• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

hvike sanger bør synges på stadion?

Started by mr-bolstad, June 03, 2005, 16:24:17 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

mr-bolstad

Jeg begynte vel egentlig å tenke dette når jeg leste tråden om "skandale" ropet.

sanger som bør synges på stadda er i mening klassikere og virkelig stemningsskapende sanger som f.eks "Byen e Bergen", Vi e de beste, "Dø for brann" og Vi e brann bergens stolthet for å nevne noen.
Dette er sanger som i min mening, bør synges hver kamp.

Ellers så har vi "Hei hå" som egentlig kan synges hvilken som helst kamp, men som egentlig funker best mot nettopp vif og rbk, men som blir sunget mot lag som f.eks Ham-Kam som ikke er relatert med den sangen engang, det blir liksom feil!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Brannfrelst

2.10.07-Gullet kom hem!

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

SKB e BEST!!!

Skillingsboller,hansa øl. Eg e fra Bergen og Vestlandets Konger bør vi synge mer av ja! E også tøft når hele Stadion reiser seg for å synge Nystemten!;D
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

slang

Vi e berømte Brann fra Bergen! Vi vinnar serien i år! Ja visst faen gjør vi det, som i 1963, mens vi ler av alle bøndar i vårt land!

Må finne på ny etter denne sessongen då;)
ansa 08

brannfrik

"Her kommer Bergen sine gutter" den blir sunget altfor lite på stadion etter min mening. den e også ypperlig til bruk på bortebane for å "skremme bøndene."

ellers så e "Byen e Bergen" en av de mest geniale tribunesangene som blir sunget på norske tribuner, men problemet e at ss ikkje greier å synge den sangen. det ville blitt elektrisk hvis ss bare hadde greid å svelge nederlaget og holde kjeft når man hører at hansa synger for så å henge seg på i deres tempo.

"vi e berømte Brann fra Bergen" e jo en evig slager og den har vi hatt et ganske brukbart trøkk på i hele år

en sang som absolutt burde bli tatt opp igjen fra glemselen e:

Melodi: I am sailing:

Brann fra Bergen
Brann fra Bergen
Brann fra Bergen
SK Brann!

vi ska blø for
vi ska dø for
Brann fra Bergen
alle mann.

den kunne absolutt blitt bra hvis den blir sunget sakte nok.

SKB e BEST!!!

SS prøver seg på Her kommer Bergen sine Gutter nesten hver kamp, men det e ikkje så mange som gidder å synge med på den..
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

BrannBergen

hater vålerenga sangen e bare konge!!
rann i Champions League!!

Romani3

E lenge siden eg har hørt at "Eg e født i Bergen" har blitt sunget... Savner den.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

BrannBergen

vi bør synge rosenborg rykker ned sangen.   helt konge


Rosenborg rykkar ned,
rykkar ned,
rykkar ne e ed.
rann i Champions League!!

TcK

Den der sangen som bygget på country roads virket knall.. Har ikke giddet å finne link til den, men jeg tror den gikk noe sånt som dette

Hansa øl, paraply
Sk Brann, Bergen by
Superlaget mellom fjeller
Syng for Brann
Alle mann

enten var det "super laget" eller "syng for laget". jeg husker som sagt ikke.

Men jeg hørte noen synge denne på SS en kamp for lenge siden, men men.. Fett om man får innført denne slik den egentlig er.

tck
Jesus elsker alle barna

Roffarne

Hvem er det som "har" Hey Jude for tiden?
Og hvis det ikke er noen; hvorfor?
En mer perfekt tribunesang skal man lete lenge etter...
Nu går alt så meget bedre.

Nixon

Quote from: "Roffarne"Hvem er det som "har" Hey Jude for tiden?
Og hvis det ikke er noen; hvorfor?
En mer perfekt tribunesang skal man lete lenge etter...


Du tenker sikkert på "na na na-refrenget" på slutten?
Kan jo brukes til hele laget: na na na........... vi e`Brann

Eller noe som passer bedre rent rytmisk.
Og han fortjener vel snart en sang?

Na na na na............. Hanstveit
Rød makt på Hansa!

Roffarne

Ja, refrenget er suverent for svaiende fullemenn :)

Hans Tveit fortjener i aller høyeste grad en sang og denne kan meget gjerne være passende. De fleste har hørt den, det er lett å trøkke til i alle ledd og den oppfordrer til gjentagelse.
Nu går alt så meget bedre.

jegløh

Hva med å synge Hey Jude med den opprinnelige teksten slik The Beatles skrev den. Den er jo aldeles nydelig.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Roffarne

Eh, jo.
Det er jo Leonard Cohens "Waiting For The Miracle" også, men den har skrekkelig lite med Brann å gjøre.
"Hey Jude" er glimrende den, men på Staddaen gjør det seg med Brann-varianter. Best er det om man kan finne noe som høres ut som hey eller jude. Da legitimerer man bruken enda mer.
Feks: "Na..Na-na-nananaaa, nananaaa, Surfdude".
For Dyland, selvfølgelig.
Nu går alt så meget bedre.

jegløh

Quote from: "Roffarne""Hey Jude" er glimrende den, men på Staddaen gjør det seg med Brann-varianter. Best er det om man kan finne noe som høres ut som hey eller jude. Da legitimerer man bruken enda mer.
Feks: "Na..Na-na-nananaaa, nananaaa, Surfdude".
For Dyland, selvfølgelig.


