• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Banneret

Started by DeeDee, May 18, 2005, 11:03:04 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

DeeDee

Kråke er også en fugl? Hallo??!!?

Dette må være årets merkeligste banner i Eliteserien.

krøvel vellevold

Det blir for dumt med et banner som kun blir forstått av de som har laget det. Det må jo ha kostet adskillige arbeidstimer (eventuelt mye penger) å få laget dette banneret. Og da bør det komme opp noe mer slagkraftig enn dette! Bannere som trenger forklaring, er ikke gode bannere! Det var vel myntet på "fugla" i gult, men linken til kråker er i beste fall syltynn. I og med at de kaller seg Kanaris, så er det vel ingen som mistenker "fugla" for å være kråker? Og om de så var: SO WHAT? Bruk heller energien på å lage noe om Brann, i stedet for om motstanderen.
Legg ned hele klubben!

Satan 3

Det dummeste banneret jeg har sett.
Trodde TIFFO-gruppen var seriøse folk...
Striler ut av Bergen

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Det blir for dumt med et banner som kun blir forstått av de som har laget det. Det må jo ha kostet adskillige arbeidstimer (eventuelt mye penger) å få laget dette banneret. Og da bør det komme opp noe mer slagkraftig enn dette! Bannere som trenger forklaring, er ikke gode bannere! Det var vel myntet på "fugla" i gult, men linken til kråker er i beste fall syltynn. I og med at de kaller seg Kanaris, så er det vel ingen som mistenker "fugla" for å være kråker? Og om de så var: SO WHAT? Bruk heller energien på å lage noe om Brann, i stedet for om motstanderen.


Er enig at budskapet ikke umiddelbart kommer frem, og da hjelper det ikke at de som lagde det lo seg ihjel. Ingen gidder å sitte å fundere og tolke budskap når spillerne kommer inn og alle klapper. Et blikk skal være nok. Stikkordet her er å spisse budskapet. Gjør det enkelt!

Ellers uenig at man ikke kan lage noe på motstanderne. Selvsagt kan man det.
Rød makt på Hansa!

grei

Om ikke annet et herlig absurd øyeblikk når tusener av folk står og klør seg i hodet over et meningsløst budskap.

gull05

Det var helt konge! Vi lo så vi grein av dette,, de som ikke forsto det er nok ferske i gamet, Det sto jo kanari over hele felte til Lillestrøm supporterne.
ød makt.

Cogito

Kan noen som vet komme med en endelig forklaring på banneret?
Ellers er jeg ikke fremmed for slike litt komliserte budskap, men som sagt, de bør helst spisses litt.

Det verste er dog den kjedelige typen ala "Brann è best" osv
 have a dream!

Bombefar

Quote from: "gull05"Det var helt konge! Vi lo så vi grein av dette,, de som ikke forsto det er nok ferske i gamet, Det sto jo kanari over hele felte til Lillestrøm supporterne.


Kan ikke si jeg helt skjønner hva du mener

Nixon

Quote from: "gull05"Det var helt konge! Vi lo så vi grein av dette,, de som ikke forsto det er nok ferske i gamet, Det sto jo kanari over hele felte til Lillestrøm supporterne.


Alle skjønner at det henspeiler til kanari og kanarifansen. Trenger ikke å være veteran for å fatte det. Men hvis hele poenget var å fortelle verden at kråke også er en fugl, bare for å mobbe kanarifansen som bruker en fugl som symbol, så synes jeg rett og slett ikke at det er elegant nok. Sorry, for det var nok ingen liten jobb.
Rød makt på Hansa!

Xminator


sekto

Jeg syntes også budskapet ble litt svakt, men skal ikke henge meg opp i det.. Lurte heller på om folk syntes denne tifoen var bedre eller dårligere?

http://www.klanen.no/index.php/content/view/full/8700

Ingen sammenligning når det gjelder tifogruppene, for kapasiteten er jo helt åpenbart forskjellig, men er denne mer treffende?

Alexåsane

VIF sin tifo mot Lillestrøm, og vif`s tifo generelt er rett og slett genial. Men vi har nettop startet på bunn, med hard jobbiing og mer tifo venlig stadion kommer vi og opp på vif sitt nivå.

Tifoen 16mai var mange steg i riktig retning.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Sharpy

Quote from: "sekto"Jeg syntes også budskapet ble litt svakt, men skal ikke henge meg opp i det.. Lurte heller på om folk syntes denne tifoen var bedre eller dårligere?

http://www.klanen.no/index.php/content/view/full/8700

Ingen sammenligning når det gjelder tifogruppene, for kapasiteten er jo helt åpenbart forskjellig, men er denne mer treffende?


