• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bortesupportere på vår pub!??

Started by JhonnyBeGood, June 01, 2005, 15:41:10 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

JhonnyBeGood

Hva faen skal det bety? Hjemme mot lillestrøm på 16. var det vel flere fugler enn det var brannsupportere på vår egen pub...
Mener dette er en uting, skal man sitte å klemme å kose med hverandre før og etter kamp, hvordan skal man da kunne hate hverandre med lidenskap i 90 min på stadion ( hater lillestrøm sk, hater viking og vif...?)

Borte supporterne kan vel for helvete finne seg sin egen pub, dette er det nesten kun enga som gjør av den enkle grunn at det rett å slett ikke hadde gått å ha de på fotballpubben.
Legg merke til at det er på kampene mot enga og tildels viking at, spenningen ligger i luften... Nesten alltid fullt hus, god stemning og du kan skjenne hatet på tribunen slik det skal være.

Nei jeg sier bare en ting: Ut med pakket, ut med pakket!
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Motyka

Quote from: "JhonnyBeGood"Hva faen skal det bety? Hjemme mot lillestrøm på 16. var det vel flere fugler enn det var brannsupportere på vår egen pub...
Mener dette er en uting, skal man sitte å klemme å kose med hverandre før og etter kamp, hvordan skal man da kunne hate hverandre med lidenskap i 90 min på stadion ( hater lillestrøm sk, hater viking og vif...?)

Borte supporterne kan vel for helvete finne seg sin egen pub, dette er det nesten kun enga som gjør av den enkle grunn at det rett å slett ikke hadde gått å ha de på fotballpubben.
Legg merke til at det er på kampene mot enga og tildels viking at, spenningen ligger i luften... Nesten alltid fullt hus, god stemning og du kan skjenne hatet på tribunen slik det skal være.

Nei jeg sier bare en ting: Ut med pakket, ut med pakket!


Jeg tolker det slik hen at du vil forby bortesupportere på kampen også? Forstår jo veldig godt at du har et dårlig forhold til de om du prøver å klemme og kose på de før kamp.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

JhonnyBeGood

Hahaha litt av en komiker du, kjære Motyka...

Kozz åh klemzzzzz
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

SKB e BEST!!!

Bortesupportere og hjemmesupportere vær for seg, det e min mening ihvertfall...
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

mobli

Nå er det ikke så ille som det var en gang vi spilte hjemme mot RBK.
Musikken på anlegget inne, hadde blitt skrudd ned, og bartefolkene fikk sitte inne på fottikken, med medbrakt kassett/cd-spiller, og spille sangene sine.

Da var jeg ikke blid
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

soma

for et tema,
selfølgelig må no vi kunne ta noen pils sammen før og etter kamp for den del, vi e jo sammen med hjemmesupporterne når vi e borte og har d kanon gøy, så slutt å syt
esus elsker deg!

monzilla

det er ingen selvfølgelighet at vi skal dulle og dikkedere med motstanderene før kampen.

Motyka

Hva er så galt med å pleie sosial omgang med andre lags supportere? Nekter fortsatt enkelte Brann fans å integrere seg?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Laxevaag

Jeg for min del forbeholder meg retten til å unngå utstrakt kontakt med motstanderlagets supportere. Unntaket er Kanaris, som jeg fremdeles etter 15 år har problemer med å mislike. Det er noe likefremt og uskyldig over Lørenskogingene. Det hjelper sikkert også at de to ganger har hatt innsamling for å holde meg og kumpaner igjen på Martins når brannsupporterbussen skal gå. Og at de hater Enga. Det hjelper også godt.

Sharpy

Quote from: "JhonnyBeGood"Hva faen skal det bety? Hjemme mot lillestrøm på 16. var det vel flere fugler enn det var brannsupportere på vår egen pub...
Mener dette er en uting, skal man sitte å klemme å kose med hverandre før og etter kamp, hvordan skal man da kunne hate hverandre med lidenskap i 90 min på stadion ( hater lillestrøm sk, hater viking og vif...?)

Borte supporterne kan vel for helvete finne seg sin egen pub, dette er det nesten kun enga som gjør av den enkle grunn at det rett å slett ikke hadde gått å ha de på fotballpubben.
Legg merke til at det er på kampene mot enga og tildels viking at, spenningen ligger i luften... Nesten alltid fullt hus, god stemning og du kan skjenne hatet på tribunen slik det skal være.

