• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Beste Brannlag gjennom tidene

Started by hjallisen, June 10, 2005, 13:09:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

hjallisen

Sitter her og leser om Branns beste og verste spillere-vanskelig å gjøre seg opp en mening på hvem som er best og verst.

Hva med å sette opp det beste brannlaget gjennom tidene...

Magnus Kihlstedt
Joachim Björklund- Rangvald Soma - Claus Lundekvam- Geddi
Hassan El Fakiri  - Seyi George Olofinjana- Martin Andresen -Kvisen
            Bengt Sæternes - Tore Andre Flo

Ikke tatt med 60 talls heltene da jeg ikke har en formening på hvordan de spilte...

Syns dette laget var slagkraftig jeg... (litt feil plassering på noen av spillerne men det får gå)
ed beina plantet på bakken

Truls

Jeg tror jeg ville byttet ut Martin Andresen med Svante Samuelson.
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Nixon

Quote from: "hjallisen"Syns dette laget var slagkraftig jeg... (litt feil plassering på noen av spillerne men det får gå)

La backene bytte plass og du er der...:)
Rød makt på Hansa!

jegløh

Hadde hatt med Ahlsen og Giske. Kanskje t.om. Peddelusken som potet.

Husk Claus L ikke var like imponerende da han var unggutt i Brann. Hna var vel 22-23 da han dro til England.

Soma har heller ikke gjort seg fortjent til å konkurrere ut Ahlsen.

Tror hjallisen er litt ung, stakkar.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

hjallisen

ung og ung fru blom, men takk for komplimentet:)

Det jeg tenkte på når jeg tok med Soma var at han hadde en vanvittig bra første sesong her hos oss-derfor fikk han komme med..

Men støtter deg likevel-bytter ut Soma med Ahlsen. Og backene byttet plass.. har vi det da?

Innbyttere hadde vært Svante, Peddilusken, og Claus Eftevaag/Soma

Syns personlig dette nærmer seg et komplett lag...

Men det er no bare min mening..
ed beina plantet på bakken

runarnormann

Quote from: "hjallisen"

Magnus Kihlstedt

Bytt ut Flo med Mjelde.  Om ikke annet enn at Flo er en overvurdert drittsekk.

Er ikke helt sikker paa Kihlstedt, men kommer forsaavidt ikke paa noen bedre.
egenden Alf Dahl

Brannfrelst

Quote from: "hjallisen"Sitter her og leser om Branns beste og verste spillere-vanskelig å gjøre seg opp en mening på hvem som er best og verst.

Hva med å sette opp det beste brannlaget gjennom tidene...

Magnus Kihlstedt

Ikke tatt med 60 talls heltene da jeg ikke har en formening på hvordan de spilte...

Syns dette laget var slagkraftig jeg... (litt feil plassering på noen av spillerne men det får gå)

Er ikke helt med på hvorfor du har Geddi som venstreback??
2.10.07-Gullet kom hem!

Tois

Glemt Kniksen, Pesen og Peddi?

Brannfrelst

Som han skreiv øverst har han ikkje tatt med 60-talls heltene.
2.10.07-Gullet kom hem!

Grey

Ville byttet ut Kilsteth med Bjarni Sigurdsson
Maybe a Greyhound could be my way

KennethS

Istedet for og kommentere kan dere ikkje sette opp egne lag `? var vel hele meningen med tråden.

Mitt lag.
Sigurdsson

Geddi, Ahlsen, Wassberg, Jokke

Hassan , Svante, Olofinjana, Kvisvik

Sæternes, Soltvedt
tå på Brann

Geir

Ivar Farestvedt

Helge Karlsen, Ahlsen, Bjørn Dahl, Jokke Björklund

Egil Austbø, Atle Hellesø, Neil McLoud

Kniksen, Pesen, Bjørn Tronstad.

Det fantes gode spillere før og, og når vi tar høyde for nivåfoskjellen som var, så tror jeg dette laget ikke hadde skjemt seg ut noen steder.
ndelig SERIEMESTER

monzilla

ka faen gjør geddi på lagene til folk?

Geir

Han e jo en kultperson på Brann da
ndelig SERIEMESTER

monzilla

hasund er også en kultperson, men her snakker vi ikke om kultpersoner. Her snakker vi om personer som spiller faktisk bra, og som har gjort det over en lengre periode. Geddi var ingen god spiller, tror ingen spillere har fått stadionpublikummet til å rope "neeeei" samstemt flere ganger enn han.

