enn du tror (svært få har vel klart å tilegne seg go`fot-systemet til RBK på 10 kamper...), og da mener jeg bedre enn Miller! Men det er nå bare min mening!

Men nå kan det kanskje se ut som at han kommer siden han sa nei til tyskerne. Så kan heller jeg lage banneret denne gangen, og du får klappe tross alt!:)
Rød makt på Hansa!

enavgutta

Dette skriver Hassans bror "Fakken" på Bastionens forum:

Jepp, såklart jeg har. For det første er ikke Fredrik agenten hans, men en venn og god støttespiller for han gjennom fem år der nede. Han har hjulpet hassan med masse praktiske ting der.

For det andre har han ikke stilt noe ultimatum til brann. Han ønsker bare at klubben skal bli litt mer konkret i hva de kan tilby. Han er ikke spesiellt imponert over det første tilbudet fra kaiserslautern. Rett og slett litt skuffa..

For det tredje har han ikke bestemt seg for hva han vil gjøre. helst utlandet, eller så blir det nok brann eller lyn. Jeg gir det fifty fifty HVIS han skulle komme hjem, men jeg jobber jo som en gal i kulissene for at han DERSOM HAN VENDER HJEM, skal komme til det som jo er norges eneste by...


Hele linken for de som vil lese alle innleggene:

http://www.bastionen.no/forum/viewtopic.php?t=3222

naitsirk

enavgutta skreiv:

Miller var nede for telling da han kom ja, men er blitt publikumsfavoritt rett og slett fordi han er en genial fotballspiller som har funnet formen igjen.

Grunnen te at miller e publikumsyndling har nesten ingenting med fotball å gjera.Da e personligheten.
Kvisvik hadde aldri fått den statusen han hadde om han heitte helge haugen(vel å merka med dei same kvalitetane)

P-K

Hassan er i en helt annen klasse enn Miller!
Miller er en fargeklatt, men langt i fra noen stor fotballspiller. Han er mer en luksusspiller som kan spre litt humør i troppen.

Og til dette tullet med at Svante ikke kunne sentre. Er du klar over at han toppet assiststatistikken i Brann det ene året? Vel serverte han ikke noen lissepasninger på femti meter, men han hadde masse gode gjennomspill.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1672987.ece

Hassan: - Brann er veldig aktuelle.

Som musikk i mine ører!
Rød makt på Hansa!

enavgutta

Naitsirk og PK. Har dokkar fått solstikk eller?

Miller bare en fargeklatt, og det har ingenting med at han er en god fotballspiller? Tror dere har vært på feil planet denne våren. Miller har levert ting i Branndrakten vi har lengtet etter i årevis  !!!

Raymond Kvisvik ingen helt om han navnet hans var Helge Haugen? Haha, fin påstand !

Ta en sommerpils og smør dokkar inn med solfaktor 25 fremover ! ;-)

enavgutta

Nix'en. Skjønte at du fikk det som du ville da jeg leste han hadde sagt nei til Kaiser og skulle i dialog med 4 norske klubber. Jeg beklager det hele at Brann sannsynligvis har strukket seg altfor langt økonomisk. Jeg beklager denne nyervervelsen virkelig.

Bruke flere millioner kroner på en spiller vi ikke har rom for på midten når vi kunne gått i nærmere forhandlinger med Charlie? Dette er galt signal å sende !! Jeg er rystet. Må kjøle meg ned på Hellenesset.

Snublefot


Lurkin

Hassan er snop å ha når Martin sliter...som vanlig.
Berømte Brann fra Bergen

Nixon

Quote from: "enavgutta"Bruke flere millioner kroner på en spiller vi ikke har rom for på midten når vi kunne gått i nærmere forhandlinger med Charlie? Dette er galt signal å sende !! Jeg er rystet. Må kjøle meg ned på Hellenesset.


Så det var deg jeg hørte rope ut frustrasjon da jeg syklet rundt Eidsvågneset for litt siden?:)

Ellers skjønner jeg ikke helt hvorfor Hassan skal settes opp mot Miller. Det ene utelukker ikke det andre. Skal Brann kjempe i toppen må vi ha en bedre stall enn det vi har nå. Sjansen for at både Scharner og Andresen må stå over samme kamp i høst er faktisk ikke så rent liten.
Rød makt på Hansa!

KEO

[
Og Cato starter på venstrekanten mot Molde, så får vi se hvordan det går..  skal ikke si det for sikkert, men sjansen er stor..  

