• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Faen i Helvete!

Started by pusuren, May 22, 2005, 18:53:19 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

pusuren

Korfor skjer dette så og si hver gang? brann har full kontroll går opp i ledelsen så taper de kampen på de siste 5minuttene. jævlig irriterende!!!! :evil:

mr-bolstad

kor i HELVETE e forsvaret?
det e så latterlig å tape på den måten!

POL må hente stoppere i sommer ja!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

brannsupporteren:-D

Det burde ikke vært lov!!
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

Ben Dover

Gi oss Nordlie, helvete Mjelde, dette holder ikke. Ole Brumm- fotball.
lsker Brann

Jonasbrann1

Faen i helvete klarer ikke Brann å lede en fotball kamp? Kor e forsvaret henn stå opp igjen Geddi kom tilbake
Blod e tjukkare enn vann

Slangen

Nok en gang viser Mjelde at han er en udugelig taktiker. Legger laget bakpa og kaster vekk 3 poeng. Samtidig så luken opp til Start blir på seks poeng. Brann hadde fullstendig kontroll på kampen før Brann sin eminente trenerduo inviterer Start inn i kampen.

jako

For et jævlig dårlig forsvarspill.

Skjønner ikke hvorfor det alltid skal være så dårlig.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Bombefar

Jævla klovneforsvar


Jonasbrann1

Julius og Helge Jordal kunne gjort en bedre jobb en dette fy faen
Blod e tjukkare enn vann

FredrikOslo

ser jo faen meg ut som lilleputtfotball når vi leder!!!
dette var talentløst!
backrekka vår lå jo på FEM METER på slutten!!! FEM METER tror de det hjelper å stå å se på de gule jævlene spille fotball rett forran vårt mål når vi leder?!?!?! herregud de gadd jo ikke å jobbe engang!!! stod å så på! dette er visst ikke et gullag nei... HVA er dette for noe???
RANN!

SKBMartin

Dette er nok noe Mons Ivar må ta skikkelig tak i, kan ikke la dette fortsette......... Men det er SKB det er snakk om, Vi reiser oss igjen!!
Hjerte i Brann

BL

Quote from: "SKBMartin"Dette er nok noe Mons Ivar må ta skikkelig tak i, kan ikke la dette fortsette......... Men det er SKB det er snakk om, Vi reiser oss igjen!!


Ka faen hjelper det då? Kan reise oss gang på gang på gang. Men det går til helvete hvis de går ned igjen på lilleputt nivå neste kamp!!
Hansa-
Felt Z

Jonasbrann1

Forventer en ny midtstopper med FART til sommeren.

Enkel Quiz: Hvilken spiller i tippeligaen kan ikke løpe raskere enn Bjarnarson og Soma?





Svar: Ingen
Blod e tjukkare enn vann

enavgutta


FredrikOslo

Quote from: "Jonasbrann1"Forventer en ny midtstopper med FART til sommeren.

Enkel Quiz: Hvilken spiller i tippeligaen kan ikke løpe raskere enn Bjarnarson og Soma?





Svar: Ingen


Greit nok at de ikke er de raskeste backene i TL men jeg mener at soma sin dyktighet på alle andre ting, kompanserer for hans mindre gode fart

Det som bekymrer meg her er at Monsamjelden også står og ser på dette her uten å få backrekka lenger fram....sier ikke at han burde sparkes fra Brann eller no, men han får se til å finne opp en litt bedre forsvarsplan når vi leder!
Alle så jo hvilken vei dette kom til å gå når start begynnte å presse etter 1-2... vi lå ALT for lavt og stod å så på... jeg hørte ingen gloser fra mons som fortalte et forvirret brannlag at de må se til helvete å jobbe! tror de har feil oppfatning av hva å ligge bakpå egentlig betyr... det betyr hvertfall ikke å stå å se på motstanderen fra sin egen 16. meter. Går jo ann å jobbe selv om man ligger bakpå!!!
og hvis Monsamjelden kom med noen jobbegloser så hørte hvertfall ikke laget på det... frustrerende...
RANN!

Ricky

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=78917

Greit at kampprogrammet er tett, men kanskje LITT mer trening på det defensive foran neste kamp?

SKBMartin

QuoteKa faen hjelper det då? Kan reise oss gang på gang på gang. Men det går til helvete hvis de går ned igjen på lilleputt nivå neste kamp!!
_________________
-Hansa-



Sant det BL, men derfor må Mons Ivar ta tak i det slik at vi kan reise oss uten å slippe inn mål på tampen slik som i dag, Kanskje jeg urde skrevet det med en gang?
Hjerte i Brann

TERD

Quote from: "Ricky"http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=78917

Greit at kampprogrammet er tett, men kanskje LITT mer trening på det defensive foran neste kamp?


I denne kampen var det jo ikke den defensive organiseringen som sådan som var problemet. Når et lag leder, og spiller på bortebane (og av og til hjemme) endrer kampen fullstendig karakter, og man trenger noen taktiske grep som gjerne ikke er helt som den taktikken man har ellers i kampen.

