• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sikkerhet på SS

Started by TcK, May 17, 2005, 23:54:10 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

TcK

Ja, jeg vet det er mange folk på Stadion 16. mai og at det da blir vanskelig å kontrollere hva folk tar med seg inn på kampen.. Men likevel..

På alle billetter jeg har kjøpt i mitt liv på Stadion har det stått en vits: "Berusede personer bortvises".. På en måte driter jeg i at det ikke betyr noe, for det har ikke plaget meg nevneverdig til nå..

En helt annen ting er når folk tar MED seg alkohol inn på stadion. Et par fulle karer foran meg på BBB-feltet (høyre side, borte ved gjerdet) blandet like godt alko oppi colaen under kampen..

Det er ikke sikkert mange bryr seg, men jeg synes det blir helt latterlig.. Disse små flaskene er jo utsøkte ting å kaste på dommere/spillere, og selv om linjemennene "ikke helt hadde dagen", så er det ikke kult hvis de (eller andre personer, spillere, tilskuere etc.) blir skadet.. I tillegg til dette kommer bøter til Brann osv..

Bør det gjøres noe med dette?
Jesus elsker alle barna

Stoffi

Alle blir sjekket, og flasker blir inndratt av securitas.
Men, du aner ikke hvor lett det er å smugle med seg ting hvis man virkelig vil. Det krever grundigere kontroll, og det blir for tidkrevende slik som det er nå.
Alkohol på kampen er vel bare en god ting, de fleste av oss vil jo ha ølservering på Stadion.

AngÃ¥ende berusede personer bortvises, har ikke utesteder samme "policy"?  :wink:
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

monzilla

hehe, var det noen som nevnte sprit-i-loff-trikset?

for meg blir det tragisk å lage et nummer ut av at det var noen karer som tøyet grensene, og tok seg en dram.

BL

At ingen slo luften at av de to fulle fjortiss-musene som kun stod å hylte og kranglet er jo en skam!!!
Hansa-
Felt Z

Xminator

Nå var det vel ingen som kastet noe? Og så lenge ingen kaster noe så er det ingen grunn til å ha idiotiske regler om hva man tar med seg eller ikke. Det ligger alltid igjen flasker på tribunen etter storkampene. Det jeg ikke skjønner er hvordan de får det med seg forbi vaktene. Eller for den del hvorfor man på død og liv må ha med seg sprit inn.

Nixon

Fullemenn har det alltid vært pÃ¥ pÃ¥ SS og Stadion. Spesielt pÃ¥  16. mai da kampen er en del av festen. Dette har gjort at stemningen pÃ¥ disse kampene ikke har vært den helt store da disse ofte ødelegger syngingen. Det mener jeg har vært det største problemet. Ikke sikkerheten.
Rød makt på Hansa!

Bergen Sin Gutt

Quote from: "TcK"Ja, jeg vet det er mange folk på Stadion 16. mai og at det da blir vanskelig å kontrollere hva folk tar med seg inn på kampen.. Men likevel..

På alle billetter jeg har kjøpt i mitt liv på Stadion har det stått en vits: "Berusede personer bortvises".. På en måte driter jeg i at det ikke betyr noe, for det har ikke plaget meg nevneverdig til nå..

En helt annen ting er når folk tar MED seg alkohol inn på stadion. Et par fulle karer foran meg på BBB-feltet (høyre side, borte ved gjerdet) blandet like godt alko oppi colaen under kampen..

Det er ikke sikkert mange bryr seg, men jeg synes det blir helt latterlig.. Disse små flaskene er jo utsøkte ting å kaste på dommere/spillere, og selv om linjemennene "ikke helt hadde dagen", så er det ikke kult hvis de (eller andre personer, spillere, tilskuere etc.) blir skadet.. I tillegg til dette kommer bøter til Brann osv..

Bør det gjøres noe med dette?


Hva er dette for noe forbannet sutring? Bare herlig at folk tar med seg en dram eller en pils på kamp hvis de føler for det. Har ofte gjort det, og ser overhodet ikke problemet.

DeeDee

Quote from: "TcK"Ja, jeg vet det er mange folk på Stadion 16. mai og at det da blir vanskelig å kontrollere hva folk tar med seg inn på kampen.. Men likevel..

På alle billetter jeg har kjøpt i mitt liv på Stadion har det stått en vits: "Berusede personer bortvises".. På en måte driter jeg i at det ikke betyr noe, for det har ikke plaget meg nevneverdig til nå..