Så nå blir det spennende å se hva som skjer videre, både med hassan, martin og venstrekanten;)..


Synes det er veldig rart at Cato får muligheten mor Molde?? Mener Sannne har gjort seg fortent til en start plass der etter sommerferien.
Tror Sanne far start mot Molde kan bli ett stort + både for han selv og Brann.
Nu kør vi!

NittenSekstiTre

KEO, begynte vorspielet litt tidlig i dag eller?

Tom Sanne bør konsentere seg om studiene sine. Et par kamper i sommer endrer ikke mitt syn på at Tom Sanne ikke hører hjemme på et lag som kjemper om gullet i år.

enavgutta

Helt enig. Han skal ta mange eksamener ved NHH nå og har feil fokus. Hørte i radioen at Sanne får tillitfra start på høyrekanten.. og nå når jeg hører at Guntveit begynner på venstre, ja da... Faen e det mulig????
Mulig fustrasjonen min kunne høres lang vei på nesset idag Nix, ser ut til at det blir en tur ned for å kjøle ned systemet ikveld også. Får være grenser for påkjenninger.... !! :-D

Xminator

Midtbanen blir Sanne - Miller - Scharner - Guntveit

Kan fort bli overkjørt av Moldes midtbane det der. Vi er avhengige av maksdag av alle de 4 for å styre denne kampen. Hadde satt Hassan på alle unntatt 1 av plassene i den midtbanen, der fussballgot er fredet ;)

KEO

Quote from: "NittenSekstiTre"KEO, begynte vorspielet litt tidlig i dag eller?

Tom Sanne bør konsentere seg om studiene sine. Et par kamper i sommer endrer ikke mitt syn på at Tom Sanne ikke hører hjemme på et lag som kjemper om gullet i år.


Vorspeielet er godt i gang!! men jeg står forsatt på mitt at Sanne er en bedre Venstre kant en Cato. At det er mulig å kjøre Sanne på Høyre og Cato på venstre er så lang ute av mitt synsfelt at her må Mjelde låne kammeraten til vår alles venn Sharner. Cato har ikke vist en drit i år på noen av kantene, er det noen på dette Brann laget som har klippe kort oss Mjelde så er det han.
Putt Sanne på venstre og Miller på Høyre så har vi jo plass til Haugen også!!
Nu kør vi!

enavgutta

Samme trekket gjorde Mjelde i Viking kampen, og da skapte vi 0 sjanser.. Hva er det denne mannen finner på nå ???

BL

Quote from: "Xminator"Midtbanen blir Sanne - Miller - Scharner - Guntveit

Kan fort bli overkjørt av Moldes midtbane det der. Vi er avhengige av maksdag av alle de 4 for å styre denne kampen. Hadde satt Hassan på alle unntatt 1 av plassene i den midtbanen, der fussballgot er fredet ;)


Denne midtbanen stinker det av....
Hansa-
Felt Z

naitsirk

putt haugen på midten og miller på kanten.
so får walde spela spiss elle bigmac. blir i hvertfall ei sida med innlegg då.
ser for meg guntveit og sanne spring nedover og slår innlegg etter innlegg bak mål.

Toa

Vel. Ryktene sier at Sanne er i form, og at han har noe på gang... Vel... Så får vi se... Dette er hans sjansee til å bevise at han har noe i Brann å gjøre. Hvis ikke er det bare å selge han.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Xminator

Må få understreke at det ikke var min midtbane, men Mjeldes (BT og BTV (som du finner på BT.no).

NittenSekstiTre

Det slår meg at ikke Erlend Hanstveit er blitt forespeilet en plass på venstrekante. Så sleppes Kalvenes løs som venstreback. Tror neppe det ville svekket Brann sin midtbane/forsvar. Det å gamble på at Tom Sanne i en alder av snart 30år skal finne formen i en så viktig bortekamp er ikke trygt. Rart i grunn at Mjelde skal begynne å gamble nå plutselig, men i Kristiansand mot Start da var det Mr. Feig-legge-seg-bakpå-siste-15min.

HANSTVEIT-MILLER-SCHARNER-TFL sier no eg.

naitsirk

virka i følge bt som om brann ikkje e interessert i hassan.pol har endå ikkje tatt kontakt, mens både start og lyn har snakka med spelaren.