Jepp! Den er morsommere og bedre, selv om det kanskje ikke er den beste.

Denne er fin: http://www.klanen.no/index.php/content/view/full/1517

Og denne er enorm: http://www.klanen.no/index.php/content/view/full/981

Så er spørsmålet: Skal vi prøve å gjøre det som Klanen, eller skal vi finne vår egen måte å gjøre ting på? Personlig syns jeg Klanen er fortreffelig når det kommer til tifo.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

BL

Skal ikkje være lett å være i tifo-gruppen. Får jo pes uansett ka de finner på. Kanskje folka i tifo-gruppen skal gi en lyd på forumet her neste gang det skal lages oh så kan alle som er misfornøyd komme med sine geniale forslag.
Hansa-
Felt Z

enavgutta


Nixon

Quote from: "BL"Skal ikkje være lett å være i tifo-gruppen. Får jo pes uansett ka de finner på. Kanskje folka i tifo-gruppen skal gi en lyd på forumet her neste gang det skal lages oh så kan alle som er misfornøyd komme med sine geniale forslag.
Rød makt på Hansa!

BL

Quote from: "Nixon"
Quote from: "BL"Skal ikkje være lett å være i tifo-gruppen. Får jo pes uansett ka de finner på. Kanskje folka i tifo-gruppen skal gi en lyd på forumet her neste gang det skal lages oh så kan alle som er misfornøyd komme med sine geniale forslag.


Klart det er lov. Men er noe her som ikkje er så konstruktivt. Så har eg sett at tifoen får litt pes på andre forum også.
Hansa-
Felt Z

Brannfrelst

Har jo vert annonsert at folk på sende e-poster til TIFO gruppen om å komme med gode forslag om banner eller noe annen TIFO.
2.10.07-Gullet kom hem!

Brannfrelst

Forresten så var det jo som folk sikkert merket et helvete å få ned dette banneret,dette pga at noen rullet det feil vei noe som gidde skikkelig motstand.
2.10.07-Gullet kom hem!

sol

tror ikke dere hadde sittet og laget så masse styr ang banneret og tifo gruppen hvis dere hadde hatt en bitte liten anelse om hvor mye vi gjør for å få til dette!!! og klage kan dere, men hvem gidder stille på dugnader når det er?? det er omtrent den samme gjengen vær gang... så kom heller og vær med, så kanskje dere blir litt mer fornøyd!!!!
ol

sekto

Igjen.. Det er forskjell på klaging og konstruktiv kritikk.. Folk må kunne kommentere arbeidet som blir gjort. Det som er bra, og det som er mindre bra. Om de som driver tifo arbeidet bare vil ha skryt og ros, så får de snakke med hverandre. De fleste som kommenterer dette, sier jo at de syntes arbeidet er bra gjort og at det viser kjempe god innsats.

Northside

Helt greit at folk kommer med kritikk og forteller oss hvordan vi kan bli bedre, det e jo no vi må få for å bli bedre!

men alle disse idiotene som bare skriver her for å si noe negativt kan dra til helvete! dere kan i det minste komme med et forslag om ka som kan gjørers bedre!
Dersom du ikke har noen bedre ideer så kan du holde godt skjeft! spesielt når dere ikke har løftet en finger for dugnader osv!!

Stalin

Banneren var grei den, bra å se at de blir større og bedre!
Dette går i riktig retning!

kris2ffer

Syns å huske et banner som ble brukt enten i fjor eller forfjor, med et stort Brann-logo i midten på rød bakgrunn, samt to Chess-logoer plassert på flankene. Hvorfor ikke bare klippe av Chess-logoene?? Det eneste man trenger er en saks, så har man et perfekt banner tilpasset størrelsen på SS.

-Kristoffer

kris2ffer


sekto

Quote from: "kris2ffer"Syns å huske et banner som ble brukt enten i fjor eller forfjor, med et stort Brann-logo i midten på rød bakgrunn, samt to Chess-logoer plassert på flankene. Hvorfor ikke bare klippe av Chess-logoene?? Det eneste man trenger er en saks, så har man et perfekt banner tilpasset størrelsen på SS.

-Kristoffer


Det er vel spørsmål om bataljonen fortsatt har banneret.. Mener det har vært snakk om at det er vekk. Om vi fortsatt skulle ha det, så hadde kanskje ikke Chess blitt så glad for at vi klippet det i stykker, selv om akkurat det bryr vel ikke så mange seg om..

xttix

Quote from: "kris2ffer"Syns å huske et banner som ble brukt enten i fjor eller forfjor, med et stort Brann-logo i midten på rød bakgrunn, samt to Chess-logoer plassert på flankene. Hvorfor ikke bare klippe av Chess-logoene?? Det eneste man trenger er en saks, så har man et perfekt banner tilpasset størrelsen på SS.