En helt annen ting er når folk tar MED seg alkohol inn på stadion. Et par fulle karer foran meg på BBB-feltet (høyre side, borte ved gjerdet) blandet like godt alko oppi colaen under kampen..

Det er ikke sikkert mange bryr seg, men jeg synes det blir helt latterlig.. Disse små flaskene er jo utsøkte ting å kaste på dommere/spillere, og selv om linjemennene "ikke helt hadde dagen", så er det ikke kult hvis de (eller andre personer, spillere, tilskuere etc.) blir skadet.. I tillegg til dette kommer bøter til Brann osv..

Bør det gjøres noe med dette?


God middag.

Lurkin

Lekepolitiet sjekker aldri godt nok, de ber aldri meg ta ut noe av lommene.. Jaja, ingen skade skjedd.
Berømte Brann fra Bergen

sekto

Tror sikkerheten på SS er bedre enn de fleste andre dager.. Vakten tok i hvert fall og gjorde en litt mer grundig sjekk på meg.. Men når vi kom ut fra toalettet, så sa han alt var greit og det var klart til kamp.

Poenget var uansett at noen timer før kampen, så tok jeg turen over SS, og der lå det et par tomflasker. Enten har de lagt der siden forrige kamp, ellers så har tifogruppen eller andre som har vært på Stadion i timene og dagene før andre kom inn glemt dem der. Perfekt kastevåpen det også.

Er helt greit at det ikke skal være lov å ta med flasker inn, men at en eller to klarer å snike en med seg er ikke noe å stresse seg opp over. Er du forbanna og dum nok til å kaste noe, så er det plenty av ting du kan ta som er lov å ha med inn på SS.

Mobilen, skoen din, en snusboks, nøklene dine? Sikkert et par andre ting også.. Poenget må være at selv om folk klarer å snike noe med seg, så er de ikke så stor idiot at de kaster det på noen som helst..

Kristoffer

Ka e vitsen med å kaste ting på banen. Hadde vært gøy om vi hadde vært en kjerne på ti stykker. Da kunne vi små dabbet de som gjør slikt. Mobbet de foran alle de andre. Da tror jeg flere hadde tenkt seg om før de hev ting på banen.
o trenger Mjelde støtte

Northside

Vaktene gjorde en god jobb på 16. mai... vi kan ikke regne med de skal klarer å ta alt.

Kan jo nevne at eg registrerte at en eller flere spyttet mot linjedommeren, om de/han traff vet eg ikke, men nærmt var det!
Det ble også kastet små ting...


En annen ting eg mener e litt rart e at på billetten så står det berusede personer ingen adgang, men alikavel har vi en fest med mange 1000 bergensere 6 timer før kamp start :lol:
Artige regler dette og den glir jo godt inn i de andre tåpelige lovene vi har i Norge....

Regner med det e NFF eller noe slikt som har bestemt dette men så driter brann og andre klubber i det, hadde de ikke gjort det ville vi hatt mange tomme tribuner!

sekto

Det som står med beruset gjelder vel folk som er så drita at de omtrent ikke kan stå eller snakke, og bare lager kvalme for alle rundt seg. Da er det greit å ha det på billetten at de kan bli fjernet. Når det er sagt, så har jeg aldri skjønt vitsen med å møte opp til kamp så full at du ikke husker den dagen derpå.
Er kanskje dobbelt så gøy eller kjipt. Du får seier eller nederlag på Stadion, så blir følelsen oppfrisket når du leser resultatet i avisen neste dag..

Kristoffer

Styret i BBB skulle ha forhandlet fram en avtale med fotball pubben. Fått det til at en øl koster 60 kr før kamper og 25 etter kamper. Da venter gjerne folk me å drikke til etter kampen. Så slipper vi vanlige supportere å ha disse fulle elementene inne på SS. :shock:
o trenger Mjelde støtte

Northside

Quote from: "Kristoffer"Styret i BBB skulle ha forhandlet fram en avtale med fotball pubben. Fått det til at en øl koster 60 kr før kamper og 25 etter kamper. Da venter gjerne folk me å drikke til etter kampen. Så slipper vi vanlige supportere å ha disse fulle elementene inne på SS. :shock:


eller kanskje dette var den dummeste ideen ever? tror det ville vært ganske tomt på fotball puben før kampene då :P
HÃ¥per det var ironi dette!

