• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tempo

Started by Kristoffer, May 12, 2005, 15:31:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kristoffer

o trenger Mjelde støtte

Petter M

Har ikke lagt merke til at sangene går fort, men skal ikke si at jeg har rett.. Men har lagt merke til at det startes opp til 3 forskjellige sanger omgangen og at det ikke startes samtidig med like sanger. Hører ofte SS starte en sang og noen sekunder senere starter hansa samme istede for å synge med.
K Brann Bergens stolthet

syma

Helt rett ang. altfor høyt tempo. Ofte begynner en del av store stå i et tempo, før du plutselig hører andre enden av store stå synge i et helt annet sinnsykt tempo. Det ender at du da ofte havner i et slags "vakum" der det ikke går an å synge med, og da dør sangen enkelt og greit ut.

Flere ganger i hver kamp hiver store stå seg på hansa som synger byen e bergen, og ender opp med å være ferdig et par sek. før. Og det bare på siste verset!!!

ekte kjuagutt

To eksempler til du(dere) som ikke har merket dette

1. Når hansa starter byen er bergen og ss henger seg på slutter ss leeeenge før

2. Når man skal synge "vi e berømte brann fra bergen" og linjen "som i 1963" merker du det. Skulle tro det var VM i kappsynging, helt latterlig...

svaret på dette ligger mye i den som starter sangen

ole3000

Klappingen ødelegger tempoet på enkelte sanger det også
i går for en til!

sekto

Klapping jager opp tempo, og dreper sanger utrolig fort. Bare et enkelt rop som Heia Brann, kan være utrolig bra trøkk i, men med en gang noen begynner å klappe, så gir halvparten bare opp og resten drukner i applausen.

Tempoet på sangene er blitt helt villt. Mot Bodø, så gikk noen av sangene så fort at ordene bare begynte å gi inn i hverandre. Det ble jo alvorlig tungegymnastikk for å kunne henge med på sangen.

Hadde vi klart å synge i riktig tempo, så hadde vi kanskje klart å holde trykket oppe i 90 minutter.. Med nåværende tempo, så har vi jo tatt alle sanger fem ganger før første omgang er over.

Det var klagingen over situasjonen, nå kommer det jeg tror er årsaken. Jevnt og trutt, så er det et naturlig frafall av supportere på SS. Disse blir erstattet av nye og yngre supportere. Det tar litt tid for disse nye supporterne å lære alle sangene, og når de nå lærer dem, så lærer de dem fortere enn det de tidligere ble sunget. Og så blir det tilslutt bare en ond sirkel. Nye mennesker, hører tempoet er raskt og reagerer ikke på det, så faller flere mennesker av, og tempoet blir litt fortere, og ingen reagerer på dette heller.

howieh57

Nå skal jeg ikke henge ut noen eller noe slikt, men jeg har alltid(så lenge det har vært mulig) stått på høyresiden av inngangen til storestå. Men sist kamp mot B/G stod jeg av diverse årsaker på venstresiden. Og jeg må si at det er stor forskjell på disse to sidene. På venstresiden sang noen veldig fort, det var bare å gi opp. Det var ikke sjanse, disse personene var kanskje også de med "best" stemme slik at folk ikke hadde sjanse å roe ned tempoet på disse.

En annen ting ganske kjapt, for å få folk med på sangene må de synges saktere, noe som igjen gjør en sang tydeligere slik at folk kan høre hva som blir sagt. For ett problem er at folk ikke er sikre på hva som blir sagt og dermed blir redd for å dumme seg ut med å synge feil eller noe slikt.
ra Sandsli, der teknikk og sleik fødes

ekte kjuagutt


Go Up