• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

PVM i Sommer?

Started by monzilla, June 28, 2005, 07:21:18 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

monzilla

Leste i dagens BT at Vollvik har gitt signaler om at han betaler det som trengs for å få PVM over fjellet i sommer. Spør du meg så er dette nødvendig hvis vi skal greie å hevde oss i toppen.

Oppdateringer i PVM-saken kan postes i denne tråden.

Xminator

Kan han ikke heller betale det som trengs for å skaffe 2 andre klassespillere? Istedenfor å gi bort penger til Hamkam :p Nå er det jo mulig det dreier seg om 1-2 millioner her, men av en eller annen grunn føler jeg på meg at det er snakk om dobling :p

Roffarne

Truls Haakonsen har vel gitt uttrykk for at det ikke blir aktuelt å slippe ham i sommer.
Hvis det er like uaktuelt som det i sin tid var å selge ham til en norsk klubb, så snakker vi fort om mye penger, ja.
2-3-4 mill. kan nok fint brukes til bedre ting.
Skjønt; Vollvik fatter ikke interesse i å plukke smågodt for Brann. Her er det kun den store Barnetime-posen som teller.
Nu går alt så meget bedre.

Nixon

Blir spennende å se hvor mye penger HamKam vil ha for å slippe han allerede nå. Eller allerede nå er vel uansett usannsynlig. HamKam vil vel vente så lenge som mulig frem til overgangsvinduet stenger for å se hvor mange poeng de klarer å hanke inn.

Vi spiller 6 TL-kamper innenfor det overgangsvinduet, og 7 kamper etter. Hvor mye er disse 7 kampene verdt? Kan være litt hvis han er med på å gi oss gullet!
Rød makt på Hansa!

Nemesis

Hva skjer hvis vi tar gull i år?

For øyeblikket har Brann det som plommen i egget med flere kjøpe- og gull- kåte bergensere. Men hva skjer hvis vi klarer det i år?  Sitter med et intrykk at flere av investorene vil se Brann ta det etterlengtete gullet, men ikke opprettholde denne kjøpekåtheten etter et eventuelt gull...
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

viks

Truls Haakonsen avviser jo alt....

Den mannen er jo nesten som tidligere informasjonsministeren i Irak...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator


Nixon

Quote from: "Xminator"
Rød makt på Hansa!

Xminator


Nixon

Quote from: "Xminator"


Kanskje ikke alltid. Men vi var ganske så heldige med Sæternes og Scharner i fjor...:)
Rød makt på Hansa!

naitsirk

scharner spelte no ikkje særlig bra i fjor. hadde eit par gode enkeltkampa, men dårlig gjennomsnitt

Nixon

Quote from: "naitsirk"scharner spelte no ikkje særlig bra i fjor. hadde eit par gode enkeltkampa, men dårlig gjennomsnitt


Men han spilte seg til fast plass på laget, hevet laget og var bedre enn de som var der fra før. Og det er jo, såvidt jeg kan skjønne, hele poenget med overganger. At han er bedre nå skulle bare mangle.

Det samme vil skje med PVM. Han vil ha en bra høst der han bidrar til å gjøre laget bedre. Og noen glimrende år etter det!:)
Rød makt på Hansa!

Mico

Quote from: "Xminator"


Må si meg enig der. Om han skal hentes tidlig bør det være rett etter 3. juli, ikke i august.
Skal huske på at han fortsatt er veldig ung, og kanskje kunne hatt godt av resten av sesongen på Hamar.
Personlig hadde jeg helst sett at han kommer til vinteren, dersom man kan få inn en spillertype som Kristiansen, evntuellt Hassan til å dekke venstrekanten ut sesongen.

Mico

Quote from: "naitsirk"scharner spelte no ikkje særlig bra i fjor. hadde eit par gode enkeltkampa, men dårlig gjennomsnitt


Syntes Scharner var veldig god også i fjor høst. Han hadde dog en veldig annerledes rolle, der han var mindre synlig.
Blir mye det samme som Andresen i år. Man gjør en jobb som ikke er veldig synlig, men det betyr ikke at man ikke er viktig.

