• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Mindre stallgjennomtrekk med fler fra vestlandet i stallen ?

Started by florvaag, June 19, 2005, 13:19:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

florvaag

Vil det bli mer ro i stallen og spillergruppen hvis flere kommer fra distriktet og vestlandet. Nå opplever vi jo at Kvisvik drar tilbake til røttene av familiære grunner, og er det da smart å hente i overkant mange langveisfra hvis like bra emner finnes vestpå. Grindheim er eksempel på en jeg ville hatt her, ikke så himla langt til Haugesund. Mener det ideelle er ca 40 % av spillerne fra Hordaland, ca 30% fra resten av vestlandet og siste delen fra kongeriket ellers.

florvaag

Kagain

Nja jeg vet ikke jeg. Nå har jo Brann hatt ganske mange lokale folk da. Husker for et par år siden at BT var storlig fornøyde når det viste seg at  over 8 av de som startet for Brann hadde tilknytning til vestlandet.

Hvor er de nå?

Ellers bør det jo nevnes at det ikke virker som lokal tilhørighet og slikt har så mye å si da man fort kan observere at Karadas, Flo, og sikkert flere har forsvunnet.

Man kan nesten driste seg til å komme med en mer matematisk påstand:

Dyktigheten til en spiller er omvendt proporsjonal med hvor mye den lokale tilhørigheten har å si i den før nevnte spillerens fotball-liv.

BrannSupporter

Jeg vil nå si at vi har et lag som i høyeste grad består av spillere med lokal tilhørlihet:

Opdal, Thorbjørnsen, Guntveit, Soma, Hanstveit, Knutsen, Sanne, Sæternes,  Kalvenes, Walde, Haugen, Storesund, Klock og Ystaas kommer alle fra vestlandet.

Er ikke sånn voldsomt på geografi men vil si at Odda, Aalesund, Stavanger, Jæren, Voss, Egersund osv har en viss lokal tilhørlighet til Bergen.

Nixon

Quote from: "BrannSupporter"Er ikke sånn voldsomt på geografi men vil si at Odda, Aalesund, Stavanger, Jæren, Voss, Egersund osv har en viss lokal tilhørlighet til Bergen.
Rød makt på Hansa!

Ben Dover

Florvaag spar oss. Når nye brukere begynner å syte i øst og vest. Da er de ikke Brannfans, men provokatører :P
lsker Brann

KennethS

Dette her hører fortiden til, de dagene vi vant serien og de fleste på laget skarret på r'n. Skal Brann være et topplag må de ha de beste spilleren uansett om de snakker trønders, østlands, nordlandsk eller Bergensk. E seff fint at vi har Bergensere og striler på laget, men vil heller vinne serien med flere dialekter og språk en og rykke ned med bare bergensere og striler på laget.
tå på Brann

Go Up