• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kome deg på telefonen Mjelde!

Started by Xminator, May 26, 2005, 10:56:01 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article396084.ece

Hangeland åpner for RBK. Her bør bartepakket få kamp til døren (noe som nok fører til at unge Brede går kontrakten ut i Viking ;) )

Toa

Hangeland hadde virkelig gjort seg! Fram med pengene!
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Nemesis

Enig!

Det overordnede mÃ¥let til alle norske klubber bør Ã¥ fÃ¥ bartepakket nedover pÃ¥ tabellen, helst sÃ¥ langt ned at de ikke kvalifiserer seg til e-cup spill. Da vil de miste store inntekter, samtidig som lønningene mÃ¥ opp for Ã¥ knytte til seg nye spillere.  En spiller som Hangeland vil jo styrke et hvert norsk forsvar, sÃ¥ her bør brann sette alle kluter til  for at han ikke ender i bartebyen.
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

naitsirk

da mest utruliga e at hangeland har lyst te rbk.
Trudde dei hadde fått da inn i hovudet at rbk e på veg nedover.

Men uansett ka klubb han går te so seie da litt om hangeland som person at han i da heiletatt vuderer å gå te ein klubb i norge.
Sånne spelarar har ikkje eg lyst te å ha på brann når dei e so gode. (skjønne?)

Da blir vel da samma som om wæhler skulle gå te brann,rbk,viking osv

Nixon

Quote from: "naitsirk"da mest utruliga e at hangeland har lyst te rbk.
Trudde dei hadde fått da inn i hovudet at rbk e på veg nedover.
Quote from: "naitsirk"Men uansett ka klubb han går te so seie da litt om hangeland som person at han i da heiletatt vuderer å gå te ein klubb i norge.Sånne spelarar har ikkje eg lyst te å ha på brann når dei e so gode. (skjønne?)
Da blir vel da samma som om wæhler skulle gå te brann,rbk,viking osv.


Nøyaktig hva sier det om Hangeland som person at han vurderer å gå til RBK eller Brann for den saks skyld? Skulle gjerne likt å visst det da jeg, med min ringe fantasi, ikke klarer å se det selv.

Du kan da ikke mene at Brann bare skal plukke på nest øverste hylle?
Rød makt på Hansa!

Felt F forever

Faktisk situasjon;

Journalist; hvordan tenker du om fremtiden, Brede?
Hangeland; Tja, man er jo alltid klar for nye utfordringer.
Journalist; Kunne f.eks Rosenborg vært interessant?
Hangeland; Alt er av interesse, men jeg vil først og fremst til utlandet.

Slutt å kok suppe på spiker, folkens! Og de som tror at Rosenborg plutselig er blitt en b-klubb å spille for, bør ta en titt på spillerstall, ressurser, stadion, CL-kvalifiseringskampene som nærmer seg og hvordan man har reist kjerringa på høsten de siste årene... Makan. Man glemmer fort her inne...

Henki

Noen som vet hvor lang tid han har igjen av kontrakten sin eller?
Hvis det blir snakk om å kjøpe ham fri er jeg nok redd Rosenborg stiller noe sterkere enn oss.
Men som han selv sier så vil han jo helst til utlandet så det skal vel litt til for at han havner i en annen norsk klubb.
Ballen skal fremover!

Toa

Quote from: "Felt F forever"Faktisk situasjon;

Journalist; hvordan tenker du om fremtiden, Brede?
Hangeland; Tja, man er jo alltid klar for nye utfordringer.
Journalist; Kunne f.eks Rosenborg vært interessant?
Hangeland; Alt er av interesse, men jeg vil først og fremst til utlandet.

Slutt å kok suppe på spiker, folkens! Og de som tror at Rosenborg plutselig er blitt en b-klubb å spille for, bør ta en titt på spillerstall, ressurser, stadion, CL-kvalifiseringskampene som nærmer seg og hvordan man har reist kjerringa på høsten de siste årene... Makan. Man glemmer fort her inne...


Vel, er han klar for nye utfordringer så bør Brann være et alternativ.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

naitsirk

Nixon skreiv:

Nøyaktig hva sier det om Hangeland som person at han vurderer å gå til RBK eller Brann for den saks skyld? Skulle gjerne likt å visst det da jeg, med min ringe fantasi, ikke klarer å se det selv.

