• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Røykbomber etc.

Started by Per Anders, May 23, 2005, 11:23:21 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

TL

Helt enig. Hvor ble det egentlig av leppen fra loddefjord? Typer som han skulle vært fredet..

Nixon

Quote from: "Per Anders"Nei, vi trenger noen skikkelige salver med bluss og røykbomer, litt KRIG mot regulerings- og planhelvete! Jeg er ikke typen til å gjøre det selv, men jeg sitter på gamle sitte og fryder meg glugg ihjel når noen gjør noe spontant og tøft igjen! Løkke tè!

Hvis du ikke er typen til å fyre opp bluss, er du vel mann nok til å betale boten? For uansett om du liker forbudet eller ikke er det veldig tåpelig å gjøre noe som Brann får bot for. Og det er uansett ikke den beste måten å få omgjort forbudet på.

Ellers enig i mye. Er ikke fan av mye av den tifoen de har. Ballongene var veldig dustete! Og det er lenge siden SS kommenterte kampene med spontane sanger.

Men galskapen du etterlyser må jo ikke være avhengig av et bluss eller to. I så fall er det ikke mye å skryte av uansett. Hva med at du og kompisene dine starter litt galskap og spontanitet på gamle sitte? Du har det jo når du skriver, og burde vel klare å få ut noe engasjement også under kampen? Istedet for å sitte og vente på at noen andre skal gjøre noe "spontant og tøft igjen".
Rød makt på Hansa!

Green shirt mush

Tror det faen er det beste innlegget eg har sett her på forumet.
Veldig bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vekk med fabrikksupporterkulturen.
Ja til bluss,røykbomber og rabling.

Leppa fra loddefjord skulle vært kronet med en statue.

skål
i!
ACAB

Nixon

Quote from: "Green shirt mush"Ja til bluss,røykbomber og rabling.

Jeg er helt enig. Har opplevd mye blussing på SS og utenom litt aske i håret var det ingen som tok skade av det.

Men det er ikke lov. Og Brann får bot hvis noen gjør det. Er det da noe man skal oppfordre supportere til å gjøre?

Jeg mener nei. Og så får man heller prøve å omgjøre forbudet. Noen som vet hva syn NSA har på blussing?
Rød makt på Hansa!

Per Anders

Hehehe...

Var litt engstelig for at innlegget mitt var slettet, da det ikke sto på nabosiden lenger. Jeg er aldri inne på denne siden m.a.o., og visste ikke at det var flyttet.

Når det gjelder svarene fra Nixon og Straffe!!! så må jeg si at jeg skjønner dette med bøter o.l. Klart vi ikke kan påføre Brann bøter, men da må det for fa.. gjøres noe med lover og regler. Det kan ikke være slik at alt som skal foregå skal være planlagt på forhånd. Det blir drittkjedelig.

Nixon: "Hvis du ikke er typen til å fyre opp bluss, er du vel mann nok til å betale boten?"

Hm...

Straffe!!!: "direkte utskjelling av eget lag (les: Leppen fra Loddikken)"

Hm...

Jeg er ikke typen til å fyre opp bluss selv, det er helt riktig. Grunnene til det er at jeg ikke vil bruke penger på det, og fordi jeg ikke vil bli kastet ut av stadion. Når det er sagt så står jeg i første rekke til å applaudere dem som vil "strekke strikken" og utfordre regelrytterne og tyranniet fra NFF.

Jeg og "kompisene" på gamle sitte setter ofte i gang, eller er blant de første som fyrer opp stemningen. Gamle sitte er ikke så dau som folk skal ha det til. Jeg mener at stemning, spontanitet og kreativitet bør komme fra den yngre garde på Store Stå og Hansa, så får vi litt eldre henge oss på. Vi har på en måte gjort den jobben tidligere, og jeg synes det er gøyest når de yngre finner på noe skikkelig jævel. Føler at det har vært litt fraværende de siste ti årene.