BL

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Kristoffer"Styret i BBB skulle ha forhandlet fram en avtale med fotball pubben. Fått det til at en øl koster 60 kr før kamper og 25 etter kamper. Da venter gjerne folk me å drikke til etter kampen. Så slipper vi vanlige supportere å ha disse fulle elementene inne på SS. :shock:


eller kanskje dette var den dummeste ideen ever? tror det ville vært ganske tomt på fotball puben før kampene då :P
HÃ¥per det var ironi dette!
Hansa-
Felt Z

Kristoffer

eg har hørt at fotball pubben senker prisene helt ned til 35 kr for en øl. Dette bare fordi at de vet det er fotball kamp.
o trenger Mjelde støtte

Alexåsane

Quote from: "Kristoffer"eg har hørt at fotball pubben senker prisene helt ned til 35 kr for en øl. Dette bare fordi at de vet det er fotball kamp.


Ja? Det e bare bra det.!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Geir

Quote from: "Kristoffer"eg har hørt at fotball pubben senker prisene helt ned til 35 kr for en øl. Dette bare fordi at de vet det er fotball kamp.


Skulle bare mangle. Champ gir oss den for 39, og denne eies av VÃ¥lerengensupportere. (Ja, det finnes faktisk noen greie av dem og.)
ndelig SERIEMESTER

KEO

Quote from: "Kristoffer"Styret i BBB skulle ha forhandlet fram en avtale med fotball pubben. Fått det til at en øl koster 60 kr før kamper og 25 etter kamper. Da venter gjerne folk me å drikke til etter kampen. Så slipper vi vanlige supportere å ha disse fulle elementene inne på SS. :shock:


Håper du ikke jobber med noe innen for økonomi i en eller annen form, og for all del ikke vurder å gjøre det vist du forsatt er skole gutt. Noe mer tåpelig enn dette utsagnet er det vell lenge siden noen klarte å skrive på dette forumet.
Nu kør vi!

Ricky

Quote from: "NorthsideFCDH"Kan jo nevne at eg registrerte at en eller flere spyttet mot linjedommeren, om de/han traff vet eg ikke, men nærmt var det!
Det ble også kastet små ting...



Fikk høre det samme i dag. Det regnet visst med spyttklyser etter linjedommeren. Fordømte idioter som holder på på denne måten og latterliggjør både klubben og hele Brann-fansen som helhet; de skulle ha fått seg en god, klebrig klyse i ansiktet selv.
Dommeren har myndighet til å avbryte kampen når det spyttes og kastes ting etter linjedommeren, og da settes resultatet normalt sett til 0-3. Det hadde jo vært j* kult... Jadda...

Brannfrelst

Såg selv en person som satt på muren på Store Stå som spyttet etter linjedommeren som stod 1 meter ifra etter en avblåsning mot Brann.
Piping er greit,men en plass går grensen.
2.10.07-Gullet kom hem!

Kristoffer

de som spytter eller kaster ting på banen har ingen ting på stadion å gjøre. De liker ikke brann . De går bare på ss for å lage kvalme. Enig med ricky. De fortjener å bli hengt ut.
o trenger Mjelde støtte

sekto

De fortjener ikke å bli hengt ut, de fortjener å bli kastet ut. Men Securitas gjør ingenting før faktisk noen på SS tar på seg ansvaret og gi dem beskjed. Vaktene burde passe de som stod å hang på muren, og en gang i blant tatt seg en titt opp på SS, ikke bare stå ved inngangen og snakke sammen under kamper.

Kristoffer

SS vil aldri bli et trygt og godt sted å se en fotball kamp så lenge disse uønskede elementene er bland oss. Kan ikke vi stå sammen neste hjemme kamp og peke ut de som spytter og hiver ting. Eg kan ta på meg ansvaret med å hente vakter, mens andre kan holde de me oppsikt.
o trenger Mjelde støtte

Stalin

Eneste jeg vet er at jeg er drittlei fulle drittunger som bare står å skriker
og er såpass fulle at de ikke klarer å synge med en gang, hadde
et lite sånn gjeng bak meg, og så flere av de!

Idioter ass!

pusuren

Quote from: "Kristoffer"SS vil aldri bli et trygt og godt sted å se en fotball kamp så lenge disse uønskede elementene er bland oss. Kan ikke vi stå sammen neste hjemme kamp og peke ut de som spytter og hiver ting. Eg kan ta på meg ansvaret med å hente vakter, mens andre kan holde de me oppsikt.


blir ikkje noe trygt for deg der hvis du tenker på og holde på sånn;)

men heller bedre at brann tar seg av sånt når det gjelder spytting og noe i den duren, at noen skal prøve og leke politi vil det nok bare bli verre av. kameraene ser like mye som dokker..

