• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ny spiss på vei?

Started by arild, May 30, 2005, 17:05:51 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

mr-bolstad

egentlig litt irriterende!

eg har mye mer lyst på dyktige forsvarspillere!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

ekte kjuagutt

kan dette være noe og satse på? Synes vi har god nok dekning på spissplassen. Det og satse på middelmådigespillere som er bort imot 30 er ikke helt det jeg synes vi skal gjøre

sekto

Dekningen på spissplassen er vel diskutabel. Arve Walde får jo ikke sjansen så fryktelig ofte og om Miller skal spille seg inn på vingen, så trenger vi noen fremme om Winters eller Sæternes skulle bli skadet. I går avsluttet vi jo med Scharner som spiss.

Vi har fortsatt Macallister i reserve, men så langt har han ikke vist seg som en notorisk målscorer. Han jobber masse, og viser at han vil, men han får det rett og slett ikke til. Litt rutine kan ikke skade, om prisen ikke er for stor.

Henki

Quote from: "arild"http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=4127&brann=85ec83f376a01174006902df7ab6c567


Vel, til dette er det vel bare en ting å si: Espen Musæus...
Ballen skal fremover!

BL

Kanskje McOffside reiser hjem snart då...?
Hansa-
Felt Z

janjan

Herregud... Hva i allverden skal vi med sånt noe? Må være for å holde Brann2 i 2.div! Macallister er ung og har potensiale. Greit nok at han er skadet akkurat nå, men vi har også Walde i stallen. Hvorfor vi skal brødfø KL er meg et mysterium.

Bhreannnrik

Ja jeg er enig med folk ^^ oppi her, Føler ikke at Brann trenger og satse pÃ¥ en spiller som er sÃ¥ "gammel"  unge spillere er mer verdt og satse pÃ¥ i den forstand. Hadde gjort seg men en bedre forsvars spiller en middel god spiss.   :D

naitsirk

komisk spør du meg

minner litt om røverkjøpet tenden

sekto

Syntes det minner litt mer om kjøpet av Lund. Greit nok han kom noen år for seint, men de kampene han fikk spille, så laget han noen utrolig viktige mål. Så inntil jeg ser mannen spille, så skal jeg ikke si dette er en dum ide..

janjan

Jeg har sett ham spille i bÃ¥de Strømsgodset, Odd og Tromsø. Absolute shite  :cry:

pags

Jippi; vi starter gamle hjem. Håper han ikke er så dement at han har glemt hvor målet står.....

Heller scharner på topp.....

Ã?ge

Hadde vært bedre å hente tilbake kristian ystås fra sogndal enn å satse på en som knapt får spille i tromsø.

tiff


Kristin

bør ikke vi heller prioritere midlene våre litt mer?

HALLO forsvaret kanskje?????

greitt med backup'er framme men alikevel
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

Nixon

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=4128&brann=8936bf59c0a9576f874bebbd9f946a38

Christian Brink fra Stord/Moster skal trene litt med Brann. Først og fremt for at klubben skal bli nærmere kjent med han.

Så får vi bare håpe at de blir godt kjent...
Rød makt på Hansa!

Xminator

Gud bedre... Trodde vi hadde sluttet å hente inn slikt med Tom Sanne sist sesong :p Så desperate kan de vel ikke være etter å få flere spillere på benken til Brann 2?

Brann-Peter!

Man trenger vel ikke å slutte å se på interessante spillere selv om man har en bred og forholdsvis bra stall..
Jeg ser på det som positivt at de er interessert i spillere i Bergen og omegn får jeg vel si..
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Nixon

Helt greit å hente lokale unggutter til treningsopphold. Virker nesten som de fleste andre klubber enn Brann de siste årene en eller flere ganger har funnet gode spillere i de lavere divisjoner. En gang må jo også vi finne gull!
Rød makt på Hansa!

_owenz_

Dette ligner litt på Klock og Sanne kjøpene, må gudene vite hva de tenker på. Skulle tro Brann var inntresert i å fase ut middelmådighetene ikke anskaffe nye... 22 mål i hele karrieren? Like mye som en god spiss scorer på en sesong!