Når det gjelder "leppen" så holdt han godt kjeft så lenge folk gjorde jobben sin. Det er faktisk ok med noen høyrøstede kverulanter av og til når noen ikke gjør som de bør. Tør ikke tenke på hvilke nervevrak Martin Knudsen og Tom Sanne hadde vært om "leppen" hadde vært i godt gammelt slag. Hvis vi skal ta gull må "the weakest link" vekk, og "leppen" hadde gjort jobben. Folk må slutte å være så forbannet naive ang. "våre spillere" etc. Selvsagt kan man ha dårlige kamper, men spillere som ikke er goe nok for Eliteserien har ingenting på Brann å gjøre. Folk som "leppen" må få lov å ytre seg. Det er ikke slik at alt spillerne og ledelsen gjør er fantastisk, og vi vil Branns beste hele gjengen. "Leppen" sa det mange andre tenkte, som sikkert mange kunne sagt i fylla. Vittig, direkte, spontant og på sin plass.

SKB e BEST!!!

E 100% enig i det Per Anders skriver.. Savner akkuart det samme, synd det ikkje e noen som virkelig tør å sitte igang dette ( inkludert meg selv)
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Nixon

Quote from: "Per Anders"Nixon: "Hvis du ikke er typen til å fyre opp bluss, er du vel mann nok til å betale boten?"

Hm...

Var litt flåsete skrevet. Men det var noe med at du satt trygt på gamle sitte og, slik jeg oppfattet det, oppfordret de yngste til å bruke bluss.
Ellers enig at vi trenger mer galskap. Og gjerne en ny storkjeft!
Rød makt på Hansa!

Per Anders

Fabrikksupporterkultur.....

Faktisk et godt ord for det jeg mener.

Er det noen som står opp og gjør motstand mot dette, eller skal det gå en vei med supporterkulturen?

Jeg tror dette er medvirkende årsak til at Store Stå er så svake som de har vært siden midten av 90-tallet. Beklager alle på SS, men jeg har fulgt utviklingen, og den er ikke bra. Fra gamle sitte hører vi forfallet tydelig. Dere er ikke samstemte som i gamle dager, det er lav synging, og ujevnt. Det høres kanskje høyt ut for dere som står inne i gjengen, men dere bør doble volumet. Det øvre hjørnet på Hansatribunen er faktisk på høyde med dere.

Dere bør få en oppsanger med ropert igjen, slik at dere kan holde takten bedre.

SeTrE

Quote from: "SKB e BEST!!!"E 100% enig i det Per Anders skriver.. Savner akkuart det samme, synd det ikkje e noen som virkelig tør å sitte igang dette ( inkludert meg selv)

Grunnen til at folk ikke gidder og sette igang noe på Store stå nå omdagen er at vi har alt for mange tystefitter...Man blir jo pekt ut med engang viss man finner på noe ulovlig...

Jeg mener vi som vil finne på litt små sprell med Fyrverkeri og røyk burde samle oss på et stedet, som en ULTRAS gruppe.....

Røyk bombene kan vi bare slippe ned, og ingen blir tatt for og ha fyrt den opp...

Bluss er litt verre, men så en video fra AIK fansen og viss MANGE fyrer opp på en gang, tør ikke vaktene og gå inn og stoppe osss....

MEN det jeg vil fram til er at VI må stå sammen og være mange...

Og til deg Nixon:

Start har hat røykbomber et par gaanger i år, Rosenborg og Fredrikstad har hat bluss, men har de fått bot? Neeei ikke som jeg hørt noe om...

Per Anders

Helt rett at jeg sitter forholdsvis trygt på gamle sitte, og trives med det. Tenk hvordan det hadde sett ut hvis ingen satt på gamle sitte, fordi alle må "være i den harde kjerne på store stå". Det er faktisk slik at det er forskjellige lyster og behov, også for Brannsupportere (eller Brann-supportere som "journalister" i BT og BA ville skrevet). Jeg er godt over gjennomsnittet i å synge, klappe, hoie etc. på gamle sitte. Jeg synger nystemten ganske kraftig, og er ikke flau over det, slik mange andre er (utrolig nok).