Og om noen hyver et pappbeger banen eller noe annet harmløst ting når det koker litt over for de, så ser ikkje eg så mye gale i det. vi e ikkje sølvguttene heller vet dokker! selvom man kan lure av og til..

Kristoffer

Ka e de me disse idiotene som er på ss. De som ikke skal synge kan gå et annet sted. Jeg fatter ikke hvorfor de må stå her me oss. No har eg gått på ss i snart 2 år og begynner å bli mektig lei de som bare er på ss for å feste og ha det gøy. Dere kan stå på hin siden av gjerdet. Og la oss som dør for brann og liker å synge ha ss for oss selv. Takk.
o trenger Mjelde støtte

Straffe!!!

Jeg synes du som liker død og å synge skal finne deg en fin begravelse med et godt kor.

Idiotene på Store Stå som bare vil feste og ha det gøy?? Gjør rede for ironien.

La oss for all del slippe grisefyll på tribunen - gjør seg dårlig og er ødeleggende for stemningen - men kan godt tenke meg å ha det gøy...

Kristoffer

Klart vi kan ha det gøy sammtidi. Men vi må ikke glemme at vi er der for brann. ikke for oss selv.
o trenger Mjelde støtte

pusuren

Quote from: "Kristoffer"Ka e de me disse idiotene som er på ss. De som ikke skal synge kan gå et annet sted. Jeg fatter ikke hvorfor de må stå her me oss. No har eg gått på ss i snart 2 år og begynner å bli mektig lei de som bare er på ss for å feste og ha det gøy. Dere kan stå på hin siden av gjerdet. Og la oss som dør for brann og liker å synge ha ss for oss selv. Takk.
må innrømme at eg sitter her og ler meg nesten i hjel av dine inlegg!!hehe

Stalin

:lol: Tenk på de som bare vil ha det gøy :(
Jeg går jo bare på stadion for å støtte brann, syns ikke
det er så gøy egentlig, men man må jo!


:roll:

Lurkin

Mot LSK var det et unntak da, når man kom inn uten å være medlem.
Hater jenter på 15 som ikke kan en eneste sang og når de har drikket nok rusbrus så fyrer de i gang "Gi meg en B" med de lyse pipestemmene sine. ANDRE SIDEN AV GJERDET!
Berømte Brann fra Bergen

KEO

Quote from: "Lurkin"Mot LSK var det et unntak da, når man kom inn uten å være medlem.
Hater jenter på 15 som ikke kan en eneste sang og når de har drikket nok rusbrus så fyrer de i gang "Gi meg en B" med de lyse pipestemmene sine. ANDRE SIDEN AV GJERDET!


Tror nok det er mye bedre nå i disse dager på 16 mai kamper enn det var for 10-15 år siden. Da var de fleste på SS drita full og det var så mye folk at du fikk faen ikke nok pust til å fylle lungene med luft til å synge. Så folkens slutt å klag for at folk har tatt seg noen pils før kampen, og når det gjelder 15 åringer som er drita så har de ingen ting på SS å gjøre, som jeg har poengtert flere ganger så burde det vert 18 års grense der, så det ble litt Bass i sangene.
Nu kør vi!

Northside

Quote from: "KEO"
Quote from: "Lurkin"Mot LSK var det et unntak da, når man kom inn uten å være medlem.
Hater jenter på 15 som ikke kan en eneste sang og når de har drikket nok rusbrus så fyrer de i gang "Gi meg en B" med de lyse pipestemmene sine. ANDRE SIDEN AV GJERDET!


Tror nok det er mye bedre nå i disse dager på 16 mai kamper enn det var for 10-15 år siden. Da var de fleste på SS drita full og det var så mye folk at du fikk faen ikke nok pust til å fylle lungene med luft til å synge. Så folkens slutt å klag for at folk har tatt seg noen pils før kampen, og når det gjelder 15 åringer som er drita så har de ingen ting på SS å gjøre, som jeg har poengtert flere ganger så burde det vert 18 års grense der, så det ble litt Bass i sangene.


vi bør ikke ha noe aldersgrense, men vi bør få det slik som før hvor de "små" som ikke var helt voksen (oppførsel og ikke alder) ikke turde å gå på ss før de følte seg voksen nok.
Slik var det før med meg, eg stod i klokkesvingen å gledet meg til eg ble stor gutt å kunne stå med de tøffe gutta.