Det har dannet seg et mønster at Brann ikke takler slike situasjoner. Selvfølgelig er dette Mjelde sitt ansvar. Og den fordekte kritikken av illojale egne spillere Mjelde hadde i pausen, forteller meg at dette er en trener uten den autoritet og kompetanse som trengs.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

mr-bolstad

get land, Eget Landslag.
Brann!!

BL

Quote from: "mr-bolstad"


Gjør det egentlig bare litt verre. Kor kunne Brann vært med seier?
Hansa-
Felt Z

Ben Dover

lsker Brann

mr-bolstad

sant nok, men den lyse siden er at 1.plass er ikke langt unna! 6poeng så e vi der!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Nixon

Quote from: "TERD"Det har dannet seg et mønster at Brann ikke takler slike situasjoner. Selvfølgelig er dette Mjelde sitt ansvar. Og den fordekte kritikken av illojale egne spillere Mjelde hadde i pausen, forteller meg at dette er en trener uten den autoritet og kompetanse som trengs.


Skjønner ikke helt hvorfor du messer om fordekt kritikk. Dette ble sagt på TV i pausen. Tror du ikke at Mjelde sa det rett ut til spillerne i pausen? Tror nok han fortalte de et sannhetsord eller to.
Rød makt på Hansa!

enavgutta

Martin Andresen burde vært kaptein fra starten av. Ikke en spak Hanstveit som driver og bytter med bind med Guntveit.

Ricky

Quote from: "TERD"
I denne kampen var det jo ikke den defensive organiseringen som sådan som var problemet.


Med to enkle dødballbaklengs, så var vel den defensive organiseringen i høyeste grad problemet - igjen. Selv om forsvaret hadde ok kontroll ellers.

Yngve

Quote from: "enavgutta"Martin Andresen burde vært kaptein fra starten av. Ikke en spak Hanstveit som driver og bytter med bind med Guntveit.


Hundre prosent ueinig. Slik eg ser det så er Martin Andresen ein av Brann sine aller svakaste menn. Greit nok, han hadde ei perla av eit mål i dag, og han hadde ei god målgjevande passning mot ffk, men det er omtrent alt han har vist. I dag er han ei av hovudårsakene til at start får 2-2 målet pga han verken presser eller taklar, han berre luntar bak. Dette er ikkje fyrste gong i år, og mot lsk var det manglande press frå andresen som gjorde at motstandaren skåra. han er ei stor støttepassning heile mannen.

Om han er så ute av form, la Helge Haugen prøve seg. Eg veit han er nett komen tilbakar eter skade, men han er med i troppen og då skal han vere god nok for laget.

Slik det er no er martin for dårleg for laget, la han sitje på benken og heller la han kome innpå mot slutten eller noko.

Erlend Hanstveit har vore dårleg til no i sesongen, og særleg betre framover enn bakover men han har kome seg betraktelig, og i dag var han god meiner eg. Så at det er han som er kaptein i gunn tveit sitt fråver er heilt ok.

BL

Quote from: "Yngve"Slik eg ser det så er Martin Andresen ein av Brann sine aller svakaste menn. Greit nok, han hadde ei perla av eit mål i dag, og han hadde ei god målgjevande passning mot ffk, men det er omtrent alt han har vist.


Eg som trodde eg hadde hørt det meste.... Utrolig tåpelig!
Hansa-
Felt Z

Green shirt mush

i!
ACAB

Geir

Det e det taktiske som svikter. Gang på gang når Brann prøver å ri en ledelse, særlig borte, så velges feil taktikk. Så vidt jeg vet er det Steffensen som er ansvarlig for taktikken på bortebane, ikke Mjelde, selv om han har det ytterste ansvaret.

Vi trenger en assistenttrener som er dyktig på det taktiske, typ Kjell Tennfjord. Det der hadde aldri skjedd i hans dager. Steffensen er for mye påvirket av Drillo. "Legg deg bakpå og måk opp lange baller når vi leder".

Brann er så mye bedre offensivt en defensivt og vi må da for faen kunne bruke styrken vår på en bedre måte, selv når vi leder.
ndelig SERIEMESTER

Yngve

Quote from: "BL"
Quote from: "Yngve"Slik eg ser det så er Martin Andresen ein av Brann sine aller svakaste menn. Greit nok, han hadde ei perla av eit mål i dag, og han hadde ei god målgjevande passning mot ffk, men det er omtrent alt han har vist.


Eg som trodde eg hadde hørt det meste.... Utrolig tåpelig!


Og kvifor det? Kva bra har han eigentleg vist? og då må du ta i mente prisen hans kontra innsatsen hans. slik eg ser det er han direkte årsak til 2 av måla me har sluppe inn dei siste kampane. Det er ikkje godt nok. Det hjelper ikkje å være god på landslaget og dårleg i klubblag.