Ja, det er behagelig å sitte trygt på gamle sitte, og la de unge gjøre "tabbene" med bluss etc. Det går an å mene noe om fabrikksupporterkulturen uten å være den som skal gå i spissen mot det. Jeg applauderer spontanitet og kreativitet, og ser det som en viktig del av underholdningen på stadion.

Nixon

Quote from: "SeTrE"Og til deg Nixon:

Start har hat røykbomber et par gaanger i år, Rosenborg og Fredrikstad har hat bluss, men har de fått bot? Neeei ikke som jeg hørt noe om...

Jeg er for uorganisert bluss. Men vil ikke at en uskyldig tredjepart, i dette tilfelle Brann, skal lide for at NFF har forbudt det.
Så hvis det viser seg at man ikke, som jeg trodde, får bøter, så er det bare å kjøre på med litt galskap! Hvis det stemmer da. Ville kanskje undersøkt det en gang først...
Rød makt på Hansa!

SeTrE

Quote from: "Nixon"
Quote from: "SeTrE"Og til deg Nixon:

Jeg er for uorganisert bluss. Men vil ikke at en uskyldig tredjepart, i dette tilfelle Brann, skal lide for at NFF har forbudt det.
Så hvis det viser seg at man ikke, som jeg trodde, får bøter, så er det bare å kjøre på med litt galskap! Hvis det stemmer da. Ville kanskje undersøkt det en gang først...

Godt og høre nixon....Trodde du var litt mot dette jeg skjønner du;)

Klart det er kjedelig viss brann blir straffet, men (etter det jeg har hørt) såå har ingen av de andre klubbene blitt straffet...

Men Vi er jo BRANN, såå skal faen ikke forundre meg om NFF straffer oss:P

JhonnyBeGood

Hvis det blir blusset og herjet på hver eneste kamp tror eg nok det vil bli bøter, men ett par kamper i året skulle ikke skade og hvis de skulle få bøter då tror eg ikke brann ville tatt det så tungt 25-50 000 i utgifter på oss når vi tenker på hvor mye de tjener på oss på ett år. Det må de tåle!
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

SeTrE

Quote from: "JhonnyBeGood"Hvis det blir blusset og herjet på hver eneste kamp tror eg nok det vil bli bøter, men ett par kamper i året skulle ikke skade og hvis de skulle få bøter då tror eg ikke brann ville tatt det så tungt 25-50 000 i utgifter på oss når vi tenker på hvor mye de tjener på oss på ett år. Det må de tåle!

Hmm...

Mye mulig det er sånn...MEN vi finner ikke ut av det viss vi ikke prøver....

Og skulle de vært såå jævlig at vi fikk en liten bot, såå skulle jeg gjerne vært med og spleiset på det som blei i bot....

Savner bare det gode gamle som var på stadion jeg....

Og blir liksom ikke det samme med Tinnsoldater og ballonger alså!!!

Brannfrelst

Ja til bluss,røykbomber og MYE,MYE mer flagg,store og små på tribunene. Skulle gjerne fyrt opp en bombe eg,men da vil jo en god del sikkert synge ut med pakket eller tyste. Så det er jo ikkje verdt det om en skal bli utvist fra Stadion og Bataljonen i et år(noe som er latterlig). Som Per Anders sier: Så ville eg vert første mann(eller det blir vel andre mann)som appluderer disse som gjør det. Først og fremst må vi forbedre syngigen,så kan vi ta bluss o.l.
2.10.07-Gullet kom hem!

Northside

Per Anders, Gratulerer med et av tidenes beste innlegg!!!

Tror ikke det går an å bli mer enig! Har jobbet hardt for mer flagg på tribunen, men hver gang vi snakker om bluss og annet pyro kommer folk å sier fy fy hele tiden. (eksempel etter vi hadde en røykbombe).