Roffarne

Quote from: "Mico"
Personlig hadde jeg helst sett at han kommer til vinteren, dersom man kan få inn en spillertype som Kristiansen, evntuellt Hassan til å dekke venstrekanten ut sesongen.

Får vi Hassan, så tror jeg ungdommen skal slite med å ta fra ham plassen med det første.
Nu går alt så meget bedre.

naitsirk

hassan???

virka som om folk på død og liv vil ha han uansett. hassan på ein plass utanom sentral midtbane e unødvendig. finst mange som e betre både som høgreback og venstrekant.

kristiansen har eg ingen kjennskap til,men høyrest ut som ein god allrounder.

Nixon

Hassan og PVM kjemper uansett ikke om den samme plassen.
Men jeg skulle gjerne hatt Hassan tilbake.
Som back og vikar på sentral midtbane. Er ikke lenge før Andresen og Scharner må sone sine første karantener...
Rød makt på Hansa!

winters7

Hvis vaagan moen kommer i sommer blir det ekstremt bra!:)
da tror jeg vi har sjanse på gull.
knudsen blir litt tafatt på venstre med høyrefot.
b][size=18]Robbie Winters!![/size][/b]

Xminator

Føler meg ganske sikker på at Hassan (bortsett fra orgasmeskrikene fra SS) nok vil spille såpass dårlig på venstrekant at det blir lett jobb for PVM :p

Mico

Quote from: "Roffarne"
Quote from: "Mico"
Personlig hadde jeg helst sett at han kommer til vinteren, dersom man kan få inn en spillertype som Kristiansen, evntuellt Hassan til å dekke venstrekanten ut sesongen.

Får vi Hassan, så tror jeg ungdommen skal slite med å ta fra ham plassen med det første.


Det er mulig, men det jeg sikter til er at man henter en spillertype som ikke er tenkt til venstrekanten, men som kan dekke denne plassen fram til Moen overtar neste sesong. Virker jo som det er dette som er planen, dersom man virkelig er ute etter Kristiansen....

naitsirk

e kristiansen aktuell endå?

Xminator

Det får vi vel egentlig aldri vite før i ettertid. Overgangsvinduet åpner fredag, og stenger vel ikke før en gang i august(?). Scharner kom jo ikke før midtnatt dagen det stengte.

Tois

Overgangsvindu åpen 1.Juli og stengt 1.September/31.August kl.23:59!

KAMMA

Håper inderlig at dere henter svikeren momentant... Vil ikke se Brann spillere i grønt og hvitt / heldigvis gikk han ikke til Vif da hadde han allerede vært kjeppjaga ut av byen..
lsker Kamma! 3 * VIF HAT.. i år så rykker enga ned hurra hurra.. og så var det jenta som spurte doktoren om det var mulig å bli gravid gjennom analsex, selvfølgelig svarte doktoren.. hvor tror du alle VIF supporterne kommer ifra?

BL

Quote from: "KAMMA"Håper inderlig at dere henter svikeren momentant... Vil ikke se Brann spillere i grønt og hvitt / heldigvis gikk han ikke til Vif da hadde han allerede vært kjeppjaga ut av byen..


15 år i klubben, legger fra seg minst 10mill. Sviker er helt på sin plass ja
Hansa-
Felt Z

Mr_Soma

De er en gjeng grinunger - hadde forstått det om han gikk til VIF.

Dere får mange fine traktorer for 10 store koteletter!

Ham-Kam har jo ingen verdens relasjoner til Brann sånn sett!

Var Helstad også en sviker da "Kamma"?

Lurkin

Faen for en dum Ham-Kammer. Ikke tenk på alt han har gjort for klubben, neida, tenk på at for et av Norge's største talenter kanskje ikke vil spille i 1. divisjon.. Dere kan kjøpe Tom Sanne for 8 mill, perfekt venstrekant og så har dere 2 mill igjen til traktorer eller noe.
Berømte Brann fra Bergen

Skotten

Reaksjonene deres på Ham-Kam supporterens frustrasjon er arrogante og selvforherligende. Aldri i livet om dere selv ville fulgt denne tankegangen dersom det var Brann som solgte en ekte Branngutt for ti millioner til et lag i eliteserien, eks. Rosenborg eller VIF.