Dette lukter rett og slett, hva i alle dager skal vi med denne fyren. Brann er ikke sosialkontor for utrangerte spillere...

Gjelder å ha litt is i magen og snappe opp Ocean når odd rykker ned... eller så er jo mange serier ferdig nå. Sikkert mange nedrykkslag som vil kvitte seg med spillere. AIK var jo reneste godtebutikken ifjor...
owenz

Hansakongen

jeg ville heller hatt brain west som spiller pÃ¥ ffk... slik at det kan bli litt mer liv Ã¥ røre i angreps rekkene til brann framfor en gammel tulling :twisted:  :twisted:

enavgutta

Helt utrolig at de ønsker å hente dette stallfyllet her vi aldri har hørt om. Må du bli edru Per Ove. Dårlig trantips? Skandale !

Blææ

Sakset fra BA:
Brann har innledet forhandlinger med Tromsøs spissreserve Kim Larsen. - Vi ønsker å styrke stallen, sier sportslig leder i Brann, Per-Ove Ludvigsen.

Snakker ikke Peddien litt mot seg selv her da,vi ønsker å styrke stallen... og så henter man Kim Larsen fra benken til Tromsø...uforståelig.
Jeg mener at dette er en som vil oppta plassen for spiller som kunne ha styrket Brann,dette er nok Tom Sanne om igjen...
ont follow me,Im lost too

TERD

Dette er en skandale, intet mindre! Med Big Mac, Walde og Ysten i Sogndal, pluss at Miller også er et alternativ, er det helt skandaløst å bruke midler på en gammel reservespiss med erfaring fra 1 og 2 divisjon.

Hva er det de folkene tenker på! De lar oss aldri få muligheten til å tenke: "nå gjør de mye fornuftig, dette ser bra ut", før de koker i hop slikt rask. Utrolig! Er det ingen som kan stoppe dem?
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Roffarne

For det første har man ikke mye oversikt over norsk elitefotball dersom man aldri har hørt om KL før.
Og for det andre så må man se litt på hvilken hensikt denne spilleren tjener.
Han er gratis, lavtlønnet (for fotballspiller å være) og rutinert. Vel vitende om at Ben og Robbie er førstevalg vil han finne seg til rette på benken og være god å ha i tilfelle skader. Det er ikke snakk om hente mannen for å bringe gullet hjem til Bergen, det er bare snakk om å ha en i bakhånd som fungerer som spiss.
Det siste vi ønsker er RBK-tendenser hvor vi sitter med fire spisser som alle er like misfornøyd med lite spilletid. To som utgjør den ordinære duo og to som kan gjøre en grei jobb ved skader eller formsvikt.

Dette er helt uproblematisk så lenge spilleren kommer gratis.
Nu går alt så meget bedre.

hocey

Dette er en super skandale. Brann trenger absolutt ikke en ny spiss, da de har mange alternativer. Skulle det knipe skikkelig kan også Kvisvik (med tanke på ghaneseren som kommer) eller Scharner spille spiss. Enkelte ganger lurer en på hva Mjelde og POL tenker på. Fylle opp stallen med spillere som en knapt har hørt om som nærmer seg pensjonist alderen. En kan ikke her forvente den store fremgangen fra disse fotball benene nei. Sats heller på de unge I stallen og slutt å fylle opp stallen med spill med spillere som bare kommer til å irretere oss som ser på dette laget.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

TERD

Quote from: "Roffarne"Og for det andre så må man se litt på hvilken hensikt denne spilleren tjener.......

.....Dette er helt uproblematisk så lenge spilleren kommer gratis.

Hensikt? Vi har jo spillere på benken nettopp for å ha back-up ved skader. Både Walde, Big Mac (og forsåvidt Ystaas) er nok sikkert også klar over at de ikke er førstevalg, og håper å gjøre en god jobb for å komme i posisjon.