-Kristoffer

Toa

Banneret var jo fint nok, men fikk ikke helt bakoversveis av teksten. Leste teksten, og tenkte "åja... er kråker også fugler...?" Må si folka i Barten har litt mer interessant humor enn dette...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

pusuren

Quote from: "xttix"
Quote from: "kris2ffer"Syns å huske et banner som ble brukt enten i fjor eller forfjor, med et stort Brann-logo i midten på rød bakgrunn, samt to Chess-logoer plassert på flankene. Hvorfor ikke bare klippe av Chess-logoene?? Det eneste man trenger er en saks, så har man et perfekt banner tilpasset størrelsen på SS.

-Kristoffer
jupp

Roffarne

Jeg må faktisk be om hele teksten på banneret.
Jeg sitter slik til at jeg slipper å lukke øynene for å nyte Store Stå :)

Regner forøvrig med at det ikke dreier seg om det lange Brann-banneret som kris2ffer refererte til. Der er det sparsommelig med både fugler og ...kråker.
Nu går alt så meget bedre.


Roffarne

Sikkert artig for de i Moss.
Nu går alt så meget bedre.

abe78

Lillestrøm kalles også gjerne for fugla (uttales fula). Kanskje dette er et lite hint...?
.og husk!

Roffarne

...mens Moss kalles for kråker.
Om ikke annet så er dette enten lite gjennomtenkt eller et resultat av dårlig research.
Eneste jeg klarer å få ut av dette er at det er en påstått sammenheng mellom Lillestrøm og Moss.
Noe som i og for seg sikkert er fornærmende for begge parter.
Nu går alt så meget bedre.

grei

Begge lag spiller jo i gult, så joda, de skal ha for utspekulert og subtil vits.

Nixon

Tror faktisk ikke det har noe med Moss å gjøre. Ville jo vært tåpelig.
De hadde nok en brainstorming der de kom frem til den styggeste fuglen de visste om; kråka. For å latterliggjøre Kanarifansen som er oppkalt etter en fugl.
Og da var veien kort til malingsboksen...:)
Rød makt på Hansa!

grei

Litt vel kort...

Xminator

Ikke så negativ Nixon. Vi har akkurat funnet ut at TIFO-gruppen tenker virkelig dypt. Nå må vi finne den dypere meningen bak balongene også! (bortsett fra at de smalt godt).

DeeDee

Enig. Northside og co virker som dype menn. Tror han kunne hatt noen gode idèer.
Hva med å f.eks dekke hele SS med "DRA TIL HELVETE!" mot RBK?

Stalin

Ballongene var vel for å vise at.. de er helt ballong i huet i lillestrøm..

anyway likte faktisk DeeDee sitt forslag veldig godt!

Toa

Quote from: "DeeDee"Enig. Northside og co virker som dype menn. Tror han kunne hatt noen gode idèer.
Hva med å f.eks dekke hele SS med "DRA TIL HELVETE!" mot RBK?


Tja. Er ikke så dum den da. Kort og grei, og får fram poenget.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Blææ

Quote from: "DeeDee"Enig. Northside og co virker som dype menn. Tror han kunne hatt noen gode idèer.
Hva med å f.eks dekke hele SS med "DRA TIL HELVETE!" mot RBK?



NÃ¥ snakker vi butikk her.....
ont follow me,Im lost too

Daniel


Satan 3

Striler ut av Bergen

Stalin

Quote from: "Daniel"

panZer micky

Quote from: "Daniel"

Jonasbrann1

Forslag til Rosenborg:  

1. Ekte lidenskap har et navn
2. Blod e tjukkare enn vann
Blod e tjukkare enn vann

panZer micky

Quote from: "Jonasbrann1"Forslag til Rosenborg:  

1. Ekte lidenskap har et navn
2. Blod e tjukkare enn vann


hmm
heller:

Ekte lidenskap har et navn
           BRANN
     Bergens stolthet

Stalin

Hvorfor ikke skrive noe like orginalt som "Heia Brann"
Var jo like orginale som de forslagene  :roll:

howie

Jeg synes det var bra med en banner på SS på 16.mai kampen, men er enig at det var litt tullete tekst.
Tror jeg forstod den, men burde hatt en bedre tekts.

Men bra noen tok ingiativet(rettskriving?) i det hele tatt!

Quote from: "Daniel"

Men dette er mye dårligere!

Go Up