Håper vi klarer å fikse litt på dette, se Svenskene som alltid e foran oss. De bruker pyro i massevis, får selvsagt bot men det driter de pga klubben har nok penger til å betale!

syma

De supporterne brann tjener minst på er jo de på store stå.

BL

Quote from: "syma"De supporterne brann tjener minst på er jo de på store stå.

Vil tro at Brann-butikken har en del prosenter av inntektene på SS-folka.
Hansa-
Felt Z

Northside

haha, må være ironi!

Hvor tror du vi kjøper supporter effekter då? Nei, Ikke 17.mai bodene på festplassen men Brann butikken!

KennethS

Jaha? og dette tar du rett ut fra regnskapet til Brann eller har du sett på Barne tv idag?

Vil tro SS ligger igjen en bra slant i Brann butikken i løpet av en sesong.
tå på Brann

Brannfrelst

Store Stå legger nok igjen en liten krone i Brann butikken ja.
Så hvorfor kan ikke de spandere noen kroner på oss,når vi bruker hundretusener i året på de?
2.10.07-Gullet kom hem!

Blææ

Quote from: "Green shirt mush"Tror det faen er det beste innlegget eg har sett her på forumet.
Veldig bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vekk med fabrikksupporterkulturen.
Ja til bluss,røykbomber og rabling.

Leppa fra loddefjord skulle vært kronet med en statue.

skål

Henger meg på skrytet fra mush her,Bullseye Per Anders.
ont follow me,Im lost too

syma

ok. Tenkte mest på billettinntektene jeg da. Men det er nok mange rundt om på stadion som bruker mange penger i brann butikken. Medregnet billettene går det vel opp i opp:)?

Vet at det er noen billige billetter på hansa osv. Men tenkte på resten av stadda

BL

Quote from: "Per Anders"

Tror dette er noe av det beste jeg har lest her på veldig lenge!! Snakk om å treffe spikeren på hodet!
Hansa-
Felt Z

StoreS gutt 16

Per Anders skrev:
QuoteKreativiteten og spontaniteten som i alle år har vært en fantastisk gøy ramme om kampene har etterhvert blitt regulert inn i faste former. Beklager å si dette, men jeg synes det er LATTERLIG å se disse flaggene linjert utover sidelinjen mot Store Stå før kampene. Det ser faktisk ut som om det er noen som har målt nøyaktige avstander mellom personene. Enda mer LATTERLIG er det å se disse som står med to bluss hver i V-form. Før i tiden begynte det å røyke opp fra Store Stå, før disse blussene ble pælmet ut på banen. Etter det jeg vet har ingen blitt skadet av dette.

Nei, vi trenger noen skikkelige salver med bluss og røykbomer, litt KRIG mot regulerings- og planhelvete! Jeg er ikke typen til å gjøre det selv, men jeg sitter på gamle sitte og fryder meg glugg ihjel når noen gjør noe spontant og tøft igjen! Løkke tè!

Hahaha, idiot. Kom deg ned på SS eller hold kjeft med dette "alt var så mye bedre før" drittpreiket.

mvh-

Alexåsane

Quote from: "Per Anders"

Det VAR M Y E bedre før ja, men det var ikke bedre for noen år siden.. Vi e på vei fremover. Mer faenskap? Folk blir jo utestengt av alt og ingenting, e isje så lett då.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Green shirt mush

Quote from: "StoreS gutt 16"Hahaha, idiot. Kom deg ned på SS eller hold kjeft med dette "alt var så mye bedre før" drittpreiket.

mvh-

Og her tåler man ikke konstruktiv kritikk? Trådstarter kommer med ett saklig innlegg og du kaller han idiot.
Har du tenkt på at det er ganske mange etterhvert som faktisk mener at alt var bedre før?
Man må etterhvert begynne å høre på "voksne folk" og ta kritikken innover seg og heller gjøre noe med det,enn å kalle folk for idioter når de kommer med innlegg som er en smule kritisk.
i!
ACAB

Go Up