• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NYSTEMTEN...

Started by Charmless Man, May 30, 2005, 00:05:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

bernu

Quote from: "haar"den bør ikke pensjonerest, men idol-folk bør heller ikke synge den.


Det har da for pokker ikke noe å si om den blir sunget av idol folk eller bandfolk eller korfolk. Heng dere heller opp i HVORDAN den blir sunget.
Det som er viktig er at den blir sunget i et tempo og i et toneleie der folk er med. For meg er det samme om det er Njøten, Endresen eller Herman Friele som synger den, bare den blir sunget på bergensk, i et normalt tempo slik at stadion klarer å synge samlet.
HANSA - Z

Stoffi

Quote from: "bernu"
Quote from: "haar"den bør ikke pensjonerest, men idol-folk bør heller ikke synge den.


Det har da for pokker ikke noe å si om den blir sunget av idol folk eller bandfolk eller korfolk. Heng dere heller opp i HVORDAN den blir sunget.
Det som er viktig er at den blir sunget i et tempo og i et toneleie der folk er med. For meg er det samme om det er Njøten, Endresen eller Herman Friele som synger den, bare den blir sunget på bergensk, i et normalt tempo slik at stadion klarer å synge samlet.


Riktig!

Nok av forsangere som lager sin egen vri av hele sangen, og ødelegger litt av den fine opplevelsen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

slang

Vi kan jo ikkje kutte ut Nystemten!! Det e jo tradisjon og symbol på Brann og Bergen! E forøvrig enig i at middelmådige idol-deltagere ikkje skal synge nystemten! Egil Eldøen!!!
ansa 08

enavgutta

En ting vi må prøve å gjenskape folkens, e å synge Nystemten under kampen.. Det var helt legendarisk på 16 mai!!!

Nixon

Quote from: "enavgutta"En ting vi må prøve å gjenskape folkens, e å synge Nystemten under kampen.. Det var helt legendarisk på 16 mai!!!


Nja, det kan bli for mye. Slik det var 16. mai da noen prøvde å starte sangen flere ganger på Hansa uten å få folk med seg. Heldigvis da jeg synes sangen mister litt av høytiden hvis den blir sunget for ofte. Den er ikke en "simpel" supportersang på linje med de andre. En gang i hver omgang er f.eks. mer enn nok etter min mening!
Rød makt på Hansa!

enavgutta

Enig når jeg får tenkt meg litt om :-D. Kanskje bare èn gang pr.kamp også ( og da med "hele stadion" ), og ved spesielle anledninger, som når vi har blitt servert en forryende forestilling fra rødtrøyene eller har vunnet serien :-)

Go Up