For det andre er han overhodet ikke gratis. Lønnen hans kan dekke lønnen til 2-3 unge talenter.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Nixon

Jeg tror nok Kim Larsen kan vise seg å være bedre enn både Big Mac og Walde. Så la oss ikke være så negative før vi ser hva han har å tilføre Brann. Er jo mange spillere som får en ny vår ved klubbskifte.
Og hvis han ikke slår helt til har vi ikke brukt mye penger på han. Og hvis det gjør at andrelaget holder plassen er det i alle fall verdt pengene.

Uansett er ikke dette istedetfor nye klassespillere. I avisene i dag sier POL at de har et par gode navn på blokken som kommer til å styrke førsteelleveren. Vi venter i spenning!
Rød makt på Hansa!

Roffarne

Quote from: "TERD"
Hensikt? Vi har jo spillere på benken nettopp for å ha back-up ved skader. Både Walde, Big Mac (og forsåvidt Ystaas) er nok sikkert også klar over at de ikke er førstevalg, og håper å gjøre en god jobb for å komme i posisjon.


Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke får med meg så mange Brann-treninger så følgende uttalelse blir mest spekulasjoner, men:
Jeg går utifra at Mons har en rimelig grei oversikt over stallen sin. Enn så artig det hadde vært å dyrke frem noen lokale talenter, som Walde, Storesund o.l, og sørget for at de etablerte seg på TL-nivå, så må man kanskje innse at veien dit er lang. Det er stor forskjell på å hoppe inn 5 min før kampslutt når Brann leder hjemme og å starte mot RBK på Lerkendal.
Og ikke snakk om Ystaas, vær så snill.
Jeg ønsker ham alt vel i Sogndal, men la oss slippe å se det oppgitte trynet på gressmatten vår igjen. I realiteten har vi pr. dd. to (veldig) gode spisser, et utenlandsk talent (med kronisk overtenning) og et lokalt talent (som sikkert har godt av å modne i Brann 2). KL kan helt sikkert tilføre noe. Om ikke annet så kan han i alle fall sørge for at Mons får sove om natten dersom lysken til Robbie eller ræven til Ben skaper seg tussete igjen.
Nu går alt så meget bedre.

hocey

Ja I så tilfelle har vi Walde, BIG MAC, Kvisvik, Miller og I worst case Scharner som kan steppe inn. Det er mange og gode nok folk til å dekke spiss plassene!
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

TERD

Quote from: "Roffarne"
..... Enn så artig det hadde vært å dyrke frem noen lokale talenter, som Walde, Storesund o.l, og sørget for at de etablerte seg på TL-nivå, så må man kanskje innse at veien dit er lang.

Hva er det med dette evinnelige maset etter lokale talenter? Jeg snakker ikke om å dyrke frem, det får bli en annen diskusjon, men å skaffe seg spillere som allerede er talentfulle, og som har fremtiden foran seg. Om de er fra Bergen eller ikke spiller mindre rolle.

Kim Larsen binder opp lønnsmidler og gjør mulighetsvinduet mindre. Så enkelt er det.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Roffarne

Quote from: "hocey"Ja I så tilfelle har vi Walde, BIG MAC, Kvisvik, Miller og I worst case Scharner som kan steppe inn. Det er mange og gode nok folk til å dekke spiss plassene!

Dette er ikke Gutter-12. Kvisvik, Scharner og Miller gjør seg klart best på midtbanen og jeg ville blitt veldig overrasket dersom KL ikke er en bedre spiss enn alle tre.

Men for all del. Vi må jo ha noe å hyle over.
Nu går alt så meget bedre.

Xminator

Jeg blir tilsvarende overrasket om denne Kim Larsen viser seg å være bedre enn Miller, Scharner eller Kvisvik. Anderledes spisstype ja, men her er det Brann er på vei til å gjøre feil. Selv om han er rask og liten betyr det ikke at stallen automatisk styrkes. Nei, skal Brann hente noen liten lett spiss må det være av Brian Wests kaliber eller bedre. En spiller som faktisk har vist han kan spille ball og score mål.