Nei jeg sier bare en ting: Ut med pakket, ut med pakket!


Ja, huff. Det er tøffe tak...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Bergen Sin Gutt

Quote from: "soma"for et tema,
selfølgelig må no vi kunne ta noen pils sammen før og etter kamp for den del, vi e jo sammen med hjemmesupporterne når vi e borte og har d kanon gøy, så slutt å syt


Dere kan vel gjøre det på Scotsman, Champions, Børsen eller Peppes?

Geit1

Lillestrøm var overalt den helgen. Observerte de på Børsen, Biskopen, Bosman, Badet, Fottiken, Gjestehuset og flere andre plasser. De må ha vært endel, for å si det sånn.
Vil dette forresten si at JBG ikke vil besøke fuglenes pub i bortemøtet med LSK?

brannfrik

hvis vi regner med at fuglene brukte hele billettkvoten sin på 16. så var de 850 stk. så mange var de ikkje, det kunne man enkelt se hvis man ha noenlunde normalt syn, men det vil være rimelig å anta at de var mellom 500 og 600 her på 16.mai og det e klart at de syns når så godt som alle oppholder seg på puber i sentrum.. eg syns bare det e kjekt med bortesupportere på puben eg, men når man e bortesupporter må man også "kjenne sin plass" og ikkje være så altfor brautende og frekke. sånn som  det eskempelet med rbk supporterne som ble nevnt tidligere i tråden.  vil man ha spilt supportersangene sine går man bort til han som styrer musikken og spør pent. får man et nei, må man leve med det.

Stalin

Herregud så latterlig.. er så tragisk det der "sorry kanke ta en pils med
deg.. du er jo lsk fan.." hva med å faktisk innse at det er også er kongefolk og man hater ikke den andre fansen, man bare liker ikke det andre fotballaget..

Mr_Soma

Norge e alt for mye preget av janteloven...
Hvor er den skikkelige supporterkulturen blitt av?

"Alle skal like alle"

Se til utlandet f.eks, når ser du en Spursfan trøste en Arsenalfan,en Celticfan dulle med en Rangersfan, eller en Interfan spante øl på en Milanfan?

- Kanskje satt litt på spissen, men allikevel!

Synes vi skal ha fottiken for oss sjøl og la motstandernes supportere styre med sitt!

Stalin

Ser ingen grunn til å ta en pils å diskutere fotball med noen som liker
et anna lag..

YadaYada

Quote from: "Stalin"Ser ingen grunn til å ta en pils å diskutere fotball med noen som liker
et anna lag..


Helt enig med deg der.
Synes det er bra å kunne ha et godt forhold til andre supportere. Når vi har vært på Martins i Lillestrøm f.eks har stemningen alltid vært god.
Ser absolutt ingen problemer med at bortesupporterene tar seg en tur innom puben vår før/etter kampen.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

ostraume

Latterlige greier. Selvfølgelig skal man kunne prate og pilse med motstandernes supportere.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Større lag - flere tilhengere - større sjanse for "idiotier" - flere "hendelser" -> supporteren kan ikke omgås som mennesker.

Konklusjonen må vel være at vi får en større fotballpub, med eget furterom for de med litt lavere toleranse :p

Skotten

Quote from: "YadaYada"
Quote from: "Stalin"Ser ingen grunn til å ta en pils å diskutere fotball med noen som liker
et anna lag..


Helt enig med deg der.
Synes det er bra å kunne ha et godt forhold til andre supportere. Når vi har vært på Martins i Lillestrøm f.eks har stemningen alltid vært god.
Ser absolutt ingen problemer med at bortesupporterene tar seg en tur innom puben vår før/etter kampen.


De to innleggene over : Selv om dere er rykende uenig, er dere fortsatt helt enig. Herlig å være fra Bergen:-)
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

YadaYada

Quote from: "Skotten"
Quote from: "YadaYada"
Quote from: "Stalin"Ser ingen grunn til å ta en pils å diskutere fotball med noen som liker
et anna lag..


Helt enig med deg der.
Synes det er bra å kunne ha et godt forhold til andre supportere. Når vi har vært på Martins i Lillestrøm f.eks har stemningen alltid vært god.
Ser absolutt ingen problemer med at bortesupporterene tar seg en tur innom puben vår før/etter kampen.