Xminator

Synest egentlig vi skal ta med spillere i de posisjonene de faktisk spilte (og var gode). Tror for eksempel ikke Svante som høyreving hadde vert noe vakkert syn :) Kanskje til og med begrense oss til spillere fra tiden etter siste opprykk (e.o og ikke fra f.o eller i.h (i heisen):)

Vil bruke Kihlsted i mål. Enkelt og greit fordi han var den beste vi har hatt i den posisjonen. Det har vert andre målmenn som har stått solid, men den som holdt høyest nivå var nok Kihlsted.

Høyreback. For meg blir det Geddi. Duellene med Mini er tidløse. Raidene langs høyrekanten minner som varmer og ingen kunne få ett frigjørende frispark som Geddi når det røynet på som mest.

Midtstoppere: Tre kandidater som skiller seg ut Joakim Bjørklund, Per Ove og Ahlsen. Tror likevel jeg legger kortene mine på Per Ove og Ahlsen. Det var to spillere som kunne gjøre noe med ballen, og som på egen hånd kunne avgjøre kamper.

Venstrebacken: Hanstveit. Lojal. Talentet som ble. Talentet som nok aldri slår helt igjennom. Ikke umulig Hanstveit spiller for Brann til han fyller 34. Jeg håper det. (forlater skrivingen for å sjekke om han blir den med flest Brannkamper gjennom tidene) Resultat: Knusende seier. Trond Nordtvedt har 263 i toppserien. Hanstveit stopper på over 350. Om han når Nordtvedts 557 obligatoriske blir spennende å se. Til nå har Hanstveit 168... Med 10 år igjen av karrieren :)

Høyrekant. Siden Hassan vel aldri spilte høyrekant ekskluderer jeg spilleren. Lander da på Bakkerud, som nok er det nærmeste vi har vert en god høyrekant. Likevel den plassen der jeg føler vi har vært svakest gjennom 20 år...

Sentral midtbane. Igjen en god del å ta av. Nominerer Hassan, Svante, Olofinjana, Scharner og Andresen. Lander på Andresen som playmakeren vi aldri har hatt, og Olofinjana som den perfekte makker. Likevel, nærmeste hvilken som helst av overnevnte kan kombineres til norges beste midtbane :)

Venstrekanten. Som person og spiller: Ingen over ingen ved siden - Kvisvik.

Angrepet. Igjen er det en del å velge mellom. Helstad, Sæternes, Winters, Flo og Mjelde. Med resten av godlaget i ryggen ville hver og en av de være god for mellom 15 og 25 mål på en sesong. Lander på Sæternes og Helstad. De to som nok er de mest målfarlige av dem, og som utfyller hverandre som angrepsspillere.

Kihlsted
Geddi - Ahlsen - POL - Hanstveit
Bakkerud - Andresen - Olofinjana - Kvisvik
Sæternes - Helstad

Benken:
Bjarni Sigurdsson
Jokke
Morten Pedersen
Hassan
Svante
Scharner
Flo
Mjelde
Winters

Mye gode minner her :)

Nixon

Geddi ingen god spiller? Du verden. Neida, han utkonkurrerte alle rivaler på høyrebacken i en mannsalder fordi han var en kultperson. Det er jo akkurat det en trener ser etter når han skal ta ut et lag.
Hvis noen mener at Helge Karlsen var bedre og tar høyrebacken på tidenes lag skal jeg ikke protestere på det. Men at Geddi ikke var en god spiller kommer jeg å protestere på til jeg dør!
Rød makt på Hansa!

haar

Quote from: "Truls"Jeg tror jeg ville byttet ut Martin Andresen med Svante Samuelson.

Mens eg ville byttet Andresen med Scharner=)

Scottishman

for alle de som klager på og ha geddien på høyre backen. så kan jo de ta med harry ylönen og se ka reaksjoner som kommer då!!

GEDDI E BEST

Ricky

Quote from: "monzilla"hasund er også en kultperson, men her snakker vi ikke om kultpersoner. Her snakker vi om personer som spiller faktisk bra, og som har gjort det over en lengre periode. Geddi var ingen god spiller, tror ingen spillere har fått stadionpublikummet til å rope "neeeei" samstemt flere ganger enn han.

Jo, Hasund :p

AtroZ

Overrasker meg at ingen har nevnt Jan Ove Pedersen. Han kan spille høyre kant.. Teknisk brilliant og alltid et steg foran alle andre.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

pusuren

som eg husker spillte han sentral mitbane!