BL

Quote from: "naitsirk"virka i følge bt som om brann ikkje e interessert i hassan.pol har endå ikkje tatt kontakt, mens både start og lyn har snakka med spelaren.


Kanskje han har noe endå bedre og veldig dyrt på lur.
Hansa-
Felt Z

Skotten

Hm, høres rart ut. Mannen går rundt i Bergen og snakker med med andre klubber, og Brann gjør ingenting? Både Per Ove og Mjelde har vært overraskende klare på at de ønsker seg Hassan. Nå må ikke Per Ove bli så sikker på at Hassan velger Brann at de forventer at han skal ringe dem selv, slik han jo nærmest gjorde for to dager siden.

Tror Mjelde flørter med tanken på å bruke Scharner som midtstopper, og at han også tenker på å bruke Haugen, evt. Miller sentralt. I denne puljen av spillere kunne Hassan utøvd god konkurranse, dette har jo Mjelde selv hintet til.

Men, Hassan flørter mer åpenlyst med Brann enn han gjør med Lyn, Start og Viking. Tror han er mest lysten på en overgang til oss, så over helgen kommer det nok en avgjørelse. Og jeg regner med den er positiv for både oss og Hassan.
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

KNUDSEN

i følge ba så har brann gitt han et ganske godt tilbud i følge norskstandard men hassan var ikke helt fornøyd
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

naitsirk

ja eg las avis utgava av ba i dag og då stod da noko anna.då hadde brann lagt fram eit tilbod.

e spent på kor mykje lønn han ska ha, og i tilfelle om da kan forsvarast.
me treng ikkje hassan for kvar ein pris.

nummer9

Etter å ha sett litt mer en 1. omgang av Molde - Brann, så vil jeg si at vi DEFINITIVT trenger Fakiri sentralt. De gangene vi mangler Andresen greier ikke på langt nær Miller å fungere godnt nok sentralt med Scharner.

KEO

Quote from: "nummer9"Etter å ha sett litt mer en 1. omgang av Molde - Brann, så vil jeg si at vi DEFINITIVT trenger Fakiri sentralt. De gangene vi mangler Andresen greier ikke på langt nær Miller å fungere godnt nok sentralt med Scharner.


Det bør ikke være noen tvil Brann må ha Hassan skal dette laget fungere i Andresens fravær. koste ka det vil.
Nu kør vi!

naitsirk

i dag va da vel ikkje midtbanen som øydela, men heller innstillinga og aggresiviteten i duellane.

+ at forsvars spelet var på nivå med 2.laget

KEO

Quote from: "naitsirk"i dag va da vel ikkje midtbanen som øydela, men heller innstillinga og aggresiviteten i duellane.

+ at forsvars spelet var på nivå med 2.laget


Man skaper ikke stor sjanser med en midbane som driver gå fotball!!
Nu kør vi!

naitsirk

sant nok,men ein skape ingenting med ein midtbane/lag som ikkje gidd å kjempa heller.

tapet i dag har alt med innstilling og lysten te å vinna.
såg når molde gjekk opp te 3-1 at brann datt heilt i do. då va da 30min igjen av kampen. kunne i da minsta klart uavgjort.

NittenSekstiTre

Dreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeta kamp. Pokker ta altså

Caspar

Hassan er variabel, og slett ikke så god som "alle" skal ha det til. Man blir heller ikke "Maradona" av å kreve "stjernelønn". Liker ikke lurespillet til El Fakiri. Hvorfor ikke heller bruke eventuelle tilgjengelige midler på en stabilt god forsvarsspiller? Vi har mange gode midtbanespillere, og etter sesongslutt kommer Vaagan Moen.

Xminator

Miller klarer ikke å stabilisere midtbanen vår godt nok. På sitt beste er han glimrende og skaper mye. På sitt verste kunne vi like gjerne plassert Sanne der. Da er det sakte vals og null innsats hjemover. Blir frisk Martin!

Hassan var en spiller med "trykk" i spillet sitt. Litt fart i fotan som Eggen likte å si det. Det kunne vi pokker meg trengt i dag :p

Xminator

Hassan bestemmer seg på lørdag. Først skal han prøvespille for Borussia Mönchengladbach (altså en annen tysk klubb som kanskje har penger :p), eller så velger han en av de skandinaviske klubbene som er intressert.