Du kan da ikke mene at Brann bare skal plukke på nest øverste hylle?

Da e ikkje sånn eg meine da, men eg trudde hangeland var glad i viking og ikkje ville hjelpa andre toppklubba i norge.
Klart han e ein god spelar og klart eg vil ha han te brann.Brann ska og plukka frå øverste hylla.

Ein dårlig samanlikning kan jo vera om soma plutselig ville te rbk. Rbk ville sikkert hatt han, men då hadde han ikkje hatt hjarta sitt i brann.

Trur likavel at sjansane e større for at rbk får han enn brann. Sånn e da med dei fleste spelarane utanom andresen.

el-diego

Quote from: "Henki"Noen som vet hvor lang tid han har igjen av kontrakten sin eller?
Hvis det blir snakk om å kjøpe ham fri er jeg nok redd Rosenborg stiller noe sterkere enn oss.
Men som han selv sier så vil han jo helst til utlandet så det skal vel litt til for at han havner i en annen norsk klubb.


Tror han har kontrakt ut 2006 sesongen
udere est facere

Skotten

Et plutselig anfall av empatiske strømninger gjør meg fristet til å si at Viking ikke må selge Hangeland til verken Brann, rbk eller vålerengen for den del. For ikke å være å være et hån mot vikings supportere må han selges til utlandet, og ikke til en konkurrent. Hadde Brann solgt Sæternes til rosenborg hadde i hvert fall jeg mistet litt av den resterende troen på menneskeheten.

Imidlertid, den mer fotballrelaterte hjernehalvdelen min snøvler noe sånt som : Ring no han der jævla trønderen og be han stille med nokken kroner så får vi et jævla bra forsvar! Drit i viking!

For min egen del er forholdet mellom de gode og mindre gode impulsene fortsatt uavklart. Som en evig ekstraomgang.
 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

janjan

Den gutten her er det vel bare å glemme først som sist. Han blir altfor dyr! Men god er han, og vi hadde trengt en spiller som han. Tror nok midtstopperforsterkningen kommer fra utlandet.

Haugen2

Quote from: "Skotten"Et plutselig anfall av empatiske strømninger gjør meg fristet til å si at Viking ikke må selge Hangeland til verken Brann, rbk eller vålerengen for den del. For ikke å være å være et hån mot vikings supportere må han selges til utlandet, og ikke til en konkurrent. Hadde Brann solgt Sæternes til rosenborg hadde i hvert fall jeg mistet litt av den resterende troen på menneskeheten.

Imidlertid, den mer fotballrelaterte hjernehalvdelen min snøvler noe sånt som : Ring no han der jævla trønderen og be han stille med nokken kroner så får vi et jævla bra forsvar! Drit i viking!


SÃ¥ du ser heller at norske spillere reiser utenlands? Aner jeg litt anglofili?

Skotten

Quote from: "Haugen2"
Quote from: "Skotten"Et plutselig anfall av empatiske strømninger gjør meg fristet til å si at Viking ikke må selge Hangeland til verken Brann, rbk eller vålerengen for den del. For ikke å være å være et hån mot vikings supportere må han selges til utlandet, og ikke til en konkurrent. Hadde Brann solgt Sæternes til rosenborg hadde i hvert fall jeg mistet litt av den resterende troen på menneskeheten.

Imidlertid, den mer fotballrelaterte hjernehalvdelen min snøvler noe sånt som : Ring no han der jævla trønderen og be han stille med nokken kroner så får vi et jævla bra forsvar! Drit i viking!


SÃ¥ du ser heller at norske spillere reiser utenlands? Aner jeg litt anglofili?


Misliker England både politisk og fotballmessig, så du bommer der. Og ja, jeg ville heller sett Soma i Vitesse eller Burnley, enn i rosenborg.

At eliteserien styrkes av at de beste norske spillerne holder seg hjemme makter ikke å kompensere for det nederlag det er for lag å selge sine beste spillere til konkurrentene, og derfor har jeg også empati for vikingsupporterne dersom dette skulle skje. Spesielt til rosenborg, det burde vært vedtatt for lengst å ikke selge spillere til denne klubben.
 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Kagain

Det som kan bli interessant, om RBK kjøper unge pølse og brød langemann, er prisen. Hvor mange penger må de ut med, og i så fall, hvordan rettferdiggjør de eventuelle høye overgangssummer...