Kom med eit argument no då, ikkje berre skriv at du synest noko er tåpelegt

Petter M

Martin andresen er ikke den svakeste i brann laget og han har ikke gjort det så gale til nå, men han har ikke gjort det så utrolig bra heller. Men mest er det den defensive organiseringen som svikter.
K Brann Bergens stolthet

ThomasC

Leser med stor interesse denne tråden, men kan ikke si meg helt enig i hva som skrives her.

Legge seg bakpå? Jo, på visse punkter gjorde Brann det i gårsdagens kamp. Ballfører ble presset altfor langt inne på Branns banehalvdel, faktisk så langt nede som på 16-meter streken! Håpløst, utilgivelig! Helt greit.

MEN legger vi oss virkelig så bakpå som enkelte her mener ellers? Nei, det er ikke sannheten. Hva skjedde rett i forkant av 2-2? Joda, Start får først en corner.Hvorfor trekker ikke Brann ned flere spillere enn de gjør for å markere Start-spillerne? Opdal gjør en meget god redning på første corneren, Start får ny corner. Er det noen i Brann som tar poenget da, og tenker at "Oi, det var nære på. Dette må ikke få skje igjen!"? Neeeida, samme opplegg på neste corner...Og hva skjedde? Joooda, det ble som kjent mål.  Man må da for Guds skyld kunne bruke hodet litt selv, og ikke bare skylde på at de ikke fikk beskjed om å markere den og den spilleren, slik jeg så enkelte uttalte i pressen i dag. Når man spiller fotball på et så høyt nivå må man kunne forvente at spillerne kan bruke hodet litt selv, og ikke få alt inn med teskje fra treneren!

Og hva er det de driver med i forkant av 3-2 da? Brann har corner, og sender så godt som SAMTLIGE spillere opp...Dette på overtid borte mot serielederen, og på stillingen 2-2? Herregud. Vet ikke hvem som fikk den fikse idèen her...Men både trenere og spillere burde skjønne at slikt gjør man ikke mot et løpssterkt og kontringssterkt lag som Start.
Jeg trodde i hvertfall det var et par kloke fotballhoder på Brann, spesielt på banen (les; Soma og Andresen), men den gang ei.
Og om ikke de skjønner det i kampens hete, så burde i hvertfall et par stk på sidelinjen skjønne det (les; Mjelde og Steffensen). Dessverre var de minst like fraværende, eller skal vi si naive, som de 11 på banen.
For å si det veldig enkelt: Brann må ikke tro de er bedre enn de er! Hva tenkes det med når de tror det bare er å sende alt opp på overtid når man har uavgjort borte mot serielederen? Ikke kloke fotballhoder, i hvertfall!

Selv om jeg delvis frikjente Mjelde i sted, så skal det være veldig sikkert at han ikke er uten skyld og. La meg trekke fram et par eksempler. Brann leder 2-1, det er 15 minutter igjen. Det skal foretas et bytte, hva vil en trener med et klokt fotballhode gjøre? Jo, mest sannsynlig bytte ut en spiss mot en midtbanespiller eller en forsvarer. Men hva gjør Mjelde? Han bytter en spiss mot en spiss! Smaaaaart. Om Miller, som i mine øyne gjorde en meget god innsats med å presse ballfører høyt oppe i går, absolutt skulle byttes ut, hvorfor da ikke sette inn en kriger som Haugen? Haugen er nettopp en type for slike kampscenarioer. Et arbeidsjern, sinnsykt løpsvillig, kvir seg ikke for å presse ballfører osv.
Med Haugen på banen kunne man flyttet Scharner ned i forsvaret, hvor han med sin brukbare fart, og ikke minst gode hodestyrke(om man ser bort fra brøleren på 1-0) kunne gjort god nytte for seg, mens Haugen kunne ta over Scharners plass, og Brann dermed spilt 4-5-1 det siste kvarteret. Men Mjelde valgte altså å sette inn Winters når vi leder, jeg trenger vel ikke si mer...
Og hvorfor ikke bruke noen flere bytter mot slutten? Han foretok ET bytte i går, og det var i tillegg et totalt utaktisk bytte.
I tillegg må han, som nevnt ovenfor, ta på seg store deler av skylden på hva som skjer i forkant av 3-2, det skal ikke at man blir liggende igjen med så få spillere bak på overtid når vi har poeng i lommen!

I stedenfor å lede serien, eventuelt være 3 poeng bak, er vi nå 6 poeng bak. Det er surt, virkelig surt. I hvertfall når det skyldes slike taktiske blundere mot slutten av kampen. Dette innlegget kunne vært enda lenger om jeg skulle ta opp Branns "kjære" dødballproblem, men det er diskutert her så mange ganger før, at jeg står over. Om det skal diskuteres fra undertegnedes side igjen, så skal det bli med Mjelde og Steffensen...

Thomas.

Ingo


Go Up