At det sies lørdag kan være intressant nok. Pauseunderholdning? Samtidig har Viking annonsert at det kommer to spillere til dem denne uken. Den ene er kjent, den andre vil de ikke røpe noe som helst om. Med den stimen av dårlige vibrasjoner som nå er rundt Brann så føler jeg meg forbannet sikker på at Hassan svikter og velger blått.

Han redder oss uansett ikke mot VIF, så her er det bare å legge inn en setning om at Sanne må arve silkefoten til Maradona i løpet av uken...

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1676169.ece

Er også bekymret for at Hassan vil fortsette i utlandet. Hadde sikkert gjort det samme selv, men likefullt irriterendes.

Ellers leser jeg at Hassan benekter at han har kjøpt tomt på Bjorøy. Er ikke overrasket, det var noe som ikke helt stemte...
Rød makt på Hansa!

naitsirk


cm

Kanskje en fordel å lese saken du legger ut link til samt sette deg inn iHassan-saken før du uttaler deg:

sitat POL: - Det blir feil å si at vi ikke kan hente inn noen spillere. Vi kan nok vaske sammen noen penger til å hente en etablert spiller, men da må han være bosmanspiller

Hassan er Bosman, og det man kan tolke utifra POLs uttalelser er at de fremdeles har et håp om å hente ham. Dette blir nok siste gangen vi har mulighet til å hente Hassan tilbake gratis mens han fremdeles er god nok til å forsterke ethvert eliteserielag, så da er det bare å krysse fingrene for at han kommer luntende ut på gresset i pausen på lørdag!

naitsirk

kanskje du og må setta deg litt inn i saken.
Me treng ikkje kjøpa hassan fri frå kontrakten, men han ska ha eit saftig sign-on-fee sikkert.sikkert i +/-5 mill klassen.

og kan heller ikkje skjønna at me ska ha råd te han, når han i tillegg vil kreva ei lønn på 2-3 mill i året.
har ikkje brann råd te å kjøp han fri so har dei heller ikkje råd te å ha han i stallen.
hugs at om brann vinn feks 10 av 12 kampar so e igjen so vil hassan åleine få ein seiersbonus på ca 250-300000.

ser heller ikkje poenget med å blakka oss heilt på ein spelar, kanskje mim burde læra litt av Hodgson.henta ukjente og billige namn som passer spelestil vår

Xminator

Hvilke ukjente og billige navn? Viking satser på metermål og gampefotball. Det du etterlyser Naitsirk er tilbake til 2. og 3. sortering i spillervalg.

Har full forståelse for at tablodiene i byen vår snur kappen etter hvilke lag som til enhver tid har flyt. For noen år siden var Sogndal BTs mønsterlag og malen for hvordan ting skulle gjøres. Nå er det Start og Viking ser ut til å ha en stingende stjerne hos våre penneførere.

Brann var på vei til å gjøre det eneste riktige for å skape ett topplag av Brann. Hente inn kvalitet. Og ikke bare når de er tilgjengelige "gratis", men når behovet er der. Hvor "billig" det er å hente bosmen ser vi jo i Hassansaken. Spilleren selger seg jo som en Hore i Oslo. Resultatet blir topplønn og en sign-on-fee på høyde med overgangspengene til en god norsk tippeligaspiller. Ren bingo med andre ord.

cm

Vi kan vel saken like godt begge to, men når POL uttaler "vaske sammen noen penger" så regner jeg ikke med han snakker om lønn på 300 000-400 000 til en middels eliteseriespiller, men et par mill i sign-on-fee og lønn til en spiller som kan gå rett inn på laget. Vollvik har jo tidligere i sommer annonsert at man håper på en spiller til, og spillerne som han prater om finansieres jo ofte i stor grad av investorer uavhengig av Branns budsjetter.  

En totalpakke på rundt 5 mill tror jeg vil være det tilbudet Hassan har fått forespeilet i helgen, og dette finansieres nok utelukkende av eksterne sponsorer som Vollvik og Hardball. At han fikk et slikt "tilbud" skriver BA, summene er selvfølgelig bare min gjetning...

naitsirk

meget  mulig da ja.
spørst vel om hassan e nøgd med tilbudet(ingen som veit summen)
poenget mitt me å skriva at hassan sikkert ikkje kjem e at han ikkje e dødsviktig for brann og at brann veit detta. om vollvik slenge 5-8 mill i bordet e da heilt greit for meg, men da finst andre plassar på laget som treng forsterkning.