Og hvorfor skal Ham-Kam supporterne tenke annerledes enn oss? Fordi de er et mindre lag? fordi de er færre? De elsker klubben sin like mye som vi elsker vår, og deres kjærlighet til spillerne er like betinget som vår.

Og det å se yndlinger forsvinne til rivaler er ingenting annet enn surt. Og før argumentet om at alle pengene Ham-Kam får skal være så utrolig formildende, så betyr dette lite i forhold til de følelsene vi og de har for klubbene våre og spillerne.
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Roffarne

Azar-episoden kan jo på mange måten bekrefte det foregående skriver.
Mange som, uten grunn, mistet hodet da.
Nu går alt så meget bedre.

Nemesis

Det er alltid surt for supportere å miste spillere. Vi er ikke noe bedre vi......

Skotten: e det bolleskinn og sigar?
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Skotten

Quote from: "Nemesis"Det er alltid surt for supportere å miste spillere. Vi er ikke noe bedre vi......

Skotten: e det bolleskinn og sigar?


Historien som fengslet oss alle :) Men passer til Sigurdsson også.
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Xminator

Blir jo spennende å se om det er POL eller Miller som blir slaktet når kosedyret vårt ikke skriver under :)

Og ja, jeg kan forstå reaksjonen fra Briskebyguttene. At spillere går fra småklubber til storklubber er noe både Sogndal, Hamkam og Tromsø må lære seg at vil skje.

Nemesis

Quote from: "Skotten"
Quote from: "Nemesis"Det er alltid surt for supportere å miste spillere. Vi er ikke noe bedre vi......

Skotten: e det bolleskinn og sigar?


Historien som fengslet oss alle :) Men passer til Sigurdsson også.


Så enig så enig... Historien representerer alt Sigurdsson står for, rørende...
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

KAMMA

Ett av mine poenger er at f.eks for 2 år siden, da gutten ikke var god nok for førsteellveren, så satset Ståle på Petter kun fordi han var ifra Hamar. Hamkam har bygd gutten så nå da han endelig er vanvittig god så stikker han på første og beste tilbud utenifra.. Forferdelig irriterende..
lsker Kamma! 3 * VIF HAT.. i år så rykker enga ned hurra hurra.. og så var det jenta som spurte doktoren om det var mulig å bli gravid gjennom analsex, selvfølgelig svarte doktoren.. hvor tror du alle VIF supporterne kommer ifra?

Roffarne

Og moralen er?
Kjøp ghanesere. Fiks ferdige fotballslaver.
Nu går alt så meget bedre.

BL

Quote from: "KAMMA"Ett av mine poenger er at f.eks for 2 år siden, da gutten ikke var god nok for førsteellveren, så satset Ståle på Petter kun fordi han var ifra Hamar. Hamkam har bygd gutten så nå da han endelig er vanvittig god så stikker han på første og beste tilbud utenifra.. Forferdelig irriterende..


Forstår ka du mener. Men ikkje glem at han legger igjen mang mill, ikkje går til en hat-klubb for dere og blir ut sesongen. Det frister sikkert for han å komme nå i sommer, med tanke på hvor Brann ligger i forhold til Ham-Kam på tabellen.
Hansa-
Felt Z

Nixon

Quote from: "KAMMA"Ett av mine poenger er at f.eks for 2 år siden, da gutten ikke var god nok for førsteellveren, så satset Ståle på Petter kun fordi han var ifra Hamar. Hamkam har bygd gutten så nå da han endelig er vanvittig god så stikker han på første og beste tilbud utenifra.. Forferdelig irriterende..


