• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Lerkendal har fått skjenkebevilgning!!

Started by Vestkanten, May 25, 2005, 19:46:23 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Vestkanten

Heia Brann!

monzilla

helt enig, mer alkohol i folket. dette ville også ha styrket kollektivtraffikken til og fra stadion, med tanke på at folk parkerer bilen hjemme for å ta seg en pils eller to før/etter/under kamp

pusuren

Kommer ikkje dette på nye Brann stadion då?

Haugen2

fettnok

når er det jo faktisk en bar på stadion som heter hansacorner. har tilogmed vært åpen for allmennheten ett par ganger...
ette går aaaaaldri bra!

Xminator

Da har "liksom" VIP'en fått enda en attraksjon :) Forfriskninger før og etter kamp + i pausen :) Joda ;)

KennethS

Hansa Corner e såvidt eg vet åpen etter kampene også.
tå på Brann

chris_henrik

Brann Corner er åpen for alle etter hver kamp. Har selv vært der, og sett de flydige oppsumeringene av kampen på canal+. Har også blitt opplyst fra speaker at den er åpen etter kampen. Før kamp og i pausen er den forbeholdt de som driver "nettverksbygging" (huff).

Lite folk, men 4-5 storskjermer og brun Hansa til kr 40,-
<BRANN> ..... DKFM

kabelmann

Kun 1 storskjerm (om vi snakker om samme sted, under Felt L et sted). Helt sinnsykt trangt der nede i pausen, man får omtrentlig en kvadratcentimeter hver å boltre seg på.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

chris_henrik

Quote from: "kabelmann"Kun 1 storskjerm (om vi snakker om samme sted, under Felt L et sted). Helt sinnsykt trangt der nede i pausen, man får omtrentlig en kvadratcentimeter hver å boltre seg på.

Nei det er nede i Hansatribunen, inngang via Brann Butikken.
<BRANN> ..... DKFM

Bergen Sin Gutt

Det burde blitt servert øl før, under og etter alle kamper. Fatter ikke at folk ser noe problem i det. Side om side ved disse ungene som selger cola fra brett, burde det gått tre personer med ølbrett.

Brannfrelst

2.10.07-Gullet kom hem!

Vestkanten

Quote from: "Brannfrelst"

Helt enig i dette!
I Norge henger kultur og sport sammen, ihvertfall ifra et politisk synspunkt. Kulturministeren er også "sportsminister". Ved de fleste kulturarrangementer serveres det jo alkohol. Fotball er vel kanskje det mest folkelige kulturarrangementet man kan tenke seg. Ved alle store idrettsbegivenheter er det også vanlig med alkohol, se på vinteridrett og alle ølteltene som blir satt opp, nå sist under Holmenkollstafetten. Skarverennet er også et godt eksempel på at øl og vin lar seg kombinere med idrett. Om jeg er publikum i teater kan jeg både før og under forestillingen ta meg en halvliter. Skal jeg på Brann - Lyn er dette forbudt. Er det fordommer mot oss som regelmessig frekventerer fotballkamper om at vi er mindre kulturelle, siviliserte og ikke i stand til å takle alkohol? Som jeg har nevnt er det ikke lenger hold i å si at idrett og alkohol ikke hører sammen, når dette er tilfellet i mange sammenhenger i Norge. Alkoholservering i ordnete former under norske fotballkamper, før, under og etter kamp bør derfor bli et krav. Drita lei av at personer som knapt har vært på kamp skal fortelle omverden hva som er riktig for fotballpublikummet. (Les: Svarstad Haugland m.fl)
Brann corner er ikke noe tilbud! De kan ikke håndtere 5000 stk.
Heia Brann!

Nixon

Quote from: "Vestkanten"Alkoholservering i ordnete former under norske fotballkamper, før, under og etter kamp bør derfor bli et krav.
Rød makt på Hansa!

Vestkanten

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Vestkanten"Alkoholservering i ordnete former under norske fotballkamper, før, under og etter kamp bør derfor bli et krav.

Et lukket område med ølservering er mye lettere. I alle fall før og etter kampen. Men hva med under kampen? Jeg tror at mange ville sittet godt og varmt innendørs i gode stoler med en kald øl foran storskjermen istedet for å gå ut på tribunen. Tror det bare, vet ikke hvordan det er andre steder der det blir praktisert. Det sitter jo folk i rødt på alle puber når Brann spiller hjemmekamp. Jeg mener at det er liten vits å friste publikum med noe som gjør at de ikke er på tribunen og støtter laget.

Joda, ser poenget ditt. I England er det vel vanlig at det under kampene ikke er lov å servere øl, kun i pausen. Det hadde jo løst problemet med at folk ikke lenger gadd å komme ut på arenaen fordi de fortsatt var tørst.
Det kunne jo vært slik her også? Gjennomføringen av servering og håndhevelsen av dette klarer de stort sett overalt å få til uten at dette byr på de altfor store problemene.
Tror fortsatt at et slikt tilbud til publikummere ville gjort underverker angående stemningen på stadion.
Heia Brann!

mobli

Quote from: "Brannfrelst"

Det er egentlig det dummeste argumentet jeg har hørt.
Folk i England drikker selvfølgelig på puben før de går tar et par stykker på stadion også + 1 i pausen. De kan ikke drikke under kampen, da det ikke er tillatt å se på fotball på stadia mens du drikker alkohol.

Uansett, jeg er for alkoholservering på fotballarenaer, vil ha det slik de har det i Sverige og Danmark, der du kan ta med halvliteren ut på tribunen. Men, selvfølgelig vil det aldri skje hverken i Norge eller England da vi ikke har rett drikkekultur.
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

Green shirt mush

Quote from: "Vestkanten"
Skarverennet er også et godt eksempel på at øl og vin lar seg kombinere med idrett.

Det er vel Ivar Rønningen og ett godt eksempel på.
i!
ACAB

Vestkanten

Quote from: "Green shirt mush"
Skarverennet er også et godt eksempel på at øl og vin lar seg kombinere med idrett.

He he, ja han skulle vi ikke solgt!!
Heia Brann!

BL

Quote from: "Green shirt mush"

He he, ja han skulle vi ikke solgt!!

Solgt/gitt vekk.......
Hansa-
Felt Z

Go Up