Er egentlig usikker på om vi trenger en slik spillertype i troppen. 99,9% av kampene er det vi som fører, og motstanderen ligger dypt og gir minimalt bakrom uansett hvordan vi presser. Har særdeles vanskelig å se for meg Kim Larsen som matchvinner mot RBK. Og tilsvarende lett for å se en Brian West blir det.

Spar pengene til senere POL! Greit nok at spilleren er gratis, men du binder oppe noen hundre tusen i spillerlønninger ut kontraktstiden til spilleren. Da er det bedre å bruke en Walde eller Spurkeland om krisen melder seg og Sæternes+Winters er ute i en eller flere kamper. Resultatet blir det samme - null mål annet enn ved ytterste tilfeldighetet og 13 porsjoner flaks.

Nemesis

et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Skotten

 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Roffarne

Quote from: "Skotten"De kunne like gjerne kjøpt meg.

Oi, nå begynner troen på egen fortreffelighet å ta over her.

Selv vet jeg ikke stort om Kim Larsen. Men når han ifølge eget utsagt er "så lagt fra Jostein Flo i spillertype som overhode mulig", så høres det bra ut i mine ører.
Det er vel ei heller snakk om å lønne fyren oppetter halsen og skrive kontrakt til utgangen av 2020. La ham komme og være ut året på B-lønn, så ser vi om det kan være noe å ha i backup.
Ingen grunn til å rope skandale før noen har sett en mann vi kanskje skal ha "gratis" ut året i aksjon.
Nu går alt så meget bedre.

TERD

Quote from: "Roffarne"Oi, nå begynner troen på egen fortreffelighet å ta over her.

Selv vet jeg ikke stort om Kim Larsen. Men når han ifølge eget utsagt er "så lagt fra Jostein Flo i spillertype som overhode mulig", så høres det bra ut i mine ører.
Det er vel ei heller snakk om å lønne fyren oppetter halsen og skrive kontrakt til utgangen av 2020. La ham komme og være ut året på B-lønn, så ser vi om det kan være noe å ha i backup.
Ingen grunn til å rope skandale før noen har sett en mann vi kanskje skal ha "gratis" ut året i aksjon.


Nå driver du å leker butikk. Følgende er grunner nok til å droppe dette tullet:

- Vi har god dekning på spiss-plassen.
- Han er ikke gratis! En del på dette forumet (særlig merkes dette når temaet potensielle bøter fra NFF til Brann blir debattert) har fått det for seg at f.eks 500.000 ikke er mye penger. På tide å bruke hodet litt...
- Lønnen hans kunne betalt 2-3 talentfulle spillere.
- Han tar opp plass i troppen, og på Brann-språk betyr det at de yngste talentene blir skviset ut i kulden.
- POL har brukt - og kommer til Ã¥ bruke - tid pÃ¥ dette. Dette er tid som ikke lenger eksisterer, og som de mao ikke brukte pÃ¥ Ã¥ finne  interessante spillere.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Skotten

Jeg har enda ikke benyttet meg av muligheten til å hetse Kristian Ystaas fra tribunen, og ser heller at Per Ove Ludvigsen legger forholdene til rette for det, istedet for å hente inn en spiller jeg har så lite forventninger til at hetsing blir direkte meningsløst.

Vet vi har to selvskrevne spisser i Winters og Sæternes, blir en av dem skadet stiller vi med Kim Larsen. Dette er ikke ambisiøst. Tromsø har sikkert få betenkeligheter med å slippe Larsen, da de på sin side arbeider med å få Rushfeldt til klubben. Slik sett er det Tromsø som virker som den mest ambisiøse klubben av de to, mens Brann atter en gang tenker kortsiktig, til og med uten gevinst, istedet for langsiktig med en yngre spiller som gjerne skårer like mange mål som Larsen (0), men som gjerne har litt lengre tid på seg til å forbedre dette.
 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Roffarne

Quote from: "TERD"Nå driver du å leker butikk. Følgende er grunner nok til å droppe dette tullet:

-Vi har god dekning på spiss-plassen.
Godt at du beholder roen, men når Mjelde blir nervøs over Dylan sin skade tyder det på det motsatte.
- Han er ikke gratis! En del på dette forumet (særlig merkes dette når temaet potensielle bøter fra NFF til Brann blir debattert) har fått det for seg at f.eks 500.000 ikke er mye penger. På tide å bruke hodet litt...
Aldri i livet om denne mannen vil heve 500.000 for en halv sesong, men la gå; du har rett i at penger er penger.
- Lønnen hans kunne betalt 2-3 talentfulle spillere.
Her brister det litt igjen. Det er ikke Kohler det er snakk om her. Han kommer ikke til å ligge i eliten hva lønn angår.
- Han tar opp plass i troppen, og på Brann-språk betyr det at de yngste talentene blir skviset ut i kulden.
Rent fysisk er det vel plass til èn til i garderoben. Og dersom de yngste får mindre spilletid så betyr vel det han han er bedre og, ipso facto, Brann blir bedre.
- POL har brukt - og kommer til Ã¥ bruke - tid pÃ¥ dette. Dette er tid som ikke lenger eksisterer, og som de mao ikke brukte pÃ¥ Ã¥ finne  interessante spiller.
Joda, det har vel gått noen timer med til dette. Men det er nok ikke så rent få timer og dager POL bruker på å reise land og strand rundt for å se på spillere som vi aldri hører om. Denne mannen har altså imponert POL/Mjelde og da må vel det sies å være tid vel brukt.

Poenget mitt er at det ikke skader å ha en spiller med noen år på ræven i bakhånd. Med to spillere skadet/ute av form er vi virkelig helt nede på beinet hva målteft angår.
Nu går alt så meget bedre.

TERD

Jeg tror kanskje i bunn og grunn at uenigheten handler om litt grunnleggende holdninger. Slik jeg ser det er det ingen tvil om at Kim Larsen binder opp litt midler, litt plass, litt tid etc, som nødvendigvis må taes fra et eller annet sted. Jeg frykter det er talentene som får unngjelde.

På den annen side er det ok å mene at en mer erfaren spiller på kort sikt er et sikrere kort, det kan jeg forsåvidt til en viss grad være enig i.

En grunnleggende uenighet er jo egentlig er helt ok.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

enavgutta

Det lukter skandale av dette her folkens.

Denne Kim Larsen kan fort bli et potensiellt mobbeoffer og skape mye vrede på Stadion.
Trodde de hadde gått på en smell før og lært av erfaringene ved å hente den gamle studenten Sanne.

Så i BT at det måtte et ekstraordinært spillermøte til for å få gjennomslag for lønnen til denne reservespilleren.

"Miller-militisen" er i harnisk !!

Xminator

Regner nok med at "mobb-sanne" komiteen ser med mindre blide øyne på at Kim Larsen blir byttet inn istedenfor Miller. Så potensielt mobbeoffer, ja. Mobbet av meg? Nei. Så lenge spilleren gjør så godt han kan.

Skepsisen min går 100% på om han faktisk styrker stallen. Og om det kanskje muligens hadde vert en ide å holde igjen og satse på en bedre spiller (som for eksempel West).

Nixon

Quote from: "Xminator"Skepsisen min går 100% på om han faktisk styrker stallen. Og om det kanskje muligens hadde vert en ide å holde igjen og satse på en bedre spiller (som for eksempel West).
Rød makt på Hansa!

B.B.

Skjønner ikkje dette maset om West hele tiden. Mannen kan jo kun løpe!

Ikkje har han scoret særlig mye mål og i år har han stort sett vært brukt som såkalt "supersub" av FFK. Når det i tillegg e snakk om at han prises høyt så nei takk!!

Når det gjelder Kim Larsen så e eg utelukkende negativ! Forstår ikkje at han skal kunne bidra med noe som helst. Den sesongen han slo igjennom i Odd var han ganske god og scoret endel mål. Siden har ikkje eg hørt en dritt om han før han plutselig dukket opp på TIL`s reservebenk denne sesongen. Høres ut som en bominvestering spør du meg.