Hva med å spare den til neste gang en stripper løper utpå.
na - na - na nanana Hey Nude.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

viks

Vi e de beste bør synges oftere...

Vi bor mellom fjell,
og sild, og makrell,
og det e Brann som skal spelle på Stadion i kveld,
fra Halhjem i sør,
til Lindås i nord,
Kommer folk for og glo,
og de synger i kor...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Roffarne

Quote from: "jegløh"
Quote from: "Roffarne""Hey Jude" er glimrende den, men på Staddaen gjør det seg med Brann-varianter. Best er det om man kan finne noe som høres ut som hey eller jude. Da legitimerer man bruken enda mer.
Feks: "Na..Na-na-nananaaa, nananaaa, Surfdude".
For Dyland, selvfølgelig.


Hva med å spare den til neste gang en stripper løper utpå.
na - na - na nanana Hey Nude.

Hm.
Med ett ønsker jeg at "Hey Jude" kommer til å ligge brakk i lang, lang tid.
Nu går alt så meget bedre.

jegløh

Quote from: "viks"Vi e de beste bør synges oftere...

Vi bor mellom fjell,
og sild, og makrell,
og det e Brann som skal spelle på Stadion i kveld,
fra Halhjem i sør,
til Lindås i nord,
Kommer folk for og glo,
og de synger i kor...


Denne sangen synges jo relativt ofte, dog riktignok bare refrenget. Men er enig at den kan brukes oftere. I fare for å drite meg ut; er det en Ove Thue sang?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

runarnormann

Quote from: "jegløh"
Quote from: "viks"Vi e de beste bør synges oftere...

Vi bor mellom fjell,
og sild, og makrell,
og det e Brann som skal spelle på Stadion i kveld,
fra Halhjem i sør,
til Lindås i nord,
Kommer folk for og glo,
og de synger i kor...


Denne sangen synges jo relativt ofte, dog riktignok bare refrenget. Men er enig at den kan brukes oftere. I fare for å drite meg ut; er det en Ove Thue sang?


Ja, dette er en Ove Thue sang.  For et par aar siden, var det en gjeng med skotter som sang 'When we're walking in a Winters wonderland'.  Hvorfor synges ikke den oftere?

Ellers saa husker jeg naar Erik Hanoey var leder paa SS, pleide han aa sitte paa gjerdet og lede kampropene.  'Kom igjen gutter vaer naa med!  No skal vi jammen faa det te' osv.  Dette var veldig inspirerende baade for laget og resten av tilskuerne.  Noe aa gjenopprette?
egenden Alf Dahl

dex1974

Quote from: "Roffarne"Hvem er det som "har" Hey Jude for tiden?
Og hvis det ikke er noen; hvorfor?
En mer perfekt tribunesang skal man lete lenge etter...



Molde og Lyn benytter seg av "Hey Jude". Låter patetisk spør du meg...ihvertfall når de synger den.

Ser at flere ønsker å høre "Vestlandets Konger" mer...meget hyggelig å lese da det er jeg som diktet den i sin tid på buss hjem fra en sjelden seier på Fosshaugane og urfremførte den for noen under gravølet på Fotikken etter Bryne-tapet 16.mai i 2002.

Denne låter dessverre altfor tamt og det KAN ha noe med rytmnen i låta.
Strofen "Vi e stolte alle mann av vårt kjære SK Brann" kan  bli noe staccatopreget og tar bort noe av feelingen i Slades klassiker.

Derfor har jeg luftet et nytt forslag som jeg faktisk synes er bedre enn den versjonen som har vært i tre år nå og som følger mere rytmen i originallåta :

"Vi e Vestlandets Konger,Vi e Brann
Vi e Vestlandets Konger,Vi e Brann
Gir Oss Gledesrus Og Smerte
Brann e Klubben I Vårt Hjerte
Vi e Vestlandets Konger Vi e Brann"
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

jegløh

Quote from: "runarnormann"

Ellers saa husker jeg naar Erik Hanoey var leder paa SS, pleide han aa sitte paa gjerdet og lede kampropene.  'Kom igjen gutter vaer naa med!  No skal vi jammen faa det te' osv.  Dette var veldig inspirerende baade for laget og resten av tilskuerne.  Noe aa gjenopprette?


Sto på store stå selv da Hanøy gikk "opp på gjerdet". Ble brått slutt på det av usikker grunn. Husker trønderne ble imponert da 500 bergensere tok den på Lerkendal i 1990.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

jegløh

Imponerende innsats av tilreisende Brannfans igår.
Kan noen si meg om Vikingfansen også brukte "Hater Lillestrøm Sk"-sangen?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Go Up