He he, skjønner at dere er noviser med attraktive spillere i overgangsmarkedet. Det som dere nå finner irriterende er for småtteri å regne dersom PVM hadde spekulert i Bosmandommen og gått for lommerusk. Dere har fått godt betalt og kommer til å tjene mer når han engang blir solgt videre.
Rød makt på Hansa!

Roffarne

Quote from: "Nixon"He he, skjønner at dere er noviser med attraktive spillere i overgangsmarkedet.

Det er tross alt en stund siden det kom noe godt ut fra Hamar.
Nu går alt så meget bedre.

grei

Nå har det vel ikke akkurat regnet talenter i Bergen heller...

Roffarne

Den er grei, grei, men jeg snakket generelt.
Nu går alt så meget bedre.

Nixon

Men vi har tross alt hatt en god del gode (om ikke født og oppvokst her) spillere som har gått for mindre enn det vi hadde håpet pga av liten tid igjen av kontrakten. F.eks. Flo, Karadas, Helstad, Kvisvik (første gang). En av de mest populære, Svante, gikk sågar gratis.
Rød makt på Hansa!

cm

apropos Flo, så gikk han for 2-3 mill(egentlig Bosman men vi fikk litt kompensasjon), han ble så videresolgt til Rangers for 161 mill! Da kan man forstå grenseløs irritasjon! Flo og Carew er vel de eneste som i en norsk klubbdrakt har hevdet seg internasjonalt(Flo:europacupkampene mot PSV/Liverpool, Carew:Besiktas og Dortmund), RBK fikk 75 mill pluss videresalg, vi ble fucket av Gunnar Martin Kjenner...

viks

Quote from: "cm"apropos Flo, så gikk han for 2-3 mill(egentlig Bosman men vi fikk litt kompensasjon), han ble så videresolgt til Rangers for 161 mill! Da kan man forstå grenseløs irritasjon! Flo og Carew er vel de eneste som i en norsk klubbdrakt har hevdet seg internasjonalt(Flo:europacupkampene mot PSV/Liverpool, Carew:Besiktas og Dortmund), RBK fikk 75 mill pluss videresalg, vi ble fucket av Gunnar Martin Kjenner...


Gratulerer! Det forstod vi andre i 97...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nemesis

Solskjær har vel også gjort det rimelig greit som proff.........
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Nixon

Quote from: "Nemesis"Solskjær har vel også gjort det rimelig greit som proff.........


Han snakket om spillere i norsk klubbdrakt...
Rød makt på Hansa!

cm

Viks: nå var ikke Brannsupportere jeg skrev disse opplysningene til, men KAMMA som var inne og sutret...

Nemesis

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Nemesis"Solskjær har vel også gjort det rimelig greit som proff.........


Han snakket om spillere i norsk klubbdrakt...


Aha! Må bare beklage, tror jeg har fått solstikk :p
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

viks

Quote from: "cm"Viks: nå var ikke Brannsupportere jeg skrev disse opplysningene til, men KAMMA som var inne og sutret...


Beklager, ikke meningen og være sarkastisk:)
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Snublefot

Quote from: "Nixon"Men vi har tross alt hatt en god del gode (om ikke født og oppvokst her) spillere som har gått for mindre enn det vi hadde håpet pga av liten tid igjen av kontrakten. F.eks. Flo, Karadas, Helstad, Kvisvik (første gang). En av de mest populære, Svante, gikk sågar gratis.


jeg savner Svante.... han var min store helt.. jeg oppkalte til og med mopeden min etter han;) eheh.. (noe jeg nå i ettertid innrømmer er litt småflaut;) hehe..

men uansett. svante... svante svante svante.. det er godgutt det;)

Xminator

I mangel på egen tråd om Jan Kristiansen (han er vel nevnt i denne tråden), så har han akkurat takket nei til FCK. Grunnen var at en overgang ville stoppet proffdrømmene noen år og at prisen hans ville stige (og dermed gjøre proffdrømmene vanskeligere å realisere).

Tviler sterkt på at denne spilleren da er intressert i å spille for oss. Til det er norsk fotball for uglesett av danskene.

Go Up