Xminator


naitsirk

øren ja,men ikkje stadheim.han spele vel på nokolunde lik plass som hassan og eit valg mellom dei to seie seg jo sjølv.

kanskje ein ny midtstoppar.no har vel soma og ørn1 spelt 40 kampar i strekk utan skade.kan jo og flytta både hanstveit og ørn2 inn,men ikkje sikker på at da e ei god nok løysing.

Caspar

Er helt enig med naitsirk. Medalje, eller i beste fall seriemesterskap, står ikke å faller på om Hassan kommer til Brann. Tvert imot. Lønnspakken til El Fakiri vil gjøre det vanskeligere å styrke andre lagdeler hvor behovet for forsterkninger synes å være større.

Brann_ruler

Quote from: "Xminator"Hvilke ukjente og billige navn? Viking satser på metermål og gampefotball. Det du etterlyser Naitsirk er tilbake til 2. og 3. sortering i spillervalg.

Har full forståelse for at tablodiene i byen vår snur kappen etter hvilke lag som til enhver tid har flyt. For noen år siden var Sogndal BTs mønsterlag og malen for hvordan ting skulle gjøres. Nå er det Start og Viking ser ut til å ha en stingende stjerne hos våre penneførere.

Brann var på vei til å gjøre det eneste riktige for å skape ett topplag av Brann. Hente inn kvalitet. Og ikke bare når de er tilgjengelige "gratis", men når behovet er der. Hvor "billig" det er å hente bosmen ser vi jo i Hassansaken. Spilleren selger seg jo som en Hore i Oslo. Resultatet blir topplønn og en sign-on-fee på høyde med overgangspengene til en god norsk tippeligaspiller. Ren bingo med andre ord.


Godt innlegg. Hente de rette typene er det viktigste. Men håper en kombinasjon av å hente etablerte (kvalitet) under kontrakt og teft ift nye spillere kan oppnås. Ellers så må vi lure fetteren til abramovitsj eller sette vollvik på byste utenfor stadion. I lengden blir det veldig dyrt å kun hente stjerner.

naitsirk

So xminator, da går ikkje ann å gjera eit godt kjøp utan at personen e kjent.
Hodgson har vore trenar i mange land og klubbar.han har oversikt over uendelig fleire marked enn pol og mim har.
Du går litt i mot deg sjølv når du hinter frampå med stadheim og øren, og samtidig kritiserer andre for å tenka 2 og 3 sortering.

Litt vif tanke detta, då namnet e viktigare enn kvalitetane. ska bli godt å sjå flo ikkje scora mål i år.

Xminator

Det er din påstand. Tror strengt tatt ikke at kanonkjøpet av Strandløven har så mye med at Hodgsons kontakter er så mye bedre enn Branns. Regner med du kan liste opp disse ukjente kjøpene til Hodgson og hvorvidt de har slått til? Det er ikke mer enn noen uker siden samme Hodgson tapte så det gren mot Start, levde på gullhår mot Brann på hjemmebane og nektet å snakke med avisene.

Hadde han gjort det samme i Brann hadde samme gjengen som nå stiller store spørsmålstegn ved de taktiske evnene til Mjelde hudflettet Hodgson. Og skrevet side opp og side ned om hvor tafatt han var på overgangene (noe Vikings supportere faktisk gjorde i vinter...).

Jeg gleder meg til den dagen vi kan stole på egen intuisjon istedenfor å snu kappen etter hvilket lag som til enhver tid er i flytsone. Om noen tror Viking fortsetter som nå ut sesongen så gratulerer jeg de med samme personene for evnen til ubegrenset kortidsminne. Må være veldig greit å ha.

naitsirk

men uansett so ligg viking framfor oss på tabellen og da i tillegg med eit svakare lag.
på papiret har brann eit gullag, men mim ser ikkje ut som om han klare å få ut potensiale i heile gjengen.

eg trudde før sesongen at viking kom te å kjempa i toppen og so langt ser da ut te å stemma.viking spele jo ein dritkjedelig fotball,men får med seg poeng.
slo forresten både rbk og vif borte.

Strandløven trur eg har fått skikk på karriera og vil ikkje på same måte framstå som ein idiot i viking.
men me får sjå i slutten av oktober korleis da har gått

Xminator

Du har fortsatt ikke dokumentert påstanden om at Vikings kjøp er klokere enn Branns? Alt jeg ser er en debatant som snur kappen etter lag som er i støtet. Motbevis meg!

Go Up