Xminator

Det var da vist rikelig med små gutter som ikke var så beskjedne som deg ;)

Beste måten å ordne dette på er ikke ett forbud - men lik pris for alle.

Stoffi

Quote from: "Kristoffer"Ka e de me disse idiotene som er på ss. De som ikke skal synge kan gå et annet sted. Jeg fatter ikke hvorfor de må stå her me oss. No har eg gått på ss i snart 2 år og begynner å bli mektig lei de som bare er på ss for å feste og ha det gøy. Dere kan stå på hin siden av gjerdet. Og la oss som dør for brann og liker å synge ha ss for oss selv. Takk.


Fotball og øl hører sammen! Du kommer ikke utenom det. I de fleste andre land utenom Norge, er det vanlig med ølservering på stadion, men dessverre er vi styrt av avholdsfolket.
Tror nok de aller fleste på SS er ganske så uenig med deg, de over 18 år ihvertfall.....
Pub og øl hører med før en fotballkamp, for å fyre opp stemningen.

Hvis DU ikke liker folk som liker litt øl, sÃ¥ kan jo du gÃ¥ pÃ¥ andre siden av gjerdet.  :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Alexåsane

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Kristoffer"Ka e de me disse idiotene som er på ss. De som ikke skal synge kan gå et annet sted. Jeg fatter ikke hvorfor de må stå her me oss. No har eg gått på ss i snart 2 år og begynner å bli mektig lei de som bare er på ss for å feste og ha det gøy. Dere kan stå på hin siden av gjerdet. Og la oss som dør for brann og liker å synge ha ss for oss selv. Takk.


Fotball og øl hører sammen! Du kommer ikke utenom det. I de fleste andre land utenom Norge, er det vanlig med ølservering på stadion, men dessverre er vi styrt av avholdsfolket.
Tror nok de aller fleste på SS er ganske så uenig med deg, de over 18 år ihvertfall.....
Pub og øl hører med før en fotballkamp, for å fyre opp stemningen.

Hvis DU ikke liker folk som liker litt øl, sÃ¥ kan jo du gÃ¥ pÃ¥ andre siden av gjerdet.  :)


Fotball og øl hører sammen og vil alltid høre sammen! Ingenting er som noen pils på fotballpuben før en kamp. Timene før kampen e minst like gøy som selve kampen.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Kristoffer

ja ja. Brann e kansje ikke viktigst. Det er jo mye viktigere å drikke øl.
o trenger Mjelde støtte

SKB e BEST!!!

Vil ikkje si at det e minst like gøy, men gøy e det! Og ja, selvfølgelig hører fotball sammen emd et par halvlitere :lol:
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Alexåsane

Mente ikke at det var gøy å drikke øl, men det e gøy å sitte på fotballpuben før en kamp med nydelig stemning og ta seg en øl.!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

SKB e BEST!!!

Eg vet jo det! Selvfølgelig e det gøy, kjempegøy, men eg mener fremdeles at selve kampen e det kjekkeste :wink:
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Northside

Du drikker vel øl for å ha noe å gjøre på frem til kampen mens du går å gleder deg? Samtidig så får du hygget deg litt og prate med andre. Ser ikke noe gale i at folk kommer litt bedugget opp på stadda så lenge de oppfører seg!

Og du Kristoffer: Tror du klarer å sette Norges rekord i idiotiske innlegg dersom du fortsetter slik som no, maken til lite gjennomtenkte poster har eg aldri sett maken til!

enavgutta

La nå folk få drikke pils og komme så bedugget de bare vil. Ser ikke det store poenget med denne "sikkerhetsdiskusjonen".
På Hansa er ihvertfall erfaringene slik at på 16'ende når folk med partoukort, som hittil i år verken har reist seg eller åpnet munnen, var med å sang og herjet.. et par pils og et spark i ræven så synger alle :-)

Ikke kom og fortell meg at "hele Stadion" hadde sunget Nystemten uten at noen tusen av oss hadde vært på vorspill først :-D

Green shirt mush

Quote from: "Kristoffer"ja ja. Brann e kansje ikke viktigst. Det er jo mye viktigere å drikke øl.


Alt til sin tid!
i!
ACAB

Go Up