Syns det e synd at ikkje noen talenter kan slippe til istedet. Men eg spør allikevel om det ikkje e en grunn til det? Grunnen til at Mjelde henter inn dette og annet stallfyll må jo være at han ikkje syns Walde, Storesund, Spurkeland m.fl. har det som skal til for å hevde seg. Personlig syns eg de e alt for spak for det øverste nivået i Norge. Spesielt Walde bør trene på seg 10 - 15 kg muskler før han kan hevde seg i duellene. Han har jo høyden og rekkevidden, men blir for lett.

Avsporing!!

Oppsummering: Kim Larsen e ikkje god nok for BRANN!
                       Brian West e ikkje god nok for BRANN!
                       Stallfyll som nærmer seg 30 trenger vi ikkje i BRANN!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

enavgutta

Spilleren sier selv at "Dette kan være en drøm som går i oppfyllelse "
Høres egentlig mest ut som kompisene mine på 4.divisjonslaget Sandviken.

Stallfyll, hva skal vi med det? Skaper kun furore i spillergruppen.

Dessuten virker det som om Per Ove er overivrig etter å stadig nye spillere, kanskje han føler han ikke noe å gjøre på jobben hvis han ikke kan ringe, snakke med og signe nye spillere fortløpende. (Du kan surfe litt på nettet, kikke litt på excel og ta en tur på Travbanen hvis det ikke skjer noe i Idrettsveien en dag Per Ove)

Jeg synes i bunn og grunn at vi skal fokusere på den spillergruppen vi har og utvikle den videre. Moraleni har i laget nå virker positiv. Gjengen har begynt å kjenne hverandre godt og bygget opp en godt forhold og god stemning.

http://barten.berntolav.com/dagbok.htm

hocey

Når en ser på utviklingen I spiller jakten bør ingen bli forundret om det plutselig dukker opp en løve fra Afrika som ikke liker varme Bergensdager, men som liker seg I avslappende positur på stranden. Hadde vært bedre å satse på han I forhold til Kim Larsen og det sier litt!!!
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Henki

Fullt forståelig at Mjelde og Co. vi forsterke stallen før høsten. Men hvis man ikke har tenkt å hente inn et "stort" navn bør man ihvertfall hente inn noe som har sjansen til å forsterke stallen. Og det tror jeg ikke en benkesliter fra Tromsø er god nok til. Det må da finnes dyktigere spillere i 1.divisjon for eksempel man kunne leid inn og latt prøve seg på Tippeliganivå. Et annet alternativ kan jo være å hente Ystaas tilbake.
Ballen skal fremover!

lovebrann4ever

kan ikke bare Brann bruke pengene på klasse spillere som Lundekvam og andre.. vi har for mange dårlige opplevelser med kjøp av spillere som ikke gjør mål for seg, i dette tilfelle kan de bli bokstavlig talt... og 94 kamper å kun 22 mål?? hallo? Sæternes skårer fler i denne sesongen enn det... det Brann bør lære seg er å bruke pengene mer fornuftigt.. hent heller lillebror til Winters, han er ung,hurtig og jævlig flink..... noen som vet hva han heter???
Brann til jeg dør... Hansa smaker like godt som hvor mye jeg elsker Brann....
K Brann, det er på tide NO!

Xminator

I dagens BA bekreftes det at Brann jobber med 2 store navn - i tillegg til stallfyllet som blir diskutert her. Så da har de vel noenlunde kontroll med hva de driver med i år også...

Nixon

Quote from: "lovebrann4ever"Brann bør lære seg er å bruke pengene mer fornuftigt.. hent heller lillebror til Winters, han er ung,hurtig og jævlig flink..... noen som vet hva han heter???


Hvis han er så "jævlig flink" burde du kanskje vite hva han heter? Og han burde absolutt spilt i en bedre klubb enn Ross County. Tipper du ikke engang visste det...

Uansett en spiller fra en bakgårdsklubb. Og ikke egnet til å styrke stallen.
Rød makt på Hansa!

Go Up