De to innleggene over : Selv om dere er rykende uenig, er dere fortsatt helt enig. Herlig å være fra Bergen:-)


Bra observert :)
Tror Stalin misformulerte den setningen litt, skulle nok vært en "ikke" inni der en plass. For i følge hans forrige innlegg virket han positiv til andre supportere.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Bent

Quote from: "JhonnyBeGood"Hva faen skal det bety? Hjemme mot lillestrøm på 16. var det vel flere fugler enn det var brannsupportere på vår egen pub...


Er vel ikke akkurat første gangen det er bortesupportere på "vår" pub.. slik har det vært de 12 årene jeg har vanket der,tipper det var slik før det også.... unntaket er vel vif..

når vi feks reiser til trondheim så går vi jo på kjernens stampub.. de 2 siste årene har det faktisk vært flere brann supportere enn rbk supportere der..

Ser ikke noe galt i å være på samme pub, om du vil snakke med de eller ikke er opp til deg.
Ut med RBH

Roffarne

Quote from: "Mr_Soma"Se til utlandet f.eks, når ser du en Spursfan trøste en Arsenalfan,en Celticfan dulle med en Rangersfan, eller en Interfan spante øl på en Milanfan?

- Kanskje satt litt på spissen, men allikevel!

Den spissen var like blundt som tankekapasiteten til mange av brukerne her.
Tatt i betraktning at feks. Spurs og Arsanal har et geografisk skille som er like defust som Bergen-Fana så er det nok en god del tilfeller av forbrødring innad i dette "hatforholdet".

Det er bra å ha temperatur på kampen, men så lenge jeg har venner som, grunnet uheldig opphav, heier på LSK, Viking eller VIF skal jeg ikke gjøre annet enn å ønske dem hjertelig velkommen til "min" pub.
Nu går alt så meget bedre.

Snublefot

Så lenge de andre supporterne holder seg i skinnet, og kun er der for å kose seg med noen pils og snakke fotball er det bare hyggelig med andre tilhengere tilstede mener nå jeg og.. ser ingen grunn til å nekte folk å komme på puben.. som sakt så lenge det er for å slappe av med noen pils og ikke lage bråk....

celtic vs rangers supportere er liksom ikke det samme som bataljonen vs bastionen;)

brannfrik

celtic vs rangers e det samme som bataljonen vs klanen vil eg påstå. vi ønsker de ikkje akkurat velkomen til vår pub og de har heller ikkje nåkke sterkt ønske om å komme på vår pub heller.

Xminator

Brann - klanen er ikke i nærheten av Rangers -celtic. Og ett forhold som det er ikke noe å trakte etter heller.

KennethS

Nok en som prøver og føre anglofili in i Norsk fotball... Chelsea supporterne kunne aldri sittet på pub med Arsenal fansen *buhuuuu* betyr det at vi må gjøre det samme i Norge? e mye artigere på puben når det e bortefans der. Nei e glad vi har bortefans som syntes det e artig og komme på besøk på puben.
tå på Brann

Vestkanten

Quote from: "mobli"Nå er det ikke så ille som det var en gang vi spilte hjemme mot RBK.
Musikken på anlegget inne, hadde blitt skrudd ned, og bartefolkene fikk sitte inne på fottikken, med medbrakt kassett/cd-spiller, og spille sangene sine.

Da var jeg ikke blid


Det var vel ikke så annerledes denne spesielle 16. mai dagen. Når jeg kom på fotballpuben spilte de kun kanari musikk. Mulig jeg kom på et gitt tidspunkt hvor kanarimusikken regjerte, men jeg fikk en følelse av at vi var gjester i eget hus. Siden vi er så snille og gode mot alle andre så skulle vel det bare mangle......
Brann stemningen jeg var ute etter fant jeg imidlertid ikke og stakk derfor fra åstedet for å drikke mitt øl et annet sted, uten skjemmende bakgrunnstøy.
Mulig jeg er en av disse med fordommer mot andre fans siden jeg ikke synes det er så veldig gøy å menge meg med andre lags supportere, men jeg klarer det bare ikke, enten det er kanari, klanen, eller noen andre uvesentligheter.
Jo mere vi er sammen, jo gladere vi blir funker altså ikke for meg. Det var derfor bra å høre at andre også hadde det på samme måte.
Heia Brann!

Mr_Soma

Skjønner deg veldig veldig godt "Vestkanten"....

Jeg forstår ikke hva vi skal med motstanderens supportere i "vår stue" før en kamp.