Haugen2

Quote from: "Skotten"Spesielt til rosenborg, det burde vært vedtatt for lengst å ikke selge spillere til denne klubben.


Har du noen gode grunner for hvorfor spillere ikke skal selges til RBK?

Skotten

Quote from: "Haugen2"
Quote from: "Skotten"Spesielt til rosenborg, det burde vært vedtatt for lengst å ikke selge spillere til denne klubben.


Har du noen gode grunner for hvorfor spillere ikke skal selges til RBK?


Tror det er tretten. Ja, tretten gode grunner.
 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Haugen2

Quote from: "Skotten"
Quote from: "Haugen2"
Quote from: "Skotten"Spesielt til rosenborg, det burde vært vedtatt for lengst å ikke selge spillere til denne klubben.


Har du noen gode grunner for hvorfor spillere ikke skal selges til RBK?


Tror det er tretten. Ja, tretten gode grunner.


Ok,, var som jeg trodde, du har ikke noen seriøse grunner..

Skotten

Gi deg. Regner med at du er en oppegående fyr som ut i fra litt supportertankegang kan sette deg inn i hvorfor vi ikke må selge våre beste spillere til rosenborg.
 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Haugen2

Regner meg selv som en oppegående fyr ja. Men jeg er av den mening at det beste er å beholde profilene i Norge. Dette høyner nivået på eliteserien. Sånn som det er nå, så blir de beste spillerne solgt utenlands, og det blir hentet middelmådige spillere fra utlandet til Norge.

Kommer RBK med et bud på Hangeland, og de ikke får noen fra noen andre, tror jeg ikke at Viking holder på han til kontrakten går ut, det er dårlig butikk.

Skotten

Quote from: "Haugen2"Regner meg selv som en oppegående fyr ja. Men jeg er av den mening at det beste er å beholde profilene i Norge. Dette høyner nivået på eliteserien. Sånn som det er nå, så blir de beste spillerne solgt utenlands, og det blir hentet middelmådige spillere fra utlandet til Norge.

Kommer RBK med et bud på Hangeland, og de ikke får noen fra noen andre, tror jeg ikke at Viking holder på han til kontrakten går ut, det er dårlig butikk.


Tror du mener det beste er å beholde profilene i rosenborg. Nivået i eliteserien blir vel ikke høyere dersom rosenborg står med en profil mer, viking med en profil mindre?

Går du med på at bakgrunnen for ditt syn på dette kan ha noe med å gjøre at rosenborg over lengre tid har vært det eneste laget i norge som har vært i stand til å kjøpe opp disse profilene? Nå som Brann takket være investorer er i en noenlunde lik situasjon, så klarer jeg fortsatt å tenke den tanken at viking ikke bør selge til oss, av respekt for seg selv og sine fans.

Tenkt situasjon : Jan Gunnar Solli til Brann. Prisen er riktig, spilleren ønsker det. Har du ingen betenkeligheter med dette?
 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

naitsirk

hadde vore typisk og som normalt ar rbk fekk han for ein billig penge. For so å selga han te utlandet om eit par år

Xminator

Er det deg langeland?

Uansett, verden er kommet dit at når RBK er intressert i en spiller som kunne hevet vårt eget lag (eller stall) så *skal* Brann på banen.

`Nisse

drit i hangeland!! vil heller satse på klock. tror han kunne blitt bra sammen med soma.

Estranged

Det e' godt med alt som e' gjort", sa mannen - han tørket seg i ræven før han dreit.

Haugen2

Quote from: "Skotten"Tenkt situasjon : Jan Gunnar Solli til Brann. Prisen er riktig, spilleren ønsker det. Har du ingen betenkeligheter med dette?


Er isåfall lite vi kunne gjort med det, betenkeligheter? Nei! Men Solli hadde blitt stempla som et svin, nesten på lik linje som Steffen Iversen.

Jeg mener ikke at alle profilene skal til oss, hadde ikke hatt problemer med å ønske Hangeland lykke til i f.eks Brann.

Go Up