Henki

Kihlstedt

Geddi-Ahlsen-Lundekvam-Bjørklund

Kniksen-Olofinjana-Samuelson-Kvisvik

Mjelde-Helstad

Plasserte Kniksen på høyrekanten på midtbanen, har ikke så veldig gode forutsetninger for å uttale meg om ham men han må jo nesten være med på tidenes Brannlag spør du meg. Valgte Mjelde og Helstad på topp. Helstad var toppscorer i Tippeligaen to år på rad og Mjelde er en av de mestscorende spillerne for Brann i Tippeligaen. I tillegg spillte de to meget bra sammen. Winters, Flo og Sæternes var alle sterkt med i vurderingen.
Sentralt på midtbanen regner jeg med at Scharner og Andresen vil være med i vurderingen neste gang.
Ballen skal fremover!

runarnormann

Quote from: "AtroZ"Overrasker meg at ingen har nevnt Jan Ove Pedersen. Han kan spille høyre kant.. Teknisk brilliant og alltid et steg foran alle andre.

Helt enig med deg!  Hadde tenkt aa kommentere det selv, men du kom i forkjoepet.

Bahus
Geddi - Ahlsen - POL - Hanstveit
Bakkerud - J.O. Pedersen - Olofinjana - Kvisvik
Mjelde - Helstad
egenden Alf Dahl

Xminator

Problemet med Jan Ove Pedersen er vl at han spilte dårlig de få gangene han ble plassert på høyrekant, og gjorde sine beste kamper for Brann sentralt. Og er i mine øyne å regne for en sentral midtbanespiller på "tidenes Brannlag". Og på den posisjonen har han veldig mange spillere foran seg.

florvaag

Jeg setter opp et lag uten å ta hensyn til når de spilte :

Ivar Farrestvedt

Tore Nortvedt Per Egil Ahlsen Alexander Olsen Helge Karlsen

Finn Berstad       Trygve Andersen    Anders Giske

Roald Kniksen Jensen    Rolf Birger Pedersen    Steinar Aase

Reserver : Kihlstedt, Hetløen, Austbø, Hauge  og Sæternes

Brann har vel aldri hatt noen superkeeper. Kniksens tempo, pasninger og teknikk var av en annen verden og Pesen må med.

florvaag

Candyman

Geddi var sjef han på sitt beste, men klart 10 år etter han vår på topp, så var jo raidene hans på siden ikke av samme tempo og klasse. Men han kom seg jo på landslaget, og feiret med en av sine hardeste sklitaklinger i karrieren, som kunne sendt han rett i dusjen igjen. Brann har jo ikke hatt aldverden med spillere på høyreback.

Geddi Geddi running down the wing
Geddi Geddi running down the wing
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

fanastril

Mitt forslag:

B. Sigurdsson
Geddi - P.E. Ahlsen - J. Bjørklund - H.Karlsen
A. Giske - S. Samuelsson  - J.O Pedersen - R. Kvisvik
Kniksen - T. Helstad

Benken: Kihlstedt, Pesen, Morley, Olofinjana, Winters, Peddien

pathel

har dåkkar fullstendig glemt hvor god soltvedt var for Brann før han fikk fyken ???

Helt outstanding var han, og de av dere som fulgte brann tett den gangen må da vite det ???

Gikk så til RBK, var med på TIDENES beste rbk lag hvor de bl.a. slo noen av de største klubbene i europa, og fikk tilbud fra Roma som rbk-spiller, men ble nektet å gå. hadde såfall blitt den første nordmann i moderne tid som ansatt i en toppklubb i Serie A. (Carew var bare på lån).

Soltvedt var en gud. Eneste spilleren i nord-europa det har blitt gått demonstrasjons tog for noengang, sto det i BA for en tid tilbake da de mimret...

stla

Er det bare meg som synes at Soltvedt var en stor spiller for Brann?? Greit at han dro under litt spesielle om stendigheter, men mener å huske at det ikke var han som valgte det...

1994    Brann   21   12   5   5   0   0   0   0
1993   Brann   21   16   7   2   0   0   0   0
1992   Brann   22   6   3   2   0   0    0    0
TOTAL:              64     34   15   9   0   0   0

Nemesis

Kult laget SK Brann fra 1990 - d.d:

Brann1:
Keeper: Bahus  
Forsvar: Geddi - Paldan- Jokke - Ahlsen
Midtbane: Hasund - Miller - Kvisvik - Magnus Johansson
Angrep: Trond Egil Soltvedt - Trevor Morley

Brann2 (4-3-3):
Keeper: T.Gill
Forsvar: Redouane Drici - POL - Tore Pedersen - Roy Wassberg
Midtbane: Torvanger - Lennart Fridh - Svante
Angrep: Kjetil Løvvik - Helstad - Eskelinen

Trener: Frank Strandli
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Lurkin

Khilstedt

Geddi - Alhsen - Soma - Bjørklund

Hasund - Svante - Olofinjana - Kvisvik

Sæternes - Helstad

..tar ikke med Kniksen og gjengen før min tid.
Berømte Brann fra Bergen

Go Up