Mitt mål med å gå på puben før kamp er å få opp stemningen, sånn at du er skikkelig klar for kampen!

Får ikke den feelingen av å høre på "ååååh FUUUULA" eller " R.... B.... K.."

Snublefot

men det er helt greit. Jeg er helt enig i at det ikke er noe særlig om det blir spilt bortelagets sanger og musikk på "vår" pub.. om det så er på fotball puben i Bergen eller på the champ i Oslo, så er det allikvell der brannsupporterne samles og lader opp til kamp.  Der skal det i såfall holde med brannsangene, ettersom det er vi som stadig kommer tilbake dit, lager stemning og legger igjen penger der.

Men det andre lagets supportere må jo gjerne komme innom og ta en pils og slå av en prat før kampen? ser ingen ting galt i det... men er enig i det dere sier om f.eks rbk som satte seg ned med egen kassetspiller, eller at det var kanarimusikk på puben i bergen. Det er ikke nødvendig og hører absolut ikke hjemme..    

må man takke ja til både supportere og musikk? kan man ikke bare ha det så greit at vi lager vårt leven, lader opp til kamp med vår musikk, og om noen andre supportere på død og liv ønsker å sitte sammen med en gjeng gale bergensere og høre at i år skal det skje.. som i 63...... så må de for all del det,)

Green shirt mush

kjøss meg bak.er så jævli lei av at bortesupportere inntar vår pub før kamp. Se for dere dette:
En gjeng med viking-bønder inntar puben. De har med seg tromme.
Trommen overdøver musikken for de som sitter i nærheten av trommen.
Trommeslageren blir bedt om å sitte seg ned og være stille.
Vedkommende som sier dette får i trynet at han bare må holde kjeft og blir bedt om å være med utenfor.
Overnevnte episode har faktisk skjedd.
Er så lei av at alle mulige slags bønder skal innta puben og føle seg som hjemme. Vi skal helst kose og klemme mest mulig på bortesupporterne før kamp i rein fair fans stil.
Er så jævli lei av dette.
Hatet tilbake i fotballen
Men dette er jo bare min mening,hvem bryr seg?
i!
ACAB

Nixon

Quote from: "Green shirt mush"Er så lei av at alle mulige slags bønder skal innta puben og føle seg som hjemme.


Men vi gjør det jo gjerne selv. Har selv lest opptil flere entusiastiske reisebrev i blader og på nettet av typen: "Vi inntok den lokale fotballpuben da bussen kom til Skien. Og det tok ikke lang tid før supportersangene runget høylydt i puben og ut i gaten. Flere og flere Brannsupportere strømmet til og snart var det rødt overalt, og hjemmefansen måtte finne seg et annet sted å drikke. Det var helt konge!!!"
Rød makt på Hansa!

KEO

[Se til utlandet f.eks, når ser du en Spursfan trøste en Arsenalfan,en Celticfan dulle med en Rangersfan, eller en Interfan spante øl på en Milanfan?

- Kanskje satt litt på spissen, men allikevel!

Synes vi skal ha fottiken for oss sjøl og la motstandernes supportere styre med sitt!
Nu kør vi!

SKB e BEST!!!

Må faktisk si meg litt enig i det Green shirt mush skriver.. Hatet tilbake til fotballen!
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Geir

16 mai var jo teltfesten på danmarksplass. Ikke rart LSK-fansen fikk puben omtrent for seg sjøl da.

Og så lurte jeg på en ting. Kanskje en av "hate motstanderfansengutta" kunne svare. En av mine beste kompiser er vikingsupporter. Bør jeg kassere vennskapet med ham, og slutte å snakke med ham?
ndelig SERIEMESTER

Green shirt mush

QuoteOg så lurte jeg på en ting. Kanskje en av "hate motstanderfansengutta" kunne svare. En av mine beste kompiser er vikingsupporter. Bør jeg kassere vennskapet med ham, og slutte å snakke med ham?


Ja kasser det!!!!
Neida gayr........nå snakker jeg på generelt grunnlag.........Det jeg er motstander av er at det kommer en gjeng og "overtar" puben vår.

Til Nixon: Om vi tar oss friheter i andre landsdeler,ja da er det hjemmelagets oppgave å passe på at vi ikke tar oss friheter.
På samme måte som at vi må passe på at ikke motstanderlaget tar seg friheter.
i